اندازه بیضه‎ها با مشارکت در بچه‌داری 'رابطه دارد'

بی بی سی : نتیجه یک تحقیق در آمریکا نشان داده است که هر قدر اندازه بیضه پدرها کوچکتر باشد، میزان مشارکت‌ آنها در بچه داری بیشتر است.

پژوهشگران در دانشگاه ایموری در آمریکا می‌گویند که پدرانی که بیضه‌های کوچک دارند بیشتر در کارهایی مثل غذا دادن، حمام کردن و عوض کردن پوشک بچه مشارکت می‌کنند.

آنها همچنین تفاوت‌هایی در اسکن مغزی پدرها هنگام نگاه کردن به عکس‌های فرزندشان یافته‌ و این را با اندازه بیضه‌ها مرتبط دانسته‌اند.

عوامل دیگری چون انتظارات و باورهای فرهنگی مردان هم نقش مهمی در میزان مشارکت آنها در امور بچه‌داری ایفا می‌کند.

رابطه شدت میل جنسی و اندازه بیضه‌ها و تمایل به داشتن رابطه جنسی متعدد در حیوانات کشف شده است.

این پژوهشگران درباره یک تئوری مربوط به تکامل تحقیق می‌کردند.

بر اساس این تئوری، در مردان رابطه معکوسی میان صرف انرژی برای انجام عمل جنسی و میزان انرژی که صرف بزرگ کردن بچه‌ها می‌شود، وجود دارد.

بر اساس این نظریه، هر چقدر بیضه‌ها بزرگتر باشد تمایل به تولید فرزند بیشتر از تمایل به نگهداری و مواظبت از فرزند خواهد بود.

در جریان این تحقیق که نتایج آن در نشریه رسمی آکادمی علوم ملی آمریکا منتشر شده است، رفتار هفتاد مرد بررسی شده است که فرزندان‌شان در سنین یک یا دو سالگی بودند.

تصاویر ام‌آر‌آی مغزی این مردان نشان داده است که در بخش پاداش مغز آنهایی که بیضه‌هایشان کوچکتر بوده است، تمایل بیشتری به انجام کارهای مربوط به فرزندشان وجود داشته است.

دکتر جیمز ریلینگ، یکی از این پژوهشگران به بی‌بی‌سی گفت: "این تحقیق نشان می‌دهد که بعضی از مردان به طور طبیعی علاقه بیشتری به بچه‌داری دارند، اما فکر نمی‌کنم این مسئله بهانه خوبی برای سایر مردان باشد. شاید بعضی‌ها باید برای مشارکت در بچه‌داری بیشتر تلاش کنند."

پژوهشگران معقدند که اندازه بیضه‌ها احتمالا از طریق میزان هورمون تستوسترون می تواند روی رفتار مردان تاثیر بگذارد، اما هنوز مشخص نشده که پروسه بچه‌دار شدن بتواند تاثیری روی پدرها داشته باشد.

دکتر ریلینگ می گوید: "برای نمونه ما می دانیم که وقتی مردها پدر می‌شوند میزان هورمون تستوسترون آنها کاهش پیدا می‌کند."

انتظارات اجتماعی و فرهنگی مردان در انجام وظایف پدری آنها، در این تحقیق مد نظر قرار نگرفته است.

+63
رأی دهید
-20

Cyrusiii - لیدز - انگلستان
معلومه، آدم خ... دار که زن‌ذلیل نمشیه.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 02:20
مانفرد - ایران - ایران
لامصصبها رو چی تحقیق کردند و چه نتیجه ای هم گرفتند.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 06:46
yashainiran - ایران - ایران
من که بچه ندارم و به اندازه بیضه هام توجهی نکرده ام امروز حتماً از محل کارم که رفتم خونه یواشکی نگاه می کنم ببینم که اندازه هاش چقدر هستند!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 07:35
montaghed - کلن - آلمان
خو..حالا دلیل علمی اینکه از اکثر بچه هام خبر ندارم فهمبدم..
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 08:00
sepherdad - سیدنی - استرالیا
بالاخره پول باید توی این دانشگاها یه جور مصرف بشه!!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 08:25
sara-irani - ایران - ایران
میبینم که یه نگاه دوباره می اندازید همه تان
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 09:21
Rezanl - امستردام - هلند
Cyrusiii - لیدز - انگلستان. واست متاسفم که بچه‌داری رو زن ذلیلی میدونی‌، فکر کنم تو عربستان بزرگ شده ای. تا دلت بخواد مرد تو دنیاست اگه تو نکنی یکی دیگه واست اینکارو انجام میده !
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 09:56
نوش آفرين - شیراز - ایران
منکه اصلا علاقه ای به این کار ندارم و همسر باید انجام بده وگرنه...
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 10:12
آزاد10 - آلمان - المان
بر اساس تجربه شخصی معتقدم که پدر باید با فرزند رابطه نزدیکی داشته باشد ولی نه نزدیکتر از مادر و فرزند. اگر پدری بیش از حد به فرزندش رسیدگی کند و مادر را کنار بزند باعث حسادت و سرخوردگی مادر میشود. خانمهایی که چنین مردی را تجربه نکرده اند آرزوی داشتنش را میکنند ولی باید از زبان کسی که آنرا تجربه کرده بشنوند که نزدیکی زیاد پدر و فرزند میتواند نتایج فاجعه باری برای خانواده داشته باشد. چند سال پیش اصلا اعتقادی به این گفته نداشتم ولی حالا...
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 12:54
kamran631 - لیون - فرانسه
بله سارا خانم، کار از محکم کاری عیب نمیکنه !!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 15:51
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
Rezanl - امستردام - هلند.....حرف مفت نزن، بچه داری کار زنه نه مرد. من فارس هستم یه فارس جنگجو و واقعی‌، آخه مرد کامل کارش پوشک بچه عوض کردن نیست، کارش خارج از خونست.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 19:14
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
نوش آفرین - شیراز - ایران....پس مطمئن بشو که شوهر آیندت بیضه‌های خیلی‌ کوچک داشته باشه، اصلا نداشته باشه که برات می‌شه نور الا نور.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 19:25
ستاره مشرقي - مارتین - اسلواکی
از این به بعد قبل از ازدواج اندازه بیضه رو چک کنید تا بامشکل بر نخورید
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 20:40
princesse - تهران - پرژن
Cyrusiii - لیدز - چندش آور..
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 00:11
sascha - سن هوزه - امريكا
خیلی‌ خنده داره با یه حساب سر انگشتی می‌شه سایز افراد رو فهمید و با چشم غیر مسلح زیر لباس آدمارو دید
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 00:24
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
نتیجه اینکه دختر خانمها قبل از ازدواج یه نگاهی به .... بندازند که پی میزان زن ذلیل بودن آقا داماد ببرند.sascha - سن هوزه - امریکا/ خیلی با حال بود کلی خندیدم .آزاد10 - آلمان - المان/ با نظرت کاملا مخالف هستم به نظر من خیلی هم خوب و عالی است این از روی تجربه میگیم.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 05:39
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
princesse - تهران - پرژن....اون موقع که من ۲۵ روز ۲۵ روز پوتین از پام در نمی‌اومد، تو کانال‌ها خاکریزا با عراقی‌ها میجنگیدم، تو گٔل و خار ۲ کیلومتر مجبور بودم سینه خیز برم اون همسنگرای عزیزم که امروز نیستند، اگه از نوع پوشاک بچه عوض کن بودند الان هم من هم تو داشتیم عربی‌ حرف میزدیم و باید از وزارت کشور عراق خروجی میگرفتیم که از ایران خارج شیم. برا من طرز فکر شما چندش آوره خانم محترم. مرد و زن بیولژیکالی مثل هم نیستند، مرد evolve نشده که بچه داری کنه، و زن هم تو این چند میلیون سال evolve نشده سختی جسمی‌ و روحی‌ جنگ و دفاع بکشه، اینها مثال بودند خیلی‌ چیزهای دیگه هم هست که مختص مرد‌ها هست و یا زنها. یک مرد ۱۰۰ سال سیاه نمی‌تونه کار یک زن را انجام بده، اون بچه‌ای هم که مرد بار بیاره بدرد مفت نمیخوره. شما همه چیز را طبق معیار زمان صلح و آشتی‌ و اسودگی‌ خاطر ‌میسنجید‌، دنیا نه اونجوری بوده و نه هم پس از این خواهد بود. کمک به همسر خود کردن هیچ عیبی نداره ولی‌ اگه رول عوض شه مصیبته برا جامعه. ما نباید بطور احساسی‌ و با ادعا با این گونه مسائل برخورد کنیم.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 10:32
shivaa - تهران - ایران
از مردای زن ذلیل و خونه دار نفرت دارم شدید...حالا علتش رو بهتر میفهمم!
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 13:56
katebrowns - تهران - ایران
Cyrusiii-لیدز-انگلستان....جناب آقای جنگجو...توجه کنید مسئله مشارکت مطرح است...این دوره زمانه که زنان برای کمک معاش خانواده بیرون از خانه کار میکنند ونیزمسئولیت کلیه کارهای خانه را بعهده دارند مسلما از شوهران نیز انتظار میرود که مشارکت داشته باشند و عارشان نیاید که گاهی پوشک عوض کنندتاپای بچه نسوزد.نترسید چیزی از مردیتان کم نمیشود.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 13:39
shivaa - تهران - ایران
Cyrusiii - لیدز - انگلستان . چرا اینقدر عصبی هستید؟همه مردها مثل هم نیستند.یکی مثل شماست یکی هم از جنگ و...فراری و علاقمند به مثلا کارهنری و بچه داری.طبیعیه که این قبیل روحیات به شرایط جسمی افراد هم مربوطه که یکیش اینجا بیان شد!
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 14:13
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
katebrowns - تهران - ایران. .....یه کم عجله کردی من جوابت را داده بودم پیش از این که کامنت شما را ببینم.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 16:44
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
katebrowns - تهران - ایران. ....صحبت از کار کردن زنها بیرون از خانه میزنید و کمک در امرار معاش، راستش اون مردی که نمی‌تونه سخت کار کنه و جون بکنه که نیاز نباشه زنش بیرون از خونه کار کنه نباید زن بگیره. مرد‌ها تنبل زنان پر ادعا. ژاپن کشوری که معمولان زن پس از ازدواج بیرون از خونه کار نمیکنه. مرد‌های ژاپن هم اگر مجبور باشند ۱۸ ساعت در شبانه روز کار کنند بی‌ پروا میکنند. در غرب مردها ۴۰ ساعت در هفته کار کنند کارفرما را میکشونن دادگاه. تنبل مفتخور. هم زن کار میکنه هم مرد. کی‌ بچه را بزرگ میکنه خدا میدونه. کلاه خودتون را قاضی کنید. جامعه ژاپن بهتره یا غرب؟ کجا جنایت، قتل، بچه بازی، مصرف مواد مخدر، مست بازی زد‌‌و خورد خیابانی، چاقو کشی‌ آدم کشی، تجاوز..و...بیشتره، نسبت به جمعیت، زندانی در کجا بیشتره، زندان کجاها پره، آمریکا چقدر زندانی داره نسبت به جمعیت، برید چک کنید مختون سوت می‌کشه. پیروی از مدل برابری زن و مرد چیزی نیست جز نابودی خانواده و اجتماع.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 17:17
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
البته فکر می کنم اندازه بیضه بیشتر با بی عرضگیه مردم ارتباط داشته باشه!
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 18:48
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
Cyrusiii - لیدز - انگلستان/ من با نظر شما موافق هستم , زن برای تربیت کردن بچه و بزرگ کردن آن ساخته شده البته این دلیل نمیشود که مردها کلا دور بچه را بک خط قرمز بکشند , و بگویند به ما ربطی نداره , پدر من هم ارتشی بودند ولی در مورد تربیت بچه ها و حتی نگهداری آنها در غیاب مادرم بهترین بودند. آدم باید اهل رزم و بزم باشه یه زمانی در شرایطی از زندگی مادر و پدر در شیفت های مختلف کار میکنند بنابراین باید در شیفت های مختلف هم از بچه ها به نحو؛ احسن نگهداری کنند که مجبور نشوند بچه را بدست بیگانه بسپارند. آنقدر هم عصبانی نباش.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 22:46
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
shivaa - تهران - ایران..عصبی نیستم، ولی‌ حالا که کامنت هام را میبینم حق بهت میدم که فکر کردی عصبی هستم.تو این موارد به آدم بر می‌خوره خوب، تا یه نفر از طرز فکرشون انتقاد میکنه یا بهاشون موافق نیست یا میگن، عربی‌ یا اسلامی . فکر می‌کنن فرهنگ ایرانی‌ ما از غرب هم تو این مورد جلوتر بوده و هست. من نه عرب هستم نه مسلمون. من فارس از استان فارس هستم. تو فرهنگ من زن بیرون از خونه کار نمیکنه. و به نظر من زن بیرون از خونه کار کنه یعنی‌ مردش بی‌ عرضست، نه بی‌ عرضگی بخاطر اینکه زنش کار میکنه، نه، بخاطر اینکه اگه اون مرد عرضهٔ داشت زنش احتیاج نداشت کار کنه. اگه عرضشو ندارید آقا زن نگیرید، بچه دار هم نشید، بچه تمام وقت به مادر نیاز داره، و شغل خانه داری و بچه داری هم ۲۴ ساعتست و دشوار، پدر هم جایگزین مناسبی برا مادر نیست.
‌پنجشنبه 21 شهريور 1392 - 23:37
Behdin - آمستردام - هلند
آیا کار کردن زن، فقط باید دلیل مالی و اقتصادی داشته باشه ؟ شرکت در جامعه، پرورش و رشد شخص در ارتباط با مردم، به کار گرفتن دانشی که در سال‌های تحصیل بدست آمده، این‌ها مهم نیست ؟ برای تربیت و پرورش یک بچه هم دو نفر دلسوز اهمیت داره، جنسشان هم مهم نیست. بیا به اندازه زنهای حرم عربستان خانواده بهت نشون بدم که ۲ تا مادر یا ۲ تا پدر دارند، بچه‌هاشون هم با بچه‌های دیگر همکلاسی هیچ فرق ادبی‌ و تربیتی‌ ندارند، تازه خیلی‌ هم انسان تر و صبورتر و با شعور تر
جمعه 22 شهريور 1392 - 16:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.