شرق: نقش سه نماینده مجلس ایران در اختلاس ٣هزار میلیاردی محرز شده است

کریمی قدوسی می‌گوید مردم منتظر اعلام اسامی نمایندگان متخلف هستند

روزنامه شرق، چاپ تهران، در شماره امروز خود از قول جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس ایران، خبر داده که تحقیقاتی درباره نقش برخی نمایندگان مجلس ایران در پرونده اختلاس ٣ هزار میلیاردی انجام شده که از میان آنان "تاکنون نقش سه‌ نماینده در ماجرای اختلاس ٣ هزار‌میلیارد تومانی محرز شده" است.

شرق از قول آقای کریمی قدوسی می‌نویسد: "نزدیک به ۱۰ نماینده تا به حال به دادگاه رفته‌اند و به برخی ابهام‌ها پاسخ داده و در مواردی هم بازجویی شده‌اند."


محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس نیز گفته است گزارش این کمیسیون درباره این پرونده نهایی شده و "نام برخی نمایندگان مجلس هشتم‌ونهم در پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیاردی مطرح شده و تقریبا نقش سه‌نماینده در پرونده قطعی شده که جزییات بیشتر به‌موقع از سوی قوه‌قضاییه ارایه خواهد شد."

در شهریور ماه سال ١٣٩٠ اعلام شد که عده‌ای با سوءاستفاده از اسناد اعتباری و بانکی دست به اختلاسی بزرگ زده‌اند که حجم آن نزدیک به ٣ هزار میلیارد تومان عنوان شد. مصطفی پورمحمدی، رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور، این پرونده را "بی‌سابقه‌ترین" نمونه فساد مالی در ایران توصیف کرده بود.

در جریان رسیدگی به این پرونده اتهاماتی متوجه بسیاری از مدیران بانکی و دولتی و همچنین نمایندگان مجلس شد.

در نهایت ناصر سراج، قاضی پرونده و رئیس کنونی سازمان بازرسی کل کشور، چهار نفر را به اعدام، دو نفر را به حبس ابد و برخی دیگر را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد.

مه‌آفرید خسروی، موسس شرکت امیرمنصور آریا و متهم اصلی پرونده، در جریان دفاع از خود گفت مقام‌های عالی کشور در جریان‌ فعالیت‌های اقتصادی او بوده‌اند و آنان را به افشاگری تهدید کرد. او در دفاع از خود گفته بود: "کسانی که یک میلیارد دلار معرفی‌نامه به من می‌دهند و می‌گویند که بروم گوشت وارد کنم و تحریم را دور بزنم کجا هستند؟"

مقام‌های قضایی ایران از اعلام اسامی تعدادی از متهمان این پرونده خودداری و آن را به نهایی شدن حکم آنها موکول می‌کنند.

جواد کریمی قدوسی از برخی اعمال نفوذها در رسیدگی به این پرونده انتقاد کرده و گفته: "مردم دوست دارند هرچه‌سریع‌تر نام نمایندگانی که جرمشان قطعی شده از تریبون قوه‌قضاییه اعلام شود."

مهدی دواتگری، دیگر نماینده مجلس ایران هم گفته مصونیت پارلمانی شامل سه نماینده‌ای که نقششان در این اختلاس قطعی شده، نخواهد شد.

+40
رأی دهید
-1

just_think - جاکارتا - اندونزی
من متوجّه نمی‌شم چرا شماها اینقدر این مساله رو کشش میدید. دزدیدند که دزدیدند. اصلا این مبالغ در مقابل چیزی که این آخوندها دزدیده‌اند عددی نیست. آقا فرمودند این مساله رو کشش ندید. خود آقا اگه فکر میکردند مساله مهمن هستش میفرمودند که دنبال کنید. حالا باز چند روز دیگه بفرمایید صد تا دلتمرد دیگه دستشون رو شده. باز هم تکرار می‌کنم کشش ندید. اگه کشش بدید آقا باز ناراحت میشه میگه دزدها بیشتر دزدی کنن. از من گفتن.
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 10:06
سردار سپهبد - آمستردام - هلند
حاکم شهری که مرغابی بود بر سر آن شهر رسوایی بود؛ از سید علی گدا و حکومتش مگه میشه بیشتر از این انتظار داشت.
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 12:13
فريادزيره آب - اهواز - ایران
ماهمون موقع می دونستیم که نمایندگان مجلس دزدهستند؛ 35سال دارندمی دزدند
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 12:42
odin - انتورپن - بلژيك
مجلس اسلامی و ولایت مدار. اینها همه مورد تائید اغا و شورای نگهبان هستند ،فراموش نشود
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 14:54
کوین پارسی - تورنتو - کانادا
بهتره سِد علی گدا هم به عنوان متهم اصلی به دادگاه فراخوانده شود که گفت : شما هم قضیه رو کِششششششششششششششششش ندید.
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 16:53
کبالت3 - کرج - ایران
به نمایندگی از مردم اختلاس کردن و جزئی از وظایف نمایندگیشون بوده خیر است انشالله کبلائی.
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 17:26
کبالت3 - کرج - ایران
بعض از نمایندها از همون ابتدا حقوق ماهانه نمایندگی شون رو میبخشن مثلا به کمیته امداد با افتخار هم اعلام میکنن که فی سبیل الله کار میکنن هرکی ندونه فکر میکنه طرف چه امامزاده ای باید باشه اما بعد معلوم میشه نخیر ایشون برای ماهی 5-6 میلیون ناقابل تشریف نیاوردن بلکه هدف بسیار والاتر و بالاتر از این حرفاس کبلائی.
‌چهارشنبه 8 آبان 1392 - 18:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.