بحث‌های موافق و مخالف با "نوزاد سه والدی" در ایران

رئیس مرکز تحقیقات سلولی می‌گوید در ایران می‌توان از طرح"نوزاد با سه والد" برای زنان مسن یا جلوگیری از نوزاد مبتلا به اختلال ژنتیکی استفاده کرد. این امر مخالفت برخی دیگر از متخصصان را به همراه داشته است.

گزارش کامل را اینجا بخوانید

+47
رأی دهید
-4

Shahin.Orel - تهران - ایران
البته یک نوزاد حلال زاده کور و شل مسلمان ، بهتر از یک نابغه حـ... هست ! مشیت الهی این بوده ! خدایا! راضیم به رضای خدا ! این ٣ تا بچه عقب مونده به دنیا اومدن ، بلکه امام رضا واسه چهارمی یک کاری بکنه . اینها یک مسله ابتدایی تلقیح خارج از بدن هنوز واسشون سواله ! حالا بچه با ٣ والد! در ایران تنها تخمک زن میتونه به عنوان دونر اهدا بشه ، اسپرم نمیتونه برای تلقیح زن شوهر دار اهدا بشه ! تنها اسپرم شوهر میتونه با تخمک زن مجرد تلقیح بشه و در رحم همسر اون مرد قرار بگیره و متوحش ترین قسمت اینه که در آزمایشگاه بین ظرف اسپرم و تخمک غریبه خطبه عقد خونده میشه
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 18:48
ekman - شیراز - ‫ایران
اینکه میشه گفت نوراد دو والدی نه نوزاد سه والدی،اگر میگفتند نوراد سه والدین(دو پدر و یک مادر) صحیح تر بود.در حقیقت لغت والده برای مادر و والد واسه پدر استفاده میشود.و امّا اگر این روش ناهنجاری ژنیتیکی بوجود نیاورد،هیچ اشکالی نخواهد داشت و فقها نباید مخالفت نمایند و این بهتر از آنست که اصلا زوجی بچه دار نشوند و آخر سر هم جدائی و متارکه بخاطر بچه دار نشدن،و حتی بهتر از بفرزندی گرفتن است چون لااقل مادر حس مادری بیشتری خواهد داشت .
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 20:01
تاراز - لیدز - انگلستان
خمینی خودش اولی بوده تازگی نداره.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 16:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.