سرچشمه اصلی اسلام - ویدیویی تحقیقاتی در مورد سرچشمه اصلی زبان قران

با زیر نویس فارسی

 



 

+170
رأی دهید
-35

Amoo Ashkan - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
دست لوکزامبورگ درد نکنه ، دروغین بودن قران و به دروغ مربوط کردنش بخدا رو ثابت کرد حیف که حماقت چشم مسالمونارو کور و گشاشونو ناشنوا کرده
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 01:00
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
حالا باید دید قرانی را که جدیداً در ترکیه پیدا کردند که گویا مال 1200 سال پیش است چه معجونی است؟ از نظر تاریخش جای سواله چونکه گویا قرآن 600 یا 700 سال بعد از پیدایش اسلام از شکل روایت به شکل نگارش درآمد حالا قرانی که کشف کردند چطور مال 1200 سال پیش آنهم به شکل کتاب؟؟ مشکوک است. این خبر را چند وقت پیش خواندم در عصر ایران: کشف قرآن ۱۲۰۰ ساله در ترکیه-امام جماعت مسجدی در شهر گردشگری بودروم ترکیه یک جلد قرآن و چند جلد کتاب خطی تفسیر قران یافته است که ادعا می شود قدمت آنها به 1200 سال می رسد.به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه ، امام جماعت مسجد محله تپه جیک بودروم قرآن و کتابهای خطی دیگر را در حالی که در داخل سجاده ای قرار داده شده بودند، پیدا کرده است. کتاب های یافته شده توسط وی به مفتی گری بودروم تحویل داده شده که مسئولین این نهاد نیز قرآن و کتابهای تفسیر را به موزه آرکولوژی زیر دریایی بودروم منتقل کردند.این شبکه خبری مدعی شده است قدمت قرآن کشف شده 1200 سال برآورد شده ولی نظر کارشناسی بعداز تحقیقات موزه بودروم اعلام خواهد شد.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 01:37
dark night - تهران - ایران
قابل توجه کسانی‌ که نه به عقل بلکه چشم بسته به مزخرفات بعضی‌ سودجویان توجه می‌کنن.خدا ظالم نیست که در قیامت مردم رو فلهٔ بریزه تو جهنّم، حالا برید پول بریزید تو امام زاده بیژن.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 03:24
mlowes - واشنگتن - آمریکا
در هر صورت همین چرندیه که همین الان هست. چه فرقی‌ میکنه که خانم‌ها چادرشان رو کجا ببندند؟ همین که این مرد به خودش اجازه داده بوده که به خانم‌ها بگه که چه بکنند و چه نکنند اشتباه هست. چه فرقی‌ میکنه که بگه در بهشت حوری هست یا انگور. اصلا چیزی و جای بنام بهشت وجود نداره که این .. این اراجیف رو از خودش بافته بوده. حتّی اگر که این پژوهش به جایی هم برسه نه چیزی به قران اضافه می‌کنه و نه کم.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 03:38
ab shangooli - لندن - انگلند
۱-کتاب قران ، از طرف خدا نبوده و بسیار دروغ می‌باشد به چند دلیل ، داستان ابراهیم که تورات و انجیل از اسحاق نام برده ولی‌ قران از اسماعیل.اختلاف بزرگ و فاحشی که بین سورهٔ‌های مکی و مدنی وجود داره که این اختلاف رو در سورهٔ‌های کافرون و نسا به صورت واضح می‌توان دید. ۲-منظور از بهشت که در آن نام برده شده ایران بوده که دختران زیبا و خوش اندامی داشته اند ، تمامی‌ توصیفاتی که از بهشت در کتاب قران آماده در وصف ایران می‌باشد که آرزوی عرب آن زمان بوده است ، چرا که عربی‌ که در بیابان بی‌ آب و علف و بدون درخت و سبزه و با فرهنگی‌ بسیار پائین و آب و هوایی بسیار بد و گرم زندگی‌ می‌کرده چرا نمی‌بایست که ایران رو بهشت خود بداند و همینطور هم شد و بر سپاه ایران پیروز شدند و به بهشت رسیدند.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 04:11
ab shangooli - لندن - انگلند
3- از دروغ‌های بزرگ مسلمانان این است که می‌گویند در کتاب تورات و انجیل آماده که پیامبری به نام محمد میاید که تمام کننده دین است و از طرف خداست ، ولی‌ متاسفانه باید به این عزیزان گفت که چنین چیزی در کتاب مقدس تورات و انجیل نیست و تا کنون از هر مسلمانی که این مطلب رو به من گفته سوال کردم ، گفته که من مطمئن هستم که در کتاب تورات و انجیل آمده ولی‌ نمی‌‌دانیم که کدوم قسمت کتاب دقیقا.باید به این آدم‌های دروغگو گفت که اگر حتی شما به همان کتاب قران اعتقاد دارید و کتاب انجیل رو فرستاده خدا و عیسی مسیح رو هم از طرف خدا میدانید پس این کلام خدا را به خاطر بسپارید تا که بفهمید محمد و قران بعد از انجیل و عیسی که بوده اند : انجیل مقدس ، مکاشفه ۲۱ ، ۶ : دیگر تمام شد ! من الف و یا ، و اول و آخر هستم .
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 04:12
lileblis - ابوظبی - امارات
هر وقت رفتی جهنم اونوقت میفهمی که همه ایات قران صحیح هست اگه این مرد راست میگه بیاد یک ایه عین قران بگه لطفا به دین ما توهین نکنین اگه شما اسلام رو قبول ندارین راجبش صحبت نکنین
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 04:34
sleepyhollow - کوالا لامپور - مالزی
هرچی که گفت چرت محض بود و حاضرم ثابت هم بکنم. مشکل دین و مذهب و اعتقادات مردم به این مسائل نیست که با افشاکردن مسائلی از این قبیل دردی را دوا کنند. دین مکمل قانون بوده و اختراع و کشف بزرگ بشری که اگر آن را بعنوان یک اختراع و کشف توامان نگاه کنیم، بی شک بزرگترین آنها خواهد بود و صد البته لازمه جوامع بزرگ! درد امروزی ادیان و اعتقادات وسعت و بزرگی و تنوع آنها است که اگر یکسان بشوند، مطمئنا دنیای بهتری خواهیم داشت. حالا این هم یک نمایش قدرت نمایی بود تا دین مقابل را بکوبد. اگر واقعیت دین آشکار شود تمام ادیان و اعتقادات از بین خواهند رفت و اگر تمام اعتقادات و ادیان از بین بروند هم به هزاران سال قبل بازمی گردیم. بقول معروف: اسرار ازل را نه تو دانی و نه من/ وین حرف معما نه تو خوانی ونه من/ هست از پس پرده گفتگوی من و تو/ چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 06:24
sia-2012 - تهران - ایران
تنها محصول عربها !!! که دنیا رو به هم ریخته !!! این عربهای شکم پرور و زیرشکم پرور دیگه هیچی واسه ارایه ندارند !! نه تکنولوژی ! نه کارخانه! نه فرهنگ ! نه دانسمند ! نه ... !! فقط یه چیز دیگه یادم رفت بگم : رقض خرکی عربی هم دارند !!
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 06:39
خدای مخلوقات - شیراز - ایران
کملا مشخصه که این قرآن اونی نیست که واقعا هست اما مردم باید به یک چیز تو این دنیا باور داشته باشن دیگه و نتیجه چیزی را به دنبال ندارد جز خرییت روحانیون و .........
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 06:48
romano- تهران - ایران
چرت محض! 1- نوشتن یک کتاب دلیل سندیت علمی و اجماع علمی نمی‌شود 2- گفته عربی در مرحله تولد بود و افراد به آرامی و عریی صحبت میکردند بوضوح نامهای افراد در آن زمان عربی بوده مثال محمد بسمک الله در پیمان معروف قریش و محمد و مکه مدینه یثرب (واقعا این جناب محققی هستند) عشایر این زبان را می‌فهمیدند که محمد به آن صحبت می‌کرد 3- همه محققین اعتقاد ندارند قرآن بدون دستخوردگی است 4- نسخه‌های قرآن 1 نمونه نبوده و اینکه در یمن یکی مانده دلیل استفاده نشدن بوده که مانده! قرآنها بر روی پوست و استخوان نوشته می‌شدند و عمر کوتاهی داشتند پس کپی می‌شدند و تا کنون بین نسخه‌های بالای 800 سال اختلاف چندانی پیدا نشده. 5- ایشان بوضوح از قدیمیترین خط کوفی صحبت می‌کنند و سپس به عربی آنرا ربط می‌دهند! کوفه در امپراطوری پارس بوده و این محل اختلاف است که این خط بنام اعراب زده می‌شود. ادامه ...
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 07:20

romano- تهران - ایران

6 - پس چیزی به اسم محمد بوده و کتابی داشته که روایت نبوده و در زمان عمر و علی نگارش آن آغاز شد سوال اینجاست که اگر قرآن نبوده و در زمان ولید نوشته شده چگونه سپاهیان مسلمان پیش از او خوراک ایدولوژیک مشترک برای چپاول کشورهای دیگر می‌گرفتند. بوضوح علی بارها گفت قرآن ناطق منم (یعنی اصل آن منم) پس این کتاب وجود داشته و بعدها تحریف شده. 7- در متن هیچ مرجع یا نظری از دانشمندان دیگر نیامده و ضمنا متن فارسی با متن انگلیسی مطابقت نمی‌کند. 8- محمد حقیقتی کتمان ناکردنیست اگر هم تحریفی ایجاد شده گناه او نیست کما اینکه اگر عیسی امروز می‌آمد از دیدن واتیکان انگشت حیرت به دهان می‌گرفت. 9- شناخت غرب (همه دنیا نیست) از اسلام بسیار کمتر از شناخت مسلمانان از مسیحیت است زمانی که فلسفه و طب و نجوم مسلمانان (بیشتر پارسیان) در اندلوس سرآمد بود غرب قرون وسطا را تازه آغاز کرد و این نشان از این دارد که اساسا که مسیحیت یک ایدولوژی خارجی و در صدر آن نا آشنایی است ما ایرانیان شیعه اثنی عشری مدل خومان را ساختیم غرب هم کاتولیک و ..
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 07:33
Madacto - ملبورن - استرالیا
من نمیدونم چرامسلمانها اینقدر از تحقیق کردن درباره دین وکتابشون میترسند وسریع انرا بایکوت میکنندوهرگز حاضر نیستند هیچ صدایی به غیر از صدای خودشونو بشنونداگر به درستی همه چیز دینشون ایمان دارنددلیلی برای ترس نباید وجود داشته باشه
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:39
baas - روتردام - هلند
یکی گام به‌‌ پیش .
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:28
ItsMeWT - کلن - آلمان
بهترین ویدئو که من توی این سایت دیدم. مرسی‌
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:34
raha1984 - هامبورگ - المان
کنابی که درش فقط لا لا لا لا هست همون بدرد خود محمد و قبیله پابرهنه اش میخوره !!
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:27
haghighat chist? - تبریز - ایران
واقعا چه دلایل محکمی! اگر قرآن تغییراز یک زبان به زبان دیگر بود الان باید هزار نوع مختلف قرآن وجود داشت. در ضمن در اون صورت نظم قرآن بهم میریخت و تبدیل می شد به یک کتاب عادی. چطور ممکنه که یک شخص بیسواد در هزار و چهارصد سال قبل از گازی شکل بودن کره زمین ولقاح در گیاهان خبر بده!!!
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:18
martya - سیدنی - استرالیا
Amoo Ashkan - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ/ عمو جون یه خورده یواش تر برو ما هم برسیم. این آقای لوگزامبورگ با این آی کیوش هیچی رو ثابت نکرد. فقط کلی وقت خودش رو تلف کرد آخرشم گفت که تفسیر من از این آیات اینه که بر اساس سریانی معانیش فرق می کنه. اولا قرآن خودش گفته که به زبان عربی واضح اومده نه سریانی. پس باید دنبال معانی آیات به زبان عربی بگردیم نه سریانی. ثانیا این تغییر در ترجمه چطور می تونه ثابت کنه که قرآن کلام خدا نیست و دروغه؟ قرآن این همه نظم و ترتیب توش هست مثلا تعداد شب و روز برابرند زن و مرد برابرند تعداد ماهها مضربی از ۱۲ و تعداد فصلها مضربی از ۴ و هزاران مورد دیگه که براحتی خودت می تونی از تو قرآن پیدا کنی. و قرآن همه مسلمونا در همه جای دنیا یکی هست بدون حتی یک حرف کم یا زیاد. فکر کنم این پاسخ برای امثال شما دندان شکن باشه. ولی مطمینا در شما تاثیری نخواهد گذاشت چون راه خودتون رو انتخاب کردین.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:00
perser68 - فلوریدا - امریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. دوست گرامی‌،فکر میکنی‌ معجون جدیدی که پیدا کردند میتونه مملکت به با د رفته ما رو دوباره به روزهای قبلش برگردونه؟چیز مفیدی در قرآن قبلی‌ وجود داشت و داره که معجون جدید بخواد گلی‌ به سر خانواده‌های اعدامی و ترور شده به دست جمهوری متحجّر اسلامی بزنه؟بدرود
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:15
bineshaan - لندن - انگلیس
lileblis - ابوظبی - امارات: شاهنامه, دیوان حافظ و... نمونه های بیشتری هم هست. زیباتر, کم ترسناکتر و لذ ت بخش. اگه کتاب ۲ قرن سکوت رو میخوندی میفهمیدی که اعراب اون زمان فقط چند شعر اون هم در مورد جنگ و اسب و زن بیشتربلد نبودند در حالیکه همون زمان در ایران کتابهای شعری بوده که خلقش در ذهن عرب هم نمیگنجیده.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:29
Shahin.Orel - تهران - ایران
lileblis - ابوظبی - امارات اولا که ای دی جدید مبارک ! بعد هم بیا من به جای ١ آیه واست ٥٠ تا آیه جدید میگم که به مراتب احترام بیشتری به انسانیت و ارزش های مدنی توش وجود داره ! این دینتون چیه که به خودش اجازه میده به همه توهین کنه ! آدم کشی و جنایت کنه !ولی کسی سوال کنه میشه توهین به دینتون ؟ هیچ کسی ملزم به احترام گذاشتن به عقاید و دین کسی‌ نیست ، ما تنها ملزم به تحمل عقاید دیگران هستیم ، تا جائی‌ که در حریم خصوصی ما دخالت نکند. اسلام تو تا زمانی که در مسجد و خانه تو ، یعنی حریم خصوصی تو وجود داره قابل تحمل برای جامعه انسانیه ، ولی وقتی پاش رو بیرون گذاشت ، به حریم خصوصی من وارد شد یا به خیابانهای عمومی اومد که من هم ازش سهم دارم ، یعنی دین تو داره به حقوق من تجاوز و توهین میکنه .
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:33
فامیله دور - تهران - ایران
دین و خدا، بزرگترین دروغیست که میتوان به یک آدم گفت و تا آخر عمر از حقایق دورش نگه داشت. انسانی که از حقیقت بدور است، حیوانی در پوسته ی انسان است.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 13:54
yas abi - ببرسل - لز
اصل صحبت این کارشناس این است که در قرآن کلمات سریانی هم هست که اگر معنی عربی‌ آن با سریانی مقایسه شود معنی فرق می‌کند. اگر این سخن درست هم باشد، هیچ لطمه یی به اینکه قرآن از جانب خداست، توسط پیامبر معرفی‌ شده، قیامت هست نمی‌زند. خداوند خودش گفته که قرآن را حفظ می‌کند، و الان ۱۴۰۰ سال است که زنده و ثابت و قابل اثبات هست و همین کافیست. اما نکته مهم نشان دادن صحنه‌هایی از ایران است. در قمسمت بعد می‌گویم:
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 13:55
yas abi - ببرسل - لز
سالها هست که از غرب تلاش میشود که قرآن را ساخته بشر معرفی‌ کنند بعضی‌ از خودیها هم تو این دم گرفتار شدند، این برای این است که پیشرفت سریع افکار قرانی در بشر تحصیل کرده غربی را جلو گیری کنند. جدای از دلایل غیر قابل انکار، سوال ساده این است، اگر قرآن برای بشر امروز کافی‌ نیست، تورات یا انجیل هستند؟! اصلا کدام مکتب یا ایدئولوژی جواب گوی هست؟ وقتی‌ به این سوال فکر می‌کنید می‌بینید چرا اینقدر تلاش علیه قرآن میشود. دعوت قرآن به تفکر و اندیشه، مبارزه علیه بی‌ عدالتی و تلاش برای بازگشت به شخصیت انسانی‌ است. اینها چیزی است که غرب امروز نمی‌خواهد....
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 14:01
ab shangooli - لندن - انگلند
با تشکر ، من از کسانی‌ که دم از اسلام و قران میزنند و ادعا میکنند که قران کلام خدا بوده ۱ سوال دارم و خواهشاً جواب این سوال را در همین جا به من بدید ، سوال : در کتاب قران مثل تورات و انجیل آماده که آدم و حوا ۲ پسر داشتن که یکی‌ از آنها دیگری را کشت ، پس آن یک پسر با چه کسی‌ ازدواج کرد و نسل بشر به وجود آمد؟ تذکر : لطفا این سوال را از آخوند‌ها و مسلمانان خیلی‌ تعصبی نه پرسید چون امکان دارد که اتفاق بدی برای شما بیفتد ، به دلیل اینکه جوابی‌ برای سوال شما ندارند.این سوالی بود که از یک کشیش بزرگ کلیسای یهوه در کشور ولز پرسیدم که متاسفانه نتوانست جواب بده و در جائی‌ دیگر جوابی‌ از یکی‌ از شیخ‌های مسلمان آمارات متحده عربی‌ برای من فرستاده شد که متذکر میشد به ۸ سورهٔ قران که جواب این سوال را به گفته ایشان داده اند ، ولی‌ جواب این سوال آنجا نبود.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 17:35
a.ahooraei - کلن - آلمان
lileblis - ابوظبی - امارات----اگه در مورد محمد و زندگی و چگونگی به قدرت رسیدن و چگونگی و دلیل آوردن آیات قرآن را کندوکاو کنی و بدنبال اعتقاداتت جستجو کنی, میرسی به جایی که میخونی: در زمانیکه محمد در مدینه درهجرت بود: شخصی در مکه مدعی بود که آیاتی که محمد می آورد من بهتر از او خواهم گفت و این کار را هم کرد و باعث شد که محمد را به ملعبه و تمسخر بگیرند اما محمد زمانیکه مکه را اشغال کرد اولین فرمانی که داد این بود که آن شاعر را بیاورن و در ملآ عام سرش را قطع کنند. چیزی که آیه میگویی: بخط محمد و یا در زمان محمد به نگارش در نیامد بلکه بعد از مرگ محمد بوسیله افرادی که برای توِ شیعه غیر قابل قبولند (مث عایشه و عثمان) جمع آوری و نوشته شد. بیش از نیمی از آیات قرآن را عایشه بازگویی کرده است,
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 18:24
sepherdad - سیدنی - استرالیا
sia-2012 - تهران - ایران. رقص شکم یک رقاص عربی‌ نیست.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 18:46
عقل وهوش - اصفهان - ایران
-به قدری استدلال هاش ضعیف و مزخرف بود که ارزش پاسخ نداره فقط برای گمراهی کسی خوبه که اصلا قران شریف را نخوانده باشد یا کینه وحسدی در دل نسبت به قرآن داشته باشه به هر حال خودتان اصل قرآن را مطالعه بفرمائید که بهترین پاسخ ها را به همه نوع تفکری میدهد فقط سه آیه از قرآن برای کسی که نشنیده میگویم 1- بیشتر مردم اگر چه تو دوست داری مومن باشند مومن نیستند 2- اگر خداوند بخواهد همه مردم را به هدایت جمع میکند ولی خداوند آنچه را بخواهد انجام میدهد 3- همانا کسانی از اهل کتاب (مسیحی -یهودی- مسلمان) و مشرکان که کافر شدند در آتش جهنم تا ابد خواهند ماند و آنان بد ترین مخلوقات هستند ------یادتان باشد فرصت تفکر را از دست ندهید فقط خود قرآن را حتمآ بخوانید در اینترنت هم با ترجمه فارسی فراوان هست
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:51
کبالت3 - کرج - ایران
این کتاب از جانب خدا آمده. یعنی خدا نشسته کل این جهان هستی رو خلق کرده خوب برادر کجا نشسته یا ایستاده اون که هنوز چیزی رو خلق نکرده . خوب حالا اون هچ ایشون قبل از شروع به ساخت و ساز کجا بودن و چه میکردن حالا اونم هچ اینهم رسل و امام و نایب و مفسر و عالم و ربای و قدیس فرستادی آدم آدم نشد که هچ هر قومی هم که یه کتاب گذاشتی زیر بغلش شد مومن و بقیه کافر حالا بگیر و بکش و .. به نام خدا اگه داری خیمه شب بازی میکنی که سرگرمی های بهتری اومده اگه با شیطون کل انداختی و اون جهنمی میکنه و تو بهشتی که میلیاردی عقبی پس موقعشه که شما هم نرمش الهی نشون بدی و راست و حسینی خودت رو بی واسطه و دلال و دلاک نشون بدی و کار رو یه سره کنی مردیم اینقدر امتحان الهی به این و اون پس دادیم کبلائی.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:59
عقل وهوش - اصفهان - ایران
-به قدری استدلال هاش ضعیف و مزخرف بود که ارزش پاسخ نداره فقط برای گمراهی کسی خوبه که اصلا قران شریف را نخوانده باشد یا کینه وحسدی در دل نسبت به قرآن داشته باشه به هر حال خودتان اصل قرآن را مطالعه بفرمائید که بهترین پاسخ ها را به همه نوع تفکری میدهد فقط سه آیه از قرآن برای کسی که نشنیده میگویم 1- بیشتر مردم اگر چه تو دوست داری مومن باشند مومن نیستند 2- اگر خداوند بخواهد همه مردم را به هدایت جمع میکند ولی خداوند آنچه را بخواهد انجام میدهد 3- همانا کسانی از اهل کتاب (مسیحی -یهودی- مسلمان) و مشرکان که کافر شدند در آتش جهنم تا ابد خواهند ماند و آنان بد ترین مخلوقات هستند ------یادتان باشد فرصت تفکر را از دست ندهید فقط خود قرآن را حتمآ بخوانید در اینترنت هم با ترجمه فارسی فراوان هست
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:51
sepherdad - سیدنی - استرالیا
یاس آبی - ببرسل - لز. اصل مطلب رو متوجه نشدی، نخست اینکه بزرگترین قران شناس دنیا یه آلمانی‌ بود, نه مسلمان بود و نه یک نفر از اینهمه حوزه علمیه یا دانشگاه الزهر مصر، دوم ایشون با مدرک ثابت کرد که کلمات توی قران اراب گذاری نشده بوده و بعدا اراب گذاری شده (که این در تاریخ آمده) ، چهارم گفت بدون اراب هر کلمه بیش از ۳۰ معنی‌ دارد!! نشان داد که کلمات رو پاک کردن و دوباره نوشتن، و وجود کلمات از زبانهای پارسی‌ و سریانی و.., این را هم ثابت می‌کند که عربا با ۳ تمدن و ۳ دین بزرگ در ارتباط بودن و بدونه شک جاهل نبودن.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 18:10
a.ahooraei - کلن - آلمان
ادامه..... همان زنی که در هفت سالگی از طرف محمد ... و در 16 سالگی از طریق اصحاب پیامبر به خیانتکار و زناکار محکوم شد اما محمد نخواست قبول کند که زبید با او رابطه داشته و بر همین اتفاق آیه ای در مورد شهادت برای زنا صادر کرد (شاهد باید با چشم خود دیده باشد و شاهدان باید عاقل و سالم باشند و و و...... برو بخوان عزیز. بخوان تا بدانی که کمتر میدانی.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 18:25
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
تنها معجزه قرآن این است که میلیونها مسلمان نه آن را درست خوانده اند و نه آن را درک کرده اند، اما کورکورانه به آن ایمان دارند!!!!!!!!
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 20:26
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
perser68 (1 - فلوریدا - با عرض ارادت خدمت شما دوست عزیز! نوشتم معجون بودن قرآن که کنایه ای است به قرآن باوران که هنوز از روی نادانی و ناآگاهی خود فکر میکنند قرآن کتاب معجزه است و من بارها در گذشته با استناد به آیات و سوره های قرآن سعی کردم که با دلایل منطقی و استدلالی برای یکسری روشن شود که اولاً چه تناقضاتی در قرآن ( با بیش از 30 کامنت طولانی در لینک همین سایت: https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20121213182435030 ) و دوماً چه خرافاتی در قرآن ( در 23 کامنت طولانی در لینک همین سایت : https://www.iranianuk.com/mobile/page.php5?id=20130823184709034 ) وجود دارد که نشان میدهد نوشته های قرآن نمیتواند محصول فکری یک نفر باشد بلکه هذیان گوئی چند نفر است و با اینهمه ضد و نقیض و خرافات ضد علمی و ضد عقلی حتی به دانائی خدا و وجودش شک که نه بلکه نفی اش پی برد. دوست عزیز خرد و آگاهی و یادگیری علم و دانش هم چیزی نیست که در یک آمپول جا بگیرد و آنرا به فرد مسلمان تزریق کنیم و یک شبه بشود خردگرا و عقلگرا. در 2
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 22:18
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) باید سالها خون دل و جگر خورد و زحمت کشید تا یا از طریق علم و دانش و یادگیری از خرافه پرستی فاصله گرفت و یا از طریق اندیشه و تعقل کردن دست رد به خرافات دینی زد که نوع اسلامی اش معرکه است! اگر کسی پی نبرد که اعتقادات و باورش مثلاً به قرآن و اسلام و غیره خودش توهین به عقل خودش میکند دیگر لازم به توهین شدن توسط دیگران نیست. ناگفته نماند که در قرآن بارها آمده هرکس را که به غیر از الله و دینش به دین و مرام دیگری ایمان آورد کافر است و گردنش را باید زد! این نه تنها توهین و احترام نگذاشتن به عقاید دیگران است بلکه همزمان دستور قتل غیر مسلمین را هم قرآن صادر میکند! خب با چنین مکتبی خشن و ارتجاعی اسلامی و قرآنی چطور میشود در عصر امروز همزیستی مسالمت آمیز داشت خصوصاً که با احکام 1400 سال پیش عقب مانده حالا اسلام میخواهد دین سیاسی هم باشد و در امورات زندگی همه مردم دخالتهای بیجا کند؟ پس چطور ما ساکت بشینیم و بر علیه قرآن و اسلام چیزی نگوئیم تا زمانیکه قرآنباوران کار به کار ما دارند و میخواهند برایمان خط و مشی تعیین کنند؟ توصیه کتاب: آیا قران کلام آفریدگار است؟ از خاموش ( گوگل سرچ! ).
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 22:18
perser68 - فلوریدا - امریکا
yas abi - ببرسل. چی‌ چی‌ چی‌ چی‌ چی‌ چی‌ چی‌؟مبارزه با بی‌ عدالتی؟درست خوندم؟قرآن و عدالت؟همه چی‌ از قرآن امروز دیدم جز عدالت(:).. نکنه ۱۴۰۰ سال قبل منظورت باشه و عدالتی که از دارو دیوار همینجور شر شر به پایین می‌ریخت؟از قرآن عدالتی دیدی آدرسش رو هم به من بده!
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:55
martya - سیدنی - استرالیا
ab shangooli - لندن - انگلند/ قرآن نگفته که آدم و حوا فقط ۲ پسر داشتند. اوناییکه فکر می کنند خیلی باهوشند و تونستند با اراجیفشون قرآن رو زیر سوال ببرند چرا جوابی برای حرفهای من ندارند؟ آقای کبلایی حقیقتجو و بقیه علامه های دهر! این معجزات ریاضی که در قرآن هست رو چطور توجیه می کنید؟ آیا می خواید بگید که اینها وجود ندارد و من دروغ میگم؟ یا می خواید بگید که اون موقع با کامپیوتر طراحی شده؟ یا می خواید بگید که اخیرا قرآن دستکاری شده و به این صورت در اومده؟ با جواب به سوال من یا ثابت می کنید که شما به راه راست دارید میرید یا اینکه اگه جوابی ندارید شما و امثالتان باید دیگه بلبل زبونی رو بزارید کنار و برید کمی درس بخونید بعد دوباره برگردید و بحث کنید.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:30
martya - سیدنی - استرالیا
ab shangooli - لندن - انگلند/ پسران آدم و حوا با خواهرهای خودشون ازدواج کردند.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:35
Shahin.Orel - تهران - ایران
martya - سیدنی - استرالیا معجزات ریاضی که در قران هست!! یک روضه هایی واسه شما خوندن ، مثل اینکه شما واقعا باور کردید! اعجاز ریاضی در اتل متل توتوله رو هم بهش اضافه کنید! در جمله‌ی اتل متل توتوله، حرف ت چهار بار تکرار شده است که تعداد 4 فصل سال است.حرف ل 3 بار تکرار شده است که تعداد ماه‌های هر فصل است.از حاصلضرب این دو 12=4*3 تعداد 12 ماه سال بدست می‌آید، و مهمتر اینکه تعداد تمام حروف اتل متل توتوله 12 حرف است. نتیجه: آیا به راستی این نظم و ترتیب را خالقی نیست ؟ آیا فکر می کنید این هماهنگی بی هدف و بی منشاء بوده است ؟ این جمله از طرف خداست و اینها نشانه‌هاییست برای افرادی که می‌اندیشند..
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:09
ab shangooli - لندن - انگلند
قران نوشته محمد بوده و بس ، داستان آدم و حوا هم فقط یک مثل اخلاقی‌ بوده و واقعیتی نداشته و در هیچ جائی‌ نوشته نشده که آدم و حوا دخترانی داشته باشند ، کسانی‌ که قسمتهائی از کتاب تورات و انجیل رو کپی کردند و بقیه رو به میل خودشون نوشتند از درک واقعی‌ نوشته‌های آن و کلام خدا در نادانی مطلق ماندند ، دوست عزیز قران از همانروز اول که نوشته شد در کشور عربستان زیر سوال بود
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 15:53
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
martya - سیدنی - استرالیا- معجزات ریاضی در قرآن؟ مرغ پخته از حرفت خنده اش میگیرد. با این سطح فکر پایینت نشان میدهی از کدام سوراخ ارتجاع مذهبی بیرون میائی و چه عقب مانده ذهنی هستی! در جهالت و نادانی قرآنباوری خودت باقی بمان ولی فقط حیف نون که صرف امثال شماها میشود! بحث با کسانی که دچار توهمات قرآنی و اسلامی هستند فقط وقت تلف کردن است چونکه نه تنها زمینه دانشی و علمی برای بحث منطقی را ندارید بلکه متعصب و فاندامنتالیست هستید و هرگونه نظر غیر اسلامی دیگران را پیشاپیش رد میکنید. پس دیگر چه وقتی برای امثال تو تلف کنیم؟ برو کشکت را بساب!
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 17:00
کبالت3 - کرج - ایران
برادر اصلا این کتاب معجزه سراسر ریاضیات فیزیک و نجوم زیست شناسی و شیمیجات چرا از تو اینهمه قاری و مفسر و عالم و روحانی یه مخترع و مکتشف و یکی که بدرد دنیا و آخرت بخوره در نمیاد حالا که کفار براتون کامپیوتر و ماشین حساب و انواع وسایل جستجو و تحقیق رو ساختن بخیل نباشید از این معجزات عددی و رقمی و علمی و آسمانی از تو کتاب استخراج کنید و به دنیا عرضه کنید شاید یه کافری پیداشه و بگه مسلمون خرت به چند کبلائی.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 17:34
haghighat chist? - تبریز - ایران
ab shangooli - لندن - انگلند. قرآن کتاب زندگی نامه آدم و حوا نیست. مسلما اگر به تو بگویند که خداوند جفتهایی را برای انسانهای اولیه خلقت کرد شروع به مسخره کردن میکنی که چرا در قرآن مفصلا زندگی انسانهای اولیه شرح داده نشده است. کتابیست که بدون شک وحی است. در صحت این حرف همین بس که بعد از ۱۴۰۰ سال هیچ نکته غیر علمی در آن یافت نشده والا وبسایتهای سایر ادیان روزی۱۰۰۰۰ بار به آنها رجوع میکردند. حرکت زمین .. گازی شکل بودن زمین درابتدا.. توانایی انسان در رفتن به فضا....لقاح در گیاهان و دخالت باد در آن که در قرن ۱۸ توسط لینه سوئدی کشف شد و..... چرا انتقام خمینی و دار و دسته کثیفش رو میخوای از قرآن بگیری؟
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 18:11
Amoo Ashkan - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
martya - سیدنی - استرالیا دوست عزیز بهت توصیه می‌کنم کمی‌ دربارهٔ دینت تحقیق کن و بدون که شرم آور واسه یه ایرانی‌ به این همه جنایت سپاه اسلام بازم بگه مسلمونم درضمن این ویدئو رو هم ببینی‌ بد نیست . https://www.youtube.com/watch?v=7ftDpUyEBGE
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 18:14
IranSalam - آمستردام - هلند
در قرآن هیچ نظم و ترتیبی وجود ندارد یعنی‌ در زمان پیامبر و ابوبکر هیچ قرآنی نبود و وقتی‌ بزها و گوسفندان زمان عمر و عثمان آیه‌‌های قرآن را که روی برگهای درختان بود را خوردند آنها به فکر جمع آوری آیات قرآن افتادند و همه آیات که خورده خورده در طی‌ ۲۳ سال پخش و پلا بود را جمع آوری کردند و تمام آیات مکی و مدینی را بدون هیچ نظم و ترتیب کنار هم گذاشتند که نه از لحاظ زمانی‌ نه آلفابت یا بزرگی‌ و کوچکی قاطی‌ پاتی کنار هم چیدند! برای همین وقتی‌ یک سوره از آن را میخوانید آیات اکثرا هیچ ربطی‌ بهم ندارند و از صغرا یک دفعه میره سروقت کبرا! تا زمانی‌ که مردم به این اراجیف ۱۴۰۰ سال پیش اعتقاد دارند بدبختی هم ادامه خواهد داشت.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:12
کبالت3 - کرج - ایران
Shahin.Orel- تهران - ایران احسنتم آقا این یکی که گفتی دیگه واقعا اعجازه و هیچ رد خور نداره من رو سر شوق آوردی بگردم تو داستان پیرزن و کدوی قلقه زن چندتا معجز گیر بیارم کبلائی.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:25
IranSalam - آمستردام - هلند
برای کسانی که می‌گویند یک اثر مثل قرآن بیاورید معلوم است که حرف منطقی‌ نیست چون هر اثر مختص به خودش است. شما هم اگر میتوانید یک اثر مثل شاهنامه، دیوان حافظ یا بوستان و گلستان سعدی خلق کنید. در مورد اینکه خدا در قران گفته ما خودمان از آن محافظت می‌کنیم ما که اصل آن اثر را نداریم که با اثر امروز مقایسه کنیم پس این حرف هم یک مغلطه بیش نیست. اینکه پیامبر بیسواد بوده و قرآن را شفائی می‌گفته و دیگران مینوشتند حتما اشتباهاتی در آن صورت میگرفته چون خود پیامبر هم نمی‌تونسته بخونه و تأیید کنه. در گفته‌های شخصی‌ که ۱۴۰۰ پیش چیزهایی می‌گفته و دیگران هم آن را مینوشتند و بعدها جمع آوری شده و به صورت کتاب در اختیار همه قرار گرفته امروز گفته‌هایش که همه مربوط به آن زمان و حوادث آن روزگار بوده چه کارایی دارد؟ جز ملا با آن خون مردم ساده اندیش را تو شیشه کند کارایی دیگر دارد؟ در آینده خیلی‌ نزدیک توسط علم ثابت خواهد شد که اینها همه شیادانی هستند که به اسم دین میخواهند حکومت کنند. ایرانی‌ ایرانی‌ بیاندیش
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:29
perser68 - فلوریدا - امریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. دوست گرامی‌،متشکر از توضیحاتت(:
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:58
potatis - مالمو - سوئد
haghighat chist? - تبریز - ایران-دوست عزیز سایر ادیان رو ول کن بیا یکی از ده ها کتابی رو که به زبان فارسی در نفی قرآن نوشته شده بخون شاید فرجی شد, یکی رو که دوست گرامی حقیقتجو اون بالا معرفی کردند یکی هم من معرفی میکنم:قرائت قرآن غیر دینی اثر رضا آیرملو.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 01:21
potatis - مالمو - سوئد
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان-دوست عزیز با عرض معزرت, ایشان سوالی رو مطرح کردند که ممکنه برای خیلی های دیگه هم مطرح باشه پس بهتره بجای تحقیر و توهین به درستی جواب سوال را بدهیم, در این لینک فکر کنم جواب سوال شما martya گرامی کامل داده شده.https://www.youtube.com/watch?v=7ftDpUyEBGE
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 01:05
haghighat chist? - تبریز - ایران
potatis - مالمو - سوئد. من دسترسی به این کتابها ندارم اما ممنون می شم یکی از بهترین دلایلت رو برای رد قرآن بگی. من فقط با دلایل علمی کار دارم. اگرعلمی باشه چرا قبول نکنم؟ بصورت علمی اثبات کن نه با تنخیلات و رجوع به کتاب این و اون. حتما کتابهای زیادی هم در اثبات قرآن نوشته شده که ما نخوندیم. این دلایل موجود در این فیلم آنقدر غیر منطقی بود که یقین من را به قرآن بیشتر کرد. معلوم میشه که تهیه کننده این فیلم خیلی زحمت کشیده که دلیلی علمی بیدا کنه اما نتونسته. کدام کتاب شعر در طول تاریخ خبر از علوم آینده داده که قرآن دومیش باشه. بازم می گم که تمام بدبختی های ما از جهل ماست که منتهی شده به شرایط فعلی حکومتی در ایران. ما درزمان شاه ابرقدرت خاورمیانه بودیم و قرآن را هم قبول داشتیم.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 08:25
prince of darkness - دبی - امارات
کامنتهای همه دوستان را با آرامش خاصی خواندم ودر پایان این آیات کتاب الله به ذهنم خطور کرد یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(٣٢) هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ(٣٣) سوره توبه...نیازی به ترجمه هم ندارد زیرا همه اینجا قرآن پژوه هستند
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 09:43
martya - سیدنی - استرالیا
آقایان با سواد بطور منطقی جواب بدند. ماشالا تعداد با سواد هامونم کم نیست تو این سایت! اگه کسی با منطق جلو نره فقط بی سوادی و جهالت خودش رو نشون میده. آیه۱۲ سوره طلاق: خداوند هم آسمان و هم زمین را از ۷ لایه آفرید. محمد(ص) از کجا فهمیده بود زمین لایه لایه است؟
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 11:48
martya - سیدنی - استرالیا
سوره فصلت آیه۱۱: خداوند می فرماید که آسمانها(ستارگان) و زمین را از گاز درست کرده. محمد(ص) چطور متوجه این واقعیت علمی شده بود؟در حالیکه دانشمندان در سده اخیر متوجه منشا گازی کاینات شده اند.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 11:54
martya - سیدنی - استرالیا
سوره ذاریات آیه ۴۷: خداوند فرموده که ما آسمانها را توسعه میدهیم(یعنی مدام در حال توسعه آسمان است). این واقعیت علمی هم که کاینات در حال توسعه و گسترش مداوم و فاصله گرفتن ستاره ها از هم هستند هم از اکتشافات جدید بشر است. سوره انبیا آیه۱۰۴: خداوند می فرماید جهان ابتدا منقبض بوده و بعد توسعه یافته و در آخر دوباره جمع و منقبض خواهد گردید. این اشاره ایست به تیوری بیگ بنگ که دانشمندان مطرح کرده اند و معتقدند که جهان در اثر انفجار عظیم جسمی کوچک متولد شده و سپس توده های گازی پراکنده شده و بعد گازهای سرد شده اجرام آسمانی را بوجود آوردند.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:07
martya - سیدنی - استرالیا
آقای اتل متل توتوله! این جمله شما ۳ کلمه داشت اگر توانستید این نظم را در کتابی که هزاران کلمه دارد حفظ کنید هنر کرده اید. در ضمن محمد(ص) دلیلی نداشته که چنین نظمی را برای اعرابی که هرگز این نظم را در آن زمان متوجه نشده بودند ایجاد کند. این نظم در قرآن ایجاد شده که در زمان ما کشف شود و با ماشین حساب از این نظم سر در بیاوریم تا به این باور برسیم که کتاب قرآن کار محمد(ص) یا هیچ انسان دیگری نبوده و از جانب خدا برای انسان فرستاده شده.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:15
martya - سیدنی - استرالیا
سوره طارق آیه ۱۱: آسمان خاصیت انعکاس دهی دارد. و بشر اکنون درک کرده که جو زمین از دو طرف امواج و نورها را انعکاس می دهد. در سمت پایین امواج رادیویه ما رو منعکس می کند و در سمت بالا هم اشعه های زیانباری که از ستاره های دیگر ساتع میشود برمی گرداند.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:20
martya - سیدنی - استرالیا
سوره یونس آیه۵ و سوره شمس آیه ۱-۲: خورشید منشا نور و ماه انعکاس دهنده نور است. در زمان محمد(ص) این موضوع هنوز کشف نشده بود که ماه نوری ندارد و انعکاس دهنده نور خورشید است.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:24
martya - سیدنی - استرالیا
سوره انعام آیه ۱۲۵: اشاره به تنگی نفس انسان(کمبود اکسیژن) در بالای جو.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:28
martya - سیدنی - استرالیا
سوره حدید آیه ۲۵: اشاره به اینکه آهن از بالا (توسط شهاب سنگ ها) نازل شده. و دانشمندان متوجه شده اند که منشا تمام آهن های موجود در سطح زمین از شهاب سنگهاست.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:40
martya - سیدنی - استرالیا
سوره مومنون آیه ۱۴: مراحل تشکیل جنین بطور دقیق و شگفت انگیزی توضیح داده شده. آیا در آن زمان کسی به علم جنین شناسی احاطه داشت تا به پیامبر مشاوره بدهد؟
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:45
martya - سیدنی - استرالیا
سوره یونس آیه ۹۲: اشاره به سالم ماندن جسد فرعون( آن فرعونی که در پی موسی(ص) آمد و در آب نیل غرق شد) برای دیدن آیندگان و قرار دادن او نشانه و درس عبرت آیندگان. این در حالیست که جسد فرعون که در دریا غرق شده بود اخیرا کشف شده( یعنی متوجه شدند که بر اثر خفگی در آب کشته شده).
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:36
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
haghighat chist? - تبریز - ایران- نوشتید: من دسترسی به این کتابها ندارم اما ممنون می شم یکی از بهترین دلایلت رو برای رد قرآن بگی.- اگر دسترسی به کتاب ندارید در ادرس لینکی که در بالا آوردم از همین سایت در کامنتهای با نام کاربری من به خرافات در قرآن اشاره شد را خوب بخوان خواهی فهمید که چرا از نظر علمی نوشته های قرآن ضد علم و عقل و هوش آدمی است. دیگر لینکش را در همین سایت که هست میتوان باز کنی یا نه؟ دوباره آدرسش: ( در 23 کامنت طولانی در لینک همین سایت : https://www.iranianuk.com/mobile/page.php5?id=20130823184709034 ) یا بعداً وقتی تناقضات در قرآن را در لینک همین سایت( آدرسش بالاست) با نام کاربری من بخوانی خواهی فهمید که با وجود اینهمه تناقضات خدا نمیتواند اینقدر ضد و نقیض در مورد یک پدیده به محمد این چیزها را گفته باشد چونکه گویا الله دانا است و باید بداند که ایا زمین را که محمد گفته روی ستونی ثابت است ولی من شما امروزه میدانم که زمین گرد است و دور خودش و خورشید میچرخد و ثابت نیست! جای شکرش باقیه که متعصب نیستید و دنبال جواب علمی هستید.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 13:02
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
potatis - مالمو - سوئد- دوست عزیز بیاد دارم از مکاتبات کامنتی شما با یکسری متعصبان خداباور و دینباور در گذشته که جنابعالی هم تجربه تلخ به اندازه کافی دارید که بحث منطقی و علمی با یکسری از اینها انگار با دیوار صحبت کردن است و بعد از اینکه کلی وقت من و شما را برای جواب دادن به خودشان میگیرند سر آخر با توهین تمام میکنند که علم و دانش بدون خداباوری و دینداری پوچ و بی ارزش است و دیگر چرندیات! در ضمن انتقاد شما که من به کاربر - martya - سیدنی - استرالیا- چرا با لحن تند جوابش را دادم ببینید متلکش را که توهین است یا نه؟ نوشته: اوناییکه فکر می کنند خیلی باهوشند و تونستند با اراجیفشون قرآن رو زیر سوال ببرند چرا جوابی برای حرفهای من ندارند؟ آقای کبلایی حقیقتجو و بقیه علامه های دهر!- دقت کنید روی کلمات: اراجیفشون، کبلایی حقیقتجو، علامه دهر! که ایا نشان از ادب شخص دارد و پایه یک بحث روشنفکرانه و علمی را میخواهد بگذارد یا فقط میخواهد بگوید هرچه من فکر میکنم درسته و بقیه اراجیفه. با متعصب جماعت بحث بیفایده است مگر کاربری مودبانه سوال کند یا توضیح بخواهد. ادعای معلم اخلاقی هم ندارم! موفق باشید!
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 13:33
potatis - مالمو - سوئد
haghighat chist? - تبریز - ایران-دوست عزیز در همین کتابی که بهت معرفی کردم ده ها دلیل مستدلل برای نفی اینکه قرآن از آسمانها اومده هست, کافیه اسمش رو تو گوگل سرچ کنی تا صد تا لینک دانلود بهت معرفی کنه, عزیزم آخه قرآن که کتاب علمی نیست که بخواهیم از طریق علمی ردش کنیم مثلا نوشته که شب ها خورشید تو چشمه ی گل فرو میره یا انسان از استخوان جناق سینه تولید میشه (به جای دستگاه تولید مثل) یا برده داری چیزه خوبیه یا زمین مثل فرش صاف و مسطحه و کوه ها زمین رو به یه چیزی میخ کردن تا حرکت نکنه! عزیز جان قرآن پر از تناقضات و ایرادات فاحش هستش فقط کافی یکم در این مورد مطالعه کنی, نیاز به سواد چندانی هم نداره, نیاز نیست شما فرضیه ی تکامل داروین رو بلد باشی تا این کتاب رو دور بندازی بلکه همین که بدونی خورشید شب ها جایی نمیره کافیه که واسه همیشه از بند این خزعبلات نجات پیدا کنی
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 13:43
potatis - مالمو - سوئد
haghighat chist? - تبریز - ایران-داستان آفرینش جهان تو این کتاب به جک بیشتر شبیه تا حرف جدی, عزیزم تو خود این کتاب خیلی آیات هم دیگه رو نقض میکنند, داستان حضرت موسی به ٣ مدل مختلف بیان شده (الله فراموشکار) عزیزم شما اگر بهیچ عنوان نمیتونی باور کنی که هیچ خدای مولفی تو آسمون ها ننشسته که کتاب چاپ کنه کافی هستش که به این نکته توجه کنی که خود محمد هم به هیچ عنوان قصد نداشته که این دغل بازیهاش به صورت کتاب ثبت بشه بلکه این عمر بوده که بعد ٢٠ سال از فوت محمد این کتاب جک رو گرد آوری کرده.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 13:44
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
martya - سیدنی - استرالیا- جواب سوالاتت را در دو آدرس لینک زیر در کامنتهای زیر نام کاربری من خواهی گرفت( تناقضات در قرآن - با بیش از 30 کامنت طولانی در لینک : https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20121213182435030 ) و خرافات در قرآن ( در 23 کامنت طولانی در لینک : https://www.iranianuk.com/mobile/page.php5?id=20130823184709034 ). چونکه آدرس لینک سایتهای دیگر را با معرفی کتابهای علمی که در نقد و بررسی قرآن و اسلام توسط محققین اسلام شناس نوشته شدند را بارها شده که من ادرس دادم ولی حذفش کردند ( ممنوعه؟ ). فقط میتوانم نام سایتها را بگویم برو کمی زحمت بکش و خودت بخوان مثل کتابهای دکتر مسعود انصاری در سایت خودش یا سایت ازادی ایران 2 و یا سایت - نه اسلام نه قرآن، جانم فدای ایران - و ده ها سایت دیگر که در کامنتهای گذشته آدرسشان و نام کتابها یا مقالات را آوردم ! طبق تجارب تلخ قبلی که سندش در این سایت هست که بحث ایدیولوژیکی با فردی متعصب مثل خودت وقت تلف کردن است.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 13:56
کبالت3 - کرج - ایران
یه امتی سر شون رو کردن تو کتاب با ذره بین دنبال اکتشافات و معلوماتی که سالها پبیش برای بشر متمدن کشف شده و معلوم شده میگردن اونم با صد جور تفسیر و ترجمه و پس و پیش کردن و جورچین کردن لغت و عدد یعنی کاری که دانشمندا و محققین با فضا پیما و تلسکوپ و میکروسکوب انجام میدن فلان شیخ پشم الدین تو کتاب پیدا میکنه حالا برادر علم بی پایانه شما بجای کشف مکشوفات و اعلام معلومات یه چیز جدید کشف کن از تو کتابت و به دنیا عرضه کن مثلا ثابت کن خورشید شبا شیرجه میره تو چشمه لجن یا تگرگ از کوهی تو آسمون میباره آسمون از زمین جدا شده و هیچکس جز خدا جنسیت نوزاد قبل ز تولد رو نمیدونه اگه این وسطا داروئی و دوائی در حد آسپیرین هم از اون تو کشف کردید گربه صفتی نکنید و به عالم عرضه کنید تا از این کتاب فقط انتحاری و ملا چماقی و مفتی و شیخ بمبی و جهاد النکاح و جماع الوداع و بقیه چرندیات عمل نیومده باشه کبلائی.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 23:11
martya - سیدنی - استرالیا
کبالت3 - کرج - ایران/ هدف از بیان این موارد این نیست که دست آوردهای علمی قرآن مطرح بشه. هدف قرآن این نیست که همه اطلاعات علمی جهان رو آموزش بده. چون نه همه علوم در یک کتاب جا می شه و نه لزومی داره که در کتابی که به منظور هدایت بشر فرستاده شده همه جزییات علمی جهان مطرح بشه. هدف من از بیان مطالب فوق این است که قرآن با وجود نشانه های موجود ساخته و نوشته انسان نبوده و موجودی فراتر و داناتر از انسان آن را برای هدایت انسان فرستاده که خداوند است.
جمعه 5 مهر 1392 - 09:46
martya - سیدنی - استرالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/ شما ابتدا توهین را آغاز کردید. به سطور بالا برگردید و ببینید چه کسی اول با توهین به مخالفانش بحثش را آغاز کرد. شما همه قرآن باوران را نادان و بی خرد خواندید. و حالا که من هم شما را خطاب قرار دادم و به کنایه علامه دهر خواندم به شما بر می خورد؟ و بعد شخصیت خودتان را در کامت بعدی به تمام و کمال به همه نمایاندید. شماها هر کسی که با شما هم عقیده باشد با سواد و خردمند و مخالفین نظرتان را بی منطق و بی سواد می دانید. وقتی توانایی دادن جواب منطقی را در خود نمی بینید و به اصطلاح کم می آورید شروع به فحاشی می کنید. کامنت های شما را در لینکی که گذاشته اید دیدم. این کامنت ها جواب حرف های من نیست. در بسیاری موارد دروغ گفته اید و با نظر شخصی خودتان آیه ها را ترجمه کرده اید.
جمعه 5 مهر 1392 - 09:56
haghighat chist? - تبریز - ایران
potatis - مالمو - سوئد. تا آنجا که من اطلاع دارم قرآن گفته خلق الانسان من علق! جایی دیگر منشا آفرینش انسان را استخوانهای تیره عقبی برشمرده که محل استقرار نخاع است. نقش نخاع در داشتن اعصاب سمباتیک و باراسمباتیک درهمه اعمال انسان از جمله تولید اسبرم مشخص شده است. زمین در قرآن به گهواره تشبیه شده که مشخصه اصلی آن حرکت است. البته زمین بر اساس نیروی جاذبه باید ثابت ومستقرباشد تا فصول و سالها کاملا تکرار شوند. فراموش نکنید که قرآن ۱۴۰۰سال قبل نازل شده و اگر خبر از علوم الکترونیک و نانوتکنولوزی و فیزیک مدرن میداد کسی متوجه نمیشد. قرآن گفته هرچی عقل بگه شرع هم همینه گفته. حالا اگراز یک متخصص زمین شناسی سوال کنید می بینید که کوههای بلند چه قسمت عظیمی در زیر زمین دارند لذا زلزله کوهها را ویران نمیکند. من درباره سایرادیان هم مطالعه می کنم. در انجیل خبر از وجود سربوشی درآسمان است که همان لایه ازن است.
جمعه 5 مهر 1392 - 10:14
haghighat chist? - تبریز - ایران
من در یک کشور خارجی زندگی میکنم اما بعضی اوقات با دوستم که اهل کنیاست به کلیسا هم میرم. رفتار مسیحیان با من بسیار خوب است و از این مباحث ناراحت نمیشن بلکه به فکر فرو میرن چون هدفشان رسیدن به خداست نه انتقام از خمینی یا اوباما. دوستان کلیمی و بهایی هم توی ایران دارم. من دوست ندارم دینم رو از والدینم تقلید کنم یا بخاطر چهار تا سیاستمدار کثیف از واقعیت فرار کنم. در طول تاریخ اسلام جنگهای زیادی بوده و الان هم هست. از حمله آمریکا به عراق ۱۰۰۰ تا تفسیر وجود داره. کدامش درسته؟ هر کسی بر اساس منافع خودش تاریخ رو می نویسه. توصیه میکنم مستقل درباره ایدئولوژیت تحقیق کنی چون خیلی از افراد میخوان از طرز فکرت استفاده مادی کنن. ولی در کل از افراد محقق بیشتر از افراد متدین احمق که فقط تقلید میکنن خوشم میاد چون امید رسیدن به راه درست در گروه اول بیشتره. گروه دوم ایران رو تباه کردن. این آخرین کامنت من در اینجاست. خدانگهدار همگی. امیدوارم کسی از من ناراحت نشده باشه.
جمعه 5 مهر 1392 - 10:17
martya - سیدنی - استرالیا
دلایلتان بسیار سست و خنده دار است مثلا گفته اید که در قرآن تناقض هست و دلیلتان اینکه در ۴ جا گفته شده که جهان در ۶ روز آفریده شده ولی در یک جا گفته ۸ روز؟ اولا به آن ۴ مورد بر گردید که آسمانها و زمین را همزمان بکار برده و در موردی که شما می گویید ۸ روز زمین بطور جداگانه اسم برده شده و آسمان هم جدا و اشاره به عدد ۸ که شما می گویید نشده و شما بر اساس برداشت خودتان به عدد ۸ رسیده اید. در ضمن واضح است که منظور خدا از روز آن روزی که ما میشناسیم نیست چون روز ما بر اساس گردش زمین بدور خورشید است و منظور خدا از روز مرحله است یعنی خدا در ۶ مرحله جهان را آفریده نه ۶ روزی که در تصور شماست. و مرحله می تواند خود شامل زیر مجموعه ای از مراحل دیگر باشد. پس این دلیل شما برای متناقض بودن آیات قرآن واهی بود.
جمعه 5 مهر 1392 - 10:35
martya - سیدنی - استرالیا
در مورد چیزی که می گویید خدا گفته که جهان در چند مرحله و بعد گفته آنی بوجود آمده مشکل شما این است که شما خدا را جسم تصور می کنید. میلیاردها سال برای خداوند یه لحظه ناچیز است و وقتی خداوند امر میکند کن فیکون به این معنی نیست که از لحاظ زمانی وقتی نبرده است بلکه به این معناست که برای خداوند هیچ زحمتی نبرده و مثل ما که جسمانی هستیم نیست که رنج گذشت زمان بر خداوند برود و همانند این است که هیچ زمانی برای خلق آفرینش نبرده.
جمعه 5 مهر 1392 - 10:43
martya - سیدنی - استرالیا
در مورد اینکه اول خدا زمین را خلق کرد یا آسمان را کلمه ثم همیشه به معنای ترتیب زمانی نیست. با رجوع به آیه های دیگر به راحتی درک می شود که ثم همیشه به معنای ترتیب زمانی نیست.
جمعه 5 مهر 1392 - 10:48
martya - سیدنی - استرالیا
در جاییکه می گویید آسمان و زمین بهم چسبیده بودند این یکی از آیات بزرگ قرآن است که انسان با ذکاوت با دیدن آن به باید در لحظه به قرآن ایمان آورد. این آیه تایید کننده نظریه بیگ بنگ هست که همه هستی از ابتدا بهم چسبیده و سپس در اثر انفجاری عظیم پراکنده و از هم جدا شده اند. خداوند در آیه دیگری که شما گفته اید با این آیه تناقض دارد به مرحله ای اشاره می کند که جهان گازی بوده که بدنبال انفجار بیگ بنگ پدید آمده. پس کجاست این تناقضاتی که شما ازش حرف زده اید؟ اگر ما کج فهمیم و بدلیل مغز کوچکمان واقعیت ها را درک نمی کنیم چرا باید همه چیز را معکوس جلوه دهیم؟
جمعه 5 مهر 1392 - 11:34
martya - سیدنی - استرالیا
در چایی از قرآن ایراد گرفته اید که انسان از چه خلق شده؟ آب؟ چیزی شبیه گل؟ لخته خون؟ یعنی شما که بقول خودتان ۳ مدرک دانشگاهی دارید نمی توانید منظور از این کلمات را بفهمید؟ نطفه اولیه انسان شبیه به آب است و در مراحل بعدی در رحم مادر شبیه به لخته خون(و حاوی سلولهای خونی) می شود. و جسم انسان از همان موادی تشکیل شده که در گل وجود دارد. یعنی آب و سایر عناصری که در خاک هست و نه چیزی بیشتر از آن. و بعد از مرگ هم دقیقا خاک می شود.
جمعه 5 مهر 1392 - 11:41
martya - سیدنی - استرالیا
در مورد تقسیم ارث که به تناقض خورده اید اشکال از درک ضعیف شماست چون خدا برای شرایط مختلف تقسیم ارث را به گونه های متفاوت بیان نموده ولی شما همه را با هم قاطی کرده و به این نتیجه گیری رسیده اید که تناقض وجود دارد.
جمعه 5 مهر 1392 - 12:01
martya - سیدنی - استرالیا
کل مواردی را که مطرح کرده اید من حاضرم پاسخ دهم و مطمینا تناقضاتی که بیان کرده اید از درک سطحی و ضعیف شماست نه از قرآن. و حالا شما جواب دهید که حضرت محمد این اطلاعات را که در مورد منشا هستی بیان کرده از کجا آورده؟ چرا شما نمی توانید یک ایراد محکم و دارای اساس و پایه از قرآن بگیرید و به دلایل واهی و خنده دار روی آورده اید؟
جمعه 5 مهر 1392 - 12:06
martya - سیدنی - استرالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/اینکه گفتم در بعضی موارد دروغ هم گفته اید مثالش اینه که می گویید در سوره۷۱ آیه ۱۵-۱۶ گفته شده ماه و خورشید بالاتر از ستاره ها قرار گرفته اند و بعد رفتید این آیه رو به سوره ۳۷ آیه ۶ چسبوندید و بر اساس میل خودتون به نتیجه دلخواهتون رسیدید. این همون شیوه ایست که صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سایر دیکتاتوری ها که از دانستن واقعیت توسط مردم واهمه دارند برای تاثیر گذاری بر عامه مردم مورد استفاده قرار می دهند.
جمعه 5 مهر 1392 - 12:43
kamran631 - لیون - فرانسه
martya - سیدنی - استرالیا - haghighat chist? - تبریز - ایران- در معجزه قران همین بس که ۱- خورشید در یک چشمه گل الود غروب می‌کند!. ۲ - خداوند اول زمین را آفرید، بعد کوه، سبزیجات و خوراکی جات را آفرید، و سپس به خلقت ستاره‌ها و آسمانها مشغول شد !! ( در حالی‌ که دقیقا ٔبر عکس هست، اول آسمان و ستاره‌ها و خورشید، و بعد زمین، تازه اگه خلقتی در کار باشه ) ۳- ماه و خورشید هر کدام دور محوری میچرخند ( خورشید دور کدوم محور می‌چرخه !؟ ) بسّه یا بازم بنویسم ؟ از اشتباهات علمی‌ قران میشه یک کتاب نوشت !! تازه اگه اینهمه معجزه و ریاضی‌ تو قران هست، چرا کشور‌های اسلامی از همه بدبخت تر هستند ؟
جمعه 5 مهر 1392 - 13:28
martya - سیدنی - استرالیا
دروغی دیگر از حقیقت؟جو: اگر خدا آسمان را رها کند روی زمین سقوط می کند. خودتان بروید به سوره ۳۵ آیه ۴۱ تا به دروغی بودن ادعای ایشان پی ببرید.
جمعه 5 مهر 1392 - 13:56
martya - سیدنی - استرالیا
و سوره حج آیه ۶۵ منظور از آسمان فقط ستاره ها نیستند. شهاب سنگها هم جزو آسمان هستند. و خداوند مانع برخورد شهاب سنگهای بزرگ بر زمین می شود.
جمعه 5 مهر 1392 - 14:02
martya - سیدنی - استرالیا
کل دلایلتان باد هوا بود آقای حقیقت جو. به حقیقت که حقیقت جو نیستید و دنبال دروغ و انکار واقعیت هستید.
جمعه 5 مهر 1392 - 14:20
martya - سیدنی - استرالیا
گفته اند در سوره نمل آیه ۲۵ گفته شده ابر از آسمان می روید. خودتان بروید و این دروغی که نسبت می دهند را ببینید؟ گفته اند در سوره نبا آیه ۱۴ باران از دریایی شیرین! در آسمان به نام معصرات می بارد در حالیکه معنی معصرات ابرهای بارانزا است و هیچ اسمی از دریا آورده نشده.
جمعه 5 مهر 1392 - 14:18
Ghooloo - آبادان - ایران
۱.میگویند روزی قولو بن غولو نزد پیامبر رفت و پرسید یا رسول چرا در بسیاری احادیث شما تاکید به خوردن خرما فرمودید؟ برای افطار خرما، برای میت خرما، به همسایه ها خرما و همیشه توصیه میفرمایید مسلمانان خرما بخورند؟ پیامبر کمی به فکر فرو رفت و گفت خب معلوم است چون خرما بسیار خاصیت دارد و میوه بسیار مغزی است و بسیار ویتامین و ووو دارد. قولو پرسید یا رسول ولی میوه های دیگر هم وجود دارند که بسیار خاصیت دارند و مغزی هستند و ویتامین و ووو دارند مانند موز، نارگیل، آناناس و ووو چرا آنها را به مسلمانان توصیه نفرمودید؟ پیامبر خشمگین از جا برخاست و فرمود آخه مردک من در این بیابان برهوت این میوه هایی که گفتی از کجایم بیاورم؟ مگر در این عربستان خراب شده چنین چیزهایی که گفتی میروید؟ اینجا فقط خرما است ما هم آن چیزی را که میشناسیم توصیه میکنیم! اصلاً این میوه هایی که گفتی چه شکلی هستند؟ چه رنگی هستند؟ قولو گفت یا رسول این را هم من میتوانستم به دیگران توصیه کنم! باز شق القمر فرمودید یا رسول؟؟؟
جمعه 5 مهر 1392 - 15:31
Ghooloo - آبادان - ایران
۲. در این هنگام پیامبر نزدیکتر آمد و در گوش قولو گفت گورت را گم میکنی با این سوالهای مسخره یا بدهم علی بن ابی‌طالب گردنت را بزند؟؟! قولو گفت دخیلک،دخیلک یا رسول، ارحم الخاطر الله، ارحم یا رسول و از آنجا دور شد. در همان لحظه آیه ای نازل شد: ۱.الخرما ۲.مالخرما ۳.و ما ادراک مَا الخرما ۴. انها حلوة جدا و مغذیة الخرما ۵. تعطینی أعمال اللیلة الأولى فی الخرما. (۱.خرما ۲.چیست خرما ۳.و تو چه میدانی چیست خرما ۴.بسیار شیرین و مقوی است خرما ۵.بزن شبها برو رو کار با خرما). صدق الله العظیم
جمعه 5 مهر 1392 - 15:37
Ghooloo - آبادان - ایران
انسانها جز در امور ریاضی که حقایق ثابت دارند و جز در امور طبیعی که نسبتاً از مقولات مثبته و عقیله اند در سایر امور مانند عقاید مذهبی و سیاسی و عادات اجتماعی ابداً عامل عقل را به کار نمی اندازند. نخست به امری معتقد می. شوند و سپس عقل و اندیشه را برای اثبات آن به تکاپو و تلاش بر می انگیزانند. علماء اسلام نیز از این اصل کلّی منحرف نگشتند. نخست از فرط ارادت معتقد شدند که پیغمبر معصوم است، قرآن هم کلام خداست. پس از آن تمام این مُصرّحات قرآنی را تأویل کردند. تا زمانی که اول اعتقاد به چیزی داشته باشیم بعد به دنبال اثبات آن برآییم دسترسی به حقایق مشکل است.
جمعه 5 مهر 1392 - 15:45
Shahin.Orel - تهران - ایران
اتفاقاتی که در رفتار مؤمنین میفته،به یک پروسه درمانی برای تعدیل نیاز داره،نه استدلال!فردی که مثلا دچار توهم هست،هیولا میبینه تو اتاقش،با استدلال از باور این توهم بیرون نمیاد،بلکه احتیاج به درمان داره،حالا اون که امروز هیولا میبینه اطرافیان میبرنش دکتر،اون که جبرئیل رو میبینه بهش ایمان میارن!چرا؟چون در محیط اجتمائیی بیمار به معراج میره که از لحاظ فرهنگی مردم منتظر این معراج هستن،وگرنه توی مثلا هلند از هر کافه علفی ٢٠ تا پیغمبر میومد بیرون!چرا این اتفاق نمیفته،چون جامعه هلند از لحاظ فرهنگی به درجه ای از تمدن رسیده که مرز بین فانتزی و حقیقت رو با منطق کنترل میکنه،وقتی کسی به صورت مطلق به چیزی ایمان داره،حالا یک مسلمان یا یک گاو پرست فرقی نداره،قدرت استدلال اون تنها در راستای تایید باور هاش کار میکنه،باورهایی که ترس از مجازات اجازه فکر کردن رو هم حتی از اونها میگره...
جمعه 5 مهر 1392 - 17:39
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
martya (1 - سیدنی - استرالیا- قبل از اینکه کلی وقتت و عمرت را بیهوده تلف کنی برای توجیه و باور یک مشت خرافات 1400 سال پیش بافته شده، چرا علم و دانش امروزی را نمیتوانی قبول کنی؟ اول برو جواب این سوال را با علوم مختلف پیدا کن که آیا وجود خدا را میشود اثبات کرد؟ اگر میشد 93% دانشمندان برتر و نخبه دنیا عضو آکادمی فیزیکدانان آمریکا ( معروف به اتاق مغز و فکر دنیا که اکثر اختراعات زندگی امروزی را مدیونشان هستیم) آتئیست ( خداناباور یا کافر ) نمیشدند یا نبودند. وقتی به این نتیجه عقلی و شعوری و آگاهی علمی رسیدی که وجود خدا ساخته ذهن برخی آدمهای غارنشین است که جواب برای خیلی سوالات و پدیده ها در گذشته بدلیل پایین بودن سطح علم و دانش آنزمان نمیتوانستند داشته باشند آنرا خلق کردند تا شاید با ترس از خدا یکسری قانونمندیها را برای نظم و ترتیب در جامعه و در روابط آدمها برقرار کنند و بعبارتی از هرج و مرج بکاهند که امروز برخی از آن قوانین هنوز اعتبار دارند و برخی نه تنها مفید نبودند و نیستند و جایشان را به قوانین مدنی امروز دادند که انسانهای امروزی برای زندگی بهتر توسط خودشان تصمیم میگیرند.در 2
جمعه 5 مهر 1392 - 18:54
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) پس نه نیازی به دیکتاتوری مطلق بالای سر ما است و نه قوانین دینی عقب مانده مناسب جوامع امروزی هستند که حجاب اجباری یک نمونه اش است. وقتی مشکل خداباوری دیگر نداشتید و عقلگرا و علم باور شدید دیگر بدیهیست که گفتن فلان دین و پیغمبر را خدا فرستاده هم دیگر سندیت ندارد و حرفی باطل است و برای سرکار گذاشتن مردم در دورانهای کم دانشی و جاهلی قدیم بوده. تازه خود پیغمبر مثل محمد بیش از همه استفاده ابزاری و کاسبی از خدا و دین کرده با آوردن ایاتی که هروقت به نفعش بود و گفت خدا فرموده مثل آیه ها در باره زنانش! پس اول دنبال سوال این جواب باش که خدا وجود داد یا نه؟ با تخیلات و هذیان گوئی آره! ولی بر اساس علم و دانش اثباتی و عقلگرائی نه! شما یا باید طرفدار علم و دانش باشید یا طرفدار خرافات دینی! هم خر و هم خرما نمیشود! برای بحث علمی بر سر مسائل ایدیولوژیکی با یک شخص باید طرف مقابل هم از زمینه علمی یا دانشی همسطح برخوردار باشد تا قادر به فهم یکسری فاکتهای علمی باشد. مثل اینکه من برای شما از طریق علم ژنتیک بخواهم ثابت کنم که پیدایش انسان بنا به نظر داروین که از میمون است. در 3
جمعه 5 مهر 1392 - 18:54
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) و بخاطر موتاتسیون یا جهش و پرش در ژنها در فاصله زمان حیات انسان ممکن است ولی وقتی جنابعالی حتی ندانی ژن اصلاً چی هست خب کار بجائی نمیبرد و وقت تلف کردن است. اگرچه قرار بود من دیگر برای امثال شما وقت نگذارم و میدانم بیفایده است ولی گویا مرض جواب دادن دارم؟ تازه شما با چماق خداباوری و دینداری و خرافات میآیید ولی امثال من دنیاباور و علمگرا و خردگرا با مشعل علم و دانش و حقیقت میآییم و دیگران را دعوت به اندیشه کردن و سوال کردن میکنیم تا کورکورانه به هر خرافاتی اعتقاد نداشته باشند. همانطور که با زور و اجبار غلط است کسی را خداباور و دینباور کرد ما هم اصراری نداریم با زور و فشار همه به یافته های علم و دانش ایمان بیاورند. چونکه کسب آگاهی و دانائی علمی زمان طولانی میبرد ولی شما خداباورها و دینپرستان کارتان را راحت کردید و دست از تحقیق و کنجکاوی و اثبات کشیدید و پناه به موجود واهی و خیالی بنام خدا آوردید و برای همین کشورهای اسلامی عقب مانده اند و تفکر اسلامی در تضاد با علم و دانش نتواست خدمتی به بهبودی زندگی امروز مردم بکند. در 4
جمعه 5 مهر 1392 - 18:54
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) یک اختراع مدرن از 500 سال پیش تا زمان امروز را نام ببرید که ثمره اندیشه اسلامی یک مسلمان دانشمند بوده باشد؟ کدام مسلمان تا حالا موفق به گرفتن جایزه نوبل در رشته های علوم تجربی شده؟ حال شاید از اکثر دانشمندان که خداناباور هستند بگذریم دوتا دانشمند مسیحی هم در بینشان باشند. من خواستم برای اینکه یکطرفه به قاضی نرفته باشی فقط یک آدرس لینک توصیه صدردصد کنم برای مطالعه بیشتر ( نقد_قرآن/https://fa.wikipedia.org/wiki ) که جواب بسیاری از حاشیه گوئی هایت است! سر آخر یک نمونه خنده دار برای معجزه علمی بودن قرآن: محل بارآمدن منی مرد- سورهٔ طارق آیه‌های ۵ تا ۷ می‌گویند: پس انسان بنگرد که از چه آفریده شده‌است؛ از آبی جهیده آفریده شده‌است‏؛ که از میانهٔ پشت [ستون فقرات] و سینه‏ ها [استخوان‌های سینه] بیرون آید.- این آیه‌ها محل بارآمدن منی مرد( اسپرم) را قفسهٔ سینهٔ مرد معرفی می‌کنند. درحالی‌که انسان امروزی از مدت‌ها پیش، محل بارآمدن منی مرد را نه قفسهٔ سینه، بلکه خیلی پایین‌تر در جایی ( بیضه) در لگن خاصره می‌داند. در 5
جمعه 5 مهر 1392 - 18:55
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
5) بهاءالدین خرم‌شاهی مترجم و مفسر قرآن، در پایان قرآن ترجمهٔ خود به این آیه‌ها اشاره می‌کند. وی می‌گوید: «این آیات، به ویژه آخرین کلمهٔ آیهٔ آخر، معرکهٔ آراء مفسران، خصوصاً مفسران جدیدی است که می‌کوشند آن را با علم امروز تطبیق دهند... ترائب جمع است و مفرد آن تریبه به معنی استخوان سینه یا ترقوه‌است. [اما] بعضی از مفسران آن را قفسهٔ سینه و توسعاً قسمت پیشین بدن زن گرفته‌اند و بعضی دیگر از جمله محمد اسد (یکی از مترجمان قرآن به انگلیسی) آن را به لگن خاصره ترجمه کرده‌اند.»خرم‌شاهی با این توضیح نتیجه می‌گیرد: «باری اگر مترجم به لغت [لغت قرآن] وفادار باشد، ترائب را سینه‌ها یا استخوان‌های سینه ترجمه می‌کند. اما اگر به علم وفادار باشد، آن را به چیزی دیگر باید ترجمه کند.»حسن زاده آملی در کتاب طب و طبیب و تشریح با توجه به معنای لغوی صلب و ترائب می‌گوید: «صلب دیوار استخوانهای پشت بدن است، و ترائب جدار استخوانهای جلوی آن است، و آنچه در میان این دو دیوار استخوانها محصور است امعاء و اورده و احشاء و نظایر آنهاست. و معنی آیه این است که انسان با دیده اعتبار در صنع پروردگار بنگرد. در 6
جمعه 5 مهر 1392 - 18:55
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
6) که مبدء تکون و مایه پیدایش او آب جهنده‌ای است که از میان این دو دیوار استخوانها بیرون می‌آید.»- تازه با ترجمه دروغ و تحریف قرآن برای علمی جلوه دادنش باز پایش جاهای دیگر میلنگد و حنای اسلام و قرآن باوری دیگر رفته رفته رنگ میبازد و غیر علمی بودنش دلیلی است برای اسلامگریزی در نسل جوان تحصیلکرده امروزی! مخالفتی ندارم که قشر بیسواد و ناآگاه و یا کم سواد به یک چیزی ولو خرافاتی مثل اسلام معتقد باشد چونکه راه تحصیل و دانشگاه برای همه ممکن و میسر نیست و آگاهی علمی یافتن زحمات و سرمایه چندین ساله میخواهد! خداپرستی و دینپرستی راحت است و راه و زمان رسیدن به آنها کوتاه است. تازه خداباوری و دینداری کمکی به برتری اخلاقی یا معنوی شخص خداپرست و دینپرست نکرده و نمیکند چونکه اینهمه قتل و کشتار و ظلم و ستم بنام دین و خدا شده و هنوز در کشورهای اسلامی میشود و بنام الله کشتار در راه دین مشروعیت قانونی پیدا میکند. این خطرناکه و به خشونت و ترور ختم میشود. از خدا هم ابزار قدرت طلبی ساختند و فرد متدین را آلت دست کردند! عشق و دوستی و انسانیت با سلاح خدا و بدست مسلمانان کشته شدند!
جمعه 5 مهر 1392 - 18:55
potatis - مالمو - سوئد
haghighat chist? - تبریز - ایران-دوست عزیز این چه خدایی هستش که از بیان منظورش به من و شمای نوعی عاجز هستش و کتابی نوشته که پر از مغلطه و تناقض هستش؟ این چه دینی هستش که در هر نقطه از کره ی زمین برداشت متفاوتی ازش میشه و به گونه ی متفاوتی اجرا میشه؟! آیا اسلام بنگلادش با ایران یا عربستان یا چچن یکسانه؟!قبلا هم گفتم که قرآن کتاب علمی نیست که بخواهیم در حیطه ی علم بررسیش کنیم بلکه به عنوان مثال تنها خواندن آیات برده داری رسمی در این کتاب همه چیز رو روشن میکنه, تمام ادیان و ایدئولوژی های بشری در طول هزاران سال در هر جامعه ای پیاده شده سبب ویرانی اون جامعه شده(تنها هم مختص اسلام نیست) تنها به این دلیل که ادیان و ایدئولوژی ها از تیررس عقل و فکر بشری مصونیت داشته و دارند
جمعه 5 مهر 1392 - 18:56
potatis - مالمو - سوئد
haghighat chist? - تبریز - ایران-دوست عزیز حالا جالب اینجاست که از این آیه ی خلقت انسان تفسیرهای فراوانی شده که یکیش هم همینه که شما نوشتی, یکی دیگش اینه که منظوره این آیه مغز استخوان هستش که مغز استخوان‌هایی همانند مهره‌ها، جناغ سینه، دنده‌ها عمل خونسازی را در آدم بزرگسال انجام میدهند و خون هم مهمترین فاکتور زایش و حیات هستش, از انجایی که به هیچ عنوان نمیشه فهمید که منظوره این آیه کدام استخوان بدن هستش پس میشه به هزاران روش روش رو ماله بکشیم و توجیهش کنیم, اما سیستم عصب یا خون در بدن چه ربطی به تولید مثل داره؟!(فکر نمیکنم نیاز باشه تا راجع به سیستم تولید مثل اینجا توضیح بدم) دوست عزیز طبق آیات همین قرآن این کتاب برای فهم عامه ی مردم در تمام دوران نازل شده و نیاز به تفسیر کردن هم نداره, اما این آخوند های شیعه همین آیاتی رو که میگن قرآن نیاز به تفسیر نداره رو باز هم از خودشون تفسیر میکنند و به نظر من اگه این کلم به سر ها نبودند چیزی از اسلام باقی نمیموند چون این سونی های خشک مغز چیزی از فن تفسیر و ماله کشی بلد نیستند!!
جمعه 5 مهر 1392 - 18:54
کبالت3 - کرج - ایران
. آیه و ترجمه 6-10 صافات. إِنَّا زَیَّنَّا السمَاءَ الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ(6). وَ حِفْظاً مِّن کلِّ شیْطنٍ مَّارِدٍ(7). لا یَسمَّعُونَ إِلى الْمَلا الاَعْلى وَ یُقْذَفُونَ مِن کلِّ جَانِبٍ(8). دُحُوراً وَ لهَُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ(9). إِلا مَنْ خَطِف الخَْطفَةَ فَأَتْبَعَهُ شهَابٌ ثَاقِبٌ(10) . 6 - ما آسمان پائین را با ستارگان تزیین کردیم . 7 - و آن را از هر شیطان خبیثى حفظ نمودیم . 8 - آنها نمى توانند به (سخنان ) فرشتگان عالم بالا گوش فرا دهند (و هرگاه چنین بخواهند) از هر سو هدف تیرها قرار مى گیرند!. 9 - آنها به شدت به عقب رانده مى شوند، و براى آنان عذاب دائم است . 10 - مگر آنها که در لحظه اى کوتاه براى استراق سمع به آسمان نزدیک شوند که شهاب ثاقب آنها را تعقیب مى کند!.
جمعه 5 مهر 1392 - 21:51
Ghooloo - آبادان - ایران
۱. میگویند باز روزی قولو بن غولو نزد پیامبر آمد و گفت یا رسول شما فرمودید که مسلمانان باید روزی ۱۷ رکعت نماز بخوانند. ۲ رکعت قبل از طلوع آفتاب و ۸ رکعت بعد اذان ظهر و قبل از غروب آفتاب و ۷ رکعت بعد از غروب آفتاب و قبل از نیمه شب. چگونه مسلمانی در نروژ و کشورهای اسکاندیناوی که طلوع آفتاب و غروب آن به مانند عربستان و خاورمیانه نیست و در شمال این کشورها چندین روز و حتی چندین ماه فقط شب و یا فقط روز است نماز خود را طبق این اصل قبل و بعد از طلوع و غروب آفتاب به جا آورد؟ آیا در جایی تبصره ای و با استثنائی هم وجود دارد که مردم مسلمان این دیار آداب نماز و روزه را به جا آورند؟ مگر نه اسلام برای همه است و دین کاملی است؟؟ پیامبر نگاهی به قولو کرد و گفت باز تو؟؟؟ آخر من از کجا بدانم در این کره زمین جاهایی هم هست که روز و شب قاعده درستی ندارد و شب و روز اینقدر گُتره ای است؟ مگر من علم غیب دارم مردک؟ تا قولو آمد بپرسد پس خداوند متعال دانا هم اطلاع نداشته که چنین است و آیه ای در این مورد نازل نشده رسول فریاد زد یا علی بگیرش!
شنبه 6 مهر 1392 - 02:21
Ghooloo - آبادان - ایران
۲. قولو فهمید که باز هوا پس است و با سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت پا به فرار گذاشت و در بین راه از یوزپلنگی که در حال شکار آهو بود هم سبقت گرفت و از شمشیر ذوالفقار جان سالم بدر برد! در همان لحظه آیه شریفه ای به رسول نازل شد: یا ایهاالنبی اتق الله و لاتطع الکافرین و مشرکین و المنافین و قولو أنا الإنسان و لا ممتن الجغرافیا الحکیمة التی کنت یحن الوقت غوغل وشبکة الإنترنت، خلاص یعنی: ای رسول به پرهیزکاری خود ادامه بده و اهمیتی به سخنان کافران و مشرکین و منافقین مده و بگو من بشری بیش نیستم و مگر من جفرافیاشناس هستم تازه آن زمان هم که گوگل و اینترنت نبوده! تمام
شنبه 6 مهر 1392 - 02:32
martya - سیدنی - استرالیا
من دانش امروزی را قبول می کنم و بر این باورم که قرآن هم مطابق با دانش و جلوتر از دانش امروزی است.هیچ یک از نظریات قرآن بر خلاف واقعیات و حقایق نیست. اگر در جایی ما نظری از قرآن را با دیدگاه خودمان یا با دانش امروز در تعارض دیدیم از کجا مطمئنید که مشکل از قرآن است و نه از دانش بشر؟ دانش بشر امروز با ۱۰۰ سال پیش چقدر متفاوت است؟ آیا فکر می کنید ۱۰۰ سال آینده بشر به مانند امروز بیندیشد و همین دیدگاه های امروز را باور داشته باشد؟ قطعا دیدگاه بشر تغییر خواهد کرد. چون علم بشر مدام در حال تکوین و اصلاح و توسعه است. پس با دانستن این واقعیت باید قبول کنیم که بشر هرگز به انتهای علم دست نخواهد یافت.
شنبه 6 مهر 1392 - 14:12
martya - سیدنی - استرالیا
نکته دیگر اینکه انسان لذت جو است. راهی را دنبال می کند که بیشترین لذت و نفع دنیوی را برایش داشته باشد. وقتی دین برای لذتهای انسان محدودیت ایجاد کند انسان سعی می کند از محدودیتها بگریزد. حتی اگر بداند که آن محدودیتها سعادتش را تضمین می کند.
شنبه 6 مهر 1392 - 14:30
martya - سیدنی - استرالیا
اینکه ۹۳ درصد نخبگان علمی دنیا بی دین هستند به این معنی نیست که آنها حقیقت را دریافته اند. انسان هرقدر باهوش باشد و هر قدر عالم باشد باز همه چیز را نمی داند. باز آن انسان نخبه امروزی نسبت به انسان قرن آینده بی سواد است. آن انسان نخبه که بی دین است چگونه توانسته ثابت کند که خدا وجود ندارد؟ بر اساس چه مدارک علمی ثابت کرده؟ این سوال در جواب سوالی است که خود شما می پرسید. پس هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست با دلایل علمی معتبر ثابت کند که خدا نیست. حال این سوال مطرح می شود که اگر خدا واقعا وجود داشته باشد چطور خواهد شد؟ و اگر وجود نداشته باشد چطور؟ اگر خدا وجود داشته باشد تمام آن نخبگان تا ابد در عذاب خداوند خواهند بود. و اگر خداوند وجود نداشته باشد با پایان زندگیشان نابود و نیست خواهند شد. پس اینها که نخبه و بی دین هستند ریسک بزرگی را پذیرفته اند.
شنبه 6 مهر 1392 - 14:26
martya - سیدنی - استرالیا
آن ۹۳ درصد که می فرمایید منعکس کننده تمایل به مذهب در کل جامعه آمریکاست. در واقع ۹۳ درصد کل آن جامعه بی دین هستند و ربطی به ضریب هوشی و سواد آن افراد ندارد. منتها درصدی از جامعه با سواد کمتر و ضریب هوشی پایینتر خود را پیرو یک دین میدانند در حالیکه به آن دین و تعالیمش هیچ اعتقادی ندارند. پس نخبه بودن ربطی به دین داری ندارد. و از طرف دیگر نخبگان زیادی هستند که با مطالعه کامل به دین اعتقاد پیدا کرده اند.
شنبه 6 مهر 1392 - 14:35
martya - سیدنی - استرالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/ سوره طارق آیه ۵-۷ اینجا ۲ اسم مفعول هست اول در آیه ۵ انسان و در آیه ۶ آب جهنده که انسان از آن بوجود آمده. در آیه ۷ منظور از یخرج آب جهنده نیست بلکه منظور انسان است. جنین انسان در هفته آخر قبل از تولد که به اندازه کافی رشد کرد ارتفاع رحم از استخوان جناغ کمی بالاتر میرود. دیافراگم در انسان حالت مقعر بسمت بالا دارد و اجازه میدهد بخشی از محتویات شکم به داخل قفسه سینه رانده شود و در اواخر بارداری بدلیل حجم بالای شکم قسمتی از رحم به قفسه سینه رانده می شود. در آیه ۷ منظور از ترایب ترقوه که شما گفتید نیست بلکه منظور استخوانهای سینه و جناغ است. ترقوه قسمتی از شانه است نه سینه. و صلب هم منظور ستون فقرات و کلا استخوانهای پشت انسان است. خروج انسان(جنین) از میان اسنخوانهای پشت و سینه یک واقعیت است و اگر شما برایتان قابل درک نیست مشکل از خودتان است.
شنبه 6 مهر 1392 - 14:01
martya - سیدنی - استرالیا
این که خدا را با دلایل علمی بتوان اثبات کرد بستگی به انسان دارد. برای من قرآن یک دلیل علمی کاملا معتبر است و هر روز گوشه ای از نشانه های اینکه قرآن فقط می تواند کلام خدا باشد بر بشر روشن می گردد. ولی برای کسی که بخواهد دنبال بهانه باشد و در واقع سر خود را کلاه بگزارد قضیه فرق می کند. اگر شما دنبال این هستید که خدا را در یک جا ببینید و یا صدایش را بشنوید هرگز چنین نخواهد شد چون چشم ما فقط اجسام را می بیند و گوش ما فقط صدای اجسام را می شنود و جسم بودن یعنی نقص و یعنی فنا پذیری که با خصوصیات خالق هستی در تضاد است. و حالا یک سوال از شما دارم خیلی علاقه مندم که جواب شما و امثال شما را در این باره بشنوم: خدا اگر باشد باید چکار کند و چه نشانه ای برای شما قرار دهد تا شما به او ایمان پیدا کنید؟
شنبه 6 مهر 1392 - 14:49
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
Ghooloo - آبادان - ایران- باسپاس و قدردانی از کامنتهای طنز آمیز شما که من شخصاً از خواندنشان لذت و بهره بردم. مرسی از وقتی که گذاشتید!! جای خوشحالی است که همیشه روشنفکران و آگاهان امثال شما در صف عقلگرایان و علم گرایان هستند و جای تاسف و درد است که هنوز میلیونها نفر به این خرافات دینی و افسانه خداسازی و خداباوری اعتقاد کورکورانه دارند و حتی جانشان را بعنوان تروریست حاضرند برای اعتقادشان بدهند. جالبه در سوره 14 ابراهیم و سوره 10 یونس خود محمد از سوی خدا میگوید که ما برای هر قومی به زبان خودشان پیغمبری برای هدایتشان فرستادیم. پس میشود نتیجه گرفت و فهمید که پیغمبر عرب و اسلامش برای ما قوم ایرانی و فارس زبانها نبوده و فقط برای قوم عرب فرستاده شده که در چندین جا در قرآن تاکید میکند قرآن به زبان عربی برای عربهاست و مناطق عربی است. حالا چرا یکسری ایرانیها سنگ دین اسلام عربها را به سینه میزنند ( که با زور شمشیر و جنگ وارد ایران شد !!) یا از روی نادانی و ناآگاهی است یا وسیله ابزاری از اسلام ساختن برای رسیدن به اهداف قدرت سیاسی و کاسبی و بازار پررونق دینی! خوش و موفق و سلامت باشید!
شنبه 6 مهر 1392 - 17:41
کبالت3 - کرج - ایران
فرض که مسیحیت تاریکی قرون وسطی رو بر جهان غرب مستولی ساخته بود و جهان هیچ یک از دستاورد های امروزش رو حداقل به این شکل نمی داشت یعنی نه منشا حیات و نه تکامل آن مورد بحث نبود قطعا امروز هیچ مسلمانی از دخان برداشت گازی بودن جهان را نداشت نهایت اینکه دخان به همان دود ناشی از جادوی اجی مجی لا ترجی و ظهور فی البداهه اشیاء و جانوران منتسب میشد سایر موارد علمی مورد ادعا هم در این حده پیشتر گفته شد اوج دستاورد علما از این کتاب سترون اینکه به انتظار کشف پدیده ای و اعلام نظریه ای یا فرضیه ای از سوی کفار نشسته تا نگاهی از سر تطبیق به آیات بیفکنند و با پس و پیش کردن و سرهم بندی و لحیم کاری شادمانه از حمام بیرون بپرن (البته بالباس) و فریاد بزنن یافتم یافتم آنچه دیگران پیشتر یافته اند ..حالا این دلیل علمی بودن قرآنه؟ حرف اینه بجای تلاش در تطبیق و کشف کشف شده ها و توضیح واضحات سخنی نو بیاور و برگی به نام کتابت به دانش بشر اضافه کن والا با صفر تا نه هم میشه بی نهایت عدد و رقم ساخت اگر هم نتونستی بدون که اشکال از تو نیست بلکه اون تو چیزی نیست یعنی گشتم نبود نگرد نیست کبلائی.
شنبه 6 مهر 1392 - 20:42
کبالت3 - کرج - ایران
چندان هم قاطع نفرمائید که در قران هم فلان پدیده علمی کیهانی یا زیستی در فلان آیه آمده چون خیلی از این توضیحات علمی فرضیه و نظریه است و با پیشرفت دانش امکان تجدید نظر دارند.علم رو باکی نیست اما عالم دینی که برهان قاطع صادر فرمودی دوباره باید آیه تفسیر کنی و حدیث رج بزنی کبلائی.
شنبه 6 مهر 1392 - 20:56
prince of darkness - دبی - امارات
حقیقتجو...ولی خودمونیم بدجوری ضایع شدی...هههههههه....martya....دستت درد نکنه...الله متعال یار ویاورت باشه...آمین
شنبه 6 مهر 1392 - 20:58
کبالت3 - کرج - ایران
قولو-آبودان-السلام علیکم . آقا نشد اینهمه مدت از صحابی بودی و به ما رو نکردی اما من که میدونستم حتی کشف کردم که نام مبارکت چندین بار تو کتابا اومده این یکیش قولو لا اله الا الله تفلحو...کبلائی
شنبه 6 مهر 1392 - 21:21
martya - سیدنی - استرالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/ جالب است که وقتی من با دلایل منطقی با شما صحبت می کنم چون مخاف شما هستم برایتان جالب نیست و بی سواد غیر عقل گرا و غیر علم گرا هستم. ولی وقتی که فردی سخن بی ارزش و پیش پا افتاده و مضحک می گوید چون موافق دیدگاهتان است آن را روشن فکر و آگاه می نامید. پس آن اسم حقیقتجو را که یدک می کشی عوض کن و با اسم دیگری مثل همین قولو۲ یا قوقولی۱ بیا. شما اعتقادتان نه بر اساس دریافت علمی بلکه از روی تعصب است و برای اثبات حرف خود کلی دروغ به قرآن بسته اید که برخی از اون رو من افشا کردم.
یکشنبه 7 مهر 1392 - 00:06
martya - سیدنی - استرالیا
در پاسخ به اینکه قرآن برای اعراب نازل شده چون به زبان عربی است. بارها گفته شده در قرآن که قرآن برای جهانیان است از جمله سوره ص، آیه 87 ؛ سوره تکویر، آیه 27 ؛ سوره انعام، آیه 90 ؛ سوره یوسف، آیه 104 و سوره قلم، آیه 52. و اگر در جای گفته شده برای هر قومی به زبان خودشان پیامبر فرستادیم منظور سایر ادیان گذشته است و هزاران پیامبر برای اقوام مختلف فرستاده شده. ولی وقتی بشریت به بلوغ فکری لازم رسید قرآن نازل شد و برای کل جهانیان نازل شد. شما اگر انسان خردگرا و منطقی باشید باید بتوانید براحتی درک کنید که دینی که قرار است آخرین و کاملترین دین فرستاده شده برای بشریت باشد باید یک زبان واحد داشته باشد نه برای هر قومی به یک زبان باشد که اکنون هزاران زبان مختلف در جهان مکالمه می شود پس آیا باید قرآن به هزاران زبان مختلف فرستاده می شد؟ آیا این حرف شما از دید خودتان منطقی به نظر می آید؟
یکشنبه 7 مهر 1392 - 00:42
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
prince of darkness (1 - دبی - امارات- تو که در تعصب و خشکه مقدسی معرّف همه کاربران در این سایت هستی و تهی مغزتر از آن هستی که فاکتهای علمی را بفهمی مثل این کاربر martya - سیدنی - استرالیا که جز یک مشت چرندیات تکراری که نشخوار پای منبری ملاهاست و سعی میکند برای فریب خودش توجیه کند. وقتی ما میگوئیم خداباوری و دینباوری از روی نادانی و ناآگاهی و عدم شناخت علم و دانش است دیگر شاخ و دم ندارد که یک نمونه اش را در همین کاربر میبینید. ما میگم نره و او هی میگوید بدوش! حرفهایش اینقدر بی سر و ته است که از حد شستشوی مغزی هم فراتر رفته و به دگماتسیم تبدیل شده و با هزار دلیل و فاکت علمی هم نمیشود چنین آدم متعصب را متقاعد کرد. همینها با چنین تفکرات عقبمانده مانع رشد و پیشرفت ایران میشوند. با جعل کردن و عوض کردن معنی نوشته های عربی قرآن که پولش را خود خامنه ای داده تا قرآن با ترجمه جدید که کمی با علم امروز منطبق باشد برای فریب مردم و نسل جوان چاپ بشود و حتی قرآن این شیعیان خیانتکار و جنایتکار جعلی است و نمی شود رویش حساب کرد. در 2
یکشنبه 7 مهر 1392 - 02:45
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) در بالا هم گفتم مسلمانی متعصب مثل این کاربر که دوغ را از ماست نمیتواند تشخیص دهد چه وقتی برایش هدر کنم؟ منبع و آدرس بهش میدهی برود مطالعه کند میگوید همش دروغ است و فقط خودش و قرآنش راست میگوید. جالبه با دوکلاس سوادی که دارد خودش را از برترین دانشمندان فیزیکدان آکادمی آمریکا که اینشتاین ها عضوش بودند و فقط نابغه ترین دانشمندان دنیا را عضو خود میکنند بالاتر میداند. این نادان چرا جواب سوال منو نداد که کدام اختراع 500 سال اخیر مال مسلمانها بوده؟ پشت این نام کاربری اش هم همان کاربر آشنای قدیمی است که قبلاً چنین بحثهائی داشتیم که آخرش هم با توهین ختمش کرد. تا زمانیکه امثال تو بیسواد و این کاربر فریبخورده هستند جای تعجی ندارد که غربیها صد سال دیگر بر دوش ما سواری بکنند و از نظر علم و دانش همیشه جلوتر باشند چونکه خود اسلام و مسلمانان با طرز تفکرشان بزرگترین مانع پیشرفت علمی هستند و 1400 سال درجا میزنند و باز 1400 سال آینده هم درجا خواهند زد و در عقب مانده باقی خواهند ماند! تناقض قرآن در مورد رسالت محمد که دقیقاً اشاره میکند قرآن برای عربها و مناطق عربی است. در 3 -
یکشنبه 7 مهر 1392 - 02:47
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) آیات متشابه در قرآن:ما هیچ رسولی میان هیچ قومی نفرستادیم مگر احکام الهی را بزبان همان قوم برایشان بیان کند. (قران .سوره ابراهیم.آیه4)- ما چنین قرآن فصیح عربی را به تو وحی کردیم تا مردم شهر مکه را و هر که در اطراف اوست از روز قیامت بتر سانی. (قران .سوره شوری.آیه7) - برای هر امتی رسولی است پس هر گاه رسول آنها آمد بین آنها به عدالت حکم خواهد کرد و به کسی ستمی نمی شود. (قران .سوره یونس.آیه47) - حالا برای پی بردن به تناقضات قرآن حتماً لینک زیر را بخوانید و تعجب کنید! ( . https://alcorana.blogspot.de/2010/08/blog-post_17.html ) برای آشنائی با ده ها اشکالات علمی در قرآن به سایت زیر رجوع شود: https://alcorana.blogspot.de/2010/08/blog-post_2818.html - در 4
یکشنبه 7 مهر 1392 - 02:47
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) برای خالی نبودن جای خنده یک نمونه اشکال علمی قرآن: آن خدایی که همهُ موجودات عالم را جفت آفریده و برای شما کشتیها و چهار پایان را در آب و خاک مقرر فرمود. (قران .سوره زخرف. ایه 12)اشکال علمی قرآن: همهُ جانوران عالم را جفت در نظرگرفته است از دیگر اشکالات علمی است.برای مثال تک سلولی ها از جمله آمیب دارای جنس نر و ماده نیستند و موجوداتی هستند که هردو سلول نر و ماده را با هم دارند (موجودات هرمافرودیست) و نه کشتی از مخلوقات خداست. کشتی را آدمها میسازند! برای من شخصاً کسر شان است در باره محتوای عقب مانده قرآن در صدها زمینه از حقوق زنها گرفته تا غیره با افراد مسلمانی که به جن و پری و شیطان در قرآن معتقدند بحث کنم که خرافاتشان پیشکش خودشان و دیگران را راحت بگذارند! آخرین کامنت جوابیه من برای روشنگری تو و همفکرانت! یا دین یا خرد و علم!
یکشنبه 7 مهر 1392 - 02:47
martya - سیدنی - استرالیا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/ خیلی بی سواد تر از اونی که فکرشو می کردم. همه صفاتی که به من نسبت دادی کاملا با خودت همخوانی دارد. تو تا توانستی دروغ گفتی و من به راحتی دروغ هایت را نقش برآب کردم و خفیف شدی و از شدت ناراحتی به فحاشی افتادی. این عصبانیت بیش از حد نماد بارز شکست و سرخوردگی است و همه می بینند که من کاملا با استدلال پیش رفتم و همه شبهاتی را که مطرح کردی بطور منطقی جواب دادم و آخر سر که کم آوردی می خواهی با فحاشی کار را در همین جا به پایان برسانی تا بیش از این خوار و خفیف نشوی. هر کسی که اندکی وجدان داشته باشد به درستی میان ما قضاوت خواهد کرد. اگر سوالی یا شبهه دیگری داشتی در خدمت هستیم برادر با سواد.
یکشنبه 7 مهر 1392 - 15:00
martya - سیدنی - استرالیا
سوره زخرف آیه ۱۲ می فرماید: وَالَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا معنی این آیه اینطور نیست که همه جانداران عالم جفت هستند بلکه به این معنی است ((خداست که همه جفت ها را آفریده)) این هم برای اینکه دوست حقیقت جومون زیاد نخنده چون براش بده و ممکنه از خنده روده بر بشه.
یکشنبه 7 مهر 1392 - 15:13
Ghooloo - آبادان - ایران
۱. حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان- با عرض سلام و درود خدمت شما، لطف دارید شما عزیزم، متاسفانه چنین است و همیشه در تمام دوران افرادی بودند که به اسم دین کاسه داغتر از میشوند و با باورشان مصالح مملکت را در نظر نمیگیرند. به عقیده بنده دین به خودی خود در حد فقط، چیزهای خوبش را جدا کنیم و به امور دیگران دخالت نکنیم مشکلی ندارد ولی چنین امری در عمل امکانپذیر نیست! یعنی آن زمان که شما رو به قبله (خانه کعبه در عربستان) ایستادید و کلماتی عربی (که اکثراً معانی آنان را نمی فهمند و فقط حفظ میکنند) را خواندید (مثلاً صلوات بر محمد و آل محمد) تا زمانی که فکر میکنید بعد از مرگ هم به بهشت و جهنم میروید و این دنیا و فرصت یکباره زندگی را به عشق آن دنیا سپری میکنید و برای رسیدن به چنین اهدافی دست به هر کاری میزنید و حتی حاضرید بمب به خود ببندید و دیگران را از بین ببرید، در حال خیانت به مملکت و بشریت هستید!
یکشنبه 7 مهر 1392 - 16:55
Ghooloo - آبادان - ایران
۲. حالا من نمیخواهم کسانی که نماز برای دل خودشان میخوانند و وطن دوست هم هستند را زیر سوال ببرم ولی کاش قبل از تصمیم گرفتن برای کاری به عواقب و نتیجه آن فکر کنیم. دقیقاً همینطور است که میگویید بسیاری از قوانین در اسلام ابتدائی ابداع شده بودند و برای آن زمان و آن شرایط زندگی اعراب ساخته و اجرا میشدند و احکام اسلام با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی در تناقض است. ما ایرانیها اسلام نیاوردیم ما اسلام آوردنمان! برای همین است که فرهنگ ایرانی هم یک چندگانگی دارد دلیل اصلیش هم اینکه ایرانی همیشه زندگی دو گانه با اسلام دارد. ظاهراً اینجوریه؟ یا باطنش هم همینه؟ بک ظاهر و یک باطن همیشه همراهش است. تظاهر و دروغ در اجتماع ما یک کار عادیست برای پیشرفت! این دین مثل افیون باعث پست رفتن ما در تمام امور شده و زندگی روزمره ما را تبدیل کرده به دروغ، نیرنگ، ریا و تظاهر! همه شعارهای قشنگی سر میدهند ولی در عمل آب ببینند شناگر ماهری هستند!
یکشنبه 7 مهر 1392 - 16:58
Ghooloo - آبادان - ایران
۳. اکثر این کسانی که مثل همین برادر مسجد ندیده از سیدنی!؟ یا از روی ندانم کاری (ندانستن و اعتقاد و تعصب) طرفداری از این دین که ۱۴۰۰ سال ایران و ایرانی را بیمار کرده، میکنند و یا از روی مصلحت چون در قدرت هستند و از آن نان میخورند! اسلام در ابتدا فقط یک دین برای شبه جزیره عربی بود ولی وقتی اسلام تبدیل به قدرت سیاسی گردید، شد ابرقدرت جدید در خاورمیانه. جنگ بین اسلام و مسیحیت و دیگر ادیان هم شروع شد (جنگهای صلیبی و بعد هندو ها) و...در آن زمان هم در همان اروپا (قرون وسطی) وضیعت بهتری نداشت این شد که ما ایرانیان بنا بر مصلحت مسلمان ماندیم در عین حال این دین را آنچنان که اعراب داشتند را دوست نداشتیم و با آنان هم همیشه در جنگ بودیم و برای خودمان به این دین هم رنگ و شکل جدیدی دادیم تا باب میلمان گردد. پهلوانی و شجاعت و مردانگی رستم را به علی دادیم و مظلومیت سیاوش را به حسین!
یکشنبه 7 مهر 1392 - 17:01
Ghooloo - آبادان - ایران
۴. از این دین آخوند و ملا ایدئولوژیی ساخت که ایرانی آن را بپسندد و مقبول بیوفتد و ملت را با این دستورات مطیع خود و نیازمند به خود کرد. باری سخن کوتاه میکنم و وقت شما را هم بیش از این نمیگیرم دوست گرامی. در حال حاضر در ایران جنگیدن مستقیم با دین امکانپذیر نمیباشد چون اکثریت به آن اعتقاد دارند و هنوز در رگ و ریشه ایرانی این بیماری را به وضوح میتوان مشاهده کرد. البته این به این معنا نیست که نباید حقایق را گفت ولی باید جوری پیش رفت که موجب دشمنی و جبهه گرفتن بیش از حد نشود.
یکشنبه 7 مهر 1392 - 17:04
Ghooloo - آبادان - ایران
۵. باید امیدوار باشیم (و در این راه قدم برداریم) تا اول از سیستم استبدادی رها شویم و قدرت را از دین بگیریم و در آینده کشور را سکولار مطلق کنیم تا دیگر هیچ دینی در تربیت کودکان و مدارس و زندگی روزمره دخالتی نداشته باشد و پس از گذشت یکی دو نسل با تربیت غیر دینی و اصول اخلاقی و انسانی که مطابق شرایط و زمان است شاید ما هم مثل کشورهای پیشرفته به تکاپو افتادیم و از خرد و علم و شعور و دانسته های امروزی استفاده کردیم و این قوانین عقب مانده را که بیش از هزار سال قبل برای مردمی باده نشین نوشته شده را به فراموشی سپردیم و دست آخوند را از زندگی روزمره کوتاه کردیم. به امید رهایی از این دین و آزادی مطلق چه در امور دینی چه در امور سیاسی و الخصوص امور تربیتی و شخصی. پیروز و موفق و سربلند باشید
یکشنبه 7 مهر 1392 - 17:06
Ghooloo - آبادان - ایران
کبالت3 - و علیکم السلام و المخلصیم. زمانی جزو اصحاب بودیم و از این قافله به نیت دین و اسلام به قولی عقب ماندیم یا به قولی دیگر به خاطر عشق به وطن جا زدیم! ولی بودن یا نبودن مهم نیست چگونه بودن مهم است کبلائی! چرا که برای آمدن به زندگی، خویشتن خویش تصمیم به آمدن نمیگیرد بلکه برای آمدن دیگران باعث و بانی آنند ما هم مجبور به فنا! آمدنی که خویشتن آن را هدایت نمیکند ولی رفتنش رو به فناست روی آوردن به موهومات دینی که پاسخهایی به پرسشهایی که انسان از زمان طفولیت تا زمان مرگ با آن درگیر است میدهد برای بسیاری مورد قبول و جایی برای تردید نمیگذارد و اصل دین یعنی اعتقاد و تسلیم و تعبد برایشان کافی است و تمام مسائل را از فیلتر مذهب میگذرانند و برایشان استفاده از خرد و شعور که همانا بزرگترین دستاورد و پدیده انسانی است را مشکل میسازد. پاسخ به همه امور را در کتابی که فکر میکنند آسمانی است و آن را بشری گفته میابند و این چنین خود را متقاعد میسازند. خوشا به سعادتت که اینچنین نیستی کبلائی! پیروز و سرفراز باشی عزیز
یکشنبه 7 مهر 1392 - 17:47
Ghooloo - آبادان - ایران
۱. martya - سیدنی - استرالیا- شما گویا نوشخوار کردن جفنگیات آخوند و ترشحات چرندیات آبکی مغزی و مطالب پیش پا افتاده اُمل گونه خود را علمی و منطقی تصور کردید؟ در همین قرآن آمده: اِنّک لا تَهدِی مَن اَحبَبتَ وَ لکِنَّ الله یَهدی مِن یَشاءُ (تو هر که را دوست داری هدایت کن ولی خدا هر که را خواست هدایت می کند! سوره قصص آیه ٥٦)، وَلَو شِئنا لا تَینا کُلَّ نَفَسِ هُدیها (اگر می خواستیم هدایت نصیب اشخاص می کردیم! سوره محمد آیه ١٣)، وَمَن یُظِللِ اللهُ فَمالَهُ مِن هادِ (کسی را که خدا گمراه کرد هدایت کننده ای نخواهد داشت! سوره زمر آیه ٢٣). پس میبینی اگر با آیات قرآن جلو بروی صدها آیه و حرفهای ضد و نقیض در قرآن یافت میشود ولی وقتی اول به آن اعتقاد پیدا کردی و تسلیم بی چون و چرا شدی دیگر کلامی برایت منطق است که دوست داشته باشی آن را بشنوی!
یکشنبه 7 مهر 1392 - 19:16
Ghooloo - آبادان - ایران
۲. martya - سیدنی - استرالیا- حال چگونه است که خدا قرآن را برای هدایت بشر میفرستد ولی در آن هم تاکید میکند که اگر خودم بخواهم هدایت صورت میگیرد! شما که منطق (نه از نوع اسلامی) اگر دارید میتوانید توضیح دهید پس این همه بدبختی برای چیست که تا زمانی که خود خدا نخواهد کسی هدایت نمیشود ولی کتاب برای هدایت میفرستد؟!! پس بنازم به عظمت الله که تمام مشکلات بشر چنین که پیداست زیر سر خودش است همانطور که تا کنون این دین نه باعث خوشبختی بشر شده بلکه موجب کشت و کشتار و جنایتها شده! الله اکبر بیخود نیست که مرتب سر زبان این دینداران پیرو محمد است چون در راه دین بزرگترین جنایات شده و میشود و باعث و بانیش هم اینطور که پیداست خود الله است!!! الله اکبر
یکشنبه 7 مهر 1392 - 19:22
Ghooloo - آبادان - ایران
۳. martya - سیدنی - استرالیا- آیات قرآن همه در طول زمان (۲۳ سال) و شرایط گوناگون توسط محمد گفته شده و پشت هر آیه اتفاق و هدفی است. برای اثبات آیه های قرآن و به وجود آمدن دین اسلام احتیاج به منابع دیگر و تاریخ داریم و ما نمیتوانیم برای اثبات قرآن متوسل به خود قرآن شویم! مسیحی ها هم به انجیل اعتقاد دارند و همه ادیان به چیزی که اعتقاد دارند همین را میگویند! صحبت سر این است اگر شما اکتشافات و اختراعات بشر امروز را در قرآن میبینید و به قرآن ربط میدهید و میگویید که اینها در قرآن آمده خب چرا مسلمانان که قرآن را میشناختند باعث این اکتشافات و اختراعات نشدند؟ چرا از همین کامپیوتر و اینترنت که استفاده میکنی توسط به قول شما کافران کشف و اختراع شده که چیزی از قرآن نمیدانستند؟
یکشنبه 7 مهر 1392 - 19:59
Ghooloo - آبادان - ایران
۴. martya - سیدنی - استرالیا- چرا همین الان قرآن را باز نمیکنید و چیزی در مورد آینده بگویید و مثلاً در صد سال یا هزار سال آینده دیگر چه اکتشافات و اختراعاتی بشر میکند و آن را نام ببرید؟ معما چون حل شود آسان گردد نه؟! کدام کشور مسلمان که به قول خودشان کتاب آسمانی دارند و این کتاب برای سعادتشان آمده کنون رنگ خوشبختی و سعادت را دیده اند؟ این کشورها که از ماشین لباسشویی و ظرفشویی گرفته تا ماشینی که زیر پاشونه و دارو ووو همه اختراعات غیر مسلمان است! تا هم که یک مریضی میگیرند التماس کنان رو به بیمارستانهای کفار در غرب می آورند! کلایت را کمی بالاتر بگذار برادر من و برای دینی که ریشه ایرانی نداره و تیشه برداشته به ریشه مملکتت و فرهنگ نیاکانت میزند، سینه ات را چاک مده! به امید هوشیاری و بیداری.
یکشنبه 7 مهر 1392 - 20:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
Ghooloo - آبادان - ایران- دوست بزرگوار واقعاً شایسته گی اش را دارید که بار دیگر سخنان بزرگورانه شما را در همه کامنتهای امروزتان تایید کنم که نشان از ژرف اندیشی و اندیشمندی روشنفکرانه بینظیر شما دارند. واقعاً لذت بردم دستتان درد نکند و سوالات و استدلالهای شما هر مسلمانی را که کمی شعور داشته باشد باید به فکر و تعمق وادار بکنند. ولی کم نیستند روشنگرانی مثل جنابعالی که سالیان درازی خرافه پرستی دینی را افشا میکنند و میگویند که عقلتان را بکار ببرید ولی به دلایل مختلف که برخی را هم خودتان اشاره کردید بیرون آوردن مسلمان متعصب خوش باور و زود باور از سیاهچال اعتقادات کورکورانه به این راحتی نیست. من هم مثل شما معتقدم اسلام گریزی مردم نیاز به تحصیل و زمان دارد و با گسترش علم و دانش از طریق سرعت سریع و راحت قابل دسترس اینترنت در جوامع اسلامی بزودی شاهد تحولات عظیمی بر پس زدن نقش اسلام در این کشورهای عقب مانده میشویم. دین باوری و خداباوری باید موضوع شخصی هر فرد باشد نه چماق زورگوئی یک مشت نادان و ناآگاه مذهبی جنایتکار که از دین ابزار قدرت سیاسی کردند. مستدام باشید!
دوشنبه 8 مهر 1392 - 00:08
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
1) برای قضاوت دیگران چند نمونه از اشکالات علمی (موجود در متن قران)- متن ترجمه آیه قران :انسان مغرور در خلقت خود بنگرد که از چه افریده شده است ، از آب نطفه جهنده خلقت گردیده که از میان صلب پدر و سینه مادر بیرون آمده است. (قران . سوره الطاروق . ایه 5 ،7)اشکالات علمی قرآن: در اینجا محل تشکیل آب منی (نطفه جهنده) را صلب پدر و سینه مادر در نظر گرفته است!2- متن آیه قران :آیا زمین را بستری نیافریدیم ؟ و کوهها را مانند میخ در آن فرو نکردیم ؟ (قرآن . سوره النبا . آیه 6 ، 7)اشکالات علمی قرآن: در اینجا زمین را چون بستری ( زمین تخت نه گرد) در نظر گرفته که کوهها همچون میخ در آن کوبیده شده است !3- متن آیه قران :و نیز خورشید تابان که بر مدار معین خود دائم بی هیچ اختلاف به گردش است برهان دیگر بر قدرت خدای دانا و مطلق است. و در آیه بعدی می گوید نه خورشید را شاید که به ماه فرا رسد و نه شب به روز سبقت گیرد و هر یک بر مدار معینی شناورند. (قران .سوره یس. ایه 37)اشکالات علمی قرآن: امروزه می دانیم این زمین است که بدور خورشید می گردد.در 2
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) از دیگر اشکالات علمی در گذشته این بود که تصورمی شد خورشید بدورزمین می گردد ولی این که الله به چنین امری اشراف نداشته باعث تعجب است.4- متن آیه قران :خداست آن ذات پاکی که آسمان را چنان که می نگردید بدون ستون بر افراشت آنگاه با کمال قدرت عرش را در خلفت بر افراشت و خورشید و ماه را مسخر ارادهُ خود ساخت که هر کدام در وقت خاص به گردش درآیند. (قران .سوره رعد. ایه 2)اشکالات علمی قرآن: دراینجا آسمان را چون جسمی حجیم دانسته که بدون ستون برپاست از دیگر اشکالات علمی است زیرا که آسمان جرم ندارد که قابل افتادن باشد بلکه آسمان از طیف های نوری تشکیل شده.5- متن آیه قران :ای پیغمبر,اگر از تو سوُال کنند که سبب بدر وهلال ماه چیست جواب بده که در ان تعیین اوقات عبادت حج و معاملات مردم است ونیکوکاری به این نیست که از پشت دیوار به خانه در آیید چه این کار ناشایسته است نیکویی آن است که پارسا باشید و به هر کار از راه ان داخل شوید و تقوی پیشه کنید که رستگار شوید. (قران .سوره بقره. ایه188 ). در 3
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) اشکال علمی قرآن:علت پیدایش کرهُ ماه و زمین میلیاردها سال قبل برای تعیین ایام حج و معاملات درنظرگرفته شدند،از دیگر اشکالات علمی است.6- متن آیه قران :او خدایی است که همه موجودات زمین را برای شما خلق کرد پس از آن به خلقت آسمان نظر گماشت و هفت آسمان را بر فراز یکدیگر برافراشت و او به همه چیز داناست. (قران .سوره بقره. ایه 28)اشکالات علمی قرآن: اگرهمه موجودات برای انسان خلق شدند موجوداتی که میلیونها سال قبل ازخلقت انسان نسلشان منقرض شده بود برای چه خلق شدند.نظریه بطلمیوس است که اسمان را هفت طبقه می داند!اصلا هفت اسمان یعنی چه؟!7- متن آیه قران :و نیز اوست که چراغ ستارگان را برای راهنمایی شما در تاریکیهای بیابان و دریا روشن داشته همانا ما آیات خود را برای فهم اهل فکرت به تفصیل بیان کردیم. (قران .سوره انعام. ایه 96 اشکالات علمی قرآن:ازدیگر اشکالات علمی 4 میلیارد کهکشان وجود دارد که هرکدام 4 میلیارد ستاره دارند.بعضی ازآنها آنقدرازما دورند که میلیونها سال طول می کشد تا نور آنها به ما برسد.آیا پذیرفتنی است که آنها برای راهنمایی ما در بیابان ها و دریاها روشن شده باشند. در 4
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) 8- متن آیه قران :علت آفرینش ماه و خورشید را را وسیله ای برای شمارش سنوات وحساب ایام اعلام می کند! (قران .سوره یونس. ایه 5)اشکالات علمی قرآن:از دیگر اشکالات علمی علت پیدایش ماه و خورشید را برای شمارش سنوات در نظر گرفته است.9- متن آیه قران :و جنیان گفتند ما آسمان را جستجو کردیم و همه را پر از محافظان قوى و تیرهاى شهاب یافتیم.و اینکه ما پیش از این به استراق سمع در آسمانها مى‏نشستیم اما اکنون هر کس بخواهد استراق سمع کند، شهابى را در کمین خود مى‏یابد. (قران . سوره جن . ایه 8 و9)اشکالات علمی قرآن: از دیگر اشکالات علمی وجود شهاب سنگ را دلیل جلوگیری از استراق سمع جن ها می داند.10- متن آیه قران :او خداوندی است که شب تار را برای آسایش وروز روشن را مقرر فرمود که در آن نشانه های قدرت خدا برای مردمی که سخن حق را بشنوند پدیدار است. (قران .سوره یونس. ایه 66)اشکالات علمی قرآن: آیا خدا نمی داند که دربعضی از جاهای این کرهُ خاکی 6 ماه شب و شش ماه روز است؟ از دیگر اشکالات علمی است. در 5
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
5) 11 - متن آیه قران :آن خدایی که همهُ موجودات عالم را جفت آفریده و برای شما کشتیها و چهار پایان را در آب و خاک مقرر فرمود. (قران .سوره زخرف. ایه 12)اشکالات علمی قرآن: همهُ جانوران عالم را جفت در نظرگرفته است از دیگر اشکالات علمی است.برای مثال تک سلولی ها ازجمله امیب دارای جنس نروماده نیستند وموجوداتی هستند که هردو سلول نر و ماده را با هم دارند(موجودات هرمافرودیست) و نه کشتی از مخلوقات خداست.12- متن آیه قران :و آسمان را دستور او نگه داشته که بر زمین نیفتد. (قران .سوره حج. ایه 65)اشکالات علمی قرآن: از دیگر اشکالات علمی آسمان راجسمی حجیم دانسته که امکان افتادن ان وجود دارد.13- متن آیه قران :ما او را در زمین تمکن و قدرت بخشیدیم او هم از آن رشته و وسیلهُ حق پیروی کرده و موفقییتها می یافت تا هنگامی که به مغرب رسید جایی که خورشید را چنین یافت که در چشمهای آب تیره رخ نهان می کند. (قران .سوره کهف. ایه100-84)اشکالات علمی قرآن: درکجای دنیا خورشید درچشمه ای آب تیره غروب می کند؟!! در 6
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:04
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
6) 14 - متن آیه قران :و سوُال کنند از تو دربارهُ عادت ماهانه زنان بگو آن رنجی است برای زنان. (قران .سوره بقره . ایه221)اشکالات علمی قرآن:از دیگر اشکالات علمی عادت ماهانه زنان را نوعی رنج برای زنان در نظر گرفته درصورتیکه عادت ماهانه چیزی به جز نشان دهنده کار دستگاه تناسلی زنان و نتیجه طبیعی کارکرد هورمونهای خاص نیست.15- متن آیه قران :نشانه و آیتی از لطف خدا به شما موُمنین این است که چون دو گروه با یکدیگر روبرو شوند گروه موُمنان را کافران دو برابر به چشم خود بینند وخداوند یاری و توانایی دهد به هر که خواهد البته به این آیت الهی اهل بصیرت اعتبار جویند. (قران .سوره آل عمران. ایه 12)اشکالات علمی قرآن:از دیگر اشکالات علمی پیروز شدن در جنگها هم وابسته به خواست خداست و تاکتیک نظامی ومهارت وتعداد نفرات نقشی ایفا نمی کند معلوم نیست چرا لشگر امام حسین در چشم دشمنان دو برابر نشد حتما خواست خدا بوده که نوهُ پیغمبر شکست بخورد. در 7
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:05
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
7) 16- متن آیه قران :حکم شما در حق فرزندان شما این است که پسران دو برابر دختران ارث برند و اگر دختران بیش از دو نفر باشند فرض همه دو ثلث ترکه است و اگر یک نفر باشد نصف و فرض هر یک از پدر و مادر سدس ترکه در صورتی که میّت را فرزند باشد و اگر فرزند نباشدو وارث منحصر به پدر و مادر باشد,در این صورت مادر یک ثلث ترکه و اگر میّت را برادر باشد در این فرض مادر سدس خواهد برد. پس از آنکه حق وصیّت و دین که به مال میّت تعلق گرفته استثنا شود. (قران .سوره تساء. ایه 11)اشکالات علمی قرآن:بنا به این آیه اگر مردی بمیرد وهمسرو پدر و مادر و دو دختر داشته باشد سهم ارث آنان به این قرار خواهد بود همسر 8/1مادر6/1پدر6/1دختران3/2 اگر نسبتهای زیر را جمع کنید متوجهُ اشتباه این عالم عالمان خواهید شد 8/1+6/1+6/1+3/2=3/7ملاحظه می فرمایید که کسر بزرگتر از واحد شد از دیگر اشکالات علمی است.17- متن آیه قران :سهم ارث شما مردان از ترکهُ زنان نصف است در صورتی که انها را فرزندی نباشدو اگر فرزندی باشد ربع خواهد بود پس از خارج کردن حق وصّیت دینی که به دارایی آنها تعلق گرفته و سهم ارث زنان ربع ترکهُ شما مردان است..در 8
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:05
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
8) اگر دارای فرزند نباشید و چنانچه فرزند داشته باشید ثمن خواهد بودپس از ادای حق وصیّت و دین شما و اگر مردی بمیرد که وارثش کلالهُ او باشد(برادر و خواهر امی یا هر خواهر و برادری)یا زنی بمیرد که وارثش یک خواهر یا برادر باشد در این فرض سهم ارث هر یک از آنها سدس خواهد بود و اگر بیش از یک نفر باشد همهُ آنها ثلث ترکه را به اشتراک به ارث برند. (قران .سوره نساء. ایه 12) 18- متن آیه قران :ای پیغمبر کلاله فتوا خواهند بگو خدا چنین فتوی می دهد که هر گاه کسی بمیردو فرزند نداشته باشد و او را خواهری باشد او را نصف ترکه است و او نیز از خواهر ارث برد اگر خواهر را فرزندی نباشد و اگر میّت را دو خواهر باشد آنها را دو ثلث ترکه است و اگر میّت را چندین خواهر و برادر است در این صورت ذکور دو برابر اناث ارث می برند. (قران .سوره نساء. ایه 176)اشکالات علمی قرآن:از سه آیه بالا چنین بر می آید که اگر مردی بمیردو همسر ومادر و خواهرش را به عنوان وارثین به جا بگذارد. بنا بر آیه12 همسرش 4/1و بنا بر آیه 11 مادرش 3/1و بنا به آیه 176 خواهران3/2 ارث می برند. در 9
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:05
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
9) بار دیگر نسبت ها را با هم جمع می کنیم اگر همهُ این نسبتها را در یک عدد ثابت ضرب کنیم و بعد آنها را با هم جمع کنیم ملاحظه می کنید که باز هم کسر بزرگتر از واحد خواهد شد از دیگر اشکالات علمی است.19- متن آیه قران :بدرستى که عدد ماهها نزد خدا در کتاب خدا دوازده ماه است ، از همان روزى که خدا آسمانها و زمین را آفرید ، از این دوازده ماه چهار ماه حرام است ، و این است دستور دین استوار و محکم ، پس در آن چهار ماه به یکدیگر ظلم مکنید، و با همه مشرکین کارزار کنید همانطور که ایشان با همه شما سر جنگ دارند و بدانید که خدا با پرهیزکاران است . نسى ء ( کبیسه گیری برای سال قمری) گناهى است علاوه بر کفر، که کافران سالی ماه حرام را حلال می شمرند و سالی دیگر حرام تا بدینوسیله عده ماههایی که خدا حرام کرده پایمال کنندو حرام خدا را حلال کنند اعمال زشت انان در نظرشان زیبا نمود و خدا هرگز کافران را هدایت نخواهد نمود. ( قرآن . سوره توبه . آیه 36 و 37)اشکال علمی قرآن در مورد سال قمری (علت چرخش سال قمری) در 10
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:05
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
10) اشکالات علمی قرآن: اعراب جاهلی برای هماهنگ کردن سالهای قمری با شمسی، هر سه سال یک ماه سیزدهم به سال قمری خود اضافه می کردند. چون بعد از سه سال قمری، تقریبا 30 روز عقب می افتادند. پس برای جبران یک ماه را دوباره تکرار می کردند، اعراب به این کار «نسیء» می گفتند. که این عمل «نسیء» پس از ظهور اسلام در قرآن سوره توبه حرام اعلام شده است و در نتیجه سال قمری شروع میکنه به چرخیدن!!!- با تشکر از زحمات دوستان وبلاگ نقد قرآن که زحمت تحقیق و بررسی اشکالات علمی قران در متن بالا را کشیدند. در مورد خرافات و تناقضات در قرآن به دو آدرس لینکهائی که در کامنت بالا آوردم مراجعه شود تا شناخت بهتر و کاملتری از کتاب تازینامه پیدا بکنید. حالا از صدها ایرادات حقوقی و اقتصادی و خشونت پروری و خود شخص محمد و زنهای بی شمارش و همبستری او 55 ساله با دختربچه 9 ساله عایشه و دیگر خصائل اخلاقی ناشایست او بگذریم که در جاهای دیگر کامنتهایم به آنها اشاره شده و سندش در همین سایت است! نام کاربری مرا به جستجوگر در سمت راست این صفحه بدهید و عنوان اسلام و محمد را بهش اضافه کنید لیست کامنتهایم میآید.
دوشنبه 8 مهر 1392 - 01:05
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
martya - بیسواد که باز باعث خنده عالم به خودت میشوی که در ترجمه ایه 12 نوشتی:((خداست که همه جفت ها را آفریده)). خب به همان مفهوم- خدایی که همهُ موجودات عالم را جفت آفریده- میباشد چونکه خدای نادان عربها و محمد عرب فکر میکردند که موجودات فقط به شکل جفت وجود دارند ولی فکرش را نمیکردند که علم و دانش امروزی ثابت میکند که صدها نمونه موجودات غیر جفتی زیست میکنند مثل میکرو ارگانیسمها مانند ویروس و غیره. تازه از این حرفش به معنی خودت میشود نتیجه گرفت پس محمد از غیر جفتها خبر نداشته و جای سواله پس غیر جفتها را چه کسی آفریده؟ چرا نگفت خداست که همه جفتها و غیر جفتها را آفریده؟ خداپرستان و دینداران ضد علم و دانش هستند چونکه خرافه پرستی شان را افشا میکند و امثال تو کوته فکر نمیتوانید چرخ پیشرفت علم و دانش را از حرکت باز دارید. جالبه خود کلیسای روم اعتراف به اشتباه بودن داستان خلقت دنیا در شش روز ( در قرآن یه بار 6 روز یه بار 8 روز؟ ) اعتراف میکند و حتی نظریات علم بیولوژی مبنی برتکامل انسان از میمون را قبول دارد ولی مسلمانهای عقب مانده ذهنی هنوز نه! برو کشکت را بساب مرتجع!
یکشنبه 7 مهر 1392 - 22:58
کبالت3 - کرج - ایران
قولو-درود خداوند بر تو کامنتهایت باد دیشب تو خبرا خوندم گروه اسلامی بوکو حرام (درس خوندن حرام)تو نیجریه 50 دانشجو ی 18 تا 22 ساله رو قتل عام کرده بی اختیار یاد این صفحه افتادم فکر کردم چطور گروهی به این نتیجه میرسه که درس خوندن حرامه و به این جنایتهای به اسم الله میرسه اما وقتی خوب به همین کامنت های مسلمین از نوع باسواد و خارج رفته که دقیق میشی متوجه میشی که نه بیراه هم نیست طرف که باسواد هم هست میگه تو این کتاب از بیگ بنگ تا نحوه ساخت تنبان و جفت کردن دمپائی و تأثیر شاخ بز کوهی بر اقتصاد و همه مقولات و بقولات صحبت شده و همه هم صحیح و کل علم بشر از دقیانوس تابحال یطرف این یه کتاب اونطرف خوب حالا میشه راحت تر قبول کرد اسلام چرا وارد هر آبادی میشده اول کتاب و کتابخانه آتش میزده چرا دبستان رشدیه تو تبریز رو ملا آتش زد چرا علوم انسانی تو دانشگاه ممنوع میشه چرا فقط مسلمین میگن دانشمند اسلامی ریاضی یا شیمی دان مسلمان و نمیشنویم دانشمند مسیحی یا مخترع یهودی یا ریاضیدان گاو پرست ....تمام شاخ و برگهای این درخت تلخ ثمر و بد ثمر و کم ثمر از یه کودابه مسموم تغذیه میشن نیست اینطور ؟ کبلائی
دوشنبه 8 مهر 1392 - 07:01
martya - سیدنی - استرالیا
حقیقتجو و سایر قولوها/ شما بی منطق تر از آنید که بشود با شما بحث کرد. من هر چه در مورد قرآن دروغ بستید را به روشنی بیان کردم و ثابت کردم که ادعاهای شما در مورد تناقض در قرآن کاملا دروغ و بی اساس است. در ضمن من به اسلام و کتاب قرآن اعتقاد دارم ولی به تمام مسلمانان اعتقاد ندارم. القاعده انصارالاسلام بوکو حرام و امثالهم تروریست هستند و فقط به نام مسلمانند از نظر من بی دین هستند. همینطور جمهوری ولایت فقیه هم ابدا نه اسلام است و نه هرگز خواهد شد. من به اسلام سیاسی اعتقاد ندارم و معتقدم که دین باید از سیاست جدا باشد. چون هر دینی وارد سیاست شده همه مردم را و خود دین را به انحراف کشانده. همانطور که مسیحیت در قرون وسطی مردم و دین مسیحیت را به نابودی می کشاند اینک القاعده و امثالهم دارند این کار را با دین و مردم می کنند.
دوشنبه 8 مهر 1392 - 09:18
martya - سیدنی - استرالیا
اشکال از دین نیست. اشکال از انسانهاست که وقتی صاحب قدرت سیاسی می شوند اخلاق را فراموش می کنند و به اسم دین مردم را فریب و به نابودی می کشانند. شما با تبلیغ علیه دین اسلام و قرآن بجایی نخواهید رسید. اگر آزادی می خواهید و دنبال دموکراسی و عدالت هستید باید با رفتارتان آن را به دیگران بیاموزید چون ایرانی ها با این واژه ها بیگانه اند. با بی دین شدن مردم دموکراسی و عدالت به این سرزمین نمی آید.
دوشنبه 8 مهر 1392 - 09:19
martya - سیدنی - استرالیا
کسی که درک این موضوع برایش مشکل باشد که جمله (خدا همه جفتها را آفرید) با (خدا همه موجودات راجفت آفرید) با هم فرق دارند را باید در جوابش گفت شما درست می گویید برادر همانی که شما می گویید.
دوشنبه 8 مهر 1392 - 09:28
martya - سیدنی - استرالیا
شما که احترام به مخالفینتان نمی گذارید و در جواب سخنان منطقی چیزی جز فحاشی و بی سواد و متحجر و متعصب و و و خواندن مخالفینتان بلد نیستید چگونه نی خواهید دموکراسی و برابری را به کشورتان بیاورید؟در کشوری با این همه تنوع نژادی و زبانی و دینی و فرهنگی که هر گوشه اش عقاید خاص خودشان را دارند چگونه می خواهید به دموکراسی برسید؟ شما که به شدت خودتان را قبول دارید و دیگران را جاهل محض می دانید می توانید به دیگران و حقوقشان در این کشور احترام بگزارید؟ شما که روشنفکران و تحصیل کرده هایمان باشید اونایی که تحصیلاتی ندارند چگونه می اندیشند؟ پس هنوز بسیار فاصله داریم تا رسیدن به دموکراسی و برابری و آزادی و حداقل نسل ما نمی تواند به این مرحله از فرهنگ دست یابد.
دوشنبه 8 مهر 1392 - 09:20
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
martya (1 - سیدنی - استرالیا- شاعر این شعر را برای امثال تو نادان گفته: آن کس که نداند و نداند که نداند_ در جهل مرکب ابدالدهر بماند. گویا سنی مذهب باشی و امثال تو متعصب و مرتجع و چماقدار مذهبی لازم نیست به ما مخالفین خودت و دینت رفتار و فرهنگ دموکراسی را یاد بدهید چونکه وقتی اسلام دین فاشیستی و یک ایدیولوژی مطلق گراست پس طرفدارانش از هر شاخه اسلام هم فاشیست مذهبی هستند و تحمل شنیدن نظراتی خلاف چرندیات اسلامی را ندارند. همه کارشناسان دینی و اجتماعی معتقدند که ذات اسلام با دموکراسی همخوانی ندارد و اسلام زمانی به حیات ننگش میتواند ادامه بدهد که افراد جامعه در زندان فکری اسلامی و خفقان بسر ببرند و بوئی از تمدن و تجدد و پیشرفت علمی نبرده باشند تا مبادا خرافات در اسلام را زیر سوال ببرند. تو فکر میکنی ما جواب دروغهای خودت را که تصویر جعلی و ترجمه غلط از آیات قران را میدهی نداریم و دلیل بر راستگوئی ات است یا ما کم آوردیم؟ آخر مسلمان و راستگوئی؟؟ اگر میفهمیدی در کامنت اول هم نوشتم بحث با آدمی که در قرن 21 هنوز خرافات اسلامی را به علم و دانش ترجیح میدهد بحثی بیفایده است که ثابت هم شد!! در 2
دوشنبه 8 مهر 1392 - 17:16
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) تازه محمد عرب شما هنر نکرده بجای بت پرستی مردم سابق بت دیگری مثل خدا ( آنهم نادان!! ) را به جایش نشاند با همه دزدیهایش از دو ادیان یهودی و مسیحی ماقبل خودش که حاضر هم نیستی شناخت بهتری پیدا بکنی وقتی بهت میگویم برو کتابهای تحقیقی دکتر شجاع الدین شفاء را بخوان که اسلام از کجا آمده یا کتابهای افشاگری دکتر مسعود انصاری خصوصاً کتاب بازشناسی قرآن او را بخوان تا اعتقادات پوچ خودت را یکطرفه و کورکورانه به ارث نبرده باشی. پیشاپیش میگوئی همش دروغ است! چون اسلام را برایت جهل مقدس کردند و حاضر هم نیستی به هیچ قیمتی منطق قبول کنی و عقلت را بکار بیاندازی. حالا مگر ما وقتمان را پیدا کردیم برای امثال تو اینجا بشینیم کامنت بنویسم و تو باز با توهین و تحقیر به ما بگوئی که ما دروغ میگوئیم و فقط تو راست میگوئی؟ اگر خرافات و دروغهای ضد علمی و صدها تناقض در قرآن و شخصیت خشن پیغمبری مثل محمد برای تو قابل قبول است خب باشد برای من و ماها نیست. برای اسلام و مسلمانها زمانی باید احترام گذاشت که خود اسلام و قرآن هم به مخالفینش احترام بگذارد یا غیر از این است؟ در 3
دوشنبه 8 مهر 1392 - 17:16
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) در ضمن ادای آدمهای منطقی را هم در نیاور که فقط کلمه منطق را بلدی و نه شیوه منطقی فکر کردن را چونکه یک آدم منطقی هیچوقت مسلمان نمیشود اگر که عقلی داشته و آنرا بکار بیاندازد. تا زمانی که اسلام را دین سیاسی کردند که پر و پاچه مردم را بگیرد و در زندگی مردم دخالت میکند ما هم دست از افشاگری و مبارزه برعلیه اسلام بر نمیداریم مگر خداپرستی و مسلمانی موضوع خصوصی هر فرد در جامعه باشد نه دین زور بگوید و اجبار حکومتی باشد و تعیین سیاست کند! امثال تو تا کی میخواهند بفهمند که اسلام یک دین آپارتاید و تبعیض جنسی است و حقوق زنان را پایمال میکند. اسلام معتقد به حقوق انسانی نیست وگرنه این همه جنایت و کشتار به نامش نمیشد و نمیشود. اسلام دین خشونت و تروریست پرور است و هدف بدستگیری قدرت سیاسی را دارد که نتیجه ننگش را هم در ایران و جاهای دیگر میبینیم. مگر در کشورها سنی مذهب کسی میتواند حتی انتقاد کوچک به اسلام سنی بکند آنوقت تو دم از دموکراسی میزنی؟ چرا باز بجای توهین کردن جواب سوالات کاربر بزرگوار و اندیشمند Ghooloo - آبادان - را ندادی؟ برو تعصب را کنار بگذار تا از شستشوی مغزی و جهالت بیرون آیی!
دوشنبه 8 مهر 1392 - 17:20
Shahin.Orel - تهران - ایران
martya - سیدنی - استرالیا شما که دینتون توهین به همه انسانها و زیر سوال بردن انسانیت و حقوق دیگران ، ستون و ارزش های اون رو تشکیل میده ، برای احترام گذاشتن به انسانهایی که با ساختار انسانی زندگی میکنن ، در مورد دمکراسی خواهش میکنم دهانتون رو ببندید . یاد تعریفی که همشهریتون سعد حلی از دمکراسی فرمودن افتادم، که انقدر از تعریف دمکراسی به دور بود که سوال بیشتری در مورد این همه بدویت برای من باقی نگذاشت . از آقای محمود بابایی سفر ایران در استرالیا حتما تشکر کنید که این انجمن اوباشی که در استرالیا دورهم جمع کردن ، به گونه ای تهدید برای دمکراسی بود که حتی قوانین مهاجرت به استرالیا وحشت زده از حضور امثال شما تغییر کرد
دوشنبه 8 مهر 1392 - 14:32
کبالت3 - کرج - ایران
البته مشکل از دین نیست مشکل از ساختار ذهن بشره آن هنگام که چیزی یا کسی یا عقیده و مرامی از فرش به عرش میره و مقدس میشه شروع دردسر و اذیت و آزار و قتل و کشتار دگر اندیش و یا مقدس باوران دیگه است مخصوصا که اون آئین مقدس مسلح به کتاب و مجهز به انواع مفسر .محدث. مجتهد.مفتی.ربای.رهبان .راهب .اسقف و..بشه دیگه حساب مخالف و منتقد و شکاک پاکه چند هزار سال کشتار بی امان از ملحد و کافر و مشرک زندیق و قرمطی.ناصبی. و مزدکی. ساحر و ...نتیجه مقدس پنداری و اجاره بالاخونه به مقدساته(اینها رو مقایسه کن با چیزی که مقدس پندار اون رو توهین میدونه و رگ گردنش میزنه بیرون) این مشکل وقتی مضاعف میشه که حکومت بشکل امروزه هم به دست مقدسین بیفته دیگه باید باقالی رو بار کرد چون گل بود و به سبزه هم آراسته شد اونم چند قرن بعد از شکسته شدن شاخ کلیسا و آدمکشی اسقف و پاپ. و کیش کردنشون تو چهار دیواری معابد و دیر این رو تو هزاره سوم کجای دلم بزارم کبلائی.
دوشنبه 8 مهر 1392 - 17:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.