قیمت سکه در بازار ایران به کمتر از یک میلیون تومان رسید

برخی ناظران کاهش قیمت سکه را با کاهش قیمت طلا در بازار جهانی مرتبط می دانند و برخی دیگر امیدواری داخلی نسبت به کاهش تحریم ها را در این کاهش موثر تلقی می کنند

قیمت سکه طلا در تهران امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه نسبت به روز گذشته بیش از ۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

براساس گزارش خبرگزاری فارس، محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تاکید بر کاهش قیمت سکه در بازار داخلی ایران گفت که هفته گذشته نیز این قیمت رو به کاهش بوده است.

بنا به گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، قیمت سکه روز یکشنبه حدود یک میلیون و ۱۵ هزار تومان بوده اما امروز تا ۹۸۰ هزارتومان پایین آمده است. در آخرین آماری که خبرگزاری فارس منتشر کرده، قیمت سکه طلا ۹۶۳ هزار تومان است.

برخی کارشناسان کاهش قیمت سکه در بازار را با کاهش قیمت طلا در بازار جهانی مرتبط می دانند. کاهش احتمال حمله به سوریه، از جمله عواملی است که گفته می شود در کاهش قیمت جهانی طلا موثر بوده است.

برخی دیگر از ناظران، بخشی از کاهش قیمت سکه در ایران را با فضای روانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر مرتبط می دانند.

امیدواری نسبت به بهبود شرایط اقتصادی و کاهش تحریم ها باعث شده که تقاضا برای ارز و سکه کاهش یابد و بخشی از نقدینگی به سمت بازار بورس و دیگر بازاری های موازی روانه شود.

یک هفته پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران، قیمت هر دلار آمریکا از حدود ۳۶۰۰ تومان به زیر ۳ هزار تومان رسید.

بهای هر سکه طرح جدید بهار آزادی نیز که در روز پیش از انتخابات حدود یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قیمت داشت، حدود یک هفت بعد به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

+103
رأی دهید
-3

Royan - کالیفرنیا - آمریکا
به به ماشالله ا 37000 تومان سال 57 به به 1100000 تومان رسید ولی امروز کاهش پیدا کرده شده یک میلیون و پنجاه هزار تومان امروز بنفش ایرانیان از شوق بادمجانی رنگ شده.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 20:17
fdsa60 - تهران - ایران
باز بگین حسن کلید ساز بده. حسن جان داره قفل درهای دنیا رو بسوی ایران باز میکنه
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 20:24
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
ایرانی‌‌ها حالا همه با هم : من و این همه خوشبختی محاله ، محاله ، محاله ....
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 20:42
خرچنگ - دبی - امارات متحده عربی
royan -کالیفرنیا- آمریکا سکه تمام سال 1365 به قیمت 6500 تومان بوده اول انقلاب یعنی سال 1357 سکه تمام 600 تومان بوده
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 23:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.