دیدار با چند خانواده ایرانی در اندونزی

بی بی سی : به گفته دولت اندونزی، از هر ده ایرانی که به این کشور سفر می کند، ۵ نفر به ایران برنمی گردند. اندونزی پایگاهی شده برای پناهجویانی که می خواهند از آنجا به استرالیا بروند. خیلی از آنها که خود را به دست قاچاقچی های انسان می سپرند، در میانه راه بدون پول و سرپناه، رها می شوند.

فریبا صحرایی در ادامه گزارشهایش درباره مهاجران با چند خانواده ایرانی در اندونزی ملاقات کرده که در جاکارتا گرفتار شده اند.

+46
رأی دهید
-7

eydad - مونترال - کانادا
از وقتی‌ این شبکه من و تو و چنتا شبکه دیگه زرق و بسرق خارج رو نشون میدن، از وقتی‌ این فیسبوک اومده و ملت توش پزه عکس‌های خارجشن رو میدان همه ملت ایران هوائی شدن!یکی‌ نیست بگه آخه هیچ کس نمیاد از بدبختیش عکس بگیر که بعد بزار تو فیسبوکش که!
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 04:44
davood63 - تهران - ایران
بد از ۶ ماه پشیمان میشید چرا از ایران زدید بیرون ،،،استرالیا رو نمیدونم ولی‌ اروپا هم گندش در اومد
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 08:18
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
آرامش!! هی ددم هی ,, امیدوارم به همون جا که دوست دارید برسید ,, ولی آرامش هیچ کجای این دنیا نیست ,آرامش در خرد آدمی زاد هست , آرامش باید درست کرد , غرب هم مثل همه جای دنیا فقط فیلماش پر زرق و برق ..
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 09:35
eydad - مونترال - کانادا
ای بابا، ما که مثل آدم با پذیرش دکترا و بورس امدیم اینجا پشیمونیم چرا ۲ تا شغل رو ولن کردیم چسبیدیم به آینده نامعلوم، شماها که با بچه چند ماه بلند شدین آنهم قاچاقی‌ میخواین برین پناهنده بشین که هیچ. بنده خدا‌ها انگار که میخواستن برم ۲ تا شهر اونورتر تفریح. بخدا اگه میدونستم که اگه برگردم ۲ تا شقلمون رو داریم با کلّه بر می‌گشتم. اصلا مردم دیوون شدن میگه نمی‌شد زندگی‌ کرد ! پا چجوری ۷۰ میلیون زندگی‌ می‌کنن. میگم مردم دیوون شدن، یکی‌ از دوستای من تو جنوب کار می‌کنه با درامد بالا تو شرکت نفت میگه می‌خوام اینجا رو ولن کنم قاچاقی‌ بریم انگلیس!
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 04:26
be_pa.khaste - هارلم - هلند
خونه داشتم ماشین خوب داشتم درامد خوب داشتم اگه اینجور بود چرا قانونی از همون اول اقدام نکردی
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 11:41
مراد درشوری - ویله - دانمارک
مرد‌های حسابی‌‌های آدم خانواده‌ش را تسلیم قاچاقچی می‌کنه،
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 21:07
arian1 - ابادان - ايران
روحانیون مذهب اهریمنی شیعه ایران را به جهنمی برای ایرانی تبدیل کردند وخود در ان جهنم از نعمتهای بهشت باد اورده نصیب برده اند . ننگ ونفرین بر دین وحکومت شیطانی انها.
‌سه شنبه 21 آبان 1392 - 11:48
raha1984 - هامبورگ - المان
اخه سنی ازشون گذشته و خانواده دار و بچه دار هستتند سواد انچنانی هم ندارند و زبان انگلیسی رو هم که هیج !! به چه امیدی و چطور باز میخواهند این زندگی رو از نو شروع بکنند ؟؟! من این رو تحت هیج شرایطی نمیتونم بفهمم ! دختر عمه خودم با سن بالا خودش رو به اب و اتیش زد اومد هلند و حالا که چند سالی اونجا قبول شده چند روز پیش زنگ زده اینجا و با پدر و مادر صجبت کرده که میخوام برم کانادا اینجا خوب نیست !! ایرونیها متاسقانه همیشه ناراضی و در حال ایراد گرفتن و گلایه کردن‌!
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 10:28
raha1984 - هامبورگ - المان
البته نه همگی و درصد بیشترشون !!
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 10:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.