جان کری‌: اسد با تحویل سلاح‌های شیمیایی می‌تواند جلوی حمله را بگیرد

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید، تحویل سلاح‌های شیمیایی توسط اسد می‌تواند جلوی حمله به سوریه را بگیرد. جان کری افزود، آمریکا می‌داند، رژیم اسد دستور حمله شیمیایی را داده و کنترل سلاح‌های شیمیایی در دست اسد و دو نفر دیگر است.

گزارش کامل را اینجا بخوانید

+38
رأی دهید
-43

بهرام2012 - تهران - ایران
دقیقاً همان خواسته که از معدوم جنایتکار معمر قذافی هم توسط همین آمریکا مطرح گردید و او نیز بخاطر بقای خویش اعتماد کرد و پذیرفت. اما نتیجه را همگان بیاد دارند که نه تنها رژیم آدمخوار قذافی بلکه خود آن دیوانه جنایتکار تروریست پرور هم دقیقاً توسط آمریکا که دیگر دوست و هم پیمانش شده بود نابود شد آنهم به آن شکل و وضع فجیع. آیا واقعاً میتوان به آمریکا باور داشت؟؟؟هیچ عاقلی با دیدن اینهمه قرائن دقیق و حاضر اگر نوک سوزن عقل و درایت داشته باشد هرگز به آمریکا اعتماد نمیکند.
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 16:37
با احترام - منچستر - انگلستان
به جان کری مگیم لطفط حمله کن تا سران امریکا را به تاریخ بسپاریم
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 17:27
بهرام2012 - تهران - ایران
دقیقاً همان خواسته که از معدوم جنایتکار معمر قذافی هم توسط همین آمریکا مطرح گردید و او نیز بخاطر بقای خویش اعتماد کرد و پذیرفت. اما نتیجه را همگان بیاد دارند که نه تنها رژیم آدمخوار قذافی بلکه خود آن دیوانه جنایتکار تروریست پرور هم دقیقاً توسط آمریکا که دیگر دوست و هم پیمانش شده بود نابود شد آنهم به آن شکل و وضع فجیع. آیا واقعاً میتوان به آمریکا باور داشت؟؟؟هیچ عاقلی با دیدن اینهمه قرائن دقیق و حاضر اگر نوک سوزن عقل و درایت داشته باشد هرگز به آمریکا اعتماد نمیکند.
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 16:37
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
جان کری مشنگ تر از اوبامای ترسو که از امریکا شیر بی دندان ساختند! تا حالا سیاست خارجی آمریکا اینقدر خنده دار و بازی و مانور مضحک نبود که حتی ملاهای ایران هم مثل کل دنیا به ریششان به حق میخندند! وقتی کار دست آدمی بی تجربه مثل اوباما بیافتد بهتر از این نمیشود که آمریکا را ببر کاغذی کرد. معلوم است وقتی که گربه در خانه نباشد موشها بر روی میز میرقصند!
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 17:50
yas abi - ببرسل - لز
سیاست همش دروغ و ۲ رویی. اولا این سلاح‌ها رو خود شما غربی‌ها به او دادید، که به صدام هم دادید (کمپانی آلمانی‌) و خود شما آمریکا ای‌ها تو جنگ علیه صدام هم استفاده کردید، به همراه سلاح خفیف هسته‌ای، حالا که یک زری اول زدید که حمله می‌کنید و با اولتیماتوم ایران و روسیه جا زدید، گفتید یک حمله کوچولو، ۳ روزه به محل نگهداری سلاح شیمیایی! حالا می‌گید اگه سلاح شیمیایی بده حمله نمی‌کنیم. اون کسی‌ که سوال کرد هم از خودتون بود. می‌خوام ببینم که اگه حمله نکنید، جواب اون وحشیهای آمریکا یی (نو محافظه کارها) رو چی‌ میدین؟ اونا اگه هر ۲-۳ سال یک بر به یک جایی‌ حمله نکنند خوابشون نمی‌بره.
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 19:50
henryaaaa - لوس انگلس - امریکا
مگه اوباما قرار بوده منافع ملتی جز ملت آمریکا رو حفظ کنه؟؟؟ مگه منافع ملت آمریکا اینه که چپ و راست دولتشون حمله نظامی کنه؟؟ دیدیم بوش با نادانی چگونه یک ملت رو به پرتگاه ورشکستگی رسوند
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 06:14
Falcon11 - لندن - انگلیس
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 12:16
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
henryaaaa (1 - لوس انگلس - امریکا- بحث بر سر ناپختگی و دوروئی سیاست آمریکا و اوباماست. شاید اوباما خودش فردی ایده آلیست بوده یا باشد ولی در عمل نشان میدهد که عروسک خیمه شب بازی مشاوران اطرافش هست و از خودش اراده سیاسی و تصمیم گیری ندارد. مگر میشود اوباما هفته ها تا حتی پریروز با چه دلایلی محکم و منطقی حمله نظامی آمریکا به سوریه را توجیه میکرد و گوش فلک را کر کرده بود که باید اسد را تنبیه کرد چونکه با سندی که دارد بیش از 1500 نفر که زیرشان 400 بچه بودند با سلاح شمیائی اسد به کشتن رفتند و باید بخاطر مسائل اخلاقی هم شده اسد بخاطر خون 400 بچه بیگناه سوریه ای تنیبه شود و پس حالا چی شد که همه استدلال و دلایلش برای حمله نظامی یک شبه بی اعتبار شدند و دیگر دفاع از خون 400 بچه سوریه ای بی ارزش شد؟ آیا به چنین سیاستی و سیاستمداری میشود اعتماد کرد که یک شبه زیر حرف خودش زد و بیخیالش شد؟ آمریکا همیشه بخاطر منافع خودش وارد جنگ شد و بار دیگر با عقب نشینی و زانو زدن اوباما در مقابل روسیه و ایران ثابت شد و ثابت کرد . در 2
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 18:01
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) که تمام حرفهای قبلی اوباما برای دفاع از ارزشهای اومانیستی فقط پروپاگاندای همرمز جمع کردن بیش نبود. اینجاست نه تنها اوباما خودش رسوای عالم شد بلکه همه ماهیت اصلی سیاست فریبکاری آمریکا را فهمیدند که رویشان نباید زیاد حساب کرد. از مستر اوباما بپرسید پس چی شد که تا دیروز میگفت حتماً باید اسد تنبیه بشود وگرنه رژیمهای تروریستی دیگر مثل رژیم ملاها ایران و کره شمالی هم دیگر روی حرف او و تهدید امریکا تره خُرد نمیکنند و نخواهند کرد چونکه از ضعف آمریکا و شخص اوباما پی بردند که شجاعتش از یک گربه هم کمتر است و برای شغل ریاست جمهوری امریکا انتخاب بسیار نادرست و احمقانه ای است! بیش از اینکه اوباما ملت آمریکا را بیش از این در چشم جهانیان دلقک و کوچک کند باید فکری برای برکناری اش کرد! او که در هیچ زمینه ای موفق نبود و فقط از روی ترحم برای پوست سیاهش و سمبلیک به این مقام رسیده حتی موفق نشده یک درصد اوضاع سیاهپوستان امریکا را بهتر کند چه برسد با دو گرم مغز نخودی خودش سیاست دنیا را درست تعیین کند. در 3
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 18:01
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) از نامه نگاری سازشکارانه اوباما با خامنه ای که سلطان قابوس نامه رسانش بود و محتوای نامه که در برخی رسانه ها درج شده خبر دارید؟ در حالیکه خود اوباما بهتر از هرکسی باید بداند که عامل اصل برهم زدن صلح و آرامش در منطقه دخالت رژیم ملاهای ایران در کشورهای عربی است و حمایتشان از تروریستها با پترول دلارها و سلاحهای نظامی. پس چرا بجای سر مار افعی رژیم ایران را زدن دنبال دمش در سوریه میگردد؟ حالا از این عقب نشینی و تسلیم اوباما ببینید که در وهله اول مزدوران رژیم ملاها خوشحال میشوند و برایش دست میزنند و حق هم دارند که دم از پیروزی بزنند و بگویند امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و باید به پیروزیشان بر اوباما و آمریکا در این مرحله تبریک گفت یا نه؟ حالا چه جوابی برای عقب نشینی و شکست خودش دارد و وعده اش برای انتقام گیری از خون 400 بچه سوریه ای که توسط گاز سمی اسد کشته شدند چی میشود؟ به نقل از گزارش امروز سازمان جهانی نظارت حقوق بشر باز با سند نظامی ثابت شد که ارتش سوریه مسئول استفاده از سلاح شمیائی بوده که البته دیگر برای اوباما مهم نیست! خلاصه رسوائی بزرگ برای اوباما و آمریکا!
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 18:02
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) البته ممکن است سیاست جدید موافقت آمریکا برای خلع سلاح شیمیائی کردن رژیم اسد و حمله نکردنش یک کلک باشد تا ابتدا سلاحهای خطرناک از دست اسد گرفته شود یا نابود شوند بعد که دیگر خطری برای استفاده از سلاحهای شیمیائی نبود برای کشورهای همسایه سوریه بعد آمریکا به سوریه حمله کند. ولی خب سوریه و روسیه انقدر هم خر نیستند که به این چیزی که من گفتم پی نبرند و حتماً از امریکا قبل از نابودی سلاحهای شیمیائی اسد گارانتی میگیرند که امریکا به سوریه حمله نکند که باز نادیده گرفتن حمایت از گروههای چند میلیونی مخالف اسد است و دست آزاد گذاشتن اسد برای ادامه کشتار مخالفینش با بمبارانشان. در این بازی سیاسی تنها برنده اسرائیل است.
‌سه شنبه 19 شهريور 1392 - 18:49
henryaaaa - لوس انگلس - امریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان خواهش می‌کنم این طرز فکر احمدی نژادی یا ایرانی‌ تئوری توطئه رو کنار بذار. باید تو آمریکا زندگی‌ کنی‌ که بفهمی چقدر احمقانه هست که بگی‌ رئیس جمهور آمریکا عروسک خیمه شب بازیه. شرایط با ایران خیلی‌ متفاوته. آمریکا یا اوباما که قاضی یا دادگاه بین‌المللی نیستند. مهمترین هدف اینه که سلاح کشتار جمعی دست تروریست‌ها نیفته.
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 05:39
Azadikhah - تكسل - هلند
یعنی اینقدر ملت رو کشته بی‌خیال حمله نمی‌کنیم.خوب آقا جون نمیصرفه مگر سوریه لیبی‌ هست! اینم از این.حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان:دوست عزیز همینطور که میدونی‌ اسد با اسرائیل خوب هست در نتیجه رفتنش به ضرر اسرائیل خواهد بود با حرفاتون موافقم ولی‌ ارتش آزاد هم زیاد چنگی به دل‌ نمیزنه مخصوصا که یک شاخه از آان با القاعده پیمان دوستی‌ بستند در نتیجه آمریکا و اروپا زیاد به اینها اعتمادی نداره با این وضعیت جنگ داخلی ادامه داره و بشار اسد با بمب و تانک به جنگ مخالفان می رود و اتفاقی هم نمی افتد!
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 10:24
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
henryaaaa (1 - لوس انگلس - امریکا- نوشتی: باید تو آمریکا زندگی‌ کنی‌ که بفهمی چقدر احمقانه هست که بگی‌ رئیس جمهور آمریکا عروسک خیمه شب بازیه.- اولاً طرز تفکر خودت احمقانه است ( در جواب توهینت! ) که فکر میکنی حتماً باید در امریکا زندگی کنی تا درباره اش نظر بدهی. مثل این است که بگوئی حتماً باید بمیری تا بدانی مُردن چیست. اگر خبر نداری حتی در دهاتهای آلمان هم میشود چند کانال تلویزیونی ( گذشته از اینترنت سرعت بالا! ) از طریق اتصال کابلی یا ماهواره داشته باشی که من از CNN گرفته تا غیره مدام نگاه میکنم ببینیم در کشور عمو سام چه خبره؟ اگر من به نظر تو طرز فکر احمدی نژادی دارم شخص اوباما ( که شما کاسه لیسی اش را میکنی! ) رفتار احمدی نژادی دارد مثل سوالهای از پیش تعیین شده فرمایشی در مصاحبه تلویزیونی با یک مشت مجری برنامه های سفارشی برای خرکردن آمریکائیها. چرا در شش مصاحبه تلویزیونی اش کسی از خبرنگارها ازش همین سوالی که من کردم ازش نپرسید پس آقای اوباما حرف دیروزتان چه شد که کشتار 1500 سوریه ای را جنایت به بشریت میدانستید و قول صددرصد دادی. در 2
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:07
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) که اسد باید تنبیه بشود و حالا امروز حرفتان را عوض کردید؟ و دنبال راه حلهای دیپلماتیک هستید؟ ما دُم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟ اوباما قسم حضرت عباس میخورد که مدرک دارد و صددرصد مطمئن است که استفاده سلاح شیمیائی کار اسد بوده و باید به سزای اعمالش برسد. پس کجاست حرف و عمل مرد سیاسی که میخواهد اعتبار داشته باشد و قابل اعتماد باشد؟ جای دیگر نوشتید:آمریکا یا اوباما که قاضی یا دادگاه بین‌المللی نیستند.- حرفی از این چرندتر؟ چطور حالا که اوباما سیه روی شد ( کنایه به پوست سیاهش نیست بلکه: تا سیه روی شود هر کی در او غش باشد ) و عقب نشینی کرد و پا پس کشید امثال شما این حرف را برای توجیه کردن ناپختگی سیاسی اوباما میزنید؟ اوباما خودش اول به قاضی رفته و اسد را برای کاربرد سلاح شیمیائی محکوم کرد یا نه؟ بعد میگوئی اوباما قاضی نیست؟ هنوز هم برای مردم امریکا دیر نشده کسی را که صلاحیت و تجربه و سواد سیاسی برای ریاست جمهوری آمریکا را ندارد ادامه به تخریب چهره جهانی آمریکا بدهند که در گزارش زیر ببینید که اوباما چه گندی زده؟ در 3
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:07
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) راستی گویا تغییر نظر اوباما برای این بود که زنش میشل اوباما با حمله به سوریه مخالف بود. من در کامنتهای گذشته اشاره کردم که اوباما بدون کمک زنش حتی شلوارش را نمیتواند بالا بکشد و برای دل و خواست میشل رئیس جمهور شده وگرنه آدمی که چنان کودکی ناهنجار داشته و یک عمر تبعیض نژادی در آمریکا را خود بعنوان سیاهپوست لمس و اعتراف کرده و کارنامه درخشانی قبل از کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری نداشته نباید حزب دمکرات اجازه میداد چنین آدم ترسو و بی تجربه ای با اعتماد به نفس پایین و سست اراده و گیج سیاسی مقام ریاست جمهوری آمریکا را در دستش بگیرد! در کارنامه پنج سال ریاستش چه گُلی به سر امریکا و امریکائی ها زده؟ دوسال آخر دوره ریاست جمهوری آمریکا هم که به lame duck معروف است که بخاطر رفتنی شدنش بعد از دوره هشت ساله فقط باید یا به ساز مجلس سنا و کنگره برقصد و یا مستر اوباما ایام پایانی دورانش را به گلف بازی مشغول شود. در ادامه گزارش زیر را بخوانید: گزارش واشنگتن تایمز از بحران خاورمیانه سوریه یا ایران؟ کدام هدف است؟ در 4
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:07
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) توصیه‌ای برای اعضای کنگره آمریکا که از آن‌ها خواسته شده از حمله به رهبری آمریکا به سوریه حمایت کنند: اولویت‌ها را در نظر بگیرید، روشن کنید که چه چیزی برای کشور بیشترین اهمیت را دارد. دولت اوباما به درستی به دو موضوع اضطراری اشاره می‌کند: متوقف کردن ایران در پیشرفت هسته‌ای و حفظ امنیت اسرائیل. مورد سومی هم به این‌ها اضافه می‌شود: بالا بردن اعتبار آمریکا که توسط خود اوباما تنزل کرده است.( این حرف من نیست: بالا بردن اعتبار آمریکا که توسط خود اوباما تنزل کرده است).توجه داشته باشید که هیچ اشاره‌ای به سلاح‌های شیمیایی سوریه نشده است. چون پیشرفت‌ هسته‌ای ایران در مقایسه با موضوع سوریه خطر بسیار بیشتری دارد. حمله شیمیایی 21 اوت چندین معاهده بین‌المللی را نقض کرد اما مسلما هیچ‌کس انتظار ندارد این حمله محدود دیکتاتورهای ناامید را بازدارد.چگونه می‌توان به اولویت‌ها در مورد ایران و اسرائیل و آمریکا دست یافت؟ گزینه‌های متعددی موجود است، از خشن‌ترین تا آرام‌ترین:1. سرنگونی رژیم اسد. فی‌نفسه ایده جذابی است خصوصا به خاطر این‌که متحد شماره یک تهران را از بین می‌برد. در 5
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:07
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
5) و مسیر کمک به حزب‌الله را مسدود می کند. اما این سناریو کنسرو کرم‌ها را باز می‌کند: هرج و مرج در سوریه، دخالت خارجی همسایه‌ها، حضور گروه‌های مرتبط با القاعده، دشمنی علیه اسرائیل در بلندی‌های جولان و افتادن سلاح‌های شیمیایی به دست سازمان‌های تروریستی. سقوط بشار اسد می‌تواند سرنوشت عراق و لیبی را به دنبال داشته باشد و موجب سال‌ها خشونت و بی‌ثباتی گردد. این موضوع می‌تواند جایگاه اردوغان را، که در غیر اینصورت رو به نابودی است، دوباره بالا بکشد.2 .تنبیه رژیم بدون سرنگونی آن، که برخورد پیشنهادی دولت اوباما است. این گزینه هم نتایج روشنی ندارد: شواهدی وجود دارد که رژیم اسد نگران تنبیه آمریکا نیست و آمادگی دارد که دوباره حمله شیمیایی انجام دهد یا اینکه ایران منافع آمریکا را هدف قرار دهد. همچنین حمله محدود می‌تواند موجب بروز خشونت علیه اسرائیل شود. باقی ماندن آقای اسد می‌تواند به او اجازه دهد که فکر کند آمریکا را شکست داده است. این گزینه تمام خطرات سرنگونی او را دارد اما مزیت خلاصی از دست او را ندارد. در 6
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:08
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
6) 3. هیچ کاری نکنید. این گزینه بدی‌های متعددی دارد: اگر اسد به خاطر حملاتش تنبیه نشود اعتبار آقای اوباما پس از این‌که عنوان کرد استفاده از این سلاح خط قرمز آمریکاست تضعیف می‌شود و تندروهای ایران را تقویت می‌کند. با این حال، مزیت این را دارد که به آتش جنگ سوخت بیشتری نمی‌رسد و بن‌بست سودآور استراتژیک بین رژیم و شورشیان حفظ می‌شود و مهم‌تر از همه این ها، حواس واشنگتن از کشور مهمتری پرت نمی‌شود: ایران. رژیم ایران به نقطه ساخت سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک است و می‌تواند به سرعت آنرا آماده استفاده کند. بر خلاف استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان سوریه، آینده تصمیم ایران موضوعی است که مستقیما بر آمریکا تاثیر دارد.برای کنگره موضوع کشتار سوری‌ها اهمیت کمتری نسبت به موضوع ایران دارد. آقای اوباما شیوه بیل کلینتون را دنبال کرده است و نیروهایش را در جاهایی آماده قرار داده که آمریکا دقیقا منافع مستقیمی ندارد مثل سومالی، بوسنی، کوزوو، هائیتی، لیبی و حالا سوریه. باید این سئوال را پرسید که آیا سربازان آمریکایی فقط برای حفاظت از کشورشان گسیل می‌شوند؟ در 7
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:08
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
7) منبع گزارش بالا: واشنگتن تایمز - 8 سپتامبر2013 - از روز آنلاین. چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲-گزارش واشنگتن تایمز از بحران خاورمیانه. خب حالا ببینید که چه حساب و کتابهائی در سیاست آمریکا بوده یا میتواند باشد و کاری که اوباما کرد خالی کردن پشت مبارزین سوریه ای نبوده؟ صد هزار نفر کشته شدند برای اینکه بهشان توسط امریکا و دیگر کشورها قول حمایت از گروه مخالفین و براندازی رژیم اسد داده شده و اوباما تاکید کرد که با سلاحهای مجهز دادن از مبارزه مسلحانه مخالفین اسد حمایت میکند و بعد از طرف دیگر میگوید ما نمیخواهیم اسد برانداز باشیم و سر قدرت بماند ولی فقط سلاح شیمیائی استفاده نکند ولی اجازه دارد سر مردمش بمباران و هزار جنایت دیگر بکند و ما بیخالش میشویم و فقط تماشا میکنیم. این است سیاست اوباما که دم از اخلاق انسانی و دفاع از حقوق بشر میزند؟ ما نمی گوئیم مخالفین اسد همه فرشته هستند ولی منافع میلیونها نفر مخالفین غیر جهادیست اسد را نباید بخاطر چند هزار مسلمانهای افراطی نادیده گرفت. خب اگر ماندن اسد به نفع اسرائیل و غرب است چرا با وعده حمایت توخالی به مخالفین جان صد هزار مردم سوریه را به بازی گرفتند؟
‌چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 17:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.