'صدور قرار مجرمیت' برای فاطمه هاشمی

حدود یک ماه پیش نیز خانم هاشمی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل فاطمه هاشمی از صدور قرار مجرمیت برای موکلش به اتهام نشر اکاذیب خبر داد. به گفته آقای علیزاده طباطبایی، اتهام خانم هاشمی به اعتراضش به "دله دزد" خوانده شدن برادرش هنگام بررسی صلاحیت کابینه حسن روحانی در مجلس ایران مربوط است.

آقای علیزاده طباطبایی روز دوشنبه ۸ مهر، سی ام سپتامبر به خبرگزاری‌ها گفت که رسیدگی به اتهام نشر اکاذبب نیاز به شاکی خصوصی دارد، اما دادستان بدون وجود شاکی خصوصی قرار مجرمیت فاطمه هاشمی را صادر کرده است.

به گفته آقای علیزاده طباطبایی، در حال حاضر قرار مجرمیت برای خانم هاشمی صادر و پرونده او برای صدور کیفر خواست ارسال شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، ششم شهریورماه گزارش داده بود که خانم هاشمی با شکایت مدعی‌العموم و به اتهام "انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه" در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد.

بر اساس این خبر احضار فاطمه هاشمی به "دادسرای فرهنگ و رسانه" به دلیل واکنش او به سخنان مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس ایران درباره برادرش، مهدی هاشمی در جریان بررسی صلاحیت کابینه حسن روحانی بود.

خانم هاشمی در واکنش به "دله دزد" خوانده شدن مهدی هاشمی توسط علی محمد بزرگواری در مجلس از عملکرد علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران انتقاد کرده بود و خطاب به آقای لاریجانی گفته بود که "کاش مهدی برادر شما بود."

خانم هاشمی گفته بود: "مجلس و قوه قضاییه موظف به رعایت حقوق مردم هستند. نه اینکه وقتی به برادر آقای علی لاریجانی تهمت می زنند، ایشان آن زلزله سیاسی را در کشور ایجاد کنند و برای بقیه واکنش عادی بگیرند."

اشاره خانم هاشمی به زمانی است که محمود احمدی نژاد در جلسه علنی مجلس اقدام به پخش فیلمی کرد که در آن اتهاماتی علیه فاضل لاریجانی، برادر رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه ایران مطرح شد.

علی محمد بزرگواری در سخنانی علیه بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کنونی در جلسه علنی مجلس گفته بود که اگر " آقای زنگنه بیاید باز هم آن آقا زاده دله دزد، مهدی هاشمی بیاید میدان دار شود؟"

ساعاتی پس از این اظهارات بخش کوتاهی از جوابیه مهدی هاشمی در جلسه مجلس خوانده شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس درباره دلیل خوانده نشدن تمام جوابیه گفت که مطلب آقای هاشمی مفصل‌تر بود، اما چون "ما باید قانونا دو برابر زمان را اختصاص می‌دادیم بخشی از مطلب را قرائت کردیم."

+18
رأی دهید
-11

Royan - کالیفرنیا - آمریکا
خدایا این اوزگل ها کی هستند که در ایران صاحب رای و مقام و منزلت شدند قیافه اش مثل فالگیرهای سیخ و سنگ فروش سر چهار راه میماند فقط ظرف اسفند دود کنش را یه جائی قایم کرده چون باباش در ایران 34 ساله که صاحب مقام شده.
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 01:33
parviz1 - کترینگ - انگلستان
ناراحت شده چرا گفتند دله دزد.راست میگه خوب.این خانواده شاه دزدند.چرا مقامشونو پایین میارند که دلم‌شان بشکنه.
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 03:14
exam292 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا/در زمان شاه، شما و امثال شماها هم بهتر از اینها نبودید!!
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 04:22
paksan - آمریکا - آمریکا
هیچ غلظی نمی تونند بکنند به نظر من خانواده هاشمی دارن به دست متحجرا تبدیل به قهرمان میشن و چقدر جالبه که طرفدارای احمدی نژاد در قوه قضائیه دارن انتقام میگیرن وهمه این کارها بعد از موفقیت روحانی در آمریکا بوده و سعی میکنند با ساخت خبر و ایجاد خبر موضوع موفقیت روحانی رو به حاشیه ببرن . از یک طرف حمله می کنند به کامپیوترهای نیروی دریایی آمریکا از طرف دیگه جاسوس تابلو می فرسن اسرائیل و از طرف دیگه حملات به روحانی توسط سپاه و دامنه فاسد یا عاشقان تحریم (طرفدارای شعار تحریم برکت است) و سایر اقدامات قضائی مشکوک همه آنهاهم در همین چند روز رفتن روحانی به آمریکا اتفاق میافته حالا شما بگید اسرائیل نقش داره در گرانی و فساد اقتصادی ولی همه می دونن شخص خامنه ای و دامنه فاسدش نقش اصلی در وضعیت معیشت مردم دارند
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 05:37
sadaf.tehran - تهران - ایران5354
خوب معلومه بیچاره ناراحت میشه کم حرفی نزدن به برادرش گفتن دله دزد.اخه این چه حرفیه.هیچ کس به اندازه خاندان رفسنجانی ایران و غارت نکردن دله دزد براشون افت داره باید میگفت رییس دزدا یا یه چیزی تو این مایه ها.یعنی ما میبینیم اون روزی رو که نسل همتون از رو زمین برداشته بشه
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 06:56
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
خدا پدر چنگیزخان را بیامرزد که به ایران حمله کرد و اعراب حاکم بر ایران را به سرزمینهای خودشان فراری داد. اکنون نیز چنگیز خان دیگری لازم است که نسل و ریشه همه آخوندها و حکام کلم به سر را بخشکاند، وگرنه ملت ایران که عرضه انجام کاری را ندارد!
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 09:16
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
exam292 - تهران - ایران/ چشم بصیرت میخواهد که تو نداری. حالا یه تصوری از قیافه ات در ذهنم پیدا کردی , میشه گفت تو هم از این قماشی که بهت برخورده.
‌سه شنبه 9 مهر 1392 - 21:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.