اوباما: سوریه، افغانستان یا عراق دیگری نخواهد بود

رئیس جمهور ایالات متحده با تأکید بر لزوم دست زدن به اقدام نظامی علیه حکومت بشار اسد، می‌گوید سوریه افغانستان یا عراقی دیگر نیست و حمله آمریکا به سوریه «یک مداخله بی‌انتها نخواهد بود».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما ۱۶ شهریورماه در پیام هفتگی خود خطاب به مردم آمریکا، حمله شیمیایی ۳۰ مرداد در سوریه را نه فقط حمله‌ای به «شأن انسان» که «تهدیدی برای امنیت ملی» آمریکا دانست و افزود که اگر به این حمله شیمیایی پاسخی داده نشود، «بشار اسد می تواند بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند» یا این تسلیحات می‌توانند به دست «تروریست‌ها» بیافتد.

وی با اشاره به نگرانی مردم از درگیر شدن آمریکا در جنگی دیگر، گفت سوریه قرار نیست افغانستان یا عراقی دیگر بشود و افزود که نیروهای زمینی درگیر این ماجرا نخواهند شد و هر اقدامی که صورت بگیرد «محدود» خواهد بود.

کنگره آمریکا در آینده نزدیک در مورد اقدام نظامی محدود آمریکا در سوریه تصمیم‌گیری خواهد کرد و این در حالی است که طبق نظرسنجی روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست»، از ۴۳۳ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، «۲۲۴ نماینده» یا مخالف این اقدام هستند و یا بیشتر به سمت مخالفت تمایل دارند، «۱۸۴ نماینده» هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌اند و تنها «۲۵ نماینده» با این اقدام موافقند.

در عین حال بر اساس نظرسنجی مؤسسه آمریکایی «گالوپ»، «۵۲ درصد» آمریکاییها مخالف حمله نظامی به سوریه هستند و «۳۶ درصد» با حمله نظامی موافق هستند.

باراک اوباما روز شنبه اظهار کرد که از ابتدا می‌دانست که متقاعد کردن قانون‌گذاران به حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه کار ساده‌ای نیست، اما افزود که می‌خواهد با حمله به سوریه حکومت بشار اسد را «مجازات» کند.

وی با اشاره به این‌که «نمی‌توانیم تصاویری را که از سوریه دیده‌ایم نادیده‌ بگیریم» گفت که واکنش نشان ندادن به حمله شیمیایی در سوریه «پیام ناگواری» برای ملت‌ها به همراه دارد و آن این است که استفاده از اینگونه تسلیحات، پیامدی در پی نخواهد داشت.

قرار است سنای آمریکا در چند روز آینده در مورد طرح حمله محدود به سوریه رأی‌‌گیری کند و طبق گزارش‌ها مجلس نمایندگان نیز در عرض دو هفته آینده در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

+50
رأی دهید
-29

آزاد10 - آلمان - المان
خوب حمله اتمی آمریکا به ژاپن هم پیامدی نداشت جز پیروزی آمریکا و حملات شیمیایی عراق هم پیامدی نداشت جز اینکه آمریکا بلافاصله وارد جنگ علیه ایران شد. حال این یکی هم پیامد بدی برای مهاجم نداشته باشه چی میشه.
شنبه 16 شهريور 1392 - 20:40
farzad145 - شیراز - ایران
منم با باراک موافقم
شنبه 16 شهريور 1392 - 21:30
ir2013 - کرج - ایران
این درست می گوید سوریه، عراق و افغانستان نخواهد بود بلکه قبرستانی برای سربازان آمریکائی خواهد بود.
شنبه 16 شهريور 1392 - 22:32
کبالت3 - کرج - ایران
احتمالا لیبی دیگری خواهد بود.
شنبه 16 شهريور 1392 - 22:50
ojagh gaz - تهران - ایران
همچین بزن که فشار اسدو علی‌ چلاقو مزدورای گاگولش که فقط بلدن هارتو پورت کنن ۷ تا سوراخ موش بخرن .
شنبه 16 شهريور 1392 - 23:37
shady_sho - تهران - ایران
زود باش دیگه توام مارو کشتی زودتر پوزه این کفتارو بمال به خاک چقدر لفتش میدی منتظر بمب اتمی هستی؟؟؟
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 06:53
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
ojagh gaz - تهران - ایران:تو حرف نزن..بشین سرجات...فقط بلدی توهین کنی...
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 10:37
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
لیبی‌ نه‌ شاید هم ویتنام.یا ادامه جنگ ۳۳ روزه لبنان.که برنده ‌اش مشخصه.
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 16:43
bahar 2014 - فرانکفورت - المان
iran power ful - ایران - خواهشاً دست این دوستا ت رو بیگیر برو یه جایی پنهان شو ،بالاخره ممکنه ترکشش شما رو هم بگیره ،گفتن از ما بود ،فردا یه موقع ادعای معلول بودن نکنید چون دیگه چیزی نمونده . این اسد گدا گشنه هم که بره ولخرجی کمتر میشه ،بالاخره همین جوری نوبتی می‌رن جلو .
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 19:05
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
bahar 2014 - فرانکفورت - المان:اینم زیادی حرف زدی...فقط خواب می ببینی که اسد نابود میشه...هههههههههههههههههه
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 08:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.