حکایتی که همچنان باقی است: مدرسه ناموس • به مناسبت اول مهر.

+31
رأی دهید
-5

سيروس كمال - دبى - امارات
یادتان بخیر پهلویان وطن پرست یادتان بخیر .
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:24
yas abi - ببرسل - لز
ضمنا خانه نشینی زن و عدم نیاز به تحصیل در گذشته چیزی است که در همه جوامع بوده و ربطی‌ به دین ندارد. از چین و ژاپن تا غرب همیشه این مساله بوده، اتفاقا در اسلام چون زنها باید مسائل شرعی را یاد می‌گرفتند، درس قران و سواد مهم بوده و اگر امکاناتی بوده آنها هم بودند، که از این نظر به مراتب از غرب جلوتر بودند. یادمان نرود که پیامبر اسلام گفت بر هر مرد و زن مسلمان تحصیل واجب است حتا در چین (که مثل راه دور و سختی بود).
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:38
yas abi - ببرسل - لز
تفکیک جنسیتی از جهتی‌ حسن و از جهتی‌ عیب دارد و بیشتر به محیط و فرهنگ بستگی دارد. آشنایی ۲ جنس از یک دیگر و درک بهتر جنس مخالف مزیت آن است ولی‌ همان که خودتان هم نوشتید، بهره برداری دختران از توان فیزیکی‌ و بدنی پسران همان است که عیب است و نه حسن. جنس پسر غلبه قدرتی‌ دارد و اگر تحت کنترل نباشد موجب آزار دختر و از دست رفتن شخصیت و اعتماد به نفس میشود. تفکیک در دانشگاه بی‌ مورد است چون هر دو در سنّ معقول و کنترل هستند.
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:26
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
ان چیزی که مایه بدبختی و بیچارگی ملت ما است تداخل سنت کهنه و پوسیده و از رده خارج شده با مسائل روز است. تا زمانی که ما گرفتار سنت هستیم . تاز زمانیکه ما از رادیو و تلویزیون و مجله های بین امللی حسن استفاده را نمیبریم و مسائل مثبت و سازنده اجتماعی روز را در زندگی خانوادگی خود نهادینه نمیکنیم. تازمانیکه ما از همین تلویزیون ها و یا فرستند ه ها ماهوار ه ای فقط ان اهنگ و مد فیلم را میخواهیم روزگار من و شما بچه های من و شما و زندگی روزمره من شما بدتر از این خواهد بود و لا غیر جز اینکه هر کس برای حود ودر زندگی خود یک انقلاب فرهنگی یا یک رنسانس خانوادگی بوجود بیاورد . این اعتقاد من است و بان پایبندم
‌سه شنبه 2 مهر 1392 - 14:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.