حزب اسلامی کار الهه راستگو را به دلیل فعالیت غیرتشکیلاتی اخراج کرد

با رای خانم راستگو، محسن هاشمی عملا از تصدی سمت شهرداری پایتخت ایران بازماند

حزب اسلامی کار در ایران الهه راستگو، نماینده شورای شهر تهران را از این حزب اخراج کرده است.

به نظر می رسد که اخراج خانم راستگو از حزب اسلامی کار، اولین نمونه علنی از اخراج سیاستمداری از حزبش به دلیل رفتار غیرتشکیلاتی پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است.


'تخطی از اساسنامه حزب'

حزب اسلامی کار که خانم راستگو سال ها عضو آن بود در بیانیه ای گفته او از اساسنامه حزب تخطی کرده است.

خانم راستگو در جریان چهارمین دوره انتخابات شوراها که در ۲۴ خرداد امسال برگزار شد با فهرست اصلاح‌طلبان موفق به پیروزی در انتخابات و ورود به شورای شهر تهران شد اما در جریان انتخاب تعیین شهردار تهران به محمدباقر قالیباف نامزد مورد نظر اصولگرایان رای داد.

آقای قالیباف سه روز پیش با ۱۶ رای در برابر ۱۴ رای آقای هاشمی، برای سومین بار شهردار تهران شد.

چهره های سیاسی اصلاح‌طلبان هم می‌گویند که خانم راستگو می‌بایست به نامزد مورد نظر اصلاح‌طلبان یعنی محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رای می‌داد.

خانم راستگو یک روز پیش از این گفته بود که خود را اصلاح‌طلب می‌داند اما با مقایسه سوابق محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی، به آقای قالیباف رای داده است.

او این موضوع را در جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد و این ادعا را که گفته می شود سوگند خورده بود تا به محسن هاشمی رای دهد، تکذیب کرد.

گزارش ها حاکی است که دست کم دو نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب شورای شهر، فاطمه دانشور و عبدالحسین مختاباد، حین صحبت‌های خانم راستگو جلسه را به اعتراض ترک کردند.

+56
رأی دهید
-2

کوین پارسی - تورنتو - کانادا
اینا که عضو حزب بادند. هر جا بیشتر بهشون برسه هموون جا چتر میندازند. پایبندی به کدووم اساسنامه.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 22:59
تاراز - لیدز - انگلستان
حزبی که نام اسلام را یدک بکشه بهتره بره به درک
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 23:05
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
آده هر کی میخواد با هر نظری باشه ولی شرف داشته باشه به کسایی کهحامیش بودن خیانت نکنه!اولش با لیست اصلاحات اومده بعد دور اول رای سفید انداخته به فاصله چند دقیقه نظرش عوض شده به قالیباف رای داده!عین خیانته جالبش اینجاست که میگه من قالیباف رو مناسب تر دیدم!چری شد تا روز قبل انتخابات که هی میگفتی هاشمی خوبه یهو تو 5 دقیقه رنگ عوض کردی؟مردم خائنا رو فراموش نمیکنن
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 23:54
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون تنها دلیل رای دادن این فاطمه سردرد به قالیباف این بوده که برادراش پیمانکارهای قالیباف بودن . اینکه یه جا گفته شب قبل از رای گیری خودم رو پیش خدا و پیغمبر مسول دیدم و به هاشمی رای ندادم دروغ محضه . البته چند درصد از مبلغ پیمانکاری داداش جونهاش به حساب این عفریته ریخته شده بعدها گندش در میاد . آقا هاشمی‌ ضرری نکرد ولی‌ کارهای مملکت برا مدتی‌ عقب میفته که با مدیریت عالی‌ آقا روحانی و بقیه اعضای کابینه و با رهنمود‌های آقا هاشمی‌ جبران پذیره . آره الهه جون برو داییتو دیوونه کن .
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 00:00
همه فن حریف - تهران - ایران
این الهه راستگو کلا آدم عوضیه. چندین دوره نماینده مجلس بوده البته با دوز و کلک. مثلا یه دوره به یکی از شهرهای کوچیک استان همدان رفته و خلاصه با دادن کفش و مایحتاج زندگی به مردم فقیر، رای شون رو جلب کرده و نماینده اونها شده در مجلس و بعدشم هیچ گلی به سر اون مردم بیچاره نزده. ما هر چی میکشیم از حماقت خودمونه که تمومی نداره.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 05:21
saye20 - تهران - ایران
این یعنی نفاق و دورویی بودن ، نفاف که شاخ و دم ندارد ظاهراًدرگروهی که هست می گویدمن باشماهستم دروغ می گوید درواقع با همپالگی های خوداست وبه نفع آنها کارمی کند .یک توصیه ای میخواستم به حزب اسلامی کار واصلاح طلبان بکنم افرادی را وارد حزب وبعد هیئت مرکزی کنید که کاملا شناخته باشید این خانم ضربه خیلی بدی به حزب شما وارد کرد ایشون حزب بادند و بداند اینجور اشخاص دربین مردم جایی ندارد
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 06:13
کبالت3 - کرج - ایران
اصولگرا به اصلاح طلب کلک میزنه اصلاح طلب به مردم کلک میزنه مردم هم به همدیگه کلک میزنن خلاصه همه با هم به خوشی و میمنت دست در دست هم دادیم به مهر به همدیگه و اگه کسی نبود به خودمون کلک میزنیم و میگذرونیم کبلائی.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 09:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.