پلی آف جام جهانی؛ شکست سوئد و فرانسه

در مهمترین بازی‌های رفت مرحله حذفی صعود به جام جهانی برزیل در اروپا دیشب پرتغال با تک گل کریستیانو رونالدو سوئد را در لیسبون شکست داد و شرایط فرانسه برای راهیبابی به جام جهانی، با توجه به باخت دو بر صفر در کیف مقابل اوکراین سخت شد.

گل کریستیانو رونالدو در دقایق پایانی مسابقه پرتغال، بالاخره باعث شکسته شدن دفاع مستحکم تیم میهمان در دقیقه ۸۲ بازی شد.

پرتغال با طراحی حملات مختلف روی دروازه قصد باز کردن دروازه سوئد را داشت ولی دفاع بسته و همین طور اشتباهات بازیکنان پرتغال باعث شد دروازه سوئد تا دقیقه ۸۲ بسته باقی بماند.

مهاجم باشگاه رئال مادرید روی ارسال زیبای میگوئل ولوسو با ضربه سر توپ را در دروازه سوئد جای داد. تا پیش از به ثمر رسیدن گل، دفاع منظم سوئد مانع حملات پرتغال شده بود.

پرتغال با پیروزی یک بر صفر مقابل سوئد هفته آینده به استکهلم می رود و امیدوار است در ورزشگاه فرندز این شهر صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ را جشن بگیرد.

در این مسابقه با وجود اینکه پرتغال در نیمه اول در بیشتر زمان بازی توپ را در اختیار داشت ولی بازیکنان سوئد موقعیت‌های خطرناک تری روی دروازه تیم میزبان ایجاد کردند.

تمرکز مدافعان پرتغال بر روی زلاتان ابراهیموویچ باعث شده بود، سایر بازیکنان سوئد فضای بیشتری برای حمله داشته باشند.

اما بازی برگشت دو تیم همانند بازی رفت دیدنی و شاید حساس تر خواهد بود چرا که سوئد برعکس بازی رفت که در بیشتر دقایق مسابقه دفاع کرد، برای پیروزی و راهیابی به جام جهانی آرایش تهاجمی خواهد داشت.


فرانسه - اوکراین

در دیگر بازی مهم مرحله مرحله حذفی در اروپا، فرانسه در ورزشگاه المپیک کیف میهمان اوکراین بود، امید آبی پوشان فرانسه با شکست دو بر صفر مقابل اوکراین در بازی رفت، کم رنگ شد.

در این مسابقه که هر دو تیم در نهایت با ۱۰ بازیکن بازی را به پایان بردند، لوران کوشیلنی مدافع تیم ملی فرانسه و الکساندر کوچر هافبک اوکراین در وقت‌های اضافه اخراج شدند.

تیم میزبان در دقیقه ۶۱ بازی روی اول را وارد دروازه فرانسه کرد؛ رومن زوزولیا در دقیقه ۶۱ بازی روی پاس خوب آندری ادمار گل اول اوکراین را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۲ بازی لوران کوشیلنی در داخل محوطه جریمه روی زوزولیا مرتکب خطای پنالتی شد و این پنالتی را آندری یارمولنکو بر خلاف جهت حرکت هوگو لوریس وارد دروازه فرانسه کرد.

اوکراین که تا به حال در سه پلی آف جام جهانی شکست خورده بود با پیروزی مقابل فرانسه در بازی رفت شانس زیادی برای صعود به جام جهانی دارد.

در صورت عدم راهیابی فرانسه به جام جهانی برزیل، برای اولین بار از سال ۱۹۹۴ است که این تیم موفق به راهیابی به جام جهانی نمی شود.

در دیگر بازی‌های پلی آف جام جهانی در اروپا، یونان با پیروزی سه بر یک مقابل رومانی در آتن به برزیل نزدیک تر شد و ایسلند و کرواسی بدون گل مساوی شدند تا سرنوشت تیم صعود کننده به جام جهانی به بازی در زاگرب کشیده شود.

+30
رأی دهید
-0

بی غم - تهران - ایران
شکست فرانسه با اون همه ستاره از تیم اوکراین و قرار گرفتن در آستانه حذف از جام جهانی یکی از شگفتی های مقدماتی جام جهانی می تونه باشه!!! انتظار می رفت با توجه به داشتن ترکیب کامل تیم فرانسه نتیجه بهتری بگیرن. احتمالا این آه ایرانی ها بوده که دامن تیم ملی فرانسه رو گرفته. هرچند اون زمانی که زیدان توی تیم فرانسه بود من یکی از طرفدارهاش بودم.
یکشنبه 26 آبان 1392 - 07:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.