قاتل فرد ایرانی مقیم بریتانیا به حبس ابد محکوم شد

 

مردی ۲۴ ساله به جرم قتل بیژن ابراهیمی، ایرانی مقیم بریستول، در جنوب غربی انگلستان، به حبس ابد محکوم شده است.

بیژن ابراهیمی در ماه ژوئیه به قتل رسید. وی با همسایه‌های خود دچار مشکل شده بود و به همین دلیل برای پاره‌ای توضیحات به پاسگاه پلیس رفته بود.

با وجود اینکه با توضیحات او سوءتفاهم‌ برای پلیس برطرف شده بود، همسایه‌هایی که با او مشکل داشتند به او اتهام زدند که از کودکان سوءاستفاده می‌کرده است. سپس دو نفر به همین بهانه او را به قتل رساندند و پیکرش را سوزاندند.

دادگاه بریستول لی جیمز را به حبس ابد و و همدست او استفان نورلی را به ۴ سال زندان محکوم کرده است.

بیژن ابراهیمی



قاضی دادگاه قتل بیژن ابراهیمی را "عمیقا هولناک" توصیف کرده است.

پلیس بریستول به قصور خود در حفاظت از بیژن ابراهیمی اذعان کرده است و سه مامور پلیس در همین رابطه از خدمت معلق شده‌اند.

انتقادی که به پلیس بریستول وارد شده این است که چرا در حالی که می‌دانستند همسایه‌های بیژن ابراهیمی علیه او برانگیخته شده بودند، بدون هیچ محافظتی او را در محله خود رها کرده بودند.



استفان نورلی (چپ) - لی جیمز (راست)



خواهر بیژن ابراهیمی پس از صدور حکم دادگاه گفت: "سوال بعدی این است که آیا مرگ بیژن با محافظت قابل پیشگیری نبود؟ پیش از آن که جان افراد آسیب‌پذیری دیگر به خطر بیفتد، باید از این ماجرا درسی گرفت."

بیژن ابراهیمی قصد داشت از همسایه‌هایی که به آزار و اذیت او دست می‌زدند عکس و فیلم بگیرد تا به عنوان مدرک به پلیس نشان دهد. در دادگاه ویدیویی به نمایش در آمد که نشان می‌داد لی جیمز چه طور پس از آن که فهمیده بیژن ابراهیمی از او فیلم می‌گیرد، او را تهدید می‌کند.

+160
رأی دهید
-6

danial nabi - استكهلم - سوئد
۶ ماه زندان میره، بعد هم میگن که طرف تروریست بوده و ......
‌پنجشنبه 7 آذر 1392 - 22:53
hamilore - انتورپن - بلژیک
خودمونم نمیدونیم کجاییمو از کجا داریم میخوریمو چرا.اینم تکرار بود و بازم تکرار میشه و هیچی به هیچی.حالا یارو حبس بشه یا آزاد چه فرقی میکنه.این بنده خدا که فوت کرده کسی هم گارانتی نمیده که دوباره اتفاق نیفته.امیدوارم باعث و بانی این که مردم ما و مردم دنیا اینطوری شدن نابود بشه.بگید آمین
جمعه 8 آذر 1392 - 00:04
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
danial nabi - استکهلم - سوئد . دوست گرامی یه کشور قانون مدار مثل انگلیس را با ایران و عراق و .. اشتباه گرفتین جانم .مگر هرج و مرج و مملکت بی صاحب است که حبس ابدی را بعد از 6 ماه آزادش کنند؟یه ذره حرفی که مینویسید از روی عقل و درایت بنویسید.
جمعه 8 آذر 1392 - 00:40
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
این کشور کارش تبلیغ کینه و نفرت میان مردم هست ,, یه چشم به مدیاهای این کشور بندازی میدونید چه خبره ,, این چند ماه تا حالا ٦ , ٧ خارجی کشتن از جمله این ایرانی. حرف روزو شب نفرت پراکنی در مورد مهاجر و پناهنده هست . فرق اینجا با کشورهای جهان سوم فقط در ++ شیوه انجام ++ هست وگرنه فرقی با اون سیستم کثافت کشورهای خاور میانه نداره . فکر نمیکنم مدیاهای ما یا حتی بعضی کشورهای دیگر اروپایی اینقدر در میان مردم نفرت پراکنی کنند .
جمعه 8 آذر 1392 - 01:21
be_pa.khaste - هارلم - هلند
بله آباد دادن قسم میخورم ۲ سال دیگه ولش می‌کنن این خوک کثیف رو
‌پنجشنبه 7 آذر 1392 - 23:52
Mazani Tiger - کوالالامپور - مالزی
چقدر دردناکه، خدایا همه مارو از این آوارگی نجات بده، امین.
جمعه 8 آذر 1392 - 03:22
manuel1 - لاس وگاس - آمریکا
آخه بی وجدان اگه وجدان داشتین تو ایران ملت میریزن خونه افغانیهارو آتش میزنن کسی نیست جواب بگه کسی نیست بگه نفرین به هرچی نجات پرسته
جمعه 8 آذر 1392 - 01:14
دنیای وحشی - تهران - ایران
دردمون رو به کی بگیم که نه دروطن خود احساس امنیت اقتصادی و اجتماعی می کنیم و نه درخارج از ایران چرا که ملایان همه جای دنیارا با رفتار سلطه جویانه و دزد مآبانه و دیکتاتوروار خودشون به افتضاح کشیده اند .
جمعه 8 آذر 1392 - 05:26
siavash2a - تهران - ایران
لعنت خدا بر اخوندهای مردم فریب که ملت ایرانو تو دنیا اواره کردن
جمعه 8 آذر 1392 - 09:30
Anarchist - دبلين - ايرلند
یکی‌ از مشگلات بزرگ ما ایرانیان که در خارج از کشور زندگی‌ می‌کنیم این است که اینجا هم بسیاری از رفتارهای ایرانی‌ مان را از خود بروز میدهیم. من صحبتم این نیست که بکلل فرهنگ مان را عوض کنیم اما باید این درک را داشته باشیم که هر جامعه آی‌‌ علیرغم شباهتها و تفاوتها، اتمسفر و الفبای خاص خودش را داره.قبول دارم بعضی‌ از مناطق شهر در هر جای اروپا یا آمریکا محله خلاف کاراست، و شاید هم خارجی‌ ستیز باشند. اما ما فکر می‌کنیم از اونا باهوشتریم بعد تریپ‌های ایرانی‌ خودمون رو میایم که آخرشم خودمون ضایع میشیم.البته من برای این هموطنام متاسفم و برای خانوادش صبر آرزو می‌کنم. ، ولی‌ آخه این دوست ما نمیدونست که انگلستان و ایرلند سر بچه و سو استفاده از بچه چقدر ضربه خورده (از طرف کلیسا بخصوص )و الان بخاطر اینترنت مردم بسیار حساس هستند سر بچه...!
جمعه 8 آذر 1392 - 09:07
ali1111 - تهران - ایران
وحید_ - گلاسگو - انگلستان. ممکنه باز تر بیان کنید؟ چه کسی‌ تفرقه می‌اندازد؟ یعنی‌ دولت اینکار را می‌کند؟ و چرا باید اینکار را بکند؟!!!! به چه شکل اینکار را می‌کند؟!!!
جمعه 8 آذر 1392 - 10:19
ENSAN-ZAMIN - تبریز - ایران
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران. من هم مانند تو فکر میکردم. ولی یه 6 سالی از عمرم را تو خارج به هدر دادم و فقط اینو فهمیدم که انطور که نشون میدن نیستن و خیلی نامردتر هستند. من حتی حدس میزنم که این قتل میتونه دسیسه پلیس انگلیس باشه که بدست اون دو لات انجام داده.
جمعه 8 آذر 1392 - 09:52
sam1234 - لندن - انگلیسی
قاتل یک ایرانی‌ که در سال ۲۰۰۱ با چاقو اون رو کشته بود، بعد از این که به حبس ابد محکوم شده بود، بعد از ۳ سال به دلیل رفتار خوب در زندان و همکاری با پلیس آزاد شد. این هم قانون اینجا که ما فکر می‌کنیم اینجا همه چیز قانونی.
جمعه 8 آذر 1392 - 11:12
bineshaan - لندن - انگلیس
۱۸ سال زندان منصفانه است. ولی خودمون رو جای انگیسیها بزاریم. تصور کنید یه جون از عربستان که ما از فرهنگ و مردمش دل خوشی نداریم بیاد ایران پناهنده بشه و در اوج جوانی سالها بیکار با پول دولت خونه مجانی و...زندگی کنه. مطمئنا اکثرا این فرد رو انگلی بیش نمیدونن و دوست دارن دندونهاش رو خرد کنند. یه چند نفر دیوانه هم پیدا میشن که دوست ندارن این انگل نفس بکشه. مخصوصا اگه به بچه بازی متهم بشه. انصافا خودتون رو ت این موقعیت بزارین و ببینین چه تصوری دارین.
جمعه 8 آذر 1392 - 10:24
sam1234 - لندن - انگلیسی
برای کسانی‌ که فکر میکنند اینجا همه چیز قانونی‌ انجام میشه واقعا متاسفم. در طول این ۱۵ سالی‌ که من تو این کشور زندگی‌ کردم، ۸ ایرانی‌ را اینها کشتند. متهم بعد از ۲ سال اجازه تقاضا برای باز بینی‌ پرونده رو داره و معمولا مدت حبس به دو دلیل شدیدا کاهش میابه. اول اینکه جای کافی‌ تو زندانها ندارند و هزینهٔ نگهداری خیلی‌ بالاست (Xbox ،کامپیوتر ، کتاب، باشگاه بدنسازی و...) . دلیل دوم اینکه چون خارجی‌ رو کشته زیاد براشون مهم نیست. نکتهٔ مورد توجه دربارهٔ این قتل اینه که بیژن رو اول زدند و بیهوشش کردند، بعد جلوی خونش آتیشش زدن. بیژن به هوش میاد و شروع می‌کنه به داد و فریاد، ولی‌ هیچ کدوم از همسایه‌ها نه کمک می‌کنه و نه‌ به پلیس یا امبولانس زنگ میزنند. جسد بیژن صبح روز بعد توسط مامور آشغالی پیدا می‌شه. وقتی‌ پلیس از مردم منطقه پرس و جو می‌کنه، همه میگن ما هیچی‌ نمی‌دونیم و هیچی‌ نشنیدیم. تمام اهالی اون منطقه با کار قاتل موافق بودند.
جمعه 8 آذر 1392 - 11:12
bineshaan - لندن - انگلیس
اون افرادی که فکر میکنن اینجا خارجیها رو اذیت میکنن٬ کار بهشون نمیدن٫ قاتلینشون رو زودی آزاد میکنن و.. چرا برنمیگردن به همون جهنمی که ازش اومدن.
جمعه 8 آذر 1392 - 14:42
طوقی-سوئد - استکهلم - سوئد
bineshaan-لندن- خدا وکیلی اگه یه کی از نزدیکای خودتم بود همین جوری حرف میزدی به خدا خجالتم خوب چیزیه وقتی کار اونو تایید میکنی پس توم یه کی هستی مثل اون
جمعه 8 آذر 1392 - 15:32
sharafYabi - بیمبه - انگولا
نا گفته نماند که چند مأمور و افسر پلیس از کار خود معلق شدند و صدها هزار پوند خرج تحقیقات که چرا این تراژدی اتفاق افتاد, خواهد شد. به باز ماندگان این جوان هم صدها هزار پوند خسارت خواهند داد اگر نه میلیون پوند. این واقعه در یک محله که از طبقات کارگری و سطح فکر ساده تشکیل میشود اتفاق افتاده و مطمئنا افرادی که در این واقعه دخیل بوده‌اند شدیدا پشیمان هستند. خدا بیامرزد ایشان را.
جمعه 8 آذر 1392 - 17:34
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
sam1234 - لندن - انگلیسی... دقیقا . من خودم شخصا اگه قبل آمدن مثل امروز اروپا میشناختم هیچ وقت نمیومدم , بدختی همش نبود آزادی مطبوعات و اخبار درست در مورد غرب در ایران هست , برای برگشت هم دیگه دیر شده تا خر خره گیر کردیم .
جمعه 8 آذر 1392 - 18:59
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
ENSAN-ZAMIN - تبریز - ایران. من هم با خیلی از دوستان همین نظرو داریم ,, اینجا همه چی سیستماتیک صورت میگیره. میکشن ولی به صورت یک اتفاق معمولی یا روزانه ...ali1111 - تهران - ایران. دوست عزیز به روزنامه دیلی میل و تلگراف , اخبار انگلیسی نگاه کن و یک سر هم به کامنت بزن ,, فقط کینه و نفرت . چون نمیخوان که انگلیسی و خارجی باهم ادغام بشن . چون دشمن آسیایی هستن و به چشم سرویس دهنده و نوکر به آسیایی نگاه میکنن ,, خارجی در اروپا دقیقن مثل افغانی در ایران و حتی کمتر .
جمعه 8 آذر 1392 - 18:48
davood63 - تهران - ایران
خیلی‌ از ایرانی‌‌ها تو انگلیس خود شون خیلی‌ باختند فکر می‌کنند چون تو انگلیس هستند نباید طرف هموطن باشند اصلا انگلیس حق این‌ها رو خورده،، بابا هم وطنمون کشتندن خیلی‌ بی‌ غیرت تشریف دارید،، راستی‌ یادم رفت بگم ایرانی‌ دستمال ابریشمی طرفتار انگلیس هم اینجا زیاده
جمعه 8 آذر 1392 - 21:27
sayeh tars - لندن - بریتانیا
کثیفترین و نژاد پرست‌ترین آدمهای روی زمین همین انگلیسیها هستند خدا خودش به همه ما راهم کنه
جمعه 8 آذر 1392 - 20:27
hamilore - انتورپن - بلژیک
دوست بی ادب داستان ما اینه که راه پس وپیش نداریم.ولی تو انگار بهت خوش میگذره.وقتی یه آهن دو سر سرخ داغ کردن یه جات که نتونی با دستتم بگیریش وبیرونش بیاری.اونوقت معنی به جهنم رفتن و میفهمی و به دیگران نمیگی برن به جهنم.
جمعه 8 آذر 1392 - 20:59
sharafYabi - بیمبه - انگولا
گلاسگو -- هموطن، من نمی‌دانم که تخصص شما چست و قابلیت زبان انگلیسی‌ شما چگونه است؟ یکی‌ از راژهای موفقیت در انگلیس در لندن زندگی‌ کردن، از قوانین روابط اجتماعی انگلیس آگاه بودن و آن را بهتر از خودشان اجرا کردن است. من لینکی‌ را برای شما میفرستم. امیدوارم به درد بخورد. https://resources.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/behaviour.html
جمعه 8 آذر 1392 - 23:43
bineshaan - لندن - انگلیس
sayeh tars - لندن - بریتانیا:کثیفترین و نژاد پرست‌ترین آدمهای روی زمین آسیایها مخصوصا مسلمانها هستند. davood63 - تهران - ایران:چون فقط و فقط شوربختانه این فرد ایرانی بوده دوست داری که غیر حقیقت رو ببینم و بگم. به هر کس میگی چرا برنمیگردی کشور خودت همه یه جواب دارن: اینجا تا خرخره گیر کردیم. شما گفتین و باور شد. من با انگلیسی همین جور برخورد میکنم که اکثرا باهام برخورد کردن. اکثرا مودب و منصفانه.
شنبه 9 آذر 1392 - 12:18
sayeh tars - لندن - بریتانیا
آقای بی‌نشان معلوم میشه تازه اومدی انگلیس یا اینکه هنوز از لندن بیرون نرفتی که انگلیسیها با چهره واقیعیشون به پستت بخورند انگلیسیهای بیرون لندن همه عقده‌ای و نژاد پرستند
شنبه 9 آذر 1392 - 12:22
bineshaan - لندن - انگلیس
تعریف انگل: انگل به موجود زنده‌ای گفته می‌شود که از طریق موجود زندة دیگری زندگی و نیازهای زیستی خود را از وجود آن تأمین می‌کند و کم و بیش موجب ضرر و زیان میزبان خود می‌شود بدون آنکه سودی برای میزبان داشته باشد. vahid_ - گلاسگو - انگلستان: اسم این افراد پناهنده غیر بومی بی فرهنگ یا کم فرهنگ رو شما چی میزاری؟چرا نباید از دست پناهندها مخصوصا مسلمانها ناراحت نباشن.پاکستانی بعنوان منفرترین خارجیها تو انگلیس بیا و تو بخش ما ببین ده ها انگلیسی و آلمانی و.. چطوری بهشون احترام میزارن.احترام رو تخصص شما، مفید بودن شما و شخصیت و پول شما میاره.مطمئنا بعض خارجیها از افغانیها تو ایران بدترند. افغانی ت ایران کار میکنه ولی بیشتر پناهندها پول مفت دولت رو میخورن و نمونش تو هین سایت از انگلیسی متنفرند.شما که با کیس پناهندی اومدین بگین برا این کشور چکار کردین.
شنبه 9 آذر 1392 - 12:18
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
sharafYabi - بیمبه - انگولا...... چیزی که شما در موردش صحبت میکنید خربزه درختی هست .
شنبه 9 آذر 1392 - 12:54
sharafYabi - بیمبه - انگولا
vahid وحید باور کن اینطوری نیست. من هم مثل شما و خیلی‌ از دیگران وقتی‌ برای تحصیل رفتم انگلستان کاملا با فرهنگ اینجا غریبه بودم و پیش داوری من صدها کیلومتر با واقعیت فاصله داشت. اما متوجه شدم که خیلی‌ چیزها باید یاد بگیرم تا بتونم با اینها برابری کنم. و این یاد گیری من هنوز ادامه دارد چون اینها چندین دنیا برای خودشون هستند. انگلیس یک جامعه طبقاتی است، طبقه خود را تنها با دانش و ادبیات میتوانی‌ بالاتر ببری و همه گونه کمک هم از این سیستم در اختیار همه هست.
شنبه 9 آذر 1392 - 17:05
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
bineshaan - لندن - انگلیس....... شما باید بروید چند عصری درس سیاست بخوانید , بعدا این موارد تحلیل و تفسیر کنید . تنها درصد کمی از مهاجرا و پناهنده از دولت حقوق کمکی دریافت میکنند , انهم بعده چندین سال کار و سرویس دهی . شما هم قربانی تبلیغات مدیاهای غربی هستی . حقوقی که برای دریافتش شب و روز در مطبوعات نفرین میشن. اقتصاد غرب مدیون نیروی کار و نیروی تخصصی مهاجر و پناهنده هست . ولی در آخر و بعد این همه سرویس دهی همین مهاجر هست که جنیاتکار و آدم کش و تروریست هست , همین پاکستانی و هندیها بودن که راه آهن برای این کشور زدن و خیلی چیزای دیگه که امثال شما نمیبین . این اقتصاد بد غرب و دزدیهای بانکدارا و ملحق شدن اروپای شرقی هست که این وضیت برای مهاجر و پناهنده درست کرده نه چیز دیگه . منم مخاطب قرار نده چون حوصله جواب دادن به اراجیف ندارم .
شنبه 9 آذر 1392 - 21:07
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
sharafYabi - بیمبه - انگولا.... نظرها متفاوت هستند ,,دید من از از این کشور همین بوده ,, آدم متعصبی هم نیستم , نگاه آدم باید کله جامعه در خود بگیره نه یک قشر بخصوص یا قشر کوچکی از ان جامعه.
یکشنبه 10 آذر 1392 - 01:07
sharafYabi - بیمبه - انگولا
به هر صورت من برای شما و تک تک هموطنان آرزوی موفقیت دارم. اگر به موفقیت اعتماد و اعتقاد نداشته باشیم، موفقیت هم به ما اعتقاد نخواهد داشت.
یکشنبه 10 آذر 1392 - 13:03
danial nabi - استكهلم - سوئد
بینشان - لندن - انگلیس سعی‌ کن ایقدر عقده‌ای نباشی‌، اجنبی پرستی هم راسم و رسومی دارد آخه ..
یکشنبه 10 آذر 1392 - 22:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.