ابهام در علت 'نفس‌تنگی ناگهانی ۳ هزار اهوازی'

اهواز به تازگی آلوده‌ترین شهر جهان اعلام شده



دکتر محمدحسن سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، به خبرگزاری فارس گفته است که علت نفس‌تنگی ناگهانی ۳ هزار اهوازی روشن نیست.

به گفته مقام‌های مختلف بهداشتی استان خوزستان، وضعیت کسانی که مشکل تنفسی داشته‌اند تحت کنترل است.

آقای سرمست گفته: "عصر دیروز بعد از بارندگی به صورت ناگهانی شاهد حضور حدود ۳ هزار نفر در سراسر استان خوزستان در مراکز بهداشتی و درمانی بودیم که همگی آنها علایم مشابه تنگی نفس داشتند."

شهر اهواز به تازگی در گزارشی آلوده‌ترین شهر جهان اعلام شده است.



آلودگی هوا و وجود گرد و غبار بارها اهواز را به تعطیلی کشانده



دکتر سرمست گفته ۱۲۸ نفر از مراجعان دیروز هنوز بستری هستند و دو نفر از آنها نیز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

پیشتر محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، شمار بیماران را ۶۰۰ نفر ذکر کرده و گفته بود که همه آنها مرخص شده‌اند.

دکتر ساسان موگهی، معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، گفته در این زمینه کمیته ویژه‌ای با حضور متخصصان بیماری‌های تنفسی تشکیل شده است.

آقای موگهی از اظهارنظر درباره علت مشکل تنفسی اخیر شهروندان اهوازی خودداری کرده و آن را به تحقیقات بیشتر موکول کرده است.

دکتر سرمست هم گفته: "حدس و گمان‌هایی در مورد اینکه وجود مواد شیمیایی کارخانه‌های موجود در استان خوزستان و شستشوی آلودگی آنها در هنگام باران و آمدن آنها به سطح زمین ممکن است عامل بروز این حادثه باشد مطرح است، اما هنوز واقعا نمی‌دانیم علت این پدیده دقیقا چه بوده است و نمی‌توانیم اظهار نظر دقیق کنیم."

+42
رأی دهید
-6

دنیای وحشی - تهران - ایران
بی خیال تن خامنه ای سلامت .فقط به فکر دستور اخیر آقا باشید که دستور فرمودند شبانه روز ترتیب هم رو بدین تا جمعیت ایران بشود دوبرابرو نیم وصدالبته دراین مسیر طوری وظیفه خودتان را صحیح انجام بدهید که یک نفر هم کم وکسر نشود.
دوشنبه 13 آبان 1392 - 02:42
iran2014 - فیرفکس - امریکا
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.جمشوری اسلامی ایران
دوشنبه 13 آبان 1392 - 06:20
مجیدخان - تهران - ایران
با درود:یکی که سرش مسته و اون یکی هم که مو .. ایه.خب نتیجه همین میشه دیگه.خوب شد با این مسئولین تا حالا کسی تو خوزستان زنده مونده.جان آقا و روحانی سلامت باشه.مردم خوزستان یا باید درجنگ با عراق بمیرن یا در اثر حمله ی نظامی ابرقدرتها ویاتوفان شن. در اخبار و روایات اومده که چون این بینواها از نوه و نتیجه های اصحاب فیل بودن باید این بلا سرشون نازل بشه تا جواب خیانت اجدادشون رو داده باشن.
دوشنبه 13 آبان 1392 - 10:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.