زنی که در مکزیک سر بریده شد کیست؟

زنی که در مکزیک سر بریده شد کیست؟

پس از اعتراضات گسترده به شبکه اجتماعی فیسبوک به خاطر انتشار ویدئوی سر بریدن یک زن در مکزیک و مقاومت این وبسایت در برابر گسترش این اعتراض‌ها، بالاخره فیسبوک اعلام کرد که این فیلم را از روی شبکه خود حذف کرده و در آینده در مورد انتشار یک چنین تصاویری سخت‌گیری بیشتری اعمال خواهد کرد. این در حالی است که هویت این زن هنوز ناشناس باقی مانده است.

این فیلم ویدئویی زنی را نشان می‌دهد که روی زمین زانو زده است. شلوار جین به پا دارد و یک تی شرت صورتی بر تن. مردی که صورتش را با ماسک سیاه پوشانده و یک چاقو در دست دارد، پشت سر او ایستاده است و با صدایی گرفته می‌گوید: "این عاقبت کسی است که با گالف کارتل باشد. از طرف لوس زتاس."

سپس تصاویر دلخراش بریدن سر این زن به مدت ۴۰ ثانیه ادامه می‌یابد.

ویل گرانت خبرنگار بی‌بی‌سی در مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک، می‌گوید: "با آنکه صورت زن مقتول در تصاویر کاملا پیدا است و قطعا کسی در مکزیک وجود دارد که او را به عنوان فرزند، همسر، مادر و یا خواهر خود تشخیص دهد، هنوز هیچکس برای شناسایی او به مقامات مراجعه نکرده است."

طبق اطلاعاتی که بی‌بی‌سی تاکنون در دست دارد هیچ تحقیقاتی در زمینه این قتل و یا شناسایی عاملین آن آغاز نشده است.

ویل گرانت در ادامه گفت: "حتی تشخیص آنکه این قتل در کدام نقطه از مکزیک اتفاق افتاده نیز دشوار است. زیرا این قتل در بیابانی بی آب و علف رخ داده است که بسیاری از مناطق مکزیک را در بر می‌گیرد."

به گفته او این قتل ممکن است در هر منطقه‌ای از مکزیک رخ داده باشد و به همین دلیل مشخص نیست که مقامات کدام منطقه مسئول رسیدگی به این موضوع هستند.

گروه لوس زتاس، شاخه مسلح گالف کارتل، بزرگترین گروه قاچاق مواد مخدر در مکزیک است که در ۱۹۹۰ توسط تعدادی از نیروهای فراری و اخراجی پلیس ویژه مکزیک تشکیل شد.

در ۲۰۱۰ این گروه از گالف کارتل جدا شد و به یکی از بی‌رحم‌ترین کارتل های قاچاق مواد مخدر تبدیل شد.

شکنجه و سربریدن گروگان‌ها و اعضای گروه‌های رقیب و قتل‌های دسته جمعی از مشخصه‌های این گروه است.

گروه لوس زتاس مسئول بعضی از فجیع‌ترین درگیری‌ها در رابطه با قاچاق مواد مخدر در این کشور به شمار می‌رود.

+26
رأی دهید
-58

مهرداد2538 - تهران - ایران
خوراک برادران متعهد قاسم سلیمانی هستند. بفرستندش اونجا با دارودستش همشونو جمع می کنه. لوس زتاس، موس زتاس سرش نمی شه.
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 04:43
تپل مپل - شیراز - ایران
تا حالا فکر میکردم فقط مسلمونای افراطی سر میبرن ولی مثل اینکه هر دم از این باغ بری میرسد!!! خدایا خدایا به بزرگیت و بخشندگیت قسمت میدم ریشه همشونو بزن و این ظلم ها رو تمومش کن.
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 10:24
mO30TAKTAZ - دوحة - قطر
حالا اکه تو ایران اتفاق افتاده بود,وطن فروشا هى میکفتن نمیدونم امنیت نیست و همش مقصر دولته و یه مشت جرت و برت اکه تو ایران اتفاق افتاده بود قاتل فرداش دستکیر میشد و مجازات میشد,بله بابا این میکن قدرت,همینطور که ریکى که تمام دنیا حمایتش میکرد و از تو هوا بایینش اووردیم و به درک فرستادیم,قربون قدرتت سباه باسداران
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 09:25
بت شکن - مونترال - کانادا
mO30TAKTAZ - دوحة - قطر - شما ببخشید این وطن فروشان را، چون اصلا چنین وصله هایی به حکومت عدالت گستر ناب محمدی نمیچسبد، محض اطلاع وطن فروشان بگویم که سر بریده شده فرخزاد، شاپور بختیار، مثله شدن داریوش فروهر و همسرش پروانه، قطعه قطعه شدن محمد پوینده، محمد مختاری و و و همه این‌ها کار عوامل استکبار و شاید هم گروهک ریگی، لوس زتاس، گالف کارتل باشد و شاید هم اصلا کار کار خانواده خودشان بوده باشد جان برادر، شما خون خودتان را کثیف نفرمایید و همچنان تنگ بغل برادران عرب آسوده بخوابید و بمانید که ما بیداریم!!!!!
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 13:35
زوربا - اصفهان - ایران
بت شکن,مرسی از این جواب دندان شکن.زنده باشی.
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 15:14
دنیای وحشی - تهران - ایران
مطمین باشید که خود رییس پلیسهاشون هم یا با قاچاقچی ها دستشون تویک کاسه است و یا از ترس جونشون صداشون درنمیاد وگرنه مطمینا میدونن مقتول کی بود و قاتل هم کی هست ولی وقتی کارتل های بزرگ قاچاق وقاچاقچی به میان میاد دیگه موضوع براشون شوخی بردار نیست فقراز یک طرف و رنگ و بوی پول و زور سلاح سردوگرم هم از طرف دیگه سریع ساکتشون میکنه و اجازه نمیده که خاطی لوبره و دستگیر بشه .
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 17:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.