نسبت تخت بیمارستان به بیمار در ایران از کنیا هم بدتر است

 ایران به لحاظ " نسبت تخت بیمارستان به بیمار" در میان کشورهای جهان رتبه ۱۲۶ را دارد. حسن هاشمی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی می‌گوید:«همه بیمارستان‌های دولتی کشور زیان‌ده هستند و معوقات بودجه‌ای زیادی دارند.»

به گزارش سایت "خبرآنلاین" در ایران شاخصه‌های بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی نیست، اما نسبت تحت به بیمار اصلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد. برپایه آمارهای جهانی ایران به لحاظ نسبت تخت به بیمار رتبه صد و بیست و ششم را میان‌ کشورهای جهان دارد و حتی پایین‌تر از کشور آفریقائی کنیا قرار دارد. در ایران به ازای هر هزار نفر تنها ۳۸ /۱ تخت بیمارستان وجود دارد.

بنا بر این گزارش ایران در بین کشورهای منطقه نیز از لحاظ نسبت تخت بیمارستان به بیمار، پایین‌تر از کشورهایی هم‌چون آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عربستان و امارات قرار دارد.

حسن هاشمی وزیر بهداشت روز ۱۷ آبان امسال ضمن بازدید از بیمارستان "ولیعصر" گفته است: «همه بیمارستان‌های دولتی کشور زیان‌ده هستند و معوقات بودجه‌ای زیادی دارند.»

به گفته وزیر بهداشت از مهمترین اولویت‌های وزارت بهداشت دولت یازدهم، علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، جذب حمایت افراد نیکوکار است. هاشمی از دولت و مجلس شورای‌اسلامی خواسته است که در ۴ سال آینده برای بهبود وضعیت نظام سلامت همت کنند.

آن‌طور که حسن هاشمی گفته است بهبود وضعیت نظام سلامت نباید تنها به تهران محدود شود، زیرا مردم در نقاط دور دست نیز نیازهای فراوانی در بخش بهداشت و درمان دارند.

بر اساس یک پژوهش دانشگاهی در دانشگاه شهید بهشتی تهران، به‌لحاظ شاخص‌های بهداشتی، استان‌های سمنان، یزد و مازندران توسعه‌یافته‌ترین و آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ترتیب محروم‌ترین استان‌های ایران هستند.

استان تهران نیز در شاخص هایی نظیر تعداد پزشک متخصص به ازای جمعیت و میزان مرگ و میر نسبت به میانگین ملی، وضعیت نامناسبی دارد. به همین دلیل در رده دهم قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمارها که در رسانه‌های ایران منتشر شده ۷ میلیون نفر از مردم ایران بیمه درمانی ندارند. بیمه‌شدگان هم باید ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی را بپردازند.

پیش‌تر شهاب‌الدین صدر رئیس سازمان نظام ‌پزشکی گفت دولت تنها حدود ۲۰ درصد و بیمه‌ها تنها ۱۱ درصد هزینه سلامت مردم را می‌پردازند. در نتیجه بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های درمانی به مردم تحمیل می‌شود و این موضوع باعث شده هرسال ۴ میلیون نفر به زیر خط فقر کشیده شوند. این رقم برابر با هفت‌ونیم درصد جمعیت کشور است.

+41
رأی دهید
-10

siliconvalley - مالمو - سوئد
بازم چرتو پرت ! بخاطر اینکه تو ایران پره بیمارستان خصوصی که اصلا تو آمار حسابش نمیکنن و فقط آمار بیمارستان‌های دولتی رو حساب می‌کنن در حالی‌ که توی اروپا کلا درمان یک سرویس دولتی هست!! کاملا یک مقایسه بی‌ ربط و مسخره!!! مثل این می‌مونه تعداد بخاری تو روسیه رو با تعداد بخاری تو مالزی مقایسه کنیم !!!! لطفا تعداد تخت بیمارستان خصوصیو هم اضافه کنید بعد مقایسه کنید!
شنبه 18 آبان 1392 - 00:33
Dara va sara - پرت - استرالیا
این مسئله نه به رائیس جمبول ربط داره نه به سازندگی کشور. به فکر بمب اتم باشید.
شنبه 18 آبان 1392 - 00:57
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
کشور اسلامی و مسلمانهای شیعه پزشک و بیمارستان میخواهند چه کار کنند با بودن بیش از 7000 امامزاده و چند میلیون ملا و مراکز شفادهنده مذهبی و غیره. خدا هم که بالای سرشان هست و شفا میدهد. مگر خودشان نمیگویند خدا شفات بده و میده! خلاصه یا خرافات و خرافه پرستی دین شیعه یا علم و دانش پزشکی و برنامه ریزی درست برای سلامتی مردم! نذر کنند انشاالله همه مسلمانها خوب میشوند و نیازی به دکتر و دوا و درمان نیست. مگر صدر اسلام این چیزهای غربی بیمارستان و پزشک بوده و مردم سالم نبودند؟درب دانشگاها را هم در یک کشور اسلامی وقتی قرار است خرافه پرستی باشد فوراً ببندند و هرکی میخواهد دکتر بشه یا دکتر بازی در بیاره تشریف بیارد خارج! ایران را بگذاریم برای خرافه پرستان شیعه که با خودشان حال کنند!
شنبه 18 آبان 1392 - 01:12
marg bar doshman - لندن - انگلستان
دروغ دروغ دروغ مرگ بر زده ایرانی,, بهترین بیمارستان های خاور میانه در ایران هست
شنبه 18 آبان 1392 - 04:04
کبالت3 - کرج - ایران
باور نداری صبح زود برو اطراف بیمارستان های دولتی یا نیمه دولتی ملت چادر زدن و اطراف بیمارستان اطراق کردن همه یا مریض تو بیمارستان دارن یا در انتظار نوبت بستری شدن مریضشون هستن کلا خدمات درمانی برای غیر پولدار ها از افتضاح هم افتضاح تره تازه جای شکرش باقیه که این انقلاب مال مستضعفینه هرچند فعلا که مستکبرین و برادرای قاچاقچی و آقازاده های رانتخوار و همه چیزخوار دارن حالشو میبرن کبلائی.
شنبه 18 آبان 1392 - 08:21
manuel1 - لاس وگاس - آمریکا
اگه بهترین بیمارستانهای خواره میانه تو ایران هست ایشالا قسمت تون کنه برین یه چند سالی توش رو تخت بیماری
شنبه 18 آبان 1392 - 12:00
manuel1 - لاس وگاس - آمریکا
marg bar doshman - لندن - انگلستان اگه بهترین بیمارستانهای خواره میانه تو ایران هست ایشالا قسمت تون کنه برین یه چند سالی توش رو تخت بیماری
شنبه 18 آبان 1392 - 12:01
فريادزيره آب - اهواز - ایران
مالمو_سوئد؛شهرما نه خصوصی داره نه دولتی پس بشین سرجات؛
شنبه 18 آبان 1392 - 12:39
shahab46 - هانوفر - المان
چند وقت دیگه صبر کنید همین‌جا می‌نویسند وضعیت کشور آنگولا از ایران بهتر است
شنبه 18 آبان 1392 - 12:40
فريادزيره آب - اهواز - ایران
مرگ بر رهبر؛درسته بعضی از بیمارستان های ایران پیشرفته هستن ولی چندتاهستن اونم توی تهران؛مشهد؛شیراز؛وچند مرکزاستان؛خودتوگول نزن
شنبه 18 آبان 1392 - 13:25
azadeh11 - آمستردام - هلند
مرگ بر دشمن - لندن - انگلستان. هنوز میگی مرگ بر این یا مرگ بر اون. تو را به خدا از این کلمه استفاده نکن. بیمارستانهای ایران وحشتناک هستن. خدا همه را شفا بده.
شنبه 18 آبان 1392 - 13:19
siliconvalley - مالمو - سوئد
واقعا نمیدونم چرا ما ایرانیا اینقدر بی‌ ادب تشریف داریم! شما تشریف ببر توی کیان پارس تو همون شهر خودتون پره بیمارستانه. در ضمن بنده منکر سیستم درمانی بسیار اشغال ایران نمیشوم ، من دارم راجع این مقایسهٔ مسخره صحبت می‌کنم!
شنبه 18 آبان 1392 - 18:10
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
جمعیت ایران باید ۲ برابر شود !!! امام خامنه‌ای ...زرسککککککک
دوشنبه 20 آبان 1392 - 05:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.