اختلاف اولیا و مدارس آلمان بر سر شنای دختران مسلمان

برخی دختران مسلمان در حال حاضر هم از برکینی در کلاس شنا استفاده می‌کنند

یک دادگاه آلمانی در مورد معاف کردن دختران دانش آموز مسلمان از شرکت در کلاس های شنای مختلط تصمیم گیری می‌کند.

قرار است روز چهارشنبه، ٢٠ شهریور (١١ سپتامبر)، قضات دادگاه اداری فدرال آلمان در لایپزیک، که عالی‌ترین مرجع رسیدگی به اختلافات عمومی و اداری در آن کشور است، رای خود را در مورد پرونده شنای دختران دانش آموز مسلمان در استخرهای مختلط اعلام کند.

این دادگاه هنگام آغاز رسیدگی به این پرونده گفته بود که لازم است "مشخص شود تحت چه شرایطی یک دانش آموز را می‌توان طبق حق اساسی او در برخورداری از آزادی مذهب، از شرکت در برخی برنامه‌های مدارس معاف کرد."

به این ترتیب، قضات باید در مورد تعارض بین دو اصل مندرج در قانون اساسی آلمان، یعنی برخورداری شهروندان از آزادی‌های فردی، مانند انتخاب و عمل به مناسک مذهب مورد علاقه خود، و وظیفه دولت در ارائه خدمات یکسان آموزشی به همه کودکان، تصمیم گیری کنند.

این تعارض عمدتا از برنامه های درسی مدارس برای شنای دانش آموزان ناشی می شود. در این برنامه‌ها، دختران و پسران دانش آموز از یک استخر مختلط استفاده می‌کنند.

البته مدارس پوشش خاصی را برای شرکت در این کلاس‌ها تجویز نکرده و برخی از دانش آموزان دختر مسلمان با نوعی پوشش اسلامی شنا می‌کنند که به "برکینی" شهرت یافته است. این واژه ترکیبی از لغت برقع، نوعی پوشش اسلامی برای زنان، و لباس شنای بیکینی است.

با این همه، برخی از والدین مسلمان پوشاندن برکینی به دخترانشان را هم کافی ندانسته و گفته‌اند که شنای دختران در کنار پسرانی که تنها لباس شنای مختصری بر تن کرده‌اند مغایر اعتقادات دینی آنان است. این افراد خواسته‌اند دخترانشان کلا از کلاس شنا، که بخشی از برنامه ورزشی مدارس است، معاف شوند.


اختلاف اولیا و مدارس


والدین مسلمان نحوه اجرای برنامه شنای مدارس را مغایر اعتقادات خود می‌دانند



تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهد که ٧ درصد از دختران دانش آموز مسلمان در کلاس‌های شنای مختلط شرکت نمی‌کنند و نیمی از آنان هم موانع دینی را به عنوان دلیل ذکر کرده‌اند. علاوه بر این، ١٠ درصد از دختران مسلمان به سفرهای مدرسه‌ای که شامل اقامت شبانه دور از خانواده باشد هم نمی روند.

این وضعیت باعث بروز اختلاف نظر شدید بین مسئولان آموزشی و برخی والدین مسلمان شده و بعضی مدارس هنگام ثبت نام دانش آموزان، از والدین می‌خواهند تعهد کتبی بدهند که فرزندانشان در تمامی برنامه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

دست کم در یک مورد، یک پدر مسلمان مانع از تحصیل دخترش در دبیرستان شد زیرا شنا یکی از برنامه‌های اجباری مدرسه بود.

نتیجه رای دادگاه در این مورد مشخص نیست اما به گفته برخی کارشناسان حقوقی، قانون اساسی آلمان حق برخورداری کودکان از تحصیلات را بر آزادی مذهبی مرجح می‌داند و اختلاف بین والدین و مدارس در این زمینه، منحصر به مسلمانان نیست.

به عنوان مثال، دادگاه اداری فدرال آلمان در حال حاضر مشغول رسیدگی به شکایت یک خانواده پیرو فرقه شاهدان یهوه، یکی از فرقه‌های مسیحی است که گفته‌اند به دلیل عقاید دینی، به فرزندشان اجازه نخواهند داد فیلمی در مورد جادوگری را تماشا کند که بخشی از برنامه درسی است.

جامعه مسلمانان آلمان از مهاجرانی از کشورهای مختلف، از جمله ترکیه و کشورهای خاورمیانه، تشکیل شده و مسلمانان این کشور دارای تشکیلات گسترده‌ای برای انعکاس نظرات و دفاع از حقوق خود هستند.

برخی مسئولین آموزشی گفته‌اند که در سال های پیش، که جامعه مسلمانان بخش کوچکی از جمعیت را تشکیل می‌داد، معافیت چند دانش آموز از بعضی برنامه‌های درسی مشکلی ایجاد نمی‌کرد اما با توجه به تراکم جمعیت مسلمانان در بعضی مناطق، چنین اقدامی عملا به معنی خالی ماندن کلاس‌های درس و نوعی تبعیض علیه سایرین خواهد بود.

+48
رأی دهید
-47

kamran631 - لیون - فرانسه
من موندم که شهروندان کشور‌های اسلامی آیا مشکلی‌ غیر از مسائل پایین تنه دارند یا نه !؟. اگه انقدر به این موضوع حساسی، تو آلمان چه غلطی میکنی‌ !؟ خوب بررو کشور خودت !!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 13:32
کارگر - هلسینکی - فنلاند
برای پسراشون که از شب تا صبح تو دیسکو یا جاهای دیگه با دخترهای دیگه مخطلطن هیچ اشکالی‌ نداره .برین تو وان حموم شنا کنید
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:01
SANAZSARMAD - کلن - آلمان
خب راست می گن دیگه همه را که نمیشه به زور به یک دین و عقیده اورد. خوب کلاس های جدا بگذارند برای اون دسته از دخترهایی که دوست ندارند با پسرها مختلط باشند
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:04
nassau - مالاگا - اسپانیا
من هنوز نفهمیدم چرا اونهایی که خیلی‌ ادعا میکنند که مسلمان هستند تو اروپا چه کار میکنند؟؟ خوب برن مملکت خودشان یا برن کشورهای مسلمان، چرا نمیرن؟؟ میدونید چرا؟ چون تو اروپا هستند به خط پول، یعنی‌ یه مشت گدا گشنه مسلمان جم شدند تو اروپا به خاطر پول.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:20
faghat zartosht - شیراز - ایران
من موندم این مسلمونا اصلا برای چی میرن اروپا؟کسی مجبورشون کرده وقتی نمیتونن خودشون رو با محیط جدید وفق بدن؟مریضن؟اصلا کلا کشورهای غیر مسلمان جای افراد مسلمان نیست برای زندگی.تقصیر خود کشورهای غیر مسلمان هم هست که به اینها اقامت میدن.و موجب دردسر برای خودشون میشن
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:00
raha1984 - هامبورگ - المان
بابا برید گورتون گم کنید به همون جهنم دره هایی که ازش اومدید و اسلامتون رو در اونجا اجرا کنید و به همجنس بازیهاتون در اونجا ادامه دهید !!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:32
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
اه که واقعا گندشون بزنه این مسلمانان رو.هر خبری هر جای دنیا در مورد اینها هست در مورد عقب موندگی فرهنگی،مخالفت،مشکلات یا قتل و کشتار و خشونت و بدبختیه.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 15:52
be_pa.khaste - هارلم - هلند
آخه مثلمان عزیز واسه چی‌ پا میشی‌ میای اینجا وقتی‌ میبینی‌ اینجا اینجوره . جوابش اینکه با اینکه خودت مسلمونی اما میدونی‌ تو کشور اسلامی زندگی‌ سخته .
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:33
Shahin.Orel - تهران - ایران
وقتی ما به یک جامعه متمدن مهاجرت میکنیم،یعنی،سلام،ما اومدیم ازامکانات اجتمائی و قوانین مدنی که شما خارجیها با زحمت به دست آوردین،بدون زحمت استفاده کنیم.ولی وقتی در کنار این مهاجرت کوله باری از سنت های نا هماهنگ خودمون رو به جامعه میزبان میاریم و زیر شعار دموکراسی،ناتوانائی های فرهنگی خودمون رو زیرعنوان جعلی ارزش حتی به دادگاه میبریم،اونجاست که جامعه میزبان احساس خطر میکنه،اگر ناهماهنگی این اشخاص با جامه میزبان انقدر بزرگه،متمانا کشوری که ازش اومدن،محیطی مناسب تر برای اونها و عدم حضور چنین تفکری محیطی امن تر برای باور های مدنی آلمان خواهد بود.اینکه مسلمانی وارد اون جامعه بشه و با رفتارهای مذهبی خودش،باورهای مدنی اونها رو تهدید کنه،یعنی این مهاجر داره از تحمل اون جامعه سواستفاده میکنه.هر رفتار غیر استاندارد و باور مذهبی محترمه،تا وقتی که در چهار چوب کلوب خصوصی خودش باشه،ولی وقتی این رفتارناهماهنگ به خیابونهای عمومی شهری که من شهروند ش هستم، میاد .یعنی به حقوق جامعه میزبان داره تجاوز میشه
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 14:31
تاراز - لیدز - انگلستان
غرب یک روز هزینه حماقتش را خواهد پرداخت هر چند تا اینجا همه داده.مهمانی که برای میزبان تعیین تکلیف کند آن میزبان حتما احمق و بیشعور هست.اگر می خواهید با قوانین دوران بربریت صحاری عربستان زندگی کنید چرا بر نمی گردید بدانجا.مرده را زیاد بشوری........احترام به مردم جهان سومی مذهبی و فناتیک عقب مانده بسیار خوب نیست.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 16:01
nasim_nana - فرانسه - فرانسه
خوب اگه خیلی‌ سخته براشون برگردان به کشور خودشون همه‌چیز اسلامی هست
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:18
alborzi - کرج - ایران
ظاهرا تو آلمان پسر مسلمان وجود نداره !!!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:36
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
قوانین یک کشور باید بخاطر یک عده امل , متحجر تغییر بکنه , حالم از هر چی مذهب و مذهبی است بهم میخوره , خوب خبر نحست برگرد برو به همون کشور مسلمانی که بهش تعلق داری آنقدر برای دنیا مزاحمت ایجاد نکنید.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:43
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
این مسلمانان در آلمان هم یک تفه برای خود هستند. در کشور خود مسیحا را به دار می‌‌آویزند .کلیسای آنها را خراب می‌‌کنند . حرامی نام می‌‌دهند .تا پای آنها به اروپا می‌‌رسد آزادی دین می‌‌خواهند . به زور چادر به سر دختران خود می‌‌کنند . چاقو بر گردن خواهر خود اگر خلاف کند و به پسری سلام گوید. از آن طرف عکس خامنه‌ای را بر گردن و در دیسکو آلمانی هر هفته یک دوست دختر عوض می‌‌کنند و مادرشان مانند خر ماده نیش خود را باز می‌‌کنند و افتخار به پسر که این همه زرنگ است . و همه جا هم سینه ٔبر جلو : با زبان نیمه آلمانی‌ - من هستی‌ مسلمان و می‌‌کنی‌ افتخار باشی‌ مسلمان- انسان از این‌ها حالت استفراغ می‌‌گیرد.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:13
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
این هم یک رسوائی دیگر برای مسلمانان که خودشان را نمیتوانند با محیط زیستشان و قانون کشور میزبان تطبیق دهند و عقب مانده ذهنی و فرهنگی هستند و به درد زندگی در همان کشورهای اسلامی عقبمانده بوگندو میخورند. درضمن طبق گزارش سایت اشپیگل انلاین درخواست این دختر مسلمان توسط دادگاه آلمان رد شده و باید در دروس شنا شرکت بکند و بهانه دینی رد کرده میشود! آفرین به قاضی!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:59
ali-dk - لونگبو - دانمارک
nassau - مالاگا - اسپانیا : تو بی‌ همه کس و امسال تو از کجا میدانید به خاطره پول در اروپا هستن
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 21:15
ghom.666 - قم - ایران
اینها چرا نمیرن تو یه کشور اسلامئ زندگئ کنن اگه میگن اسلام خوبه....کدام کشور اسلامئ به مسلمانان کمک میکنه ...پس نتیجه میگیریم اسلام دین ......هستش..
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 19:49
agha farhad - نیوکاسل - انگلستان
کلا ما مسلمین را از مخ تعطیل کنند بهتر است،مرگ یکبار شیون هم یکبار،باشد که رستگار شویم.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 00:51
تن‌ تن‌ و میلو - دویسبورگ - آلمان
از هر چیزی ، واژه آیی ، اسمی و خلاصه موردی که به نوعی به اسلام مربوط میشود ، متنفرم. جهالت ، قهقرا و تحجر ، مخرب مغز انسان و تبدیل انسان به یک عقرب که فقط یک چیز برایش مهم است : تخریب!! به امید رهایی بشریت از اسلام!! شاید هزار سال دیگر. صدها سلفی هر جمعه در شهر مونشنگلادباخ آلمان، وسط خیابان، نماز جماعت میخوانند که بسیار چندش آور است دیدن این صحنه.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 20:50
khosrow60 - سوئد - سوئد
کشور‌های اروپا بخاطر نفع مالی‌ بزرگ‌ترین ظلم را به نوباوگان مسلمان ودیگر ادیان می‌کنن،همهٔ قیر اروّپا ایها باید بداننن که باید تابع قوانین اروپا باشن،قوانین اروپا با زحمت درست شده و بشریست و الهی ( سنگ سار ،دست و پا قطع کردن ،در همهٔ شرایط بچه به پدر میرسد،شهادت دو زن برابر یک مرد ،حلا‌ل و حرام وو ) نیست خوشبختانه.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:15
کبالت3 - کرج - ایران
اسلام خوبه ولی خوب پول و رفاه خوبتر تره حالا طوری نیست. مخ مال اسلام پرورش تن و جان وظیفه کفار اینو بهش میگن تقسیم کار اسلامی کبلائی.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 05:29
azadi2011 - تورنتو - کانادا
چادر و روبند امرووزه نماد تبلیغ یک دین و مرام است که جهاد در مرکز آن است و حمل این ابزار جنبه ی تبلیغی و دعوت به اسلام دارد و اجبار امر ذاتی آن می باشد۰ بنابراین آزادی فردی دیگران را بطور غیر مستقیم به خطر می اندازد۰ پوشش آزادانه با پوشش اسلامی تفاوت دارد۰
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 05:31
prince of darkness - دبی - امارات
اشخاص بسیار فرهیخته ایی در اینجا کامنت نوشته اند و نظرات مالامال از کینه و حقد خود را نسبت به اسلام ابراز داشته اند...دست همه شما درد نکند که با این کامنتهای بی محتوای خود هر چه بیشتر کینه ایی بودن خودتون رو به معرض نمایش میگذارید...انسان در هنگام اظهار نظر در مورد موضوعی باید بیطرف باشد و حرف حق را بزند...آیا در کشورهای عربی اگر نماز اجباری برای دانش آموزان بود وخانواده اروپایی اعتراض میکردند شماها همین کامنتها را در مورد آنها مینوشتید؟؟پس کجاست احترام به عقیده و ازادی ادیان؟؟آیا یک پدر حق نداره بگه نمیخوام دختر دبیرستانی من با جوونها شنا کنه؟ اگر این حرف رو بزنه میشه عقب مانده از نظر شماها؟؟ اگر لخت بودن و با نامحرم شنا کردن برای شماها افتخاره برای ما ننگه...برای ما مسلمانها خفت هستش..گناه هستش...خاک عالم بر سر شخص کینه ایی و حسود که نظرش رو از روی حسادت ابراز میکنه...
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 07:53
تاراز - لیدز - انگلستان
prince of dark.کسی با افکار دگم عقب مانده صحاری بربرستان سعودی مشکل نداره باهاش حال کن شماها که به این دوران تعلق ندارید.مسله اینه که برادران و خواهران همفکرت باید برگردند به آنجا که آمدن .اینجا جایی برای ملا عمر و بن لادن نیست هردو نشان اسلام واقعی هستن.جبهه النصر را می بینی در سوریه آنها بر اساس اصل قران عمل می کنند دمشان گرم که اسلام را نشان می دهند.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 10:38
مانفرد - ایران - ایران
راه حلش یه شوت تو ماتحت همشونه و پرتاب به همون خرابشده ای که ازش اومدند.یا نمیری جایی و یا رفتی باید تابع قوانین اونجا باشی.مگه یه خارجی میتونه تو ایران مثل کشور خودش رفتار کنه؟
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 12:30
Dani-Olsson - مالمو - سوئد
به به آفرین به شما ، اسلن هیفه وقت که راجبه .....Iسلام زده بشه ، امیدوارم که یک روز مردم بفهمن و فارسی را پاس بدانن
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 13:24
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
تاراز - لیدز - انگلستان- دوست گرامی این کاربر prince of darkness - دبی - امارات از بدترین نوع مسلمانهای فریبخورده سنی متعصب بیسواد و ناآگاه است که حتی برای اسلام خودش ایران و ایرانی بودن را بی ارزش میداند. سند کامنت دیروزش به من در لینک ( انتقاد زیدان از نقل و انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی بیل به مادرید ) که نوشت: اسلام از امثال تو زیاد به خودش دیده..خسرو پرویزت نتونست کاری کنه تو که ...هیچی...- در جوابش نوشتم: پس افتخار میکنی که خسرو پرویز شاه ایرانی نتوانست جلوی تجاوز اعراب وحشی صدر اسلام به ایران را بگیرد و افتخار میکنی که عرب و عرب پرست هستی!- این ابله اگر از وقایع تاریخی قبل ایران خبر داشت که اسلام با زور شمشیر وارد ایران شد و جنگجویان عربهای صدر اسلام چنان شهرت در بیرحمی و خونخواری و تجاوز به ناموس زن و بچه های ایرانی داشتند و مردم ایران آنزمان را به برده گی کشاندند و به زور شمشیر مسلمان کردند کمااینکه سند از کتاب اسلامی خودشان است که امام حسین سردار اسلام دستور داد مردهای ایرانی اسیر را برای برده گی بفروشند و زنان ایرانی را برای کلفتی و فاحشگی در خدمت اعراب بگیرند.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 16:57
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
prince of darkness - تو برو روبنده را تا بالای سرت بکش به کار دیگران چه کار داری؟!! خوابش را ببینید اروپایی ها هرگز نخواهند گذاشت شماها با این اندیشه های بربرانه و وحشیانه تان در کشورهایشان پا بگیرید و قوانین تازیان حجازی را اجرا کنید! مردم غرب از شما اسلامگراهای واپس گرا ی ریشو و عمامه به سر و روبنده بند متنفرند، فهمیدی یا نه؟ ضمنا دیدیم چطور امریکا بمب بر سرتان ریخت و آواره تان کرد آنقدر ترسو بودید که نماندید و بجنگید و رفتید زیر دشداشه تازیان اماراتی قایم شدید. پس بیخود دم از اسلام نزن.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 23:57
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
نه اینکه پیروان دینهای دیگر و بی دینها در کشورهای اسلامی حق زندگی دارند که انتطار دارید مسلمانها دینشان را تمام و کمال در اروپا اجرا کنند؟!!! پررویی را از حد گذرانده اید. بهایی که حق نفس کشیدن ندارد، مسیحی و یهودی نجس است، ارزش جانش نیمی از مسلمان است. در کشورهای عربی کلیساها را ویران میکنند و مسیحیان را میکشند. حال یک مشت عراقی زاده دم از آزادی دین در اروپا میزنند. خوشتان نمیاید برگردید به همان ویرانه ای که ازش امدید.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 23:43
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
البته آزادی ای که آن سیاهی از امارات یا همان دوبی ازش دم میزند، کشتن ناموسی، کتک زدن زن و دختر نگونبخت، ازدواج زورکی در نه سالگی، چندهمسری، شاید هم سنگسار و اعدام است که باید در اروپا مانند کشورهای اسلامی اجرا شود. اروپایی هم باید با دیدن این صحنه ها زجر اور خفقان بگیرند و دم نزنند چون دندشان نرم در کشورشان دموکراسی برقرار است و ما هم آمده ایم که اسلام را گسترش دهیم. اما آزادی دین در کشورهای اسلامی بویژه عربی و ایران امری ناپسند است و اقلیت؟؟!! دینی جانش در بیاید باید سر به امر ولی مسلمین نهد و در پستو آداب دینش را اجرا کند تا به قبای مسلمان برنخورد. تازه باید پولی هم دودستی بپردازد که اجازه نفس کشیدن به او داده اند. اگر هم خوششان نیاید با بمب خانه و پرستشگاهشان را ویران میکنند. در ماه روزه هم مسیحی و زرتشتی و بهایی و ....باید گرسنگی و تشنگی بکشند، و زنانشان حجاب بر سر کنند که یک دفعه ملا مکتبی ها و تازیان عمامه به سر دامن پوش هوا به سرشان نزند.
جمعه 22 شهريور 1392 - 00:21
prince of darkness - دبی - امارات
بنده نسبت به لطفی که علمای عظام در این کامنتها نسبت به بنده داشتند بسیار خشنود شدم...دست همه شما عزیزان درد نکند مخصوصاً استاد بزرگوار حقیقتجو...من فقط در جواب شما عزیزان سکوت میکنم و خودتان بهتر میدانید سکوت جواب چه کسانی است...
جمعه 22 شهريور 1392 - 16:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.