اوباما: ایران تا دستیابی به سلاح اتمی یک سال فاصله دارد

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفته است که ارزیابی های اطلاعاتی کشورش نشان می دهد که ایران یک سال یا کمی بیشتر تا رسیدن به توانایی ساخت سلاح اتمی فاصله دارد.

آقای اوباما در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که تخمین های اطلاعاتی آمریکا درباره زمان آنچه که او توانایی دستیابی ایران به سلاح اتمی می خواند، محافطه کارانه تر از تخمین مقام های اسرائیلی است که این زمان را ۶ ماه برآورد می‌کنند.
کاهش خوشبینی‌ها در پی یک هفته امیدواری

او در عین حال گفته است که جهان باید حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران را بیازماید که درباره حل و فصل پرونده اتمی کشورش جدی است یا نه.

ساعاتی پیش از انتشار مصاحبه آقای اوباما، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران کلیک طی سخنرانی ای در تهران گفته بود "دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و عهدشکن است."

این اولین سخنرانی آقای خامنه ای پس از بازگشت حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بود.

در پی انجام این سفر و گفت و گوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، خوشبینی‎هایی درباره کاهش اختلافات دو کشور شکل گرفته بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چهار روز پیش بخش عمده ای از سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل را به ایران اختصاص داده و دوباره تکرار کرده بود که حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران در پی فریب کشورها و خرید زمان برای توسعه برنامه اتمی کشورش است.

+13
رأی دهید
-28

مهرداد2538 - تهران - ایران
چرا دروغ پردازی می کنید؟ مگر قبل از سخنرانی خامنه ای، اوباما در دیدار با نتانیاهو تمام رشته ها را پنبه نکرد و علیه ایران سخن نراند؟ واقعاً این اوباما فقط به درد همون مزارع پنبهء میسی سی پی می خوره که اجدادش توی آنجا حمالی می کردند.
شنبه 13 مهر 1392 - 21:23
richard - کلن - آلمان
تو رو خدا تو یکی‌ ز‌ر نزن که بوی تعفن میده اون حرفات.
شنبه 13 مهر 1392 - 22:19
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
اگر امریکا با ایران رابطهء خوبی بر قرار نکند فکر کنم دیکر خیلی مشگل شود و جنگ جهانی سوم هم اغاز خواهد شد. مرگ بر نتا نیا هو که باعث تمام فتنه هاست.
یکشنبه 14 مهر 1392 - 00:08
ali1111 - تهران - ایران
باور کردنی نیست این یابو‌ها به اوباما فحش میدهند ؟!!!! یادشون رفته دلار چند شده و تورم چیکار میکنه ؟!!! لاقل در نهایت بقول اون آقا مهرداد ۲۵۳۸! ایشان یک مزرعه پنبه داره که بره مانند اجدادش آنجا کار کند!!!!! وی به حال ما ایرانی‌‌ها که پنبه مان هم از چین وارد میشه!!!!
یکشنبه 14 مهر 1392 - 01:30
Azadikhah - تكسل - هلند
وضعیت قرّ و قاطی‌ هست اصلا نمی‌شه حساب کرد چی‌ می‌شه از اون طرف هم خامنه‌ای حرفهای فرمانده سپاه رو تائید کرد که: ما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت می‌کنیم و به تلاش دیپلماسی اهمیت می‌دهیم و از آنچه در سفر اخیر بود حمایت می‌کنیم، البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود، لکن ما به هیات دیپلماسی دولت عزیزمان خوشبین هستیم، ولی به آمریکایی‌ها بدبینیم. دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و عهدشکن است.همه خوشحالی های موقت مردم ظاهراً بیخود بود. از اینور اوباما باز دو تا هیزم انداخت توی آتیش معرکه بمب اتم. از اونور شعار مرگ بر آمریکا که همچنان برقراره وگفته های خامنه ای در مورد دژمن دژمن هم هنوز برقراره. خفه نمیشن هیچ کدوم از دوطرف که اوضاع عوض بشه و رابطه دیپلماتیک برقرار بشه!
یکشنبه 14 مهر 1392 - 12:08
danial nabi - استكهلم - سوئد
کجای کارید ۱ سال پیش بمب اتم ساخته شد، شما احمق‌ها هنوز خوابید، در مرحله تکثیر به سر میبریم، آقای فراماسون در مانده، برو به اربابت اسرائیل بگو تا سکته را بزنند.
یکشنبه 14 مهر 1392 - 22:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.