وال استریت ژورنال: ایران دستور حمله به منافع آمریکا را صادر کرد

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران

بر اساس گزارشی که امروز (جمعه) در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده است، دولت آمریکا گفته است که پیامی از ایران به شبه نظامیان عراقی را شنود کرده که در آن از گروههای مسلح عراقی خواسته شده که در صورت حمله آمریکا به سوریه، به سفارت آمریکا در بغداد و دیگر منافع آمریکا در عراق حمله کنند.

مقامات آمریکایی می گویند که پیام ایران در چند روز گذشته صادر شده و مربوط به قاسم سلیمانی بوده است که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی شده است.

آقای سلیمانی در این پیام می گوید که در صورت حمله آمریکا به سوریه، گروههای شیعه عراقی باید آماده پاسخگویی قاطع را داشته باشند.

با این حال مقامات ایرانی امروز گفته اند که دولت ایران در طراحی برای حمله به منافع آمریکا مشارکت ندارد.

علیرضا میریوسفی یک سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفته است این اتهامات علیه دولت ایران بی پایه هستند و با هدف تحریک کنگره به تجویز حمله نظامی به سوریه بیان شده اند.

او گفت "باید یادمان باشد که اتکا به گزارشهای امنیتی از مقامات بی نام و نشان آمریکایی فاجعه عراق را باری دیگر تکرار خواهد کرد."

اشاره آقای میریوسفی به گزارشهای خلافی بود که پیش از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ در خصوص وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق منتشر شده بود.

شیعیان عراق عمدتا نسبت به دولت سوریه سمپاتی دارند و مخالف مداخله نظامی خارجی در آن کشور هستند.

+38
رأی دهید
-12

siavash2a - تهران - ایران
رهبر ایران تو اخرین نظرش عقب نشینی کرد چرا که یک هفته پیش حمله به سوریه رو تیری در انبار باروت توصیف کرد اما روز گذشته حمله به سوری رو نوعی ضرر برای امریکا توصیف کرد
شنبه 16 شهريور 1392 - 06:56
ojagh gaz - تهران - ایران
روزی بشه که این بی‌ ناموسه قاتل و امثال این پفیوزو زنده زنده آتیش بزنن ،قاسم اسکول انروز نزدیکه که خودتو با همه کستو زنده زنده آتیش بزنن ،دست من بیوفتی که می‌دونم با تو و امثال تو چیکار کنم.لعنت تو روحت خمینی با این اوباشات .
شنبه 16 شهريور 1392 - 07:44
kurd_irani - کرمانشاه - ایران
دم حاج قاسم گرم.
شنبه 16 شهريور 1392 - 11:03
agha_ehsan - تهران - ایران
دمش هم گرم. شماها هستین که اجازه ندادین ایران به روزگار سوریه بیافته.
شنبه 16 شهريور 1392 - 14:28
agha_ehsan - تهران - ایران
من مخالف آزار زنهای ایرانی به بهانه حجابم. به نظرم کثیفترین کاریه که یه رژیم میتونه بکنه و اینجوری تو دنیا با آبروی خودش بازی کنه. ولی دم فرمانده های سپاه و ارتش گرم که نمیذارن ایران تبدیل به سوریه بشه. خوشم اومد.
شنبه 16 شهريور 1392 - 14:32
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
دوستت دارم قاسم سلیمانی...دمت گرم
شنبه 16 شهريور 1392 - 14:46
agha_ehsan - تهران - ایران
ojagh gaz - تهران - ایران - چرا؟ همینا هستن که تا الان اجازه ندادن ایران به روزگار سوریه بیافته. تو فکر کردی ایران عراقه که امریکا بیاد بگیره و یه چند ماهی بگذره و کشور بشه گل و بلبل و صبح تا شب بزن برقص بکنیم؟ نه حاجی. امریکا بعد از سوریه می خواد ما و اقوام ایرانی رو به شکل مسلح با هم درگیر کنه و در آخر خودش بعنوان منجی این درگیری وارد ایرانی بشه که تبدیل به سوریه امروزی شده. درضمن تو فکر کردی مثلا خمینی بده یا مثلا جمهوری اسلامی بده؟ نه حاجی . ما بدتریم. ملت چنان وحشی و حشری شدن که همین ج. اسلامیه که تونسته کنار هم نگهمون داره وگرنه ما اگه بتونیم همین الان همدیگرو جر میدیم و لت و پار می کنیم. فکر می کنی شوخیه 75 میلیون جانی و وحشی رو در امنیت نگه داشت؟ می خوای اینجا هم بشه سوریه ؟
شنبه 16 شهريور 1392 - 14:25
alireza135251 - تهران - ایران
این خبرها برای تفرقه افکنی و گرفتن مجوز برای حمله به سوریه میباشد
شنبه 16 شهريور 1392 - 19:31
bahar 2014 - فرانکفورت - المان
گیر من بیفته میدمش به ojagh gaz - تهران - ایران . البته گوشش رو . با هم این بیشرف رو به سزای اعمالش میرسانیم .
شنبه 16 شهريور 1392 - 21:19
کبالت3 - کرج - ایران
نهایت یه چند تا انفجار و حمله به سفارت و عملیات ترور دیگه هیچ همین فقط دل خوشکنک کبلائی.
شنبه 16 شهريور 1392 - 22:31
Nimi1354 - تربت جام - ایران
ادامه )ایران پاورفول(ودرلبنان رفیق حریری را ترورکنند وهزاران کارهای دیگه.مقاومت این یک حرف چرنده کدوم مقاومت ?بلندیهای جولان چندین دهه هست که دست اسراییله اسد حتی یک تیر برای پس گرفتننش تابحال بطرف اسراییل شلیک کرده ?مقاومت دربرابرچی ?بخدا قسم باندازه ایی که اسراییل ازاسد خاطرجمعه ازترکیه واردن نیست .اسمشو گذاشتن مقاومت وهرازچندگاهی حزب الله با اسراییل تبانی کرده وبسوی هم چندخمپاره ایی برای گول زدن مسلمانان جهان میفرستن حال اگرتویهودی میبودی یک چیزی!چون متفکران وسیاستمداران مسلمان پرده برداشتن از توطئه مشترک صفویسم-صیهونیسم برای ضربه زدن به جهان اسلام وبسلطه قراردادن کشورهای مسلمان خاورمیانه_حال باسقوط اسد یک قطعه مهم از پازل این نقشه سرجایش قرارنمیگیره ,بواسطه همین سرجابودن اسد اینقدرمهمه وبخاطرش میلیاردها دلار خرج میشه,ننگ وسیارویی بین جوامع بخاطر حمایت وشرکت درجنایات وکشتار اسد بجان خریده میشه تا خللی دراین نقشه بلند مدت که هزینه ها شده وارد نشه.
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 01:07
Nimi1354 - تربت جام - ایران
ایران پاور فول ,دستات پینه برنداشته ازاینهمه دستمال کشی .دوستی میگفت که تو ارمنی هستی برام سئوال برانگیزه که افرادی مثل,مرگ بر دشمن-فدسا60 -ایران باهوش وچند کاربر صفوی مسلک طرفداربشارقاتل هستن چون اکثرمخالفین بشار از اهل تسنن میباشند واینان>صفویون<خوشحال میشوند ازاینکه بزرگ وکوچک وزن ومرد مسلمان بوسیله مردک ملعون کشته میشه ودراکثر کتب به دروغ ازائمه نقل کردن که فلان امام دستورداده که مخالفان فکریتان>ناصبی<رادرآب فرو برده خفه کنید ,دیوار را برسرشان خراب کنید,بهشون تهمت ودروغ ببندید.حال برمن جای سئواله که توی ارمنی چرا ازکشتارکودکان وزنان بیدفاع شادمان میشوی.آیا600 کودکی که دریکروز باگازسارین مردند هم تروریست ومسلح بودن فقط برام بگو تو چرا ازقتل وعام مردم سوریه مسروری ?چه منافعی درسوریه داری که باسقوط اسد در خطرمیافته ?اقایون که مشخصه باسقوط اسد این هلال شیعی که 35 سال میلیاردها دلار خرج کردن برایش درحال انقطاعه!هلالی که حاضرشدن حزب بعث سکولار لائیک نصیری را پس ازقرنها تکفیرواعلام برائت علوی وتشیع بخوانند.هلالی که بخاطرش باشیطان بزرگ دست همکاری داده وحکومت صدام حسین راساقط بکنند
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 00:35
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
Nimi1354 - تربت جام - ایران:از جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نگفتی...یادت رفته...داداش خودت خوب می دونی که اسرائیل گفته نمی تونه در برابر سوریه و ایران و حزب الله مقومت کنه چون ایران و سوریه و حزب الله مثل قدیم نیستند.الان 200000موشک به سوی اسرائیل نشانه رفته حتی موشک های ایران که قدرت تخریب بسیار بالایی داره می تونه اسرائیل رو زمینگیر کنه و نابود کنه...حمله به سوریه به معنای نابودی اسد نیست بلکه به معنای کاهش قدرت سوریه است که آمریکا با این اقدام تنها با حمله ی محدود موشکی خود قدرت سوریه را کاهش دهد و امنیت توی اسرائیل برقرار کند...این 110000نفری توی سوریه کشته شده تنها 40000غیرنظامی سوری کشته شده اند و 70000تروریست های سوری کشته شده اند.حمله به سوریه واقعی نیست حتی ایران دوستان زیادی توی خاورمیانه دارند که می تونه با آنها چراغ سبز بدهد به مواضع امریکایی ها حمله نظامی کند...این رفیق حریری ترور شده بود کار اسراییلیها بوده است چون رهبر قدرتمند در لبنان بود و اسرائیل از ان می ترسید...به زودی شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود و در ضمن بلندی های جولان نیز پس می گیریم...
یکشنبه 17 شهريور 1392 - 11:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.