اولین زن ایرانی در مسابقه بین‌المللی سه‌گانه شرکت کرد

شیرین گرامی، اولین زن ایرانی است که از سوی اتحادیه بین المللی ورزش سه گانه مجوز حضور در این مسابقات را دریافت کرد و امروز ۱۵ سپتامبر در مسابقات جهانی قهرمانی این رشته در هاید پارک لندن شرکت کرد.

شیرین گرامی در حالی که پوشش اسلامی به تن داشت همراه با ۸۵۰۰ ورزشکار دیگر از ۸۳ کشور مختلف در مرحله نهایی این دوره از مسابقات که شامل ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری و ۱۰ کیلومتر دو است، شرکت کرد.

شهریار صیامی، خبرنگار بی بی سی که در هاید پارک حضور داشت گفت: "در ابتدای مسابقه نام او به عنوان اولین ورزشکار زن از ایران در مسابقات سه گانه خوانده شد و مورد تشویق بسیار گرم تماشاچی ها از کشورهای مختلف قرار گرفت."

خانم گرامی که با پوششی متفاوت با سایر ورزشکاران وارد میدان شد با همکاری برگزارکنندگان خود را برای مرحله شنا آماده کرد.

مسئولین اتحادیه بین المللی سه گانه در یک متری خط شروع شنا یک چادر گذاشته بودند تا گرامی در آن لباس غواصی بپوشد و در یک متر بعد از پایان خط شنا هم چنین چادری قرار دادند تا او در فضایی محفوظ لباس خود را عوض کند.

پیش از این به دلیل مشکل عدم پذیرش پوشش اسلامی در بخش شنا، زنان ورزشکار ایرانی فقط در ماده دوگانه شرکت می کردند.

این خبر با بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی همراه بوده است که حضور یک زن ایرانی در مسابقات بین المللی ورزش سه گانه را رویدادی مهم در تاریخ ورزش ایران توصیف کرده اند.

روزنامه گاردین، چاپ لندن، روز پنجشنبه از مکاتبات چند ماهه مسوولان ورزش ایران برای حضور شیرین گرامی با پوشش اسلامی در این مسابقات خبر داد.

روزنامه گاردین که این حضور را "تاریخ ساز" خوانده، نوشته است که خانم گرامی از چهار ماه پیش با وزارت ورزش و جوانان ایران برای جلب رضایت آنها در تماس بوده است.

این روزنامه در بخشی از این خبر به گفتگویی با این ورزشکار پرداخته و نوشته است که او در راستای همین تلاش ها چند هفته پیش به ایران سفر کرده بود.

شیرین گرامی در اینباره به گاردین گفت: "وقتی شخصا در دفتر آنها حضور یافتم، مسئولان متوجه شدند که من کاملا در این امر جدی هستم و حاضرم برای شرکت در این مسابقات هر تلاشی را انجام دهم."

امروز خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از محمدعلی صبور، سرپرست فدراسیون سه گانه، خبر دریافت مجوز شیرین گرامی را تایید کرد.

آقای صبور گفت که مسئولان اتحادیه بین المللی سه گانه ساعتی پیش از آغاز مسابقه تمام مجوزهای لازم برای شرکت گرامی را صادر کردند و او به عنوان ملی پوش سه گانه ایران درمسابقات لندن حاضر شده است.

+128
رأی دهید
-12

Agha Jamal - پاریس - فرانسه
دماغش چاق، دمش گرم
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 22:14
rahaei - تهران - ایران
چقدر این دختر انرژی و حس خوب منتقل کرد . کیف کردم :)
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 23:28
تاراز - لیدز - انگلستان
با پرچم سیکها و نشان ارتجاع .لچک. فقط نماینده بیتی و بس.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 00:20
ojagh gaz - تهران - ایران
دمش گرم ،و نابود باد افکار عصر حجریه آخوندهای شیپیشو که استعدادهای مردم ایران را در هر زمینهٔ کور کردن ،و بجای اون پرچم که روش داسو چکش هست بهتر نبود پرچم ایران که شیرو خورشید هست .دستش میگرفت.لعنت بر هر چی‌ آخوندو افکار پوسیده اسلامی.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 05:33
mehrdad58 - لندن - انگلیس
یک زمانی‌ کشور ما به انگلیس وام داد و این آقایان عقب افتادهٔ به اصطلاح روشنفکر آمدند گفتند که شاه فلان و چنان ! اما چشمِ کورشان نمی‌دید که این مملکت ما به کجا رسیده که کشور دست اولی‌ مثل انگلیس میاد از ما وام میگیره ! روابط بین المللی خوب لیاقت می‌خواد که ایرانی‌ جماعت نداره !.همهٔ دنیا بد هستند فقط ایرانی‌ خوبه ! به اندازهٔ عرب‌های آآامارات هم لیاقت نداشتین و مملکتتون رو به اینجا رسوندین که دیگه حتا هند هم آدم حسابمون نمی‌کنه . حالا یک ورزشکارتون با چادر میاد لندن فکر می‌کنید که چی‌ شده ! ملتی‌ که فقط قد قدِ الکی‌ می‌کنه و صداش بلنده ! اما زورش به ۴ تا آخونده دوزاری نمیرسه! و بعد ۳۵ سال بدبختی تازه دنبال حسن کلید راه افتاده !
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 10:03
baadpaa - لندن - انگلستان
آفرین و هزازان آفرین به این دختر. زنده باد دختران و زنان با غیرت ایرانی. مرگ بر ارتجاع.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 16:45
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
تاراز - لیدز - انگلستان منم مخالف آرم سیک های هند رو پرچم ایرانم همون شیروخورشید که از زمان نادر شاه افشار رو پرچم بود عالیترینه.اما شرکت یک زن تو این شرایط شکستن تابوست. بجای متلک تشویقش کن.مهم اینه که از پشت مانیتور بجای پاچه گرفتن خودشو تکون داده ویک حرکت سالم ونمادین و بقول گاردین :تاریخ ساز رو انجام داده .زمان شاه هم دیگه گذشته ونمیشه کاریش کرد درود بر دختران وطن دوست ایران با هر مرام وپوششی.
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 16:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.