اقدام اعتراضی یک کشیش آمریکایی در مقابل زندان اوین در تهران

لینک ویدیوی صحبتهای پرز رومرو در بی بی سی فارسی

یک کشیش آمریکایی به نام پرز رومرو امروز سه شنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) در مقابل زندان اوین در تهران به بازداشت چند ایرانی مسیحی و یک وکیل دادگستری اعتراض کرده و بر اساس گزارش‌ها، بازداشت شده است.

ویدیویی از آقای رومرو در یوتیوب منتشر شده که به نظر می رسد قبل از سفر به ایران ضبط شده و بر اساس برنامه ای از قبل تنظیم شده، پس از بازداشت او منتشر شده است.

در این ویدیو آقای رومرو به زندانی بودن فرشید فتحی، سعید عابدینی، مصطفی بردبار و علیرضا سیدیان، نوکیشان مسیحی و همچنین محمدعلی دادخواه، وکیلی که وکالت تعدادی از آنان را به عهده داشته است، اعتراض می کند و می گوید که آنها باید آزاد شوند.

او در این ویدیو می گوید که زندانی شدن در کنار چنین افرادی را مایه افتخار خود می داند.

 ویدیوی دیگری در اینترنت منتشر شده که گفته می شود صدا و تصاویر مربوط به اعتراض آقای رومرو و گفتگوی مأموران با او را نشان می دهد.

این ویدیو کیفیت خوبی ندارد و به نظر می رسد که با ابزاری ضبط و ارسال شده که آقای رومرو با خود همراه داشته است.

 

 


 



صدای اعتراض آقای رومرو شنیده می شود که اسم پنج فرد یاد شده را فریاد می زند و به زبان انگلیسی خواهان آزادی آنها می شود.

در بخش دیگری از ویدیو مأموران که او را به داخل سالنی شبیه به سالن انتظار راهنمایی کرده اند، به فارسی با او صحبت می کنند.

یکی از مأموران می پرسد: "آیا اینجا زندانی داری؟ چه می خواهی؟ برو دادگاه یا قوه قضائیه. اینجا که ما کاری نمی توانیم برایت بکنیم".

صدای آقای رومرو شنیده می شود که به زبان انگلیسی به مأموران می گوید: "اینجا آمده ام که به بازداشت غیرعادلانه فرشید فتحی، سعید عابدینی، مصطفی بردبار، علیرضا سیدیان و محمدعلی دادخواه اعتراض کنم. خواهان آزادی آنها هستم".

آقای رومرو در بخشی از ویدیو به زبان انگلیسی به مأموران می گوید: "اینها در اینترنت، در فیس بوک و توییتر دیده خواهد شد".

چند دقیقه بعد مأموران ظاهرا متوجه ابزار همراه آقای رومرو می شوند و ارتباط قطع می شود.

بازداشت احتمالی آقای رومرو هنوز رسما تأیید نشده، اما دوستان و همفکران او از او بی خبر هستند.

منصور برجی، کشیش ایرانی ساکن لندن به بی‌بی‌سی فارسی گفت که دوستان آقای رومرو به طور مستقیم تصاویر و صدای اعتراض او و گفتگویش با مأموران را مشاهده می کردند و می شنیدند.

به گفته او، هر روز که از بازداشت آقای رومرو بگذرد، یک ویدیوی جدید از او منتشر می شود که از قبل ضبط شده است.

+125
رأی دهید
-14

رزم جو - لوس انجلس - امریکا
ادم بیکار به این یارو میگند.
‌سه شنبه 30 مهر 1392 - 22:27
بت شکن - مونترال - کانادا
حالا دولت آمریکا برای آزادی این شخص باید باج دهد و ۲-۳ تا تروریست ایرانی‌ را آزاد کند!!!بگو مرد ازدیخواه می‌رفتی توی یک کشور قانون مندی جلوی سفارت ایران اعتراض میکردی!!مگر نمیدونی که از نظر حکومت ایران فاطی کماندو‌های ایرانی‌ این حق را دارند که توی خیابان‌های لندن و اروپا راه بیفتند و اعتراض کنند ولی‌ هیچ تنا بنده‌ای این حق را ندارد که در ایران اعتراض کند!!!؟؟؟
‌سه شنبه 30 مهر 1392 - 22:28
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
درواقع به صورت فیلم کوتاه به ایرانیان گوشزد کرده که این وظیفه همه شماست که برای زندانیان سیاسی اقدام کنید و برای آزادی آنها کوشا باشید.
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 00:17
هارمونی - کوالالامپور - مالزی
ذهن من همیشه درگیر ادمهایی هست که تنها به ادمهای دیگه فکر نمیکنند بلکه وارد عمل میشند
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 06:24
Marde shab - لندن - انگلستان
اقاى رومرو دمت گرم، درود به شرفت. (اقایى که نگرانه بى کار بودنه این اقایى، تو خیال مى کنى تو خودت خیلى پر کارى، شماها بسیجى ها کى مى خواین ادم شین. یک کم انسانیت هم بد چیزى نیست بى معرفت. این اقا از اون مملکتى که تو توش دنبال رزمُ،جنگُ،خونریزى مى گردى اومده ایران که به اربابایه دزد تو حالى کنه ، این بى گناهارو ازاد کنن.)
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 02:11
paydar22 - لاهه - هلند
این باید ان افرادی که خارج از ایران هستن و هر کدام چند تلویزیون دارن هر روز هم در خواست کمک هم یاری میکنند یاد بگیرند شماها هم بیاید مثل این کشیش اعتراض کنید ما هم پشت سرتان هستیم نه اینکه از دور بکید لنکش کن سر هر ماه هم درخواست هم یاری کنید این کشیش نشان داد که یعنی اینطوری مبارزه میکنند با اینکه خارجی و اصلان مشکلات ایران به او رابت نداره
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 10:29
eshgeman iran - ایران - ایران
جناب Royan - کالیفرنیا - آمریکا- اولا ایشان غلط کردند که برای ملت ایران نسخه بپیچانند ثانیا شما هم خیلی جوش نزن چون ایشان از هم کیش شماهستند. زنده بادایِران، زنده باد ملت فهیم ایران
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 10:53
eshgeman iran - ایران - ایران
جدیدا سیاست سازمان سیا وموساد با شگردهای جدید در پوشش آزادیخواه ودگراندیش و.... با نصب سیستم های قوی جاسوسی به خودشان به مراکز نظامی وانتظامی نزدیک واقدام به جاسوسی تحت لوای حقوق بشری می کنند. این ترفند مدتهاست که عقیم شده ، جالب اینجاست که فقط جاسوسان ووطن فروشان این مملکت ازاینها حمایت می کنند والا مردم ایران سالهاست این حقه بازی ها را شناخته و برای ما حنایشان دیگر رنگی نداره. این گوساله صفتهای جاسوس را با اردنگی باید ازاین کشور انداخت بیرون. خاک بسر وطن فروشانی که جاسوسان بیگانه ای مثل این بوفالو باید از آنها حمایت کنند. زنده بادایران،
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 11:43
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
اگر این کار رو تو امریکا که میگن خیلى ازادى هست انجام داده بود پوستش رو میکندن اونجا اگر پلیس فردى رو دستگیر کنه چه بى کناه و چه باگناه اول دست بند میزنه بعد میپرسه حالا بگو چى شده
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 19:07
Marde shab - لندن - انگلستان
عشق من ایران- تو یک نفرى و حق دارى از طرف خودت صحبت کنى.... از طرف خودت نه ملت ایران. فهمیدى جوجه بسیجى؟
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 21:11
perser68 - فلوریدا - امریکا
رزمجو - لوس آنجلس - آمریکا. ماله کش خامنه‌ای نکبت
‌چهارشنبه 1 آبان 1392 - 21:28
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
eshgeman iran - ایران - ایران/غلط را رهبر بی .. تو کرده که جوانان مردم را به جرم دگر اندیشی به زندان انداخته این آقا انسانیت به خرج داده که شما ازش بویی نبردی.
‌پنجشنبه 2 آبان 1392 - 02:02
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
آقای رومرو نمیدونید با کی طرف شدید خیلی ها اعتراض کردن اما همشونو خفه کردن اینجا ایران نیست اینجا جمهوری اسلامی است!
یکشنبه 5 آبان 1392 - 22:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.