یک نظرسنجی: اکثر مردم اسرائیل از موضع نتانیاهو درباره ایران حمایت می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر مردم اسرائیل از موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور در قبال برنامه اتمی ایران حمایت می‌کنند و آن را «خوب» یا «بسیار خوب» می‌دانند.

گزارش این نظرسنجی در شماره روز جمعه، ۲۶ مهر نشریه اسرائیلی هاآرتص منتشر شده است در حالی که تنها دو روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌گذرد، مذاکراتی که طرفین فضای آن را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پرسش اصلی نظرسنجی این بوده که عملکرد اخیر نتانیاهو در عرصه جهانی در قبال ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید.

آقای نتانیاهو و دولت او نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان ابراز بدبینی کرده‌ و به ائتلاف غرب نسبت به کاهش احتمالی تحریم‌ها علیه ایران هشدار داده‌اند.

به گفته نخست وزیر اسرائیل، «توافق بد و نصفه و نیمه با ایران بدتر از نرسیدن به هیچ توافقی است» و این که ایران همزمان با مذاکرات «برنامه مخفی هسته‌ای» خود را پیش می‌برد.

آقای نتانیاهو همچنین اعلام کرده که کشور او حق حمله نظامی یک‌جانبه به ایران را برای خود محفوظ می‌داند تا به این وسیله مانع دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای شود.

اما پاسخی هم که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به این پرسش داده‌اند حکایت از حمایت اکثریت اسرائیلی‌ها از مواضع نخست وزیر خود دارد به‌طوری که ۴۱ درصد آنها عملکرد آقای نتانیاهو را «خوب» توصیف کرده‌اند و ۱۷ درصد هم «بسیار خوب».

همچنین ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که گمان می‌کنند بنیامین نتانیاهو بهترین فردی است که می‌تواند نخست وزیر اسرائیل باشد در حالی که در نظرسنجی ماه ژوئیه ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان چنین اعتقادی داشتند.

این نظرسنجی را «موسسه دیالوگ» تحت نظارت پرفسور کامیل فوچز از دانشگاه تل‌آویو در روز سه‌شنبه، ۲۳ آبان انجام داده است و ۵۰۱ نفر هم در آن شرکت داشته‌اند.

+51
رأی دهید
-73

xaris - بورموث - انگلستان
تمام اون ۶۳% خیلی‌ بیجا فرمودن با اون پروفسور و نتان و احمقی نژاد..گاهی آدم لجش میگیره که بگه انرژی هسته‌ای که سهله بمب هسته‌ای حق مسلمه ماست تا وقتی‌ که اون ۶۳% تو کشورشون ۳۰۰ تا کلاهکو داران..اگه این حکومت اسلامیا تو عقاید مسموم رادیکالن اون ۶۳% از اینا تو رادیکالترن و طبیعتاً خطرناک‌تر....
شنبه 27 مهر 1392 - 10:43
kalleasbi - برس - سوئد
اصل قیافه آدم کش
شنبه 27 مهر 1392 - 11:02
petrick - اشدود - اسراییل
من که با هرکی ضد این آخوند ها باشه موافقم
شنبه 27 مهر 1392 - 11:58
hamed-irooni - سیستان - ایران
تا حالا به کلی شباهت بین احمدی نژاد و نتانیاهو پی بردم. این 63 درصد رو هم باید به لیستم اضافه کنم
شنبه 27 مهر 1392 - 14:20
آزاد10 - آلمان - المان
مردم اسرائیل به فکر یک سرزمین جدید هم برای خودشون هستند؟ یا تر جیح میدن در آتشی که نتانیاهوی عزیزشان به پا میکند بسوزند؟
شنبه 27 مهر 1392 - 15:48
farzad power - لوس انجلس - امریکا
petrick - اشدود-منم با هرکی‌ ضد نتانیاهو باشه موافقم.
شنبه 27 مهر 1392 - 16:45
siliconvalley - مالمو - سوئد
xaris - بورموث - انگلستان می‌شه بگی‌ چرا اسرائیل نباید کلاهک داشته باشه؟؟؟ کشوری که داره از سمت تمام کشورهای مسلمون تهدید می‌شه! کشوری که ۸ سال رأس جمهور ایران گفت باید از رو نقش حذف بشه! تمام مسلمون‌های دنیا حاضر کفن پوشیده میخوان برن منفجر کنن چرا نباید از خودش دفاع کنه؟!. شما که میگی‌ اسرائیل یه تهدید برا دنیا یه جستجو ساده بکن ببین با پاسپورت اسرائیلی چند تا کشورو می‌شه بدون ویزا رفت و با پاسپورت یه کشور مسلمون چند تا؟. یه جستجو کن ببین آخرین باری که یه اسرائیلی خودشو منفجر کرد کی‌ بود و آخرین باری که یه مسلمون خودشو منفجر کرد تا یه سری آدم بی‌ گناه رو بکشه کی‌ بوده؟. دوست من چشماتو باز کن
شنبه 27 مهر 1392 - 17:36
farzad power - لوس انجلس - امریکا
petrick - اشدود-منم با هرکی‌ ضد نتانیاهو باشه موافقم.
شنبه 27 مهر 1392 - 16:46
farzad power - لوس انجلس - امریکا
صد در صد ایرانیها هم از ایران در مقابل اسرائیل دفاع می‌کند. اصلا منتظر چی‌ هستین،واق واق تا کی‌؟ تکون بخورید تا یه درس خوب بتون بدیم. کل دنیا منتظرن.
شنبه 27 مهر 1392 - 16:21
ukguy4u - لندن - بریتانیا
حق دارن وقتی دولت ایران از محو شدنشون حرف میزنه باید برای حفظ خودشون تلاش کنن. الکی که نیست.
شنبه 27 مهر 1392 - 18:32
Dara va sara - پرت - استرالیا
مشکلی که ملت و یا بهتر بگم جونهای ایرانی دارن. اینکه . 34 سال تو گوش انها خوندن که اسرائیل دشمن ایرانه.....حالا به هیچ وجه نمیتونن فکر کنن. که بابا. ملت ایران با دولت ایران فرق میکنن.....این جونها نمیتونن فکر کنن که. عراق خیانت بیشتری به ایران کرده تا اسرائیل. ببین این حکومت به چه شکل و به چه گونه به این عراق داره باج میده..این اسرائیل هست که مخالف هسته ای شدن ملاست. نه اتمی شده ایران.... مشکلی که این مردم ایران دارن اینکه. این ملا ی کثافت رو هنوز نشناختن..
شنبه 27 مهر 1392 - 19:34
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
هر کشوری و هر ملیٌتی اول منافع خودش را در نظر میگیرد٬ مسلم است که آنها هم در مقابل دشمن موضع گیری میکنند و از خودشان دفاع میکنند فعلا این حکومت ایران است که دست از سر اسراییل بر نمیدارد و مدام درآرزوی محو اسراییل است .
شنبه 27 مهر 1392 - 23:53
xaris - بورموث - انگلستان
باز عرض می‌کنم که مشکله دو کشور ایران و اسراییل وجود افراد بینهایت وحشی و رادیکال مذهبی‌ست..ختم کلاممو اینطوری عرض می‌کنم که نه غزه نه لبنان‌ نه اسراییل نه هیچ جا در عین حال اگر لازم باشه همه جا به شرطی که به منافع کشورم خدشه‌ای وارد نشه.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 05:14
xaris - بورموث - انگلستان
جناب siliconvalley - مالمو - سوئد،شما حتما باید فرد دانا و فرزانه‌ای باشین،لطفا به خاطر بیارین که تاریخ شکل گیری اسراییل چگونه بوده اولا،دوما،اینکه عربا میکشن درسته اما اسراییلیام با اون سازمان مخوف موسادشون کم ترور نکردن،من کاری به اینا ندارم،حتما ملتفت شدین که من اون کامنتو در جواب هارتو پورتای نتان یاهو نوشتم،من هیچوقت به مسائلی‌ که نه تنها سودی در عنوان کردنشان نیست بلکه مضر هم هستند نمی‌ پردازم،لطفا منکر رفتارو سخنان به غایت نا بخردانه و گاه سخیف نتان نشوید چرا که به نظرم با اینکه مثل من از مسلمون جاعمت دل خوشی‌ ندارین ولی‌ انسان محترم و آگاهی‌ به نظر میرسین.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 05:09
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
وقتى آدم خیلى از این کامنت هاى احمقانه خیلى ها را در اینجا میخواند، تازه تعجب میکند که چرا ١٠٠٪ ملت اسرائیل با سیاست نخست وزیرشان در مقابل جمهورى اسلامى موافق نیستند. یکى از انگلستان لجش میگیره که چرا جمهورى اسلامى اصلا کلاهک هسته اى نداره. حالا خودش از دست همین جمهورى اسلامى زده به چاک رفته انگلستان. اون یکى از آلمان که میگه اسرائیلى ها از الآن فکر کشورى جدید براى خود باشند و خیلى چرندیات دیگه. با همین افرادى مثل شماها در داخل و خارج است که جمهورى اسلامى ٣٥ سال است که حکومت میکند و ١٠٠ سال دیگه هم استوار خواهد ماند. تا خر زیاد است آخوند کماکان فرمانرواست.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 11:09
xaris - بورموث - انگلستان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. تو هنوز ادب در کلامو یاد نگرفتی‌،تو هنوز یاد نگرفتی که چطور استدلال کنی‌،تو هنوز یاد نگرفتی که کسی‌ که بیرون از کشور زندگی‌ می‌کنه لزوماً خائن یا وطن فروش نیست،ترک وطن معناش بیگانه پرستی‌ نیست،تو هنوز یاد نگرفی که چطور می‌شه در عین حال که از مخالفین سرسخت پارادوکس به نام جمهوری اسلامی باشیو‌ در دفاع از منافع ملی‌ در کنارش باشی‌،در اینکه این رژیم خطرناکه شاکی‌ نیست اما امیدوارم انقدری سواد داشته باشی‌ که لاقل تاریخ این صد سال اخیرو مطالعه کرده باشیو‌ فهمید باشی‌ که کی‌ بیشترین تجاوزاتو تو پروندش داره آمریکا اسراییل و کلا غرب یا ایران؟!!کی‌ از بمب اتم استفاده کرده؟!!کی‌ به اسم دموکراسی دنیارو به آتش کشیده؟!!من همانطوری که نقض حقوق بشرو از طرف این رژیم وحشیو وپسگرا محکوم می‌کنم اگر پای منافع ملی‌ باشه تا قعر جهنم هم نه من که هر ایرنبی باید با این رژیم بره،متأسفم از امثال شماها که نفرت از آخوندو آخوندیسم به قدری قوه تحلیلتونو کور کرده که تو درک بدیهیترین و ابتداییترین مسائل عاجز موندین..
یکشنبه 28 مهر 1392 - 14:04
xaris - بورموث - انگلستان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. ..شما فرمودین خر،ای کاش و‌ای کاش قدری نجابتو شخصیت خر و می‌داشتیم که لاقل ادعای با شعوری نمی‌کردیم،درود به شرف خر که یکی‌ از بی‌ آزارترین موجودات روی زمین هست..من از وطن زدم به چاک تو اما از خودت باید بزنی‌ به چاک که خیلی‌ درگیری.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 14:04
farzad power - لوس انجلس - امریکا
xaris - بورموث - انگلستان آفرین که حرف حساب می‌زنی ولی‌ بعضیها رو مثل Faryade_Khamoosh با ایرانی‌ اشتباه نگیر اینها یا یهودیهای اسرائیلی هستن یا وطن فروشهأی که برای اسرائیل کار می‌کنند هستند که خودشونو جای ایرانی‌ جا میزنند.
یکشنبه 28 مهر 1392 - 21:36
Dara va sara - پرت - استرالیا
xaris - بورموث -...بیشترین پرونده تجاوز به ایران را عراق داره ....حالا بگو ببینم . چه غلطی واسه عراق کردین. شما که دنبال متجاوز میگردین....عراق جلوی چشت .8 سال ایران رو ویرون کرد...بیسواد. کشور عراق رو ایران داره اباد میکنه. فلسطین و لبنان رو که بهشت کردند... تو فقط بدو دنبال اسرائیل.
دوشنبه 29 مهر 1392 - 02:20
Dara va sara - پرت - استرالیا
farzad power - لوس انجلس.....تو رابطه ای با پاسدار . مامور انتظامی یا وزارت اطلاعت نداری ؟...معمولا اینها از اصل مطلب میان بیرون . و فقط تهمت میزنن....دقیقا مثل تو هستند. یا شاید هم تو مثل اونا
دوشنبه 29 مهر 1392 - 02:25
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آقای از انگلستان. شما عضوی از همون گروه کسانی‌ هستین که دانسته یا نادانسته به بقای این رژیم کثیف جمهوری اسلامی کمک می‌کنید. شما وقتی‌ کامنت میذ‌اری مثلا مخالف جمهوری اسلامی هستی‌، ولی‌ دقیقا نتیجه کامنت شما همونی هست که جمهوری اسلامی برای بقای خودش احتیاج داره. اگه ۶۳% ملت اسراییل با سیاست دولتشون در قبال جمهوری اسلامی موافق هستند، اینو بدونین که همین مقدار از ملت ایران خواستار نابودی اسراییل هستند و کلا ضدّ یهودن. مرد حسابی‌ ۳۵ سال است که جمهوری اسلامی و طرفدارانش داد میزنن مرگ بر اسراییل و خواستار نابودی اسراییل هستند اونوقت شما ناراحت میشی‌ که چرا ۶۳% موافقن؟ اسراییل مگه با ایران چیکار کرده؟ اگه شما به عنوان ایرانی‌ ۳۵ سال میشنیدی که ملت اسراییل میریزن تو خیابون‌ها و شعار مرگ بر ایران سر میدن چه حالی‌ بهت دست میداد؟ تازه این بدبخت‌ها سینما می‌رن فیلم ایرانی‌ جدایی نادر از سیمین رو هم نگاه می‌کنن... یه سوزن بزن به خودت بعد یه جوالدوز به دیگران آقای عزیز.
دوشنبه 29 مهر 1392 - 03:36
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
farzad power شما هم بشین سر جات حرف مفت نزن. حالم بهم می‌خوره از آدم‌هایی‌ مثل شما که سنگ جمهوری اسلامی رو به سینه می‌زنید و هر کی‌ ضدّ جمهوری اسلامی باشه می‌شه جاسوس و یهودی و این حرف ها. زباله یک یهودی بیشتر ارزش داره از آدم‌های خائنی مثل تو که هنوز فرق جمهوری اسلامی و ایران رو نمی‌فهمی. ارواح .. از لوس انجلس میای. لوس انجلس جماران.
دوشنبه 29 مهر 1392 - 03:42
eshgeman iran - ایران - ایران
تعدادی معدود ازکامنتها که متعلق به یک ویا دو نفراست مطالبی سخیف ودور از شأن ایرانی بودن بکار می برندوخیلی هم ادعا می کنند که چیزی بلدند اما خداوکیلی یک مشت اراجیف ودقیقا اعمال ورفتارشان دراین کامنتها بویی ازایرانی که نمی برد کاملا بوضوح نشان می دهند که ازعمال وابسته به صهیونیستها هستند. ما اصلا ایرانی های خارج را بیگانه نمی دانیم بلکه خیلی هم دوستشان داریم البته آنهایی که دلشان برای ایران وایرانی وکشورشان می تپد نه آنهایی که با کمک به سازمانهای جاسوسی مواجب به گیر هستند . تا بوده وخواهد بود هرکشوری اتباعش درکشورهای دیگر بوده وهستند اما آن اتباعی وامدارکشورشان هستند که خائن به ملت خود وکشورخودنباشند ازجمله کسانی که اجنبی پرست هستند دراین کامنتها جناب- Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان - می باشد که هنوز درآغوش نتانیاهو خوش رقصی می کنه. کیست نداند جنایات آمریکا در هیروشیما،کیست که نداند غصب سرزمین های مسلمانان توسط صهیونیستها، کیست که نداند جنایات آمریکا در زندانهای گونتاناما وابوغریب،بیچاره های بدبخت مفلوک به کجا با این شتابان؟
دوشنبه 29 مهر 1392 - 13:04
eshgeman iran - ایران - ایران
ادامه مطلب ، جناب- Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان- بگو ببینم توکه ادعای حقوق بشری داری چه حکومتی از بمب اتم علیه ملتها استفاده کرده است تاکنون؟. چه کسانی بعنوان مدعیان دموکراسی از آنور دنیا لشکر کشی کرده اند و به دفاع از دموکراسی ملتهای افغانستان وعراق را به خون کشیدند. چه کسانی با کودتای28مرداد درایران حکومت قانونی مصدق را ساقط کردند؟. جه کسانی با زور وحمایت قدرتهای دیگر تشکیل حکومت جعلی در فلسطین دادند؟ اسرائیل جکومت جعلی است وملتش هم ملت جعلی است. ملتی را که از سراسر دنیا جمع کنی وببری در سرزمین دیگران جکومت تشکیل بدهی از ریشه اش جعلی وقلابی است بدان ای نادان؟. لطقا به این سئوال پاسخ بدهیدکه اگر کسی وارد اتاق خواب مادرتان شد شما چه عکس العملی ازخودنشان میدهید؟ احتمالا به او خوش آمد هم میگویی. ظلم، ظلم است وهیچ فرقی نمیکند ، چه برعلیه مسلمان وچه برعلیه غیرمسلمان. مشکل اینجاست که عوام الناسی مثل تو مغزش فقط دنبال جاسوسی وخودفروختگی است. توکه هر را از بر تشخیص نمیدی میآیی اظهار نظر میکن اول خودت را بشناس بعد زر بزن. زنده بادایران ، زنده باد مردم دشمن شناس ایران
دوشنبه 29 مهر 1392 - 13:16
xaris - بورموث - انگلستان
اون کسی‌ که خواسته یا نخواسته به بقای حکومت اسلامی کمک کرده من نیستم، مردمیه که رگه خوابشونو خواب پوچو توخالیشونو که همون مذهب سیاهو عقب مانده و انسان ستیزه اسلام باشه دادن دست اسلامییون خاصه افراطیها،در عجبم که چرا به مطالب روشنی که در کامنتهای قبلی‌ عرض کردم توجه نفرمودین،بی‌ انصافیست که من صرفاً به جهت محکوم کردن دخالت نا به حق غرب به رهبری آمریکا و البته اسراییل بشم آب تو آسیاب ریز حکومت اسلامی،امیدوار بودم توضیحات هرچند مختصر ولی‌ مفید من تو کامنتحای قبلی‌ در به فکر فرو بردن شما فاید میداشت که شوربختانه چنین نشده،من مرگ بر اینو آن رو میبینم اما بیشتر از اون کارهای عملی‌ در مرگ بر اینو آنی‌ رو میبینم که آمریکا و اسراییل در جنگ ایرانو عراق کردن،حتما خاطرتون هست بمبهای شیمیأی رو که صدام از غرب وارد میکرد چگونه جونامونو پر پر میکرد،من بمبهای متعارفو نا متعارف آمریکایی رو دیدم جناب تا مرگ بر اینو آن..
دوشنبه 29 مهر 1392 - 14:04
xaris - بورموث - انگلستان
..من سوریه رو میبینم که چگونه شده بازار سوداگران امریکاییو غربی مرگ،اینکه اسراییل با ایران چه کار کرده اتفاقا سوال منم هست،اتفاقا من هم کاملا معتقدم که اسراییل میتونه بهترین شریک استراتژیک ایران باشه در برابر اعراب اما تا این نارژیم نا جمهوری اسلامی هست این امر اتفاق نخواهد افتاد..
دوشنبه 29 مهر 1392 - 14:06
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
من یک بار به شما توصیه کردم اسمتو بذار عشق من جمهوری اسلامی نه عشق من ایران. قرار نیست حتما از بمب اتم استفاده کرد. فقط داشتن بمب اتم به عنوان برگ گارانتی برای بقای این رژیم کافیست.
دوشنبه 29 مهر 1392 - 19:43
farzad power - لوس انجلس - امریکا
faryade_Khamoosh - آخن - آلمان --منم از احمق هایی که فرق بین حکومت و کشورش رو نمی‌فهمه و چون رژیم داخل کشورش رو قبول نداره از یه مشت اژنوی حمایت می‌کنه حالم بهم می‌خوره. آخه بی‌سواد ۱ ثانیه فکر کن که کشور خارجی چه کمکی‌ می‌تونه به تو بکنه.؟ متاسفانه ایران رو همیشه یه مشت ابله عقب انداختند.
دوشنبه 29 مهر 1392 - 19:46
xaris - بورموث - انگلستان
Dara va sara - پرت - استرالیا. خوش‌حالم از اینکه منبو بی‌سواد خطاب کردین و خوشحالتر که طرف مقابلم مطمئنا کسی‌ هست که دیپلمشو اگه گرفته باشه به زور شیرینی‌های زیر میزی گرفته،از واژهٔ هایی که هرکسی به کار میبره می‌شه میزان دانش‌و اگاهیش رو فهمید..چند جمله در پاسخ شما عرض میکنمو تمام،شما گفتین چه غلطی واسه عراق کردیم!!مگه من بحث تجاوزه عراقو به میون کشیدم؟!!کل حرف من خلاصه تو این می‌شه که آقا کسانی تو دو کشور ایرانو اسراییل هستند که نمیذارن دو کشور در راستای منافع مشترکی که حتما دارند به یه رابطه پایدارو با ثبات برسن،حالا هی‌ من بگم شما کانال عوض کنین..
‌سه شنبه 30 مهر 1392 - 02:25
xaris - بورموث - انگلستان
..اینم اضافه کنم که اینکه شما میگین فلسطینو عراقو لبنانو کردن بهشت میدونم از شما بهترم میدونم،اتفاقا صد برابر شما هم بیشتر تو این زمینها در افزودن مخالفین این کارهای به غایت ضد منافع ملی‌ تلاش کردم،اصلا کل بحث من هرجا که می‌شینم پرداختن به پولهای هنگفتیست که این حکومت ایدئولوژیک وپسگرا تو این کشورها که اتفاقا همیشه هم بر ضدّ منافع ما عمل کردن صرف می‌کنه هست،حالا بازم بعد خوندن این کامنت برین نقطه سر خط..
‌سه شنبه 30 مهر 1392 - 02:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.