الگوی مصرف مواد مخدر در ایران 'از صنعتی به سنتی باز می‌گردد'

تریاک، کراک، شیشه و هروئین به ترتیب بیشترین مواد مخدری هستند که در ایران مصرف می شوند

 

احمد ربیع‌زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اعلام خبر تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در ایران گفت: "در اثر تبلیغات صورت گرفته در مورد اثرات منفی مخدرهای صنعتی، الگوی مصرف از مواد مخدر صنعتی به سنتی تغییر یافته است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای ربیع زاده که در مرکز ترک اعتیاد شفق سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه این مرکز پس از ثبت نام افراد، اثر انگشت آنها را نیز می‌گیرد و از این طریق امکان تهیه آمار دقیق فراهم شده است، گفت: "در یک جامعه آماری از ۳۳۰۶ نفر که در طول پنج ماه به این مرکز منتقل شده‌اند، ۳۳۱ نفر بیسواد، ۵۴۵ نفر دارای سطح تحصیلات ابتدایی، ۸۹۳ نفر با تحصیلات سیکل، ۱۲۵۶ نفر دیپلم، ۱۴۹ نفر فوق دیپلم، ۱۱۵ نفر لیسانس و ۱۷ نفر نیز فوق لیسانس بوده‌اند."

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس ایران، بیش از دو میلیون مصرف کننده مواد مخدر در ایران زندگی می‌کنند.

میانگین سنی ۷۰۰ هزار نفر از این معتادان که مصرف کننده تفننی هستند، ۲۱ سال است.

آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران نشان می‌دهد که در این کشور یک میلیون و ۳۲۵ هزار ایرانی به مواد مخدر اعتیاد دارند که به گفته پلیس ۷۰۰ هزار مصرف کننده تفننی مواد مخدر را نیز باید به این آمار اضافه کرد.

بر اساس این گزارش، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر رده‌های پلیس در سال ۱۳۹۱ هر ساعت ۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده اند.

به گفته پلیس، مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی و دریا وارد و علاوه بر توزیع درکشور از طریق مرزهای غربی به اروپا ترانزیت می شود.

بنابر آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ایران سالانه ۶۰۰ تن مواد مخدر مصرف می‌شود.

براساس گزارش‌های پیشین این ستاد، تریاک، کراک، شیشه و هروئین به ترتیب بیشترین مواد مخدری هستند که در ایران مصرف می شوند.

+41
رأی دهید
-16

آیینه - آلمان - آلمان
فقط 2میلیون. جالبه. آرزو به دل موندم که حداقل یه آمار در ایران درست باشه. ولی راستی حالا که تبلیغات تا این حد تاثیرگزار هست پس تبلیغ برای مصرف نکردن بشه
دوشنبه 13 آبان 1392 - 11:52
Negah* - فرانکفورت - المان
یکسال پیش اعلام کردند بیش از 3 میلیون معتاد در ایران وجود دارد امسال یه چیز دیگه میگند,یکى از هدفهاى حکومت جهالت خاموش کردن انسانها بامواد مخدر است حکومت اسلامى خوب میدانست چگونه نسلهاى جوان را بسوزاند وخاموش کند وبه اهداف خود رسید وامروزه در جشن جهالت ونادانى آنها سم بر زمین میکوبد وعربده میکشد ومرگ بر این وآن میغرستد شاید لیاقت مردم همین باشد .
دوشنبه 13 آبان 1392 - 13:48
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
مردان ایران - عاشقان تریاک.
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 03:07
IranSalam - آمستردام - هلند
در سال ۱۳۹۱ هر ساعت ۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده اند!!! ای وای من
‌سه شنبه 14 آبان 1392 - 22:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.