دادستان عمومی زاهدان: ۱۶ نفر در پاسخ به درگیری‌های سراوان اعدام شدند

حمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از اعدام ۱۶ نفر در پاسخ به درگیری مسلحانه شب گذشته (جمعه ۳ آبان- ۲۵ اکتبر) در منطقه مرزی شهرستان سراوان در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

براساس گزارش های دریافتی در جریان درگیری های شب گذشته ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی کشته شده و ۷ نفر دیگر هم مجروح شدند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در مورد اعدام های امروز صبح گفته است: "این اعدام در پاسخ به اقدام شب گذشته آنها بود. قبلا به آنها اعلام کرده بودیم که اگر اقدام کنند قطعا پاسخش را خواهند گرفت و اعدام های صبح امروز تنها یکی از پاسخ های ما به آنها بود."

آقای مرزیه گفت: "این تعداد از افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آنها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود بنا بر دلایلی اجرای حکم آنها به تعویق افتاده بود که صبح امروز به مرحله اجرا گذاشته شد."
ه گفته دادستان عمومی وانقلاب زاهدان "این افراد وابسته به گروهک جیش العدل، انصار و سایر گروه‌های شرارت بودند."

پیشتر یکی از اعضای شورای تامین امنیت سیستان و بلوچستان به ایرنا گفته بود که در مورد هویت افرادی که با مرزبانان نیروی انتظامی درگیر شدند هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.

در حالی که علی عبداللهی، معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور از به گروگان گرفته شدن سه سرباز مرزبان در جریان این درگیری ها خبر داده و گفت که تلاش برای آزادی آنها در حال انجام است، حاتم ناروئی، استاندار و رئیس شورای تامین استان سیستان و بلوچستان ربودن شدن تعدادی از مرزبانان را کذب محض دانسته است.

آقای عبداللهی با اشاره به موافقتنامه امنیتی بین ایران و پاکستان خواستار "جدیت بیشتر طرف پاکستانی برای کنترل مرزها در مبارزه با تروریسم شد."

+56
رأی دهید
-22

uk_boy - لندن - انگلیس
دستشون دارد نکنه بزنین همشونو بکشین نامردارو به نظرم هر چی زندانیه بلوچه امشب باید دارشون بزنن آخه نامرد چرا ی عده سرباز بی گناهو میکشی اگه مردی راست میگی وجود داری برو چان تا بسیجیو سپاهیو بزن بکش حال کنیم نه که سربازو بزنی بکشی فلان فلان شده به نظرم باید حمله موشکی کنن به پایگاه جیش العدل با خاک یکسان بشن حـ...ا
شنبه 4 آبان 1392 - 23:38
perspolis123456789 - پراگ - چک
باید تک به تکشون رو به ۶۰۰ قطعه تقسیم کرد و جلوی لاشخور‌ها انداخت. همهٔ وهابی‌ها رو باید شخم زد و سمپاشی کرد
شنبه 4 آبان 1392 - 23:54
سرسره - اهواز - ایران
اول باید مملکت از لوث وجود شماطرفدارای این نظام ضد ایرانی پاک بشه تا همه راحت شند ان شاالله
یکشنبه 5 آبان 1392 - 02:52
Rommel - سیدنی - استرالیا
اول مطمعن بشید خبر چه بوده آدمهای احساساتی فاقد اندیشه یعنی هر چه خبر آخوندی با آون ریش مفسدشان گفت شما هم باور میکنید اگر فکر میکنید خیلی مردید بمبهایتان را چرا روی ملاها نمی رزید که تمام کشاورزهای اصفهان را کور کردند بیرون کود نشته لنگش کن.
یکشنبه 5 آبان 1392 - 03:05
sir_reza - تهران - ایران
یعنی 16 نفر زندانی که حکمشون اعدام نبوده، اعدام شدند؟!
یکشنبه 5 آبان 1392 - 05:51
Azadikhah - تكسل - هلند
خوب این انتقام به خاطره کشتن مرزبانان بوده هیچکدومش هم درست نبوده و ناجوانمردانه بود مخصوصاً اعدام زندانیان .خوب مردش هستید اونهایی رو که حمله کردند مجازات کنید چه ربطی‌ به زندانیان داره!؟ اگر کسی خطائی کرد ویا مبارزه‌ای انجام داد .ممکن است اعضای خانواده‌اش ویا دیگر افراد در ایران به اعدام محکوم شوند.واین نمونه بارز مثل ایرانی است که .خطا کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگر. ننگ بر رژیم اسلامی حاکم بر ایران.زنده بادآزادی برابری ودمکراسی
یکشنبه 5 آبان 1392 - 11:03
بلوچ اسلو - اسلو - نروژ
اقای براکuk-boy: perspolis بنده شما وامثال شما را اقا خطاب میکنم کر جه این وازه زیبنده أفکار واکاهی شما نیست وهمجنین کشور انکلیس و جک جایی نامناسب برایتان.امیدوارم قبل از هر موضوعی مقداری مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و نه بادی به غبغب بیندازیید واز فرهنک لومبنی خود فتوابدهیداقایان کشتار انسانها جه.نظامی وغیر نظامی وغیره عملی وحشیانه است.ایاشما فکر میکنید وقتی که رزیم از وازه مرزبان استفاده میکند یعنی همه سربازهای اشخور هستند?ایا اسم کروه مرصاد که مجموعه ای از سباه وبسیج له در بلوجستان خون مردم را به شیشه کرده اند شنیده اید? أصلا کودرز جه ربط به شقایق دارد له مشتی زندانی را فله ای به جای قتل و کشتار نیروهای مرصاد وغیره اعدام کننند?مشکل اینجااست له شما وأمثال شمافقط خود را وارث این مرز و بوم میدانید و غیره وهابی،قاجاقجی وووواند.نشخوارکردن و بلغور کردن وإزها وتوهین نشانه سبک سری ودرک شماهاست.از کوزه همان طراود له در اوست حال جه در انکللیس یا جک.
یکشنبه 5 آبان 1392 - 11:34
بلوچ اسلو - اسلو - نروژ
محتوا همان ناکجا أباد که در ان بقا کرفته اید.امیدوارم در کشوری زندکی بکنیم که خون هیج انسانی ریخته نشود نه باسدار نه بلوج ونه زندانی بلوج وغیره. که لزومی به فتوا و صاحب نظری شماهانباشد در نهایت ارزومندم که همه بیماران جه ذهنی جه عقلی شفا بیدا کنند.تندرست باشید.
یکشنبه 5 آبان 1392 - 11:37
perfectman - ماستریخت - هلند
باید کشت تموم اون لعنتیهایی رو که فکر میکنند میتونن ایران رو تجزیه کنند. اره فکر کردن میتونن کشور کردستان و لرستان و ترکستان و بلوچستان رو از تو ایران بیارن بیرون. کور خوندید بابا. یه پیف پاف بسته واستون
یکشنبه 5 آبان 1392 - 13:52
marg bar doshman - لندن - انگلستان
دمتون گرم بکشید این کفتار های کثیف وهابی
یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:08
dark night - تهران - ایران
دوستان فقط مواظب باشد که این بازی وهابیها و سلفیهی عدم خوره ، اصلا صحبت بلوچ و نظام ایران نیست.
یکشنبه 5 آبان 1392 - 20:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.