بشار اسد: با نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه موافقیم

بشار اسد در این مصاحبه تلویزیونی تایید کرد که سوریه به عنوان بخشی از روند امضای کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی مدارکی را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه موافقت کرد که تسلیحات شیمیایی کشورش را تحت نظارت بین‌المللی قرار دهد.

رئیس جمهور سوریه به تلویزیون روسیه ۲۴ گفت: "سوریه تسلیحات شیمیایی خود را به خاطر طرح ابتکاری روسیه تحت کنترل جامعه بین المللی قرار می دهد و تهدیدات نظامی آمریکا در این تصمیم تاثیری نداشته است."

آقای اسد در این مصاحبه تلویزیونی تایید کرد که سوریه به عنوان بخشی از روند امضای کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی مدارکی را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه این اظهارات را در حالی بیان کرده که وزرای خارجه روسیه و آمریکا در حال تدارک برگزاری مذاکراتی در ژنو هستند. هدف از این اجلاس، یافتن راه حلی برای جنگ داخلی سوریه است.

آمریکا حکومت بشار اسد را عامل حمله شیمیایی به حومه دمشق در ۲۱ اوت می‌داند که به کشته شدن صدها نفر منجر شد.

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که به قزاقستان سفر کرده گفته است: "من مطمئن هستم فرصتی برای دستیابی به راه حلی صلح‌آمیز برای بحران سوریه وجود دارد. ما نمی توانیم اجازه دهیم این فرصت از دست برود."

آقای لاوروف پیشتر در مورد سه مرحله اصلی از طرح پیشنهادی این کشورگفت: "سوریه با پیوستن به کنوانسیون منع تسلیحات هسته ای امکان نظارت بر تولید واستفاده از این تسلیحات را فراهم می کند. سوریه اطلاعات مربوط به محل ذخیره این تسلیحات و جزئیات برنامه هایش را در این مورد ارائه می کند و کارشناسان در باره اقدامات ویژه ای که باید اتخاذ شود، تصمیم گیری می کنند."


تردید اردوغان و ارتش آزاد سوریه



ارتش آزاد سوریه با طرح روسیه برای نظارت بین‌المللی بر زرادخانه شیمیایی سوریه مخالفت کرده است



درخبری دیگر در مورد سوریه، ارتش آزاد سوریه، که نیروی اصلی غیرجهادی در برابر حکومت آن کشور است، با انتشار یک نوار ویدیویی، گفته است که به شدت با طرح روسیه برای نظارت بین‌المللی بر زرادخانه شیمیایی سوریه مخالف است.

این گروه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را غیرقابل اعتماد دانسته و گفته است که خودداری از برخورد نظامی با او زمینه ساز ادامه کاربرد تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه خواهد بود.

همچنین، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، گفته است که بعید می‌داند دولت سوریه به تعهدات خود در باره نظارت بین‌المللی و خودداری از کاربرد اسلحه شیمیایی عمل کند و افزوده است که هدف حکومت سوریه از تظاهر به قبول طرح روسیه، "وفت‌کشی و ادامه کشتار در سطح وسیع‌تر است."

+21
رأی دهید
-7

razmandeh - استکهلم - سوئد
به امید مرگ زودرس همه دیکتاتورها و در درجه اول خامنه‌ای و همراهانش.........................
جمعه 22 شهريور 1392 - 01:59
Ghomsheh - فیرفکس ویرجینیا - امریکا
روزی فرا خواهد رسید که بشار اسد نیز به سرنوشت قذاقی دچار خواهد شد. و سپس نوبت حامی بزرگ بشاراسد یعنی آیت الشیطان علی خامنه ای خواهد رسید. ان زمان چندان دور نیست.
جمعه 22 شهريور 1392 - 02:22
hamidla - هامبورگ - المان
خوشم میاد آمریکا با یه هوو کردن رسیه عقب نشینی کرد. اینم از قدرت پوشآلی اول جهان.
جمعه 22 شهريور 1392 - 09:53
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
Ghomsheh - فیرفکس ویرجینیا - امریکا!یک ضرب المثل چاله میدونی‌ هست که میگه:دو قرون بده آش به همین خیال باش.
جمعه 22 شهريور 1392 - 13:58
ir2013 - کرج - ایران
به نظر من این فتنه ای که در سوریه توسط دولت یهود و غرب تدارک دیده شده است هیچ وقت خاموش نخواهد شد
جمعه 22 شهريور 1392 - 15:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.