صعود پرسپولیس به رده دوم جدول با پیروزی مقابل گسترش فولاد

محمدرضا خلعتبری تک گل پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند



در ادامه بازی‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل گسترش فولاد تبریز به رده دوم جدول لیگ صعود کرد و سپاهان هم با برد مقابل استقلال خوزستان پنجم شد.

پس از داربی بدون گل تهران، پرسپولیس و استقلال هر دو هدف انتقاد‌های متعددی قرار گرفتند. پرسپولیس برای بهبود وضعیت خود در جدول و پاسخ به منتقدان نیاز به پیروزی داشت.

سرخ پوشان پس از باخت استقلال در بازی مقابل ذوب آهن این فرصت را داشت با برد مقابل میهمان خود، به رده بالای جدول صعود کند.

پرسپولیس از همان ابتدای مسابقه با حرکات سریع خط میانی خود یعنی پیام صادقیان، امید عالیشاه و محمدرضا خلعتبری موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه گسترش فولاد تبریز به وجود آورد.

تیم آبی پوش تبریز هم روی ضد حمله‌ها خطرناک بود، اما دو دفاع مرکزی پرسپولیس و نیلسون با هشیاری حملات این تیم را دفع کردند.
سایر نتایج هفته نهم لیگ برتر

    راه آهن سورینت صفر - فجر سپاسی ۲
    مس ۲ - فولاد خوزستان ۲
    داماش گیلان ۲ - صبای قم ۱
    استقلال خوزستان صفر - سپاهان ۲
    پرسپولیس ۱ -گسترش فولاد صفر

هر دو تیم حملات متقابلی را روی دروازه یکدیگر انجام دادند، ایمان موسوی مهاجم گسترش فولاد در نیمه اول در دقایق ۸ و ۳۵ روی ضد حمله موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه پرسپولیس داشت ولی نتوانست دروازه تیم میزبان را باز کند.

پرسپولیس در دقیقه ۴۳ نیمه اول و روی حرکت امید عالیشاه و خطای مدافع گسترش فولاد تبریز در داخل محوطه جریمه صاحب پنالتی شد و محمدرضا خلعتبری بر خلاف حرکت محسن فروزان دروازه‌بان گسترش فولاد دروازه تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

بازی در پایان نیمه اول با تک گل، خلعتبری به پایان رسید، گسترش فولاد تبریز نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و با در اختیار گرفتن میانه زمین حملات مختلفی را روی دروازه پرسپولیس طراحی کرد.

ایمان موسوی مهاجم گسترش فولاد در ده دقیقه ابتدای نیمه دوم می توانست حداقل دو گل را وارد دروازه تیم پرسپولیس کند ولی نیلسون و بی دقتی او مانع از باز شدن دروازه پرسپولیس شد.

پس از حملات اولیه تیم میهمان، پرسپولیس باز هم روی حرکات سریع خلعتبری و عالیشاه صاحب موقعیت گلزنی شد.

در دقیقه ۵۶ بازی پاسکاری خلعتبری و صادقیان، عالیشاه را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان گسترش فولاد قرار داد ولی در نهایت تکل به موقع مدافع این تیم مانع از به ثمر رسیدن گل دوم پرسولیس شد.

آبی پوشان گسترش فولاد، در دقیقه ۶۳ بهترین فرصت را برای زدن گل تساوی داشتند، مهرداد بایرامی روی پاس سامان نریمان جهان در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی ضربه او را نیلسون دفع کرد.

بازیکنان پرسپولیس هم در دقیقه ۶۹ بازی به راحتی می توانستند گل دوم را وارد دروازه تیم میهمان کنند، حرکت تکنیکی پیام صادقیان در پشت محوطه جریمه با پاس عالی او به خلعتبری همراه شد ولی این بازیکن در حالی که با دروازه‌بان تک به تک بود نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

در ادامه بازی پرسپولیس با در اختیار گرفتن بازی، مانع از نفوذ بازیکنان گسترش فولاد شد، و در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع پرسپولیس پایان یافت.

در دیگر بازی امشب سپاهان در اهواز، دو بر صفر استقلال اهواز را شکست و به رده پنجم جدول لیگ صعود کرد.

+72
رأی دهید
-43

RRR abi - واشنگتن - آمریکا
حالم از این پول لیس بهم میخوره!! ً
شنبه 23 شهريور 1392 - 02:27
آبي ترين - تهران - ایران
وآنگاه که نقطه پنالتی کشف شد سر و کله لنگ هم پیدا شد.
شنبه 23 شهريور 1392 - 05:03
pull.over - دوحه - قطر
تبریک. وان تو تری فور،رحتمی لایی خور :)
شنبه 23 شهريور 1392 - 05:04
dkdk - اسلیس - دانمارک
تنها چیزی که میتونم بگم اینه که این قرمز‌ها حسابی پوزه مخالفانشان را به خاک مالیدند.واقعا تعدادی اینقدر بدبختند که باخت تیمشان را گردن برنامه درجه ‌یک نود می‌‌اندازند!!!.۹۵ درصد فوتبال دوستان فردوسی پور را دوست دارند.البته اینو من نمیگم اینو همه میدونند برای همین پر بیننده‌ترین برنامهٔ تلوزیونی ایران همین نود است که خار شده رفته تو چشم بعضی‌‌ها .
شنبه 23 شهريور 1392 - 06:02
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
پرسپولیس سرور استقلاله . استقلال سوراخه
شنبه 23 شهريور 1392 - 06:07
esfahani90 - اصفهان - ایران
با سلام. بازی زیبا و تندی بود از هر دو تیم تبریک به طرفدار‌های پرسپولیس البته آن طرفدار‌های عزیزی که کلاس دار و اهل فوش و حرفهای رکیک نیستند. چندین سالی‌ میشد اگه اشتباه نکنم ۳ یا ۴ سال که بالایی حریف دیررینه خود قرار نگرفته بود.
شنبه 23 شهريور 1392 - 08:05
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
هر موقع که پرسپولیس نوری و رضایی را در ترکیب خود ندارد بازی قابل توجهی ارائه میدهد.مبارک باشد به همه سرخ پوشان به امید بازیهای بهتر که لیاقت پرسپولیس باشد با تشکر از علی‌ دائی اسطوره مقاومت و امید.
شنبه 23 شهريور 1392 - 12:16
sandalikhali110 - تهران - ایران
علی آقای دایی یه دونه باشی سرور قلعه نویی
شنبه 23 شهريور 1392 - 12:21
*Fanoos* - ایران - ایران
دمشون گرم پرسپولیس یعنی عشق یعنی امید و انگیزه برای موفقیت در جام جهانی 2014.
شنبه 23 شهريور 1392 - 13:37
kabous - لاس و گاس - آمریکا
به احترام ارتش سرخ..........استفراقیا خبرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررردار
یکشنبه 24 شهريور 1392 - 09:18
purelove_31 - مشهد - ایران
6666666666666666666666666666666666666666666666666666666
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 10:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.