رای شورای شهر تورنتو به سلب برخی از اختیارات شهردار خبرساز

راب فورد می‌گوید نه تنها استعفا نمی‌دهد بلکه سال آینده برای انتخاب مجدد تلاش می‌کند

شورای شهر تورنتو رای داده است که برخی از اختیارات شهردار بزرگ‌ترین شهر کانادا از او سلب شود. راب فورد در هفته‌های گذشته زیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ها بوده است که استعفا دهد.

در روزهای گذشته فیلم‌هایی از آقای فورد منتشر شده که در یکی از آنها ماده مخدر مصرف می‌کند و در دیگری کسی را به کشتن تهدید می‌کند.

با وجود فشارها او می‌گوید محکم جای خود ایستاده است و کناره نمی‌گیرد.

راب فورد در روزهای گذشته اذعان کرده است که وقتی شهردار بوده ماده مخدر کراک‌کوکائین زده، مواد مخدر غیرقانونی خریده، در مستی رانندگی کرده، و در برنامه تلویزیونی بددهانی کرده است.

حالا با تصمیم شورای شهر تورنتو، راب فورد ممکن است دیگر نتواند در عزل و نصب معاونان شهردار و کمیته اجرای شهر دخالت کند.

طرح محدودکردن اختیارات مستقیم آقای فورد بر روند بودجه‌بندی شهر تورنتو، روز جمعه ۱۵ نوامبر با اکثریت ۳۹ بر ۳ رای آورد. از سه رای منفی به این طرح، یکی را خود راب فورد و یکی دیگر را هم برادرش داگ فورد داده‌اند.

دنزل مینن‌وونگ، عضو شورای شهر تورنتو و حامی سابق آقای فورد، در این باره گفته است: "برای این شهر لازم بود قدرت راب فورد را کم کنیم. عده کمی هستند که الآن حاضر باشند از او حمایت کنند."

شهردار تورنتو گفته است این رای شورای شهر را به دادگاه می‌کشاند.

شورای شهر تورنتو این تصمیم یک روز پس از آن گرفت که راب فورد به خاطر سخنان زننده‌اش در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره پیشنهاد جنسی به یک کارمند زن، عذرخواهی کرد.

آقای فورد می‌گوید در این باره به متخصصان سلامتی رجوع کرده و از آنان کمک می‌گیرد.

کاتلین وین، نخست‌وزیر استان اونتاریو، در یک بیانیه تلویزیونی گفته است که احتمال دارد دولت محلی اونتاریو در این باره مداخله کند.

روز چهارشنبه گذشته اسناد تحقیقات صورت‌گرفته درباره راب فورد منتشر شدند که در آنها از قول همکاران و همنشینان شهردار تورنتو آمده است او در حال مستی رانندگی کرده، ادبیات نژادپرستانه به کار برده، کارمندانش را تهدید کرده، با زنی دیده شده که احتمال می‌رود روسپی باشد و به یکی از کارمندان زن پیشنهاد جنسی داده است.

روز چهارشنبه شورای شهر تورنتو از آقای فورد خواست که کناره‌گیری کند. این شورا اختیار قانونی برکناری شهردار را ندارد.

در روزهای گذشته تظاهرات متعددی در تورنتو برگزار شد که از شهردار این بزرگ‌ترین شهر کانادا می‌خواستند استعفا دهد.

راب فورد گفته است در سمت خود باقی می‌ماند و یک سال دیگر در اکتبر ۲۰۱۴ هم باز در انتخابات شرکت می‌کند تا مجددا انتخاب شود.

+13
رأی دهید
-2

کوین پارسی - تورنتو - کانادا
یکی از منفورترین شخصیت ها در بین کانادائی ها. قیافش مثل خوکِ (با عرض پوزش از طرفداران حیوانات). امیدوارم که دوباره انتخاب نشه.
جمعه 24 آبان 1392 - 22:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.