دختر شایسته جهان اسلام" چه کسی خواهد بود؟

۱۹ دختر جوان در شهر سوبانگ در اندونزی بر سر کسب تاج مسابقات "دختر شایسته جهان اسلام" رقابت می‌کنند. این دخترها از کشورهای مسلمان از جمله ایران هستند. ۱۶۰۰ یورو به همراه سفر زیارتی به مکه جایزه نفر اول است.

درست همانند همه مسابقه انتخابات زیباترین‌ها، دختران اینجا هم ظریف‌کاری‌های مد و آرایش را با هم مبادله می‌کنند، با این فرق که در این مسابقه، خبری از موهای درست کرده و سشوار شده نیست. موها در این جمع دخترانه همه زیر روسری پنهان شده‌اند و به جای تی‌شرت‌های یقه باز همه پیراهن‌های گشاد با آستین‌های بلند بر تن دارند.

این دخترها بر سر کسب تاج "دختر شایسته جهان اسلام" با یکدیگر رقابت می‌کنند و پای‌بندی به آموزش‌های اسلامی یکی از شرایط اصلی است. بلقیس فارادیبا‌، دانشجوی ۲۱ ساله، می‌گوید: «برنده این مسابقه بیش از همه سفیر انسانی است تا ملکه زیبایی. مد چیز خوبی است اما مهم این است که در قلب انسان چه می‌گذرد.»

دختران شرکت‌کننده در این رقابت اهل کشورهای اندونزی، نیجریه‌، بنگلادش، ایران، برونئی و مالزی هستند. داوطلبان شرکت در رقابت "دختر شایسته جهان اسلام" درخواست‌هایشان را به صورت ویدئویی ارسال کرده‌اند و در نهایت شرکت‌کنندگان از میان ۱۰۰ ویدئوی ارسالی انتخاب شده‌اند.

نماینده نیجریه که ۲۱ سال دارد هدفش از شرکت در این رقابت را "نشان دادن زیبایی اسلام" می‌خواند و ادامه می‌دهد: «می‌خواهم نشان بدهم که زنان مسلمان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.»

معصومه ابراهیمی‌، ۲۷ ساله فارغ‌التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی، نیز از کشور ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

"زیبایی ظاهری یا زیبایی درونی"

طبیعی است که جزئیات مسابقه "دختر شایسته جهان اسلام" تفاوت‌های قابل توجهی را با رقابت بر سر تصاحب عنوان "دختر شایسته جهان" دارد. در دور نهایی این مسابقه دختران بایستی در ساعت سه بامداد با صدای مؤذن از خواب بلند شوند و بعد از عبادت صبحگاهی گوش به سخنرانی‌هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن بدهند.

آنها همگی در حالی که روی زمین نشسته‌اند و کتاب‌هایی قطور را روی پایشان گذاشته‌اند، با دقت به این سخنرانی‌ها گوش می‌دهند. در نهایت نیز آنها به صورت گروهی از یک پرورشگاه بازدید می‌کنند.



شرکت کنندگان در مسابقه "دختر شایسته جهان اسلام" در حال گوش دادن به یک سخنرانی‌



هزاران کیلومتر آنطرف‌تر در شهر بالی، دور نهایی رقابت‌های "دختر شایسته جهان" در حال برگزاری است. شرکت‌کنندگان در برابر صدها دوربین در لباس‌های کوتاه ورزشی در زمین والیبال ژست می‌گیرند یا با موهایی درست شده، در حالی که لباس‌هایی با طرح باتیک بر تن دارند، از یک معبد دیدن می‌کنند.

از چندین هفته پیش گروهی در اعتراض به مسابقه "دختر شایسته جهان" در برابر محل برگزاری این مسابقات به خیابان آمده‌اند. معترضان معتقدند که این رقابت‌ها نگاهی ابزاری به زن دارد و جایگاه او را تا حد یک شیء زیبا پایین می‌آورد.

عایشه نماینده نیجریه در مسابقه "دختر شایسته جهان اسلام" می‌گوید: «در آن رقابت‌ها همه چیز حول زیبایی ظاهری می‌گردد، اما اینجا زیبایی درون مهم است.»

رقابت‌های "دختر شایسته جهان اسلام" از سوی انجمن "زنان مسلمان" و با حمایت صنعت مد اندونزی برگزار می‌شود و این سومین دوره از این مسابقات به شمار می‌رود. اکا شانتی، مؤسس این انجمن هدف از راه‌اندازی چنین رقابت‌هایی را ایجاد "آلترناتیو اسلامی" در مقابل رقابت‌های دختر شایسته جهان توصیف می‌کند.

برنده این رقابت جایزه‌ای نقدی نزدیک به ۱۶۰۰ یورو به همراه یک سفر زیارتی به مکه دریافت می‌کند و همچنین اجازه دارد که با استفاده از اسم این انجمن از پروژه‌های کمک‌دوستانه پشتیبانی کند.

"دختر شایسته جهان اسلام" روز ۱۸ سپتامبر مشخص می‌شود و تاج را بر سر می‌گذارد.

+59
رأی دهید
-198

Cyrusiii - لیدز - انگلستان
عجب موقعیت خوبی‌ برا صیغه کردن :د
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 23:01
compatriot - تورنتو - کانادا
این عکس اول واقعا چندشه. همه ظاهرا نور خوردن و سیاه سوختن!
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 23:40
ukang - لندن - انگلستان
اگه حق خواهران پشمالوی بسیجی ما رو نخورن مسلما اونا اولن!
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 00:05
تاراز - لیدز - انگلستان
توحش.تحجر.ارتجاع.جنایت.قتل.کشتار.بی اخلاقی.دورویی.فساد.دزدی.عقب ماندگی.عدم باور به انسانیت .آزادی .حقوق انسانی.باور دگر اندیشان.موضوعات خوبی برای شایستگی شما هست.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 00:17
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
اولا جایزش مغنعه هست نه تاج. بعد زیبایی درون!؟؟ جااان؟ همون اخوند شپشویی که ساعت ٣ صبح واستون زر مفت میزنه یا داوران به زیبایی درونتون نگاه نمیکنن که. منتظره مسابقه تموم شه صیغتون کنه. جهان اسلام چیه که دختر شایستش چی باشه
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 00:39
dkdk - اسلیس - دانمارک
کسانیکه همیشه ادعا میکنند که هر انسانی‌ آزاده هر کاری که میخواهد بکند حتماً بخاطر مسلمان بودن این دختران میخواهند در نهایت بی‌ شرمی بر خلاف ادعای گذشته به این دختران توهین کنند.هر کسی‌ که به این بانوان محجوب توهین کند اول و آخر ..است.میدانید چرا؟بدلیل اینکه هرگز نباید به انسانی‌ بخاطر عقاید متفاوت به آنان توهین بشه.حال اگر مسلمانی به عقیده غیر مسلمانی توهین میکنه از بیشعوری و نادان بودنش است.درود و سلام به تمام انسانهایی‌ که به عقیده دیگران هر چند مخالف هم باشند احترام میگذارند.امیدوارم ‌یک روزی بیاد همه انسانها با هر دین و نژادی کنار هم زند‌گی کنند.
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 23:08
fardin42 - مونترال - کانادا
به به،چه خانومهای شایسته‌ای،،حالا چی‌ ۷۲ از اینا می‌رن سراغ اون آقای شایسته‌ای که الان تو بهشت منتظر این ۷۲ تا هست،حل من امشب چی‌ کار کنم برم بهشت؟
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 01:33
perser68 - فلوریدا - امریکا
این افخمی سخنگوی جمهوری فاسد اسلامی اگه شرکت میکرد حتما اول میشد(:حالا نمیدونم هنوز دختره یا زن!؟
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 22:59
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
تاراز - لیدز - انگلستان...با این طرز فکر هیچ تفاوتی‌ با وحشی‌های مذهبی‌ نداری. همه ۸۰۰ میلون زن مسلمان را به یک چوب راندن. فکر میکنی‌ با این حرفات ماشاالله روشن فکر شدی؟
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 03:12
Henna - ونکوور - کانادا
وقتی‌ خانمی یا دختری از اسلام دفاع می‌کنه ، واقعا آدم شاخ در میاره،، میبینند با اسلام چه قدر تحقیر شدند باز ابلهانه پیروی می‌کنند !!!!
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 03:40
dkdk - اسلیس - دانمارک
تاراز - لیدز - انگلستان چرا اینقدر مزخرف و چرند مینویسی!هر آدم با سواد و با شعور میداند که در تمامی ادیان آدم خوب هست و آدم بد...تنها تهی مغزان و سبک سران فکر میکنند مثلا همه کریستین خوبند و یا همه یهودیان بدند و یا همه مسلمانان شرورند.تو اینقدر بی‌سوادی که حتی جراحان بنام جهان را که اتفاقا مسلمان هم هستند نمیشناسی.حتماً میپرسی کی‌؟بی‌سواد جان یکی مثل پرفسور خدا دوست که ا‌و را خدای چشم دنیا می‌نامند.یا پرفسور هنجنی یکی از ۱۰ جراح بزرگ دنیا(جراح قلب} است. برو کمی مطالعه کن که آبروت نره.دیگه به کلّ توهین نکن.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 03:54
کبالت3 - کرج - ایران
همانا از منظر اسلام شایسته ترین دختران سیبیلو ترین آنان است کبلائی.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 05:31
Madacto - ملبورن - استرالیا
همه چیزشون مسخره است ودراوج تحجر
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 06:05
yashainiran - ایران - ایران
معیارهای انتخاب دختران شایسته در کشورهای اسلامی چیست؟ هیچ چیزشان که مشخص نیست!
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 06:59
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
جایزه جهاد النکاح برای نفر اول , جایزه صیغه برای نفر دوم, عضو بیسج محل برای نفر سوم اینطوری دنیای اسلام آباد میشود.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 07:25
Dani-Olsson - مالمو - سوئد
خاک بر سرتون که همه چی را ا ز کشورهای غرب تقلید میکنید و بر علیه خودشون استفاده میکنیدو ننگ بر ان شرکت کننده پارسی که از اعراب متجاوز همایت میکنه.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 07:51
Dani-Olsson - مالمو - سوئد
و ننگ بر ان کتابی که باعث ظلم بر انسانها و موجودات روی زمین میشه.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 07:57
behdin - آمستردام - هلند
نتیجه *** جماران جوایز را برده. فردا هم در فیسبوک ننش منتشر می‌شه.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 09:31
hossein+87 - ایران - ایران
تاراز - لیدز - انگلستان - تکبیــــــــــــــــــــــر!
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 09:53
تاراز - لیدز - انگلستان
خودت از اونایی ساندیسی سرویس .لیدز.برگرد حوزه قم.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 10:36
بت شکن - مونترال - کانادا
آسلیس‌دانمارک- شما تو دانمارک نشستی یا آگاهی‌ نداری یا نمیخواهی داشته باشی‌ که برادارن اسلامی چی‌ به روز دکتر خدادوست مسلمان آوردند که ترک دیار کرد. و بعد‌ها که خدا دوست از ایران رفت فهمیدند که چه غلطی کردند. در خاطرات دکتر یزدی آمده که دکتر شیخ اسلام زاده وزیر بهداشت پهلوی که پس از دستگیری رئیس بهداری زندان اوین شده بود وقتی‌ فهمید که دکتر خدا دوست میخهواهد برود به بازرگان پیام فرستاده بود که نگذرند خدادوست برود چون او یک سرمایه ملی‌ است برای ایران. ولی‌ دیگر دیر شده بود چون برادران اسلامی حزب خدا، حساب خدا دوست را رسیده بودند. شما لازم نیست برای مسلمانان یقه جر بدید. تشت روسوأی قرن هاست که از پشت بام افتاده منتهی شما‌ها چشم بصیرت ندارید!!
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 12:22
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
به جای نوشتن نظر ترجیح میدهم به آنهایی که با دیدن مطلب اسلامی فحاشی و توهین میکنند به روانپزشک مراجعه کنند خداوند هدایتتان کند چون هر منطقی استفاده شود بی اثر است
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 14:25
بت شکن - مونترال - کانادا
آسلیس‌دانمارک- شما تو دانمارک نشستی یا آگاهی‌ نداری یا نمیخواهی داشته باشی‌ که برادارن اسلامی چی‌ به روز دکتر خدادوست مسلمان آوردند که ترک دیار کرد. و بعد‌ها که خدا دوست از ایران رفت فهمیدند که چه غلطی کردند. در خاطرات دکتر یزدی آمده که دکتر شیخ اسلام زاده وزیر بهداشت پهلوی که پس از دستگیری رئیس بهداری زندان اوین شده بود وقتی‌ فهمید که دکتر خدا دوست میخهواهد برود به بازرگان پیام فرستاده بود که نگذرند خدادوست برود چون او یک سرمایه ملی‌ است برای ایران. ولی‌ دیگر دیر شده بود چون برادران اسلامی حزب خدا، حساب خدا دوست را رسیده بودند. شما لازم نیست برای مسلمانان یقه جر بدید. تشت روسوأی قرن هاست که از پشت بام افتاده منتهی شما‌ها چشم بصیرت ندارید!!
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 12:34
kamran631 - لیون - فرانسه
ای‌ کاش که این دختر‌ها میدانستند که آن کتابی‌ که در دستشان است تا چه حد آنها را تحقیر کرده !! ( ۱- مرد‌ها حق دارند همسرانشان را کتک بزنند تا از آنها اطاعت کنند ! - ۲ زنها مثل یک مزرعه برای شخم کردن هستند، و مرد‌ها از هر طرف و هر طور که مایل هستند میتوانند وارد این مزرعه شده و به شخم بپردازند !! - -۳ زنها هر وقت که همسرشان مایل بود باید خود را در اختیار او بگذرند، حتی اگر خسته باشند و یا اون روز حالش رو نداشته باشند !! و ....)
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 13:23
princesse - تهران - پرژن
گور بابای مغز کپک زده همشون با این قیافه‌های داغونشون مسلمون عقب افتاده رو چه به این غلطا
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 14:44
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
تاراز - لیدز - انگلستان.....من اصلا مسلمان زاده نیستم، این مسلمان زده‌های مثل شما هستند که دارند از اونور پشت بام می‌افتند.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 16:30
آرمان شهر من - استهبان - ایران
آدم از خوندن نظرات این افراد به ظاهر متمدن و خارج نشین دچار حیرت و شگفتی میشه!!!! من شخصا به هیچ عنوان با حجاب اجباری موافق نیستم و این رو حق یک زن می دونم که نوع پوشش رو خورش انتخاب کنه ولی کار توهین کنندگان به حجاب و خانومهای محجبه رو همون قدر زشت و غیر انسانی و متحجرانه می دونم که کار توهین کنندگان به زنای بدون حجاب.ضمنا می خواستم یه سئوال هم بکنم بنظر شما اگر انسانی دارای ویژگیهای اخلانی و انسانی بزرگی بود و در زندگی شخصی ارزشمند بود ولی زیبائی ظاهری نداشت انسان شایسته ای نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 16:32
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
چه اشکالی داره از غرب تقلید کنن ولی تو دام جهان بینی اصالت غریزه -مصرفشون نیفتاد؟ .مگه همه چیز غرب بده؟ اتفاقا خیلی چیزا رو میشه ازشون یاد گرفت فقط نقاط تاریکی و نا متجانسی داره که میشه فاکتور گرفت .با توجه به تاریخ کشور وفرهنگ بومی میشه با خود باوری یک سبک مخصوص به شرایط ونیازهای خود ایجاد کرد که جوابی باشه به خلاء های موجود وتقریبا هماهنگ با سبک کشور های الگو مثل انطباق جالب سنت ومدرنیزه درکشور مالزی.غرب هم بعد از رنسانس وعقب افتادگی از امپراطوری آن زمان اسلامی ابتکار به خرج داد و زحمت کشید و ذره ذره به اینجا رسید و ما همچنان در باد گذشته خود خوابیدیم وخواب ماندیم.بقول معروف: آنکه بداند ونداند که بداند بیدارش نمائید بسی خفته نماند.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 16:32
تاراز - لیدز - انگلستان
تدلیس.دانمارک.تو که مسلمان دانا باسواد آزاده و با کلاس و سوادی هستی و این همه دانشمند هستی و دانشمندان زیادی از مسلمانان می شناسی خودت و اونارا جمع کن و با هم برگردین به کمک هم کیشانت .چرا در غرب ماندی.تمام انیشمندان و متفکران نه به اسلام و نه هر دینی و نه خدایی باور ندارند.مگر کسانی که در جو بسته پرورش یافتن...علم و دانش و تکنولوژی و تمام اختراعات و اکتشافات و دست آوردهای انسانی میراث مغرب هست.جهان سوم فقط خریدار .کپی کننده و مونتاژ کار هست.زیاد جوش نزن .
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 16:26
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
به مسلمانان توهین نکنید بگذارید آنها هر چقدر میخواهند به شما توهین کنند آخه مگه مجبورید هر کاری دنیای غرب کرد شما هم بکنید اصلا بهتون نمییاد, شما باید فقط به وظایف اسلامی تون عمل کنید , دست بردارید از این از خود بیگانگی , بابا کسی اصلا دوست نداره مسلمان باشه برای چی آنقدر تبلیغ دین تهی خودتون را میکند . اگر زری بپوشید اگر اطلس بپوشی همان کنگر فروشی الان 1400 ساله از ظهور اسلام میگذره هنوز هم طرفداران اسلام مثل محمد و علی لباس می پوشند هنوز هم فکر میکنند در بیابان هستند و از حمام خبری نیست , و اصلاح کردن سرو صورت هم هیچ بویی نبردنند.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 20:32
perser68 - فلوریدا - امریکا
تاراز - لیدز - انگلیس. متشکر از جوابی‌ که دادی و کار من رو هم راحت کردی(:بدرود
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 21:16
hashamdar - تهران - ایران
همه چپل چلاقا دور هم جمعند، این همه چپل چلاق یکجا ندیده بودم، چقدر خندیدم...
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 11:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.