عملکرد خواب در شستشوی مغز

خواب فواید زیادی برای مغز دارد از جمله به یادگیری کمک زیادی می کند

تحقیقات تازه نشان می دهد که مغز از فرصت خواب برای شستن سموم انباشته شده در طول یک روز پرمشغله از نظر ذهنی استفاده می کند.

تیم پژوهشگران آمریکایی که روی موش های تحقیق کرده معتقد است که "سیستم شستن فضولات" یکی از علل بنیادی نیاز به خواب است.

مطالعه آنها، در نشریه ساینس، نشان داد که سلول های مغز در طول خواب منقبض می شوند تا شکاف میان نورون ها باز و با جاری شدن مایعاتی مغز تمیز شود.

آنها همچنین می گویند که نقص در سیستم شستن پروتئین های سمی مغز ممکن است در اختلالات مغزی نقش داشته باشد.

یک سوال مهم برای محققان خواب این است که چرا بعضی حیوانات می خوابند درحالی که با این کار در برابر حیوانات شکارچی آسیب پذیر می شوند.

قبلا معلوم شده است که خواب نقشی مهم در تثبیت خاطرات و یادگیری در مغز دارد، اما تیمی در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر معتقد است که "خانه تکانی" مغز ممکن است یکی از علل اصلی برای خواب باشد.

سال گذشته تحقیقات نشان داده بود که شبکه ای از لوله کشی ها در مغز به نام گلیمفاتیک هست که فضولات را از مغز خارج می کند.

+68
رأی دهید
-1

sanazsarmad - کلن - آلمان
خدایا چقدر تو بزرگی، هر چقدر هم پیشرفت بکنیم فقط ذره ای از بزرگی و قدرت مغز را پی خواهیم برد. مغز سیستم اصلی بدن هست که همه چیز را کنترل می کنه و هیچ ابر کامپوتری به پای مغز نخواهد رسید
دوشنبه 6 آبان 1392 - 10:03
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
ساناز سرمد`` دوست عزیز زیاد جوگیر نشو، استفان هاوکینگ ثابت کرد که خدا وجود نداره، حالا تو اول ثابت که خدا وجود داره بعدا قربونش برو!!
‌سه شنبه 7 آبان 1392 - 05:30
birmingham - شیراز - ایران
time to say goodbye- تورنتو - کانادا دمت گرم گًل گفتی‌ هنوز هستن کسانی‌ که خمینی رو در ماه میبینن و مرگ بر آمریکا رو ثواب کشتن رو ثواب ولی‌ یک قطره مشروب رو حرام و توقع دارن به اعتقاداتشون احترام بگذاری و تا تقی‌ به توقی میخوره میگن این در قرآن آمده .این اعتقاد نیست این عقب افتادگی هست .تا حالا شنیده یک خداشیناس مذهبی چیزی را اختراع کند تا کمکی‌ برای بشر باشد ؟
‌سه شنبه 7 آبان 1392 - 15:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.