ادعای مجاهدین خلق درباره انتقال یک مرکز تحقیقات هسته‌ای در ایران

تاسیسات هسته‌ای نطنز که مجاهدین خلق سال ۲۰۰۲ اطلاعاتی درباره آن منتشر کرد

سازمان مجاهدین خلق (شورای ملی مقاومت) ادعا می‌کند، ایران یک مرکز تحقیقات هسته‌ای خود را که در آن فعالیت‌هایی در رابطه با تولید سلاح اتمی انجام داده است، به مکان دیگری منتقل می‌کند تا جامعه جهانی را فریب دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مهدی ابریشمچی از اعضای ارشد این گروه مخالف جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۸ مهر در یک نشست مطبوعاتی در پاریس گفت: «رژیم ایران به منظور پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود به تازگی در یک عملیات گسترده به انتقال یک مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی هسته‌ای اقدام کرده است که در آن پروژه‌ای نظامی دنبال می‌شود.»

به گفته او، حجم عمده‌ای از فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی از پایگاهی در شرق تهران که به وزارت دفاع ایران تعلق دارد، به پایگاه جدیدی حدود سه کیلومتر دورتر منتقل شده است.

سازمان مجاهدین خلق پیش از این در سال ۲۰۰۲ دست به افشای برنامه ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز زد که مورد توجه جامعه جهانی واقع شد.

اما گزارش‌هایی که این سازمان بعدها درباره برنامه اتمی ایران منتشر کرد، کمتر مورد استناد سازمان‌های جهانی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های غربی قرار گرفت، چنان‌چه این بار هم خبرگزاری رویترز به نقل از مارک فیتزپاتریک، کارشناس هسته‌ای، نوشت که ادعای مجاهدین خلق باورپذیر نیست.

به گفته این کارشناس، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده همچنان معتقدند که ایران تلاش‌های خود در رابطه با تولید سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است و اگر مجاهدین خلق اطلاعاتی درباره این مرکز تحقیقات هسته‌ای دارد، به طور حتم سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا نیز از آن باخبر است.

اما یکی از آخرین گزارش‌های مجاهدین خلق درباره اتمی ایران تیر ماه سال جاری منتشر شد که می‌گفت به مستنداتی مبنی بر وجود یک پایگاه مخفی هسته‌ای در نزدیکی شهر دماوند دست یافته است.

این گزارش را در نهایت  مقامات ایران تکذیب کردند. اما گزارش جدید مجاهدین خلق در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در ژنو منتشر می‌شود، مذاکراتی که به سطح وزرای امور خارجه طرفین ارتقا پیدا کرده و زمینه دیدار محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا را فراهم می‌کند.

به گفته آقای ابریشمچی، فرایند انتقال فعالیت‌های این مرکز هسته‌ای از اوایل ماه سپتامبر شروع شده و اگرچه هنوز خاتمه نیافته، اما بخش اصلی کار به انجام رسیده است.

مجاهدین خلق همچنین گفته است که اطلاعات خود را در این‌باره روز چهارشنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه داد که شامل اسمی ۱۰۰ نفر از کارکنان این مرکز است.

مقامات ایران هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

+129
رأی دهید
-63

vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
کی میشه دیگه اثری از این موجودات پست و زیون نماند....
جمعه 19 مهر 1392 - 10:23
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
.....من اگر یک هفت تیر داشته باشم که سه تا گلوله داشته باشه و اونجا خامنه، احمدی‌نژاد و یک مجاهد خلق باشه اول میزدم تو مخ مجاهده دومی میزدم تو مخ مجاهده و سومی گلوله نگاه میدارم که اگر معجزه بشه مجاهده زنده بمونه بازم بزنم تو مخ پوکش. چقدر من از این جماعت بدم میاد.
جمعه 19 مهر 1392 - 11:23
آزاد10 - آلمان - المان
صرف نظر از صحت این ادعاها من موندم این مجاهدین چرا اینکارها رو میکنند. آمریکا که رسما اعلام کرد قصد براندازی رژیم رو نداره. ملت هم دارن عذاب این کشمکشها رو میکشن ولی حکومت رو مقصر نمیدونن که اقدامی علیه حکومت بکنند. اینها با این کار خودشون رو فقط منفورتر میکنند و همون چهارتا هوادار باقیمونده رو هم از دست میدن.
جمعه 19 مهر 1392 - 10:40
goosfand - نیویورک - آمریکا
مجاهدین خلق بدتر از سلمان فارسی هستند
جمعه 19 مهر 1392 - 11:56
Amoo Ashkan - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
چقد این مجاهدین چندش آورن آخه ؟؟؟؟؟؟ حالم ازشون بهم میخوره
جمعه 19 مهر 1392 - 12:47
hassan5 - تهران - ایران
مجاهدین درپست فطرتی دست کمی از جمهوری اسلامی ناف محمدی ندارند
جمعه 19 مهر 1392 - 12:49
delmorde - یوتوبوری - سوئد
با اینکه من مخالف سرسخت رژیم اخوندی هستم و می خوام سربه تن ایت جماعت پست و دزد و بیشرف اخوند نباشه، ولی در عین حال هر به اصطلاح مجاهد رو منفورتر وخائن تر از این اخوندها میدانم و از این جماعت بیشتر از اخوندها متنفرم مرگ بر هرچه مجاهدخلقیست. اخه بگو مردک ابریشمی تو ایا میتونی به خودت بگی ایرانی. پوفیوز نفهم خائن بی هویت خجالت نمی کشی موس موس کنان بدنبال بیگانگانی می خواهی به کجا برسی مرده شور تو و اون سازمان منحوس تانرو ببرند هر بلایی سر شماها بیارند واقعا حق تان است. مرگ بر شما خائننان.خجالت هم خوب چیزیست بیوطنان.
جمعه 19 مهر 1392 - 13:01
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
حق رو گفتین ؛این مجاهدین هم مثل همون سلمان فارسی نامردن که به ایران خیانت کردن ،،،goosfand - نیویورک - آمریکا
جمعه 19 مهر 1392 - 13:01
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
مجاهدین خلق ایران به عنوان یک سازمان سیاسی مترقّی ایرانی‌ محسوب میشوند.
جمعه 19 مهر 1392 - 12:39
کبالت3 - کرج - ایران
حالا این چه مجاهدتی بود که برای خلق کردی ؟ البته یادم رفت شما ضمن تغییر ملیت تغییر نژاد هم دادید و سیاه شدید دیگه میشه گفت فقط مهر تابان سفید مایل به قهوه ایه اون مسعود هم که مفقوده و معلوم نیست چه رنگی شده به هر حال به کارتون ادامه بدید تو همین سایت ویدئو های قشنگی از حیوانات شرطی شده و دست آموز نشون میدن مهر تابان بیوه مهربان هم یکیش کبلائی.
جمعه 19 مهر 1392 - 13:45
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
ای خدا از اینی که هستید ذلیل ترتون بکنه.دست نیروهای نوری المالکی رو- که حماسه عملیات سگ کشی اشرف رو رقم زدن -باید بوسید.
جمعه 19 مهر 1392 - 14:04
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
شستشوی مغزی آخوندا علیه مجاهدین چقدر گسترده شده عجبا.
جمعه 19 مهر 1392 - 14:14
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
آزادی برای ایران ، سنگ پا قزوین که میگن همین شماها هستین منافقین. چقدر یک فرد میتونه پر رو باشه؟ مگر کامنتها را نمی‌بینیم خائن که چقدر همین شماها با همکاری صدام بعثی جوانان مملکت ما رو پر پر کردین! من اصلا اهل فحاشی نیستم. ولی خیلی دوست داشتم که ایرانیان یوکی این کامنت منو سانسور نکنه. تف به شماها که ننگ ابدی بر تاریخ ایران زمین بستید، تف
جمعه 19 مهر 1392 - 14:09
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
وای بر ملت ایران که ولایت فقه قاتل دزد چلاق قاچاقچی وتریکی ومرجع خارج کشور اینجا زیاد است مردم ازادیخواه ایران خودتان اماده کنید برای جشن گرفتن دو روز سال رانام گذاری کنیم روز اتش زدن اول ساندیسخورهای ولایتفقه وبعد اخوندهای کثیف ودزد وقاتل ملت ایران ملت سرنگون طلب اماده اتش زدن ساندیسخورهای بیت ولایت شوید وبعد نوبتی هم باشد می رسد به اخوندهای کثیف .
جمعه 19 مهر 1392 - 16:59
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک . تو هم از توبره می‌خوری و هم از آخور هم تو دانمارکی هم فدای آقا ارباب عزیزت میشی‌ نوکری هنر نیست هرچی‌ گفتی‌ یک پول سیاه هم ارزش نداره.
جمعه 19 مهر 1392 - 18:47
تیردادسورنا - ایران - ایران
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا تو هم مثل اینکه تو رویایی! از بس که مجاهدین شستشوی مغزی کردنت میخای همه رو آتش بزنی..ما میخایم آزادی داشته باشیم که هر کسی بتونه آزادانه نوع حکومت را انتخاب کنه و دمکراسی برقرار بشه تنفر و آدمکشی و. انتقام دیگه بسه
جمعه 19 مهر 1392 - 21:12
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
هی منافقین تمام کسانی که در این سایت منو تمسخر و استیضاح میکنند و بخاطر باورهای ایمانیم مخالف من هستند، جز شما منافقان دجال، یک موی گندیده سرشان از شما ارزشش بیشتر است.
شنبه 20 مهر 1392 - 09:38
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
تیر داد سورنا ایران از چه زمانی تو و ولایت فقه قاتل ودزد وچلاق تریاکی ات طرفدار ازادی شدهاید واز انتغام وحشت دارید برو عقب یگذار باد بیاید برو درساخلاق را به اخوندهای کثیف فاسد که به بچه یتیم ودختر خوانده خودشان هم رحم نمی کنند وتجاوز جنسی می کنند یاد بده بعد از کشن 120000نفر از جوانان ایران زمین که 43000 دانشجو ودانش اموز ودکتر ومهندس بودهاند یعنی مغز های جامعه بودهاندودر بین این 120000نفر 15000 زن ودختر بودهاند که بعد از تجاوز جنسی اعدام شدهاند برو خجالت بکش از خواهر ومادر ایرانیانیکه توسط ولایت فقه وعواملی مثله تو مورد تجاوز جنسی قرار گرفتهاند وبعد اعدام شدهاند که هیچ کشور خارجی نمی توانست ایران اشغال کند واینطوری ادم بکشد ولی خمینی اول وبعد خامنه ای قاتل اینکار را کردند تیر سورنا ایران حجالت خجالت وخجالت. .
شنبه 20 مهر 1392 - 09:26
ariobarzan 22 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
آزادی برای ایران -نه که تو توی ایرانی , واسه همین عیب نداره طرفداری مجاهدین رو بکنی. ببین چی میگم . مردم ایران هر اخلاق بدی داشته باشن این حسن رو دارن که خیانتکارا به وطن رو نمی بخشن. گیرم آخوند مزخرف, ولی به شماها که حتی به کشور و مردم خودتون رحم نمیکنین چی بگیم? حالا مثلا اون رجویتون بیاد بشینه جای خامنه ای که چی بشه?. میخوای اینو قبول کن میخوای نکن . تو ایران هیچکس براتون تره خرد نیمیکنه. فردای ایران مال نسل هشیار بعدیه که زیر بار هیچ ایسمی نمیخواد بره.
شنبه 20 مهر 1392 - 14:36
تیردادسورنا - ایران - ایران
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا خجالت رو باید اونهایی بکشن که با متجاوزین به کشور و ناموس زنان کشورشان همکاری کردن. صدام ایرانیان را مجوس مینامید و داعیه قادسیه داشت چطور میخاین خیانتتون رو توجیه کنین؟ شما مجاهدین اینقدر احمق هستین که در اندازه حماقتتون آدم در میمونه. اینایی که توی عملیات مرصاد کشته شدند چطور نمیفهمیدند که گرفتن تهران کشکی نیست؟چرا رهبرتون اینقدر کودن بود که اینهمه آدم رو بی خودی به کشتن داد؟
شنبه 20 مهر 1392 - 18:51
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک اگر مزخرف ننویسی کسی‌ بات مخالفت نمی‌کنه از خدا می‌خوام یه کمی‌ بهت عقل بده چشماتو باز کن پنبه‌ها هم از تو گوشت در بیار.
شنبه 20 مهر 1392 - 22:57
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
آریوبرزن ۲۲ - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ معلومه تو از اونایی‌ هستی‌ که هرّ رو از پر تشخیص نمیدی دیگه چه برسه به سیاست تشخیص خوب یا بد برای مردم ایران. تو اصلا هویت سیاسی نداری خیال میکنی‌ خیلی‌ حالیته
شنبه 20 مهر 1392 - 22:27
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
تیر داد سورنا ایران برو تاریخ جنگ را مورور کن وخاطرات منتظری قبل از شروع جنگ صدام کی تحریک کننده وعامل اصلی جنگ بودهاست وبا تصویب قانون صدور انقلاب کی عامل جنگ عراق با ایران بودهاست کی گفته است 6 ماه قبل از شروع جنگ با عراق صدام مرتداست باید سرنگون شود واز ارتش عراق می خواست که صدام را سرنگون کنند واین جنگ ایران وعراق هرگز دفاع مقدص نبودهاست وجنگ ضد میهنی بودهاست وهرکسی خواستار ادامه این بود خائن به ملت بودهاست واین خائن به ملت کسی جز شخص خمینی دجال وحامیانش نبودهاند اقای تیر داد سورنا خائن توهستی که از ولایت فقه قاتل ودزد ملت ایران حمایت می کنی خائن تو هستی در مقابل کشتار زنهای حامله ایران طرف خمینی وخامنهای ملعون را گرفتهای خائن تو هستی در مقابل کشتار مردم بیگناه 88 از ولایت فقه قاتل حمایت کرد خائن به ملت ایران ولایت فقه قاتل تریاکی واصلاح طلبان قلابی وحامیان ولایت فقه وتو هستی که از تجاوز وکشتن هموطن خودت طرف قاتل دزد تریاکی را گرفته ای ای ساندیسخور بیت ولایت فقه قاتل
یکشنبه 21 مهر 1392 - 00:25
تیردادسورنا - ایران - ایران
ببخشید جناب ذک گرجی تاریخ جنگ را نمیدونستم پس کاهش اونموقع بودیم تا میرفتیم کمک سربازای صدام توی بستان به زنها تجاوز میکردیم و مال و اموال مردم رو غارت میکردیم..آخه توجیه تا کی؟ادعای شط العرب را صدام زمان شاه خدابیامرز هم داشت که به درگیرهای مرزی هم کشیده شد اون زمان به خاطر قدرت ایران، آقاتون صدام جرات حمله به ایران را نداشت و آخرش بخاطر کردها که شاه ازشون حمایت میکرد با خفت و خواری مجبور به بستن قرارداد الجزایر شد در انقلاب هم دوستان مجاهد و چریک فدایی خیلی تلاش کردند تا ارتش منحل شود و اربابشون صدام سه روزه ایران را فتح کند که نشد.
یکشنبه 21 مهر 1392 - 05:16
eshgeman iran - ایران - ایران
من خائن تر از - ذک گرجی - فررارا - ایتالیا- توی عمرم ندیدم. بی سواد، توکه هیچ اطلاعی نداری ... تمام کشورهای دنیا ،سازمان ملل و.. وحتی قطعنامه سارمان ملل هم به صراحت اعلام کردند که عراق آغزگرجنگ بوده حالا توی اومدی توسایت چرندیات میگی . لازم نیست توبگی جنگ مقدس بود یا نبود این مردمند که تشخیص میدهند که چی مقدس است وچی مقدس نیست. معلومه توکی هستی اصل ونسبت کیه. زنده بادایران، زنده باد ملت دشمن شناس ایران ،زنده باد دلیرمردان ارتش وسپاه ایران،ننگ وابدی بر اجنبی پرست وجاسوس بیگانگان
یکشنبه 21 مهر 1392 - 13:25
alitajrishi - تهران - ایران
هاهاهاها آای ساندیسخورا بازم اسم مجاهدین اومد از ترس اینکه ساندیس گیرتون نیاد افتادید به پاچه خوری آخوندا. اینا هم که خارج که کشور هستن از ترس اینکه سفارت ایران بهشون پاسپورت نده به دریوزگی اتفادن. درود به مجاهدین که خواب و خوراک از شما ساندیس خورا گرفتن.
یکشنبه 21 مهر 1392 - 14:36
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
علی تجریشی هیچ میدونستی مریم تون با این پولهای گدایی که تو اروپا و آمریکا جمع میکنید رفته جراحی پلاستیک
یکشنبه 21 مهر 1392 - 18:26
کبالت3 - کرج - ایران
ای مجاهد ای تنها برانداز . ای تنها آلترناتیو. ای یگانه مبارز. ای خروش فریاد خلق قهرمان و ای دریای بی پایان در ساحل بی سامان ای کشتی نجات طوفان دریاهای اقیانوس پیما ای صاعقه شبهای تار و ای حماسه ساز شرف در اشرف و قمر در عقرب ای یگانه.ای مهر ای تابان. ای بی همتا و بی بدیل و دلیل و صد تا ای دیگه حالا راضی شدی خوب بید ؟ حالا برو تا فصل باقالی صدات کنم کبلائی.
یکشنبه 21 مهر 1392 - 20:27
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
اگر موافق باشید همه مراکز حوزه علمیه به توالت عمومی در مراکز شهرها تبدیل شود.
یکشنبه 21 مهر 1392 - 21:08
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
ازادی برای ایران من با شما موافق هستم
دوشنبه 22 مهر 1392 - 06:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.