اندوه هاوکینگ از کشف «بوزون هیگز»: فیزیک دیگر جذاب نیست!

کشف بوزون هیگز پروفسور استفان هاوکینگ را در اندوه فرو برده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کشف بوزون هیگز بزرگترین موفقیت علمی دنیای مدرن به شمار می‌آید، به طوری که جایزه امسال نوبل را از آن خود کرد، اما این کشف استفان هاوکینگ را تحت تاثیر قرار نداده است.

هاوکینگ ناراحتی خود از شناسایی هیگز را اعلام کرده و معتقد است "چنانچه این ذره کشف نشده بود فیزیک بسیار جالب‌تر می‌بود."

فیزیکدان 71 ساله این سخنان را در موزه علوم لندن و طی مراسم افتتاح نمایشگاه جدید برخورددهنده آن اظهار کرد.

این نمایشگاه به دیدارکنندگان پشت‌ صحنه‌ای از آزمایشگاه فیزیک ذرات سرن و برخورددهنده عظیم هادرونی در ژنو را ارائه می‌دهد.

این ذره به عنوان بخش گم‌شده مدل استاندارد توصیف می‌شود؛ مدلی که توضیح می‌دهد چگونه بخش‌هایی از جهان قابل‌درک برای انسان با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند.

بدون این جرم، ذرات در سراسر جهان سرگردان می‌بودند و برای تشکیل اتم‌هایی که ستارگان، سیاره‌ها و انسان‌ها را می‌سازند، به یکدیگر پیوند نمی‌خوردند.

کشف هیگز با استفاده از برخورددهنده بزرگ هادرونی تایید شد.

پروفسور هاوکینگ همچنین یک دلیل شخصی برای اندوه خود از این کشف داشت. کشفی که برای پیتر هیگز، پروفسور دانشمند اهل ادینبورگ، سهم 776 هزار پوندی جایزه نوبل فیزیک را به دنبال داشت.

هاوکینگ در این زمینه گفت: من با «گوردون کین» از دانشگاه میشیگان شرط بسته بودم که ذره هیگز کشف نخواهد شد و با کشف آن متضرر شدم.

+48
رأی دهید
-8

albalooo - لندن - انگلستان
تو کلا متضرری خبر نداری کاش میتونستی گردنتو بالا بگیری و شاکر خدا باشی
جمعه 24 آبان 1392 - 10:36
گربه_سگ - لوزان - سوئیس
باز این #@% در افشانی کرد....اگه تو دانشمندی و معتقد به علم که نباید از پیشرفت علمی ناراحت بشی.......// فیزیک دیگه جذاب نیست//!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟........ابله فکر کرده آخر علم فیزیکه..
جمعه 24 آبان 1392 - 14:20
بت شکن - مونترال - کانادا
albalooo - لندن - انگلستان -- از نظر مخ تعطیل هایی مثل تو استافن هاوکینگ هیچی‌ نداره، ولی‌ از نظر دانشمندان یک مغز داره که ۱۴۰۰ سال است هیچ کدام از اربابان و مقدسات تو نداشته و نخواهند داشت. این که میگویم نخواهند داشت به این دلیل است که بهتان و بهشان اجازه تفکر بالاتر از شکم را نمیدهد!!
جمعه 24 آبان 1392 - 16:10
کبالت3 - کرج - ایران
البته فکر کنم سخن این دانشمند بزرگ کنایه از حل شدن معمای بزرگی بوده که بعد از حل شدن دیگه جذابیتی برای پویندگان نداره یا مثل جدولی که حل شده باشه اینها اندوه نیست بلکه نشانگر بزرگی این کشف خرافه فرسا و دین آزار و خدا بر باد ده بوده.
جمعه 24 آبان 1392 - 17:38
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
albalooo - لندن - انگلستان - گربه_سگ - لوزان - سوئیس. شما بی سوادان سایبری و موهوم گرایان اگر از این اظهار نظرهای ابلهانه نکنید که همه میگویند لابد لال تشریف دارید! کسی میتواند به یکی از نادر نوابغ علم فیزیک یعنی پروفسور هاوکینگ ایراد بگیرد که خودش یک سر و گردن از او بالاتر و اندیشمند تر باشد نه شما که چهار خط نامه بدون غلط املایی و دستوری نمیتوانید بنویسید! هر کدام از شما عقب ماندگان ذهنی به جای این دانشمند به چنین بیماری دچار شده بودید ظرف 3 -6 ماه به درک واصل میشدید! اما این دانشمند با توان مغزی خارق العاده ای که داشته و اراده ای پولادین نه تنها زنده ماند بلکه دستاوردهای علمی زیادی برای بشریت به ارمغان آورد. بقول بزرگمهر حکیم: آنکس که نداند و نداند که نداند, در جعل مرکب ابد الدهر بماند. بیسواد از خود راضی!
جمعه 24 آبان 1392 - 20:24
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
کبالت3 - کرج - ایران. دوست عزیز کاملا به زیبایی موضوع را توضیح دادید. ایشان به کنایه چنین چیزی گفتند اما این سایبریهای بیسواد حتی سواد فارسی شان قد نمیدهد که معنی و مفهوم یک عبارت را بدرستی درک کنند و دهانشان را به یاوه و لاطایلات باز میکنند و صد البته از کوزه همان برون طراود که در اوست. با شما هم عقیده هستم. پاینده باشید.
جمعه 24 آبان 1392 - 23:16
albalooo - لندن - انگلستان
لوس انجلس انشالله درد و بلای هاوکینگ بخوره تو فرق سرت حالا که اینقدر دوستش داری بعد هم من برای مطلب نظر دادم نه برای .. چون تو و اون فندق شکن
جمعه 24 آبان 1392 - 23:03
albalooo - لندن - انگلستان
یه چیزی یاد گرفتن هی سایبری سایبری میکنند ببندید .. من اصلا نمیدونم وقتی کاربری نظر میده برای مطلب میده یا برای شما اجنه زبل خان تو هم برو بمیر
شنبه 25 آبان 1392 - 08:33
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
از نظر من خدا وجود دارد و تمام جهان را آفریده و اداره می کند اما اینکه دانشمندان بزرگ جهان در اینباره جه فکر میکنند مهم است چون کسی مانند اینشتین چون اعتقاد داشت خدا جهان را بر اساس احتمال خلق نمیکند با مکانیک کوانتومی مخالفت کرد اما این نظریه تا به حال نقض نشده اگر اینشتین با مکانیک کوانتومی مخالفت نمیکرد شاید دانشمندانی چون بورن و هایزنبرگ و .. در تثبیت آن خیلی اهتمام نمی کردند الان هم که هاوکینگ این حرف را زده دانشمندان دیگری هستند که با روش علمی جوابش را بدهند و اراده شان از قبل بیشتر شود به قول معروف خدا بزرگ است
شنبه 25 آبان 1392 - 14:21
کبالت3 - کرج - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا-دوست عزیز سر به سر نداشته این موهوم پرست جماعت که تو دهها قرن قد یه زال زالک هم به بشریت خیر نرسوندن نذار آخه فیزیک و بوزون و هیگز و هاوکینگ چه بدرد این قوم میخوره وقتیکه همه قفلها به مفتاح دعا بگشایند.
شنبه 25 آبان 1392 - 19:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.