قتل عام یک خانواده، مأموریت جنایتکار افغانی در ایران

مرد افغانی که از سوی خانواده‌ای برای قتل یکی از هموطنانش در ایران اجیر شده بود، دست به جنایتی هولناک زد.

 این مرد برای اینکه ردی از خودش باقی نگذارد، علاوه بر هموطنش، زن ایرانی و دختران بی‌گناه او را نیز به قتل رساند.در آخرین روزهای شهریور سال 86مأموران پلیس شهرستان سیرجان در جریان جنایت هولناکی در یکی از خانه‌های این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. آنها پس از ورود به داخل خانه، اجساد زنی جوان و 2 دختر 6و 8ساله او را دیدند که به طرز وحشتناکی به قتل رسیده بودند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این زن ایرانی مدتی قبل به‌دلیل اعتیاد شدید شوهرش از او جدا شده و با 2 دخترش تنها زندگی می‌کرده اما از چند‌ماه پیش به عقد موقت مردی افغانی به نام احمد درآمده و به همراه دخترانش، با این مرد زندگی می‌کرده است. از آنجا که هیچ سرقتی از داخل خانه صورت نگرفته بود و از طرفی مقتول وضع مالی خوبی نداشت، این فرضیه که جنایت با انگیزه سرقت رخ داده است، رد شد.

در چنین شرایطی تنها کسی که می‌توانست رازگشای جنایت باشد، شوهر صیغه‌ای زن جوان به نام احمد بود. تحقیقات برای دستگیری این مرد شروع شد تا اینکه همان روز جسد وی در چاهی در باغی در اطراف شهر پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌داد احمد کارگر چاهکن بود و آن روز برای حفر چاه به این باغ رفته بود که ظاهرا از سوی قاتل غافلگیر شده و عامل جنایت از پشت سر به سرش ضربه زده و بعد از قتل او، جسدش را به داخل چاه انداخته است.

در تعقیب مرد آشنا

با پیدا شدن جسد احمد، معمای این پرونده پیچیده‌تر شد. چرا که هیچ‌کس نمی‌دانست انگیزه قتل مرد افغانی و همسر صیغه‌ای او و همچنین دختران بی‌گناه وی چه بوده است. با این حال تحقیق از همسایه‌ها نشان داد که از حدود 4‌ماه پیش، مرد جوانی به نام چراغعلی که اهل افغانستان بود در خانه قربانیان زندگی می‌کرد و مانند عضوی از خانواده آنها شده بود.

ماموران در ادامه دریافتند که همزمان با قتل عام این خانواده، چراغعلی ناپدید شده و کسی از وی خبر ندارد. بنابراین فرضیه اینکه وی عامل این جنایت هولناک باشد مدنظر قرار گرفت و دستور بازداشت او صادر شد. کارآگاهان جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری این مرد شروع کردند اما با گذشت چند سال و فرار وی به افغانستان، هیچ ردی از او به‌دست نیامد.

پنجمین جنایت

درحالی‌که هیچ ردی از مرد جنایتکار به‌دست نیامده بود، تیرماه امسال ماموران پلیس سیرجان در جریان قتل مرد جوانی به نام حسن در اطراف این شهر قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول یکی از اتباع افغانستان است و عامل یا عاملان جنایت بعد از قتل او جسدش را به آتش کشیده‌اند. با شناسایی خانواده قربانی، مشخص شد که وی آخرین بار با مردی به نام چراغعلی قرار داشته است. تحقیقات برای دستگیری چراغعلی ادامه یافت و مدتی بعد وی در شهرستان کاشان دستگیر شد.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی به قتل حسن اعتراف کرد و مدعی شد که وی را بر سر اختلافات مالی به قتل رسانده است اما آنچه در این میان توجه پلیس را جلب کرد این بود که با توجه به مشخصات ظاهری چراغعلی، احتمال می‌رفت که وی همان کسی باشد که در سال 86دست به قتل عام خانواده‌ای در سیرجان زده بود.

با این فرضیه بازجویی از او آغاز شد اما وی مدعی شد که بی‌گناه است. او حتی ادعا کرد هیچ وقت در شهرستان سیرجان زندگی نکرده و قربانیان را نمی‌شناسد. با این حال عده‌ای از شاهدان با حضور در اداره آگاهی، وی را شناسایی کردند و گفتند که او همان کسی است که در خانه قربانیان زندگی می‌کرد.

مأموریت: جنایت

تحقیقات از مرد جوان چندین روز به طول انجامید تا اینکه او سرانجام به قتل مرد افغانی و همسر صیغه‌ای او و بچه‌های وی اعتراف کرد. او گفت: مرد افغانی سال‌ها پیش در افغانستان دست به قتل مردی زده و پس از آن به ایران گریخته بود. خانواده مقتول به من ماموریت دادند که به ایران بیایم و این مرد را به قتل برسانم. من هم وقتی وارد ایران شدم، محل زندگی آن مرد را در سیرجان شناسایی کردم.

نزد او رفتم و خودم را آدم ساده‌ای جا زدم و توجهش را جلب کردم. او مرا به خانه‌اش برد و خواست که در کنارش کار کنم و با آنها زندگی کنم. حدود 4‌ماه با این خانواده زندگی کردم و می‌دانستم که او زن ایرانی را به عقد موقت خودش درآورده است. بعد از چند ماه، تصمیم گرفتم ماموریتم را انجام دهم.

من نمی‌خواستم هیچ رد و شاهدی برجا بگذارم. برای همین زن ایرانی و دخترانش را زمانی که در خواب بودند به قتل رساندم و بعد به سراغ مرد افغانی رفتم و او را هم در محل کارش به قتل رساندم و جسدش را به داخل چاه انداختم. به گفته سرهنگ پوررضا قلی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان، این مرد در حال حاضر با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

+100
رأی دهید
-12

REZA404 - آلست - بلژیک
بعدش بیان بگین چرا ایرانیها با افغانها این جوری رفتار می‌‌کنن البته خیلی از افغانها در ایران زندگی‌ شرافت مندانه و زحمتکش هستند ولی‌ با شنیدن چنین اخباری همه آنها زیر سوال میروند در خارج از کشور روی واقعی‌ بیشتر آنها را میتوانی‌ بشناسی بشتر آنها شاید در ظاهر باهات خوب باشند ولی‌ به خون ایرانیها تشنه هستند ولی‌ گاه گاهی افغان با شخصیت و درست حسابی‌ هم می‌‌شه پیدا کرد
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 10:53
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
این اشغال حقشه که اویزونش کنن اونهم اروم بکشنش بالا تا جون بکنه وبمیره.۴ماه توخونه بابا بخوری وبخوابی وبعدش هم خودش وزن وبچه هایه بیگناهش روبکشی ٫اگه یه جومعرفت سگ تووجود این ادم بودهمچین کاری نمیکرد
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 10:53
تاراز - لیدز - انگلستان
خسته نباشید مسلمانان افغان حالا عجز و ناله و گله و شکایت از برخورد و اعمال مردم ایران با خودتان بکنید.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:01
bineshaan - لندن - انگلیس
این مرد جون چند نفر رو گرفته ولی میشه با گرفتن ۲ کلیه اش ٬قلبش٬ کبدش٬و بقیه اعضا بدنش به چند نفر زندگی بخشید.لطفا اعدامش نکنید.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:42
asemanabi1 - اتن - یونان
پسر این این فیلم های خارجی که قاتل اجاره میکنن طرف هم خیلی شیک و مجلسی میاد قتل انجام میده....ولی 1سوالی برام پیش اومده کسی که این همه دل پاک که دست 1 نفر میگیره همه جوره کمکش میکنه حتی طرف میاره تو چارچوب خانوادش میتونه قاتل هم باشه؟
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 12:01
tehrangoli - تهران - ایران
اونوقت بگین چرا به افاغنه بی احترامی میکنین!!!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:46
Anarchist - دبلين - ايرلند
این مرد در حال حاضر با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد... یعنی‌ خواااااااااااااارش صلواته ..!!!
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 12:13
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
به نظره من تمام این افغانیا رو باید از ایران بندازن بیرون ،،هر چی‌ که می‌شنویم فقط جنایت از این افغانیاست
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 12:14
danial nabi - استكهلم - سوئد
البته مقتول که خود یک قاتل فراری بود، می‌توانست با زنده بودنش قتل‌های بیشتری انجام بده.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 12:54
amonbede - تهران - ایران
ما ایرانی ها کم بدبختی داریم حالا باید جور افغانها رو هم بکشیم الان اگه این آشغال رو اعدام کنند تو افغانستان تظاهرات میکنند که حقوق افغانی در ایران رعایت نمیشه .................. آهای مردم به نظر شما با کسی که 4 نفر رو به قتل رسونده چیکار میکنند ؟؟؟؟
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:15
علی غزنوی - مالمو - سویدن
تاراز انگلستان! انسانهای احمق و خلافکار تو هر کشوری هستند، نباید به تمام مردم آن کشور بی احترامی کرد. ایا همه ی ایرانیهای که در کشور های دیگر زندگی میکنند افراد سالم و درست حسابی هستند؟ ایا میدانی که آمار افراد خلافکار و تبهکار ایرانی در کشور های مختلف چند % هستند؟ خوبه اگه کمی انصاف داشته باشی. د
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 14:50
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
به زودی 840000افغانی از ایران می روند...
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:10
shahriar69 - گوتنبرگ - سوئد
ایرانیان روزی روی سعادت و خوشبختی‌ را خواهند دید و به آسایش خواهند رسید که این قوم وحشی، خونخوار و بی‌ تمدن برای همیشه از ایران اخراج شوند.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:32
Banooye Irani - هیوستن - آمریکا
انوقت یه دوست افغانی نظرش رو راجب سخنرانی روحانی اینجوری داده: . Eyval Doctor .man be onvane yek Afghan ba inke az Iraniha khosham nemiad o khatereye khobi azaton nadaram ,kolli hal kardam.baladi chetori harf bezani . آخه آدم چی بگه به شما ها...
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:15
MUHIBULLAH - سرپل - افغانستان
آقایان محترم همه ملیت های دونیا یکسان نیست در هر مملکت انسان جنایتکار پیدا میشود ما نمیتوانیم همه مردم را توحین کنیم چند سال پیش یک مرد در ایران جنایت بزرگ را انجام داده بود وخودرا افغانی معرفی کرده بود بعد ازتحقیقات معلوم شد ایرانی بود چنین جایتهارا مردم های محدود ایران هم انجام مید هد بلک همه ایرانیان نی ما هم هم نظرهستیم واقعن جنایتکار باشد به جزایش رسا نیده شود اگر افغانی باشد ویاکسی دیگه به ما فرق نمیکنه.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:24
علی غزنوی - مالمو - سویدن
تاراز انگلستان! انسانهای احمق و خلافکار تو هر کشوری هستند، نباید به تمام مردم آن کشور بی احترامی کرد. ایا همه ی ایرانیهای که در کشور های دیگر زندگی میکنند افراد سالم و درست حسابی هستند؟ ایا میدانی که آمار افراد خلافکار و تبهکار ایرانی در کشور های مختلف چند % هستند؟ خوبه اگه کمی انصاف داشته باشی. د
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:11
علی غزنوی - مالمو - سویدن
حجتی استکهلم و سایر افراد که غیر منطقی کمنت میذاره!. آیا درست است که بخاطر خلاف یک یا چند شخص ، به همه ی مردم با دیده ای بد نگریست؟ ایا ما ایرانی خلافکار و تبهکار در کشور های دیگر نداریم؟ . لطفاً به سایت استکهلمیان (www.stockholmian.se ) سر بزنید و خواهید دید که در مورد اقای مهدی طیب چه نوشته. این اقای ایرانی شخص تبهکاریست که از امریکار با پاسپورت جعلی فرار میکنه و به سوءید پناه میبره و در مدت اقامت در سوءید با صدها تن پسر و دختر رابطه جنسی برقرار نموده و آنها را به بیماری ایدز مبتلا مسازد و بعد به ایران فرار کرده و در انجا هم صد ها جوانان را به این بیماری دچار میسازد. پس ایا درست است که من بگم سوءید باید همه ی ایرانیان بیندازند بیرون؟ منطق چیزی خوبی است. اگه شخصی منطق نداشته باشه ، هر غلطی میکنه .
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:28
Ajaaab - یوتبوری - سویدن
hojati 47ــ ایرانی هایی که تو سویدنن کم نیستن که دزد ﴿رضا مددی) وقاچاقچی در میان ﴿رهبر گروه کبرا) پس یه طرفه سمت قاضی نرو!
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:18
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
با علی غزنوی موافقم- ولی دولت ایران هم باید یه جوری جلوی ورود غیر قانونی رو بگیره. از استرالیا یاد بگرید 5000 تا ایرانی رفتن اونجا صداشون در اومده همه رو تبعید کردند به جزایر اونوقت حدود 3 میلیون مهاجر از افغانستان در ایران داریم. ولی در کل ادم خوب و بد همه جا هست خیلی از افغانها در ایران اهل کار و زحمت هستند. نباید بی انصافی کرد
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:34
kurd kalhor - لندن - انگلیس
بابا اینها دیگه چه ملتی‌ هستند، خدا رحم کرد تو کردستان ازشون پیدا نمی‌شه. فقط اینها قاتلند. اینهمه عراقی ایران بودن هیچوقت نشنیدیم جرمی‌ انجام بدند و تازه جنگ هم بود ولی‌ اینها اروپا را هم به گند زدن
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:52
baluch m - اسلو - نروژ
دوستان.این فاجعه‌ها در هر جای دنیا دیده میشود،و این را نباید به حساب همه مردم افغان گذاشت.مگر ما ایرانیها انسانهای پاک و نیک سرشت روی زمین هستیم؟اگر نگاهی‌ سردستی به زندگی داخل و خارج همدیگر بیاندازیم.میبینیم چه قدر از هموطنان ما به اتهام قتل،مواد مخدر،تجاوز،در زندانها هستند.آیا این را به حساب همه ایرانیان گذاشت؟گویی ماها دیواری کوتاه تر از افغانها پیدا نکرد ایم که از این فرصت فورا آنها را به ناسزا می‌بندیم. ؟
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 18:26
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
tehrangoli - تهران - ایران) و امثال ایشون! من به عنوان یک افغان که سالهای زیادی در ایران زندگی کردم و هم خاطرات خوب دارم و هم خاطرات بسیار بد! در این چند سالی که در انگلیس زندگی کردم به تعداد زیادی ایرانی کمک کردم تا اقامت بگیرند، درست نیست که اینطور درباره پناهندگان افغان در ایران اظهار نظر کنید. اگر این فرد جنایتکار را به من بسپارند، او را اعدام نمی کنم که راحت شود، به ایشان حبس ابد با اعمال شاقه خواهم داد تا آب خوش از گلوش پایین نرود. جنایت، جنایت است چه ایرانی باشد و چه افغان و باید مجازات شود
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:40
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
این هم یکی دیگر از دست آوردهای دین مقدس اسلام و انقلاب اسلامی در افغانستان
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:46
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
MUHIBULLAH - سرپل - افغانستان. :به حرف شما موافقم...
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 20:03
علی غزنوی - مالمو - سویدن
Shahriar gotenburg! اوصاف خود را چرا به دیگران می چسپانی؟ بقول ان ریس جمهور ( قبلی) احمق تون آب رو جای بریز که میسوزه...... به سایت (www.stockholmian.se) مراجعه کن و ببین آیا مهدی طیب هم افغانستانی هست؟ ایا درست است ان توهین را که شما به افغانها میکنید ، سوءیدی ها به شما بکنند؟ ؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:14
عرب ايراني - اهواز - ایران
علی غزنوی - مالمو - سویدن این آدمهایی که اینجوری در مورد یک ملت قضاوت میکنن با اون جنایتکار چندان فرقی ندارن
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:42
kambizy - الست - هلند
افسوس که عده زیادی بی وجدان و بی فرهنگ در ایران پراکنده هستند. روزی روزگاری ایران سرزمین دلیران......
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:23
persian_aria75 - شفیلد - انگلستان
نزد او رفتم و خودم را آدم ساده‌ای جا زدم و توجهش را جلب کردم. او مرا به خانه‌اش برد و خواست که در کنارش کار کنم و با آنها زندگی کنم. حدود ۴‌ماه با این خانواده زندگی کردم ،. و نمک خونشون رو خوردم و نمکدون شکستم مثل تمام افغانیهأی که تو ایران نمک رو میخورن و نمکدون می‌شکنن ، کی‌ بشه ملت ایران از دست این افغانها راحت بشن و روی خوش ببینند ، به امید روزی که همشون رو از ایران بیرون کنند .
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 23:59
فضول سنج - هامبورگ - آلمان
نصف جنایت‌ها رو در سوئد ایرانی‌‌ها انجام میدند مثلا اعضا و سرکرد‌های بلک کبرا ،،، و رضا مددی و چند تن دیگر. حالا سوئدی‌ها هم بیاد ایرانی‌‌ها رو بندازن بیرون
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 01:27
poriyaye_vali - دوحه - قطر
کلا حال خیلی ها خوب نیست..یه افغانی جنایت میکنه همه افغانی ها میشن بد !!!!!!!!! اخه این چه فرهنگی هست که خیلی هامون داریم؟ فرهنگ عمومیت دادن کار بسیار غلطی هست ..توی یه روستای کوچک هم ادم خوب وبد وجود داره چه برسه به شهرهای بزرگ...جنایت یه افغانی رو هیچ گاه به حساب همه افغانی های عزیز نباید گذاشت ..اینقدرم نگید افغانی جنایتکار افغانی قاتل ودزد....خودمون در زمینه جرم وجنایت سر امد همه دنیاییم ..والسلام
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 19:27
birmingham - شیراز - ایران
من همین جا افغانی دیدم که در ایران به دمیا عمده و هر چیز در زندگیش داره از خاک ایران هست و در فیسبوک به ایرانی‌ و ایرانی‌ جماعت توهین میکنه و دوست نداره سر به تعن هیچ ایرانی‌ باشه جالب اینجاست که همین جا هم به ایرانیها کار میکنه پول ملت و خاک ایران هلا‌ل است ولی‌ ملت ایران نجس .ببین چه عقیدهٔ انسانی دارن این دوستان افغانی بعد هم میخواهند مملکتشان پیشرفت کنه
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 17:14
Marde shab - لندن - انگلستان
فضول سنج -هامبورگ-المان عزیزجان شما چرا همه چیزو با هم قاطى مى کنى،مثل اینکه جو گرفتت. رضا مددى خلافکار نیست ،ورزشکاره چقدر هم افتخار برا سوئد اورده. ویدئو هاش تو یوتیوب هست
جمعه 5 مهر 1392 - 03:52
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
همه جا خوب و بد داره،،همین امروز صفحهٔ اول روزنامهٔ ،،،METRO،،،در ونکوور یه خبر داغی در باره‌ یه ایرانی‌ بود که باعث شد ما ایرانیها در کانادا یه کم کلاهمون رو بالاتر بذاریم،،مخصوصاً من که بهم گفتن کلاه من رنگش قشنگه،،آقای که دختران ۱۴، ۱۵ ساله رو شکار می‌کرده با وعده‌های دروغی و تشویقشون می‌کرده برای سکس،،و این دختران رو در مکان خودش نگاه میداشته و بد از اینکه جلدشون می‌کرده ننه مرده‌ها حق نداشتن بدون اجازه هموطن عزیزمون کاری کنن یا بیرون برن،، از طریق بکشی (خونه و سرویس سکسی‌ دادن به مشتریها) دهها هزار دلار به جیب زده بوده که اکتبر ۲۰۱۱ گیرمیوفته، دیروز یا امروز دادگاهی‌ شده. فعلا مجازاتش هم معلوم نیست،،این اتهامات رو بهش تفهیم کردند. حالا پس اینجوری همهٔ ما ایرانیها باید بشیم بد؟؟؟ البته افغانیها امار خلافشون کم نیست،،ولی‌ به همشون نباید نسبت داد.
جمعه 5 مهر 1392 - 08:20
Nasime sobh - هامبورگ - آلمان
مشکل مرداى محترمى هستن که سیخ و سنگ کردن همه ى زندگیشون،اگه شوهر این خانوم قید سیخ و سنگش و میزد الان خون این بیچاره ها اینجور ریخته نمیشد
جمعه 5 مهر 1392 - 10:25
Nasime sobh - هامبورگ - آلمان
دوستان افغانیها خیلى دلشون از ایرانیها پر هست ،من اگه واسه همیشه ایران میموندم متوجه نمیشدم این و زمانى فهمیدم که ایران نبودم و خارج از ایران زندگى کردم،خواهش میکنم بهشون اعتماد نکنید یه آقاى به ظاهر محترم افغانى که با خانواده در همسایگى من زندگى میکرد که نمازشون همیشه سر وقت و أذان مربوط به سه کشورو گوش میکرد تو یه روز نزدیک به 2000euro هم خیلى محترمانه دزدید هم بهم ضرر زد،البته فکر کرد زرنگه نفهمید ایرانى هالو نیست،فقط اعتماد میکنه،منم با اجازتون تا قرون آخرش و ازش گرفتم حالش و سر جاش آوردم
جمعه 5 مهر 1392 - 11:01
Nasime sobh - هامبورگ - آلمان
چرا یکیتون نمیگید اگه باباى این بچه ها به جاى منقل به فکر خانوادش بود این اتفاق نمى افتاد!!!
جمعه 5 مهر 1392 - 12:34
Nasime sobh - دانمارک - فردریسکهون
معتادا به خودشون بیان اگه پدر این طفل هاى معصوم به جاى منقل به بچه هاش چسبیده بود حالا این روزشون نبود
جمعه 5 مهر 1392 - 13:14
علی غزنوی - مالمو - سویدن
متاسفم برای آن عده افرادیکه بی عقلانه کمنت میذارند. ادم خوب خوب و بد تو هر ملت و کشوری هستند، اگه کسی به این حرف باور نداشته احمق هستند و سوره یسن خوندن بی فایده است.
جمعه 5 مهر 1392 - 13:47
Nasime sobh - دانمارک - فردریسکهون
آقاى على افغانیها خیلى هم خوب هستند ولى از ایرانیها خوششون نمیاد چرا متوجه نیستید!!!
شنبه 6 مهر 1392 - 14:29
علی غزنوی - مالمو - سویدن
خوش نداشتن یه چیزیست و توهین چیزی دیگه
شنبه 6 مهر 1392 - 22:29
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.