عشق، سکس و زندگی مشترک در ادب کهن فارسی.

+74
رأی دهید
-8

Shahin.Orel - تهران - ایران
تا اینکه تهاجم فرهنگی بنیانگزار اسلام ، همه ارزش های انسانی رو دگرگون کرد ، زن رو از انسان به موجودی تنها سرویس دهنده تبدیل کرد ، و دیگه هیچ مردی دلیلی نداشت که عاشق وسیله هاش بشه !
‌چهارشنبه 29 آبان 1392 - 13:15
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
Shahin. Orel. اگر درست توجه کنی می فهمی که تمام این اشعار و منضومه ها در زمان مسلمان شدن ایران نوشته شده. تا قبل از ان ایرانیان شعر با این سبک نداشتند و تمام این سبکهای شعری که امروزه منیبینیم را از اعراب بیابان گرد یاد گرفتیم. با کمی فکر کردن بدون تحجر فکری میتوان به حقیقت رسید.
‌چهارشنبه 29 آبان 1392 - 16:09
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
Shahin. Orel. اگر درست توجه کنی می فهمی که تمام این اشعار و منضومه ها در زمان مسلمان شدن ایران نوشته شده. تا قبل از ان ایرانیان شعر با این سبک نداشتند و تمام این سبکهای شعری که امروزه منیبینیم را از اعراب بیابان گرد یاد گرفتیم. با کمی فکر کردن بدون تحجر فکری میتوان به حقیقت رسید.
‌چهارشنبه 29 آبان 1392 - 16:09
Shahin.Orel - تهران - ایران
سعد حلی - سیدنی - استرالیا به به ، شما باز هم وقیحانه به تحریف تاریخ پرداختید ؟ ١- همه شاعران زن در ادبیات عرب ، زاده قبل از اسلام هستن تا دوران امروز . ٢- زن در ادبیات خارج از ساختار دینت ، تحت عنوانه انسانی هست که قابلیت عاشق شدن داره ، بعد از تحمیل نکبت ، زن کالایی ست مایملک مرد ! ٣ - قبلا هم توضیح دادم که توانایی درک یک جمله میتونه به جواب دادن کمک کنه ، من در مورد سبک شعر که ون هم هیچ ربطی به عرب نداره ، صحبت نکردم ، بلکه شخصیت زن رو در ادبیات انسانها و ادبیات مومنین مقایسه کردم ، که عدم توانی خوندن ،ناتوانایی در درک و باور های کور کننده فهم دلایل کافی برای جمله بی ربطت بود ، راستی اون تعریف احمقانت از دموکراسی رو یکبار دیگه بگو شاید عده ای نخونده باشن ! اینکه فردوسی شعر گفتن رو از اعراب آموخته باشه ، جمله ای که به خاطرش میشه تو رو دادگاهی کرد و تو بی هیچ شرمی ، وقیحانه اینطور میگی
‌چهارشنبه 29 آبان 1392 - 17:08
ariobarzan 22 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
جناب آقای سعد-حلی. با احترام به نظر شما. بله درسته که بعضی اوزان اشعار فارسی به عربی نزدیکه ولی یادمون تره ایرانیان اولین تمدنی بودن که به شعرو شاعری پرداختن و جزو هویتشان شد مثل گلادیاتوری در روم یا گاو بازی در اسپانیا. پس ما اشعار عاشقانمون رو از عربها یاد نگرفتیم و اگه آثار خیلی کمی مونده به این دلیله که همون اعراب بیابانگرد کم عقل همه رو سوزوندن. تا حالا اعراب اصیل تونستن یه دانشمند به دنیا معرفی کنن? حقیقت اینه عزیز برادر, از آب گل آلود ماهی نگیر.
‌چهارشنبه 29 آبان 1392 - 18:17
amir-amir - تورنتو - كانادا
همانطور که خیل زیادى از ادبا و نویسندگان در ایران امروزه از جمهورى اسلامى تبعیت نمى کنند این موضوع نیز در زمان اشغال ایران توسط اعراب وجود داشته و قصیده و شعر سروده افراد نمى توانسته دال بر حکمت و معرفت اعراب باشد و بالعکس این اعراب بودند که ناتوان از سیاست و دولتمدارى به ناچار از نخبه گان و بزرگان ایرانى براى سر و سامان دادن به دولت خود از آنها استفاده مى کردند
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 02:18
Rahe shab - تورنتو - کانادا
توی استرالیا ایرانیه با سواد وجود نداره اصلا.عقلشون در حده ..، بیشتر نیست.خوب نمی‌گی که فردوسی‌ عرب بود
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 03:22
darih - کالیفرنیا - امریکا
shahin orel............ آفرین به این کامنتت...واقعا تمام و کامل
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 04:17
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
Ariobarzan دوست عزیز نظر شما برای من هم محترم است. اما هواسمان باشد که بجای قناری کلاغ به ما نفروشند و ما را با عربها به خاطر هیچ درگیر کنند. با تشکر موأفق باشید
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 06:35
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
Shahin orel. هههه. همین مانده که شما دیگران را متهم به تحریف تاریخ کنید. بله. درک یک جمله میتواند به جواب دهنده کمک بسزائی کند. شما اگر در هر زمینه بتوانید با من بحث کنید در زمینه شعر نه. مثل اینکه شما اشعار فردوسی رانخواندید که در ان میگوید: زن و اژدها هر دو در خاک نه. جهان پاک از این هر دو ناپاک به. وووووووو اینجا کفاف نوشتن نمیدهد. در این شعر که شما شاعر ان را میپرستید زن به مساوات اژدها در امده و در دیگر اشعار حتى بدتر. در ضمن به خودم خیلی امیدوار شدم که میبینم یک نظر احمقانه از من چنین در ذهن شما رخنه میکند که بعد از دراز مدت ان را به یاد می اورید. از شما ممنونم
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 06:28
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
سعد حلبی استرالیا// از نوشته هایت مشخص است که تخصیلات و اگاهی تو از ادبیات ایران در حد کلاس های اکابر قدیم است که ملا ها ان کلاس ها را برگزار میکردند.بهتر است یکمقدار مطالعه کنی بعد شروع باظهار نظر نمتائی. این مزخرفات چه هست شما تلاوت میکنی اقا.
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 07:28
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
سعد حلی - سیدنی - استرالیا : این‌قدر چاخان می‌‌کند که مرغ پخته هم شاخ در می‌‌آورد . اسلام و شاعری ؟ هنگامی که عرب -مسلمان ایران را اشغال کردند در نیشابور نمی‌‌دانستند با این همه کتاب چکار کردند .عمر گفت اگر مخالف قران هستند همه را آتش زنید اگر موافق قرآن ما قرآن را داریم. یک هفته حمام‌های نیشابور را با آتش زدن کتاب گرم می‌‌کردند . بله شاعر عرب زیبا زیاد داشتیم ولی‌ تمامی‌ کلامی با اسلام نداشتند و زیرکانه سخن خود را می‌‌گفتند و همه آنها هم در زمان از دست اسلام به اسپانیا مهاجرت کردند چرا اسلام در آنجا قاراشمیش بود. گذشته از از این من از شیعه خلیفه گری درو و اپورتونیست تر هرگز ندیده‌ام . تمامی‌ این شاعران که اینقا نام برده سنی بوده‌اند و در قصیده‌ها علی‌ و پسرانش را به تمسخر گرفتهند .هرجا که منافع در میان است سنی دوست می‌‌باشند چقدر سفسطه .شرم ندارید
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 08:44
Shahin.Orel - تهران - ایران
سعد حلی - سیدنی - استرالیا من در مورد عرب بودن چیزی رو مقایسه نکردم که تو وقیحانه تحریف میکنی ، صراحتا گفتم دین تو انسانی محترم تحت عنوان زن رو به سوراخی برای ارضا جنسی و کلفتی واسه اندرونی تو تبدیل کرد ، و مسول این خفت نه عرب بودن نه انسانهای متمدن ، تنها اسلام بود ، تکرار میکنم برای مومنین ، من هیچ مقایسه ای ساختار ادبیاتی شعر رو نکردم ، من مفهوم اون رو مقایسه کردم ، که زن تحت عنوان معشوق تا زمانی وجود داره که دین ارزش های مدنی رو از بین نبرده ، بعد از اون زن چیزی تحت عنوان یخچال ، اجاق گاز و برده جنسی تغیر شکل میده و کسی عاشق اجاق گازش نمیشه ، در ضمن مقایسه زن با اژدها خیلی محترم تر از ارزش گزاری اون با ٥٠ شتره ! ای کاش تو اون دینت چیزی هم تحت عنوان شرم وجود داشت ، نون مدنیت استرالیا رو خوردن و سنگ باورهای متوحش رو به سینه زدن وقاحتی تنها در حد یک مسلمان با ایمان میخواد وگرنه حتی اون گاو پرست هم ارزش های اخلاقی محترم تری رو بهش پایبنده .
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 11:46
Shahin.Orel - تهران - ایران
Rahe shab - تورنتو - کانادا کاملا درست میفرمایید ، من ٢ بار ماموریت کاری به استرالیا داشتم ، و با حدود ٣٠٠ ایرانی اون جا گفتگو کردم ، ٢ حالت داشت یا تازه کلانتری تهران تحت عنوان اوباش آزادشون کرده بود استرالیا تو کمپ بودن یا اینکه دار و دسته مومنین بودن واسه ترویج توحش به استرالیا اعزام شده بودن .
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 11:57
Diba3 - سیدنی - استرالیا
Rahe-shab تورنتو کانادا. دوست محترم من یا دوستان زیادی با نظر سعد حلی -سیدنی برادری از دیار عرب مخالف هستیم ولی أین دلیلی واسه اینکه همه کسانی که در استرالیا زندگی میکنند را بیسواد خطاب کنی ، تر خشک رو با هم نسوزان ، شاید اطلاعات ایشان در همین حد است و أین شیخ حلی از اسمش مشخص است که عرب است پس دلیلی برأی إتلاف وقت و بحث با ایشان وجود ندارد .
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 12:24
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
Diba3. همین مانده که شما ادعای دکترا در زمینه ادبیات را بکنید. کمی از اطلاعاتتون را در ان زمینه بنویسید تا ماهم سود ببریم. در ضمن بنده چندین بار گفتم من نه عربم و فارسم. و از خیلیها در این سایت ایرانیترم. اما بر زبان عربی تسلط کامل دارم. و میدانم که در صدر اسلام و قبل از ان چه بر سر مردمان خاورمیانه امده. اقوام متوحشتر از اعراب وجود دارند که کارنامه انها سیاه است. شما بیخودی به قومیت خود افتخار نکن. اما فرق من با شما در این هست که من هیچ کینه ای به هیچ قومی ندارم
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 13:14
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
اگر به کامت بالایی من توجه کنید من نوشتم که این سبک شعر را از اعراب یاد گرفتیم. تا قبل از ان ما فقط باربد و نکیسا و چند تا دیگر را داشتیم که انها در حد مداحان امروزی بودند. یا مداحی شاه را میکردند یا اتش کده. الان میخواهم. نمی دانم چرا خون همه به جوش امد.
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 13:40
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
الان میخواهم دل همه را به دست بیاورم. : ایرانیان در زمان قبل از اسلام شاعران بزرگی داشتند که سبکهای غزل و دو بیتی و رباعی و قصیده و مثنوی و چهار پاره و ....... را پایه کذاری کردند. و با حمله اعراب به ایران اعراب این سبکها را یاد گرفتند و به نام خود به جهان معرفی کردند. الان این شد تاریخ درست. تا همه راضی باشند. از تحریف تاریخ در کامنتهاای قبلی. پوزش میطلبم
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 13:45
راهجو - فریدونکنار - ایران
زن و کردن تو اندرونی که بعدش نظربازی و شاهد بازی رو راه انداختن دیگه!!! اینه حکایت مردم کج فهم
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 15:51
Shahin.Orel - تهران - ایران
سعد حلی - سیدنی - استرالیا فرمودید ( الان میخواهم دل همه را به دست بیاورم. : ایرانیان در زمان قبل از اسلام شاعران بزرگی ... ) در رل دلقک فرو رفتن توجهی برای دروغ گویی ، تحریف و وقاحت نیست ، این ادبیات دلقک مابانه که خیلی مرسومه مومنین موقع دفاع استفاده میکنن ، هیچ کمکی به توجیه ساختار زن ستیز و مدنیت گریز ، تفکر مذهبی ومتضاد با انسانیت شما نمیکنه ، بلکه این دگرگونی در رل تهاجمی که در نخست داشتید و رل دلقک ماب کنونی که در ان فرو رفتید ، با باورهای متمدنه ، که دلیل تبدیل شخصیت کنونی تون با انسانی محترم میتونه بشه
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 16:32
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت. میتوانی فقط یک بیت از اشعار تمسخر امیز این شعرا بیاوری،؟؟؟ خوشحال میشوم در ضمن بحث شعر است نه عمر و علی. میتوانی شاعرانی را که به اندلس مهاجرت کردند را نام ببری. ؟؟؟ بنده خدا یک چیز بگو که بنگنجد.
‌پنجشنبه 30 آبان 1392 - 16:55
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
قابل توجه ایرانیان شاعر مادر زاد ما قبل تاریخ!؟ اعراب قبل از ظهور اسلام شاعران بزرگی داشنتد و این شاعران اشعار خود را در نزدیکی کعبه برای دیگران میخواندند تا مهارتشان را نشان دهند و نزول قران از که از جنس نوشته و کلمات است به خاظر تبحر و تسلظ اعراب بر شعر بود تا نشان داده شود که حضرت محمد(بدون سابقه شاعری و سواد) چنین متنی را که هیچ کسی مثل آنرا نمیتواند بگوید حتما با وحی دریافت کرده. در ضمن بهترین شاعر ایرانی (حافظ) در اشعارش ار اشعار یزید که دو برابر خودش قدمت داره استفاده کرده یک بیت شعر مثال بزنید از شاعری همدوره با یزید؟
جمعه 1 آذر 1392 - 07:18
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
چون به شدت ایرانیها از اسلام و کینه اسلام نسبت به زن ! شکایت دارند میخواستم در مورد این 2 بیت شعر از شاعری به نام فردوسی نظر بدهند. زن و اژدها هر دو در خاک به جهان زین دو ناپاک، پاک به. . . زنان را ستایی سگان را ستای که یک سگ به از صد زن پارسای. اگر هم میتوانید چند بیت شعر از شاعران طراز اول اعراب که زن را بدتر از سگ وصف کرده اند بیاورید؟
جمعه 1 آذر 1392 - 07:28
Shahin.Orel - تهران - ایران
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران نمیدونم شما توانایی خوندن ندارید یا میخونید و معنی جملات رو نمیفهمید؟بله در قبل از اسلام شعر در اون جامعه وجود داشت،و اسلام محتوی انسانی اون رو به توحش مبدل کرد،(من قابل فهم مینویسم؟)،این مفهوم٥مرتبه در کامنت های بالا هست!در جامعه ای که هرهنری ممنوعه،رقصیدن،آوازخوندن،موسیقی،چهره کشیدن،مجسمه سازی،.....،ممنوع و دلیل خشم و عربده کشی الله میشه،چیزی غیر از شعر گفتن باقی نمیمونه،و از محیط پیرامونی که چیزی جز شن و بیابان نیست ما هم انتظار تولد هیچ بتهوون یا داوینچی رو نداشتیم!در مورد اینکه کسی حتی١جمله مثل قران نمیتونه بیاره،قانون اساسی کشورهای اروپایی رو بخونید،مقایسه کنید کدوم به انسانیت نزدیک تره!رفتار ابراهم لینکلن رو مقایسه کنید با بنیانگزاراسلام،تمدن و توحش مقدس!یک سفر تشریف ببرید آمستردام،هم شاعر میشید هم به معراج تشریف میبرید تو سن ٤٠ سالگی بدون پیشینه کاری!در مورد شعری هم که نوشتید جوابتون در کامنت های بالا هست،ای کاش این سایت نسخه بریل هم داشت
جمعه 1 آذر 1392 - 13:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.