حمله فرماندهان سپاه به آمریکا در آستانه سفر روحانی به نیویورک

از راست: علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه و حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه.

دو فرمانده ارشد سپاه پاسداران در نخستین روز از هفته موسوم به «دفاع مقدس» به سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه حمله و تهدید کردندکه سپاه تسلیحات لازم برای نابودی ناوهای آمریکا را در خلیج فارس دارد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه، روز یکشنبه ۳۱ شهریور، گفته که این نیرو «تسلیحات لازم جهت انهدام ناوها و هواپیماهای آمریکا‌یی در خلیج فارس» را در اختیار دارد.

او حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس را به معنی «قرار گرفتن آنها در معرض نابودی کامل» دانسته است.
 
حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه هم، این نهاد را دارای «قدرت ویژه‌ای» توصیف کرده که توانایی آن را دارد تا «تمام شناورها در خلیج فارس را متوقف و منطقه را به پارکینگ شناورها» تبدیل کند.
 
این اظهارات تهدیدآمیز در آستانه سفر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران و همراهانش به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد، بیان می‌شود.

بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی و ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که سفر آقای روحانی به نیویورک و دیدار احتمالی او با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش، باعث کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا و بهبود روابط دو جانبه پس از سه دهه خصومت شود.

روابط دیپلماتیک و سیاسی ایران و آمریکا، پس از حمله دانشجویان مسلمان موسوم به «پیرو خط امام: به سفارت آمریکا در تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ متوقف شد.
 
آیت‌الله علی خامنه‌ای، ‌رهبر جمهوری اسلامی هفته گذشته از «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی ایران دفاع کرده بود و از سپاه خواسته بود تا در سیاست دخالت نکند.

رییس جمهوری ایران نیز در سخنرانی روز یکشنبه خود در مراسم رژه نیروهای مسلح ایران، «ملت ایران» را «آماده مذاکره با غرب» دانسته و گفت: «ما حاضریم به شرط آنکه پیش شرطی برای مذاکره وجود نداشته باشد و مذاکرات از موضع برابر و احترام متقابل صورت گیرد با غرب مذاکره کنیم.»
 
با وجود این و به گزارش خبرگزاری فارس، جانشین فرمانده کل سپاه گفته که «نرمش قهرمانانه» به معنی «عقب‌نشینی از خطوط اساسی و منافع ملی و حیاتی نیست» و «این حقوق چیزی نیست که بتوان آن را با هیچ امتیازی معاوضه کرد.»
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه «هیچ نرمشی در حقوق هسته‌ای نداریم»، افزوده است: «چارچوب‌های اساسی ما ثابت است و نرمش‌پذیر نیست و اهداف آرمانی ما هیچ‌گاه تنزل نمی‌یابد.»
 
او هشدار داده که هرچقدر اندازه شناورهای حاضر در خلیج فارس بزرگتر باشد، «بیشتر در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند» زیرا به گفته آقای سلامی، «موشک‌های ساحل به دریا و دریا به دریای سپاه می‌تواند این ناوهای بزرگ را به راحتی شکار کند.»
 
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرده است: «هر چه اندازه ناوها بزرگ‌تر باشد، رادارهای ما بهتر آنها را کشف می‌کنند و موشک‌های بالستیک ضدشناور ما نیز با دقتی نزدیک به صفر می‌توانند به آنها اصابت و این ناوها را منهدم کنند.»
 
دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در سخنانی مشابه با سردار سلامی گفته که «استراتژی بلندمدت آمریکایی‌ها در نیروی دریایی بر مبنای ناو‌های بزرگ بود اما این ناوها و شناورهای عظیم‌الجثه امروز بیشترین آسیب‌پذیری را در مواجهه با توانمندی سپاه در حوزه مین دریایی، شناورهای تندرو و موشکی دارند.»
 
به گفته او، آمریکا از «قسمت زیادی از توانمندی‌های سپاه مطلع است»، اما «آنچه آنها مطلع نیستند بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که خبر دارند.»
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته «آمریکا‌یی‌ها از شناورهای تندرو، مین‌های دریایی و موشک ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه نگران هستند» و افزوده که «اکنون شناورهای سپاه در تعداد انبوه موجود است که ۲۴ ساعته در خلیج فارس حضور دارند.»
 
نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی آمریکا در سال‌های پایانی جنگ ایران و عراق و پس از آنکه نیروهای ایرانی به نفتکش‌های خارجی حمله‌ور شدند و یکی از ناوهای آمریکایی با مین دریایی ایرانی برخورد کرد، در چند نوبت با هم درگیر شدند.

در جریان یکی از این درگیری‌ها که به عملیات آخوندک مشهور است، بخش اعظم نیروی دریایی ایران در خلیج فارس منهدم شد.
 
اما حالا فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته است: «آمریکا برای ادامه تسلط بر دنیا ناچار است که در خلیج فارس حضور داشته باشد و منابع انرژی را کنترل کند اما آنها و متحدان‌شان در فکر شلیک حتی یک تیر هم نیستند.»

+40
رأی دهید
-118

vurujak - لندن - بریتانیا
...و موشک‌های بالستیک ضدشناور ما نیز با دقتی نزدیک به صفر می‌توانند به آنها اصابت و این ناوها را منهدم کنند...
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 17:13
راهجو - فریدونکنار - ایران
بزور میخواد رابطه رو بد نگه داره !!آره بابا تو راست میگی خیلی ترسناکی!!!!
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 17:18
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
قیافه هارو تورو خدا !!!! جای امثال جهانبانی اینها شدند فرمانده .
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 17:26
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
آخه مگه بیمارین ،،نگاشون کنین با این ریشا عین خونه شیطون::چرا کشور رو حالا که می‌خواد بد از ۳۵ سال غارت یه روی خوش شاید به خودش ببینه نابود می‌کنین..چرا رئیس جمهوری که مردم انتخاب کردن و براش ارزش قائل نیستین
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 16:50
رستگار501 - برن - سویئس
متأسفانه فرماندهان سپاه از احمقترین ها هستند .دهن آنها چند برابر بزرگتر از مغزشان است . با چندتا موشک و ترقه می خواهند کشتی های جنگی مجهز به جدیدترین ابزار جنگی آمریکا را هدف قرار دهند . و باز جنگی که مردم کشته میشوند و فرماندگان مدال میگیرند. ولی با بهبود ارتباط ایران و امریکا جایی برای عرضه اندام سپاه نیست.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 18:29
pasargad2 - شیراز - ایران
کثافتای بو گندوی عقده ای. که اصلا از دنیا و معاشرت هیچی نمی فهمید. وحشی درست شدید.....وحشی به دنیا اومدید......وحشی بزرگ شدید..... وحشی زندگی کردید.... اون علی گدا هم اگه شما وحشی ها رو نداشت حالا تو سلول هفتم تپنده بودنش. ولی پایانتون رسیده. زور اخر خودتون و بزنین اشغالا.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 18:54
دوستدار - استهکلم - سوئد
اگر فرمانده هان سپاه پاسدران در سیاست کشور داخلی و خارجی دخالت مستقیم دارند دیگر بودن ریس جمهور چه ارزشی دارد . قبلا دخالت رهبر نظام باعث بهبود روابط ایران با دولتهای خارجی بود و حالا سپاه این دیگر چه حفه بازی است که رژیم اخوندی انجام میدهد!
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 19:17
عشق من کتاب - حیدرآباد - هند
اینا از بد بودن رابطه با امریکا سود می برند. حالا واسه این حرف زدنشون پول میگیرند چون باعث میشن که دلار یکم بکشه بالا و یکسری که دلار رو بصورت کلان دارن سود میکنند. لعنت به این ها.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 19:37
ghalamfarsai - مالمو - سوئد
موشک‌های بالستیک ضدشناور ما نیز با دقتی نزدیک به صفر می‌توانند به آنها اصابت و این ناوها را منهدم کنند.» بی‌ سود، خطا سفره نه دقت موشک ها
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 19:52
کبالت3 - کرج - ایران
طرف فکر کرده میخواد بره شکار فیل هر چه گنده تر شکارش راحتتر سنگ هم که پرت کنی میخوره تو کله فرمانده ناو .
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 20:25
smart292 - ونکوور - کانادا
منافع سپاه و همه حسابهای آن در خارج بلوکه شده است، و با بهتر شدن مناسبات با جهان شاید حسابهای خارجی‌ آقایان و آقازاده‌ها هم باز شود و این روحانی دو چهره تلاش میکند که فقط روابط خارجی‌ را بهتر کند ، به خاطر حسابهای دزدیده شده از ملت ایران و اصلا این روحانی به فکر مردم خود نیست و این رفتارها و گفتار سپاه طبل تو خالی‌ بشتر نیست.خواهش میکنم به حسابهای خارجی‌ سران سپاه در خارج کشور توجه شود، تا متوجه باشیم که اینها ‌یک مشت دزد و وطن فروش هستند.نه آخوند،نه اسلام ،آزادی دمکراسی ایران
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 19:47
youssefbegloo - لس آنجلس - ایالات متحده
اینا همه سیاست نرمش قهرمانه ست!، فعلن دارن قهرمان بازی در می آرن تا هفته ی دیگه توی سازمان ملل وقت نرمش برسه.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 20:50
nassau - مالاگا - اسپانیا
دوستان عزیز شماها چقدر ساده هستید همه اینها سیاه بازی است، یعنی‌ از اون اولش هم همینطور بوده. همه این بازیها و حرفها و حرکات از قبل پیشبینی‌ و تعیین شده است، نه تنها در ایران بلکه در همه جا. دنیا دنیای پولی‌ شده و هست همه تو یه کاسه هست.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 20:54
paksan - آمریکا - آمریکا
سپاه منتفع اصلی تحریمهاست و همه می دونن هرگونه عادی سازی روابط و کم شدن تهدیدها باعث میشه بودجه سپاه و همچنین آزادی عمل سپاه به بهانه تحریمها و غرب کاهش شدید پیدا کنه و زمان پس دادن حساب هم می رسه پس باید روابط همینطور گرگ و میش باشه تا سپاه حکومت اقتصادی کنه
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 23:43
کبالت3 - کرج - ایران
ghalamfarsai - مالمو - سوئد-اما دقت شما بیست احسنتم کبلائی.
دوشنبه 1 مهر 1392 - 04:47
xalid - تهران - ایران
هم وطنان عزیز ،. حالا دیگر کاملا روشنه برای همه ایرانیهای وطن دوست ، که اینها کاملا انگلیسی هستند و نمی خواهند ایران با دنیا رابطه داشته باشه، و اینبار هم مانند همیشه با اقدام به انجام ماموریتشان از طرف انگلیس و روس دارن انجام وظیفه میکنند.
دوشنبه 1 مهر 1392 - 05:20
دبل چاکلت - شیراز - ایران
موشک‌های بالستیک ضدشناور ما نیز با دقتی نزدیک به صفر می‌توانند به آنها اصابت و این ناوها را منهدم کنند!!!!!!!. خطای نزدیک به صفر یا دقتی نزدیک به صفر؟
دوشنبه 1 مهر 1392 - 10:20
Azadikhah - تكسل - هلند
جدا!بغل دکتر اسد دادش اسرائیل هست جرات ندارید یک فشنگ بهش بزنید حالا ناو میخواین بزنین!؟هر کی‌ نزنه !اینا از اون دسته هستند که نونشون تو بازار سیاهه و تحریم شده‌اند!
دوشنبه 1 مهر 1392 - 15:27
kamran631 - لیون - فرانسه
vurujak - لندن - بریتانیا- خوب، أگه این موشک‌ها با دقتی‌ نزدیک به صفر ( !?) به سمت هدف پرتاب میشن، معلومه که از کجا سّر در میارند !!
دوشنبه 1 مهر 1392 - 16:36
shahramareia - تهران - ایران
راهجو - فریدونکنار - ایران. نان این عوضی ها تو تیرگی و گران شدن دلاره تا بیارن تو بازار به قیمت ازاد دلار دولتی را به مردم فرو کنند
دوشنبه 1 مهر 1392 - 15:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.