سازمان ملل: هفت میلیون سوری آواره شده اند

آوارگان سوری در اردن

یک مقام سازمان ملل متحد روز دوشنبه دوم سپتامبر گفته است، در جریان جنگ داخلی سوریه بیش از  ۵ میلیون نفر در داخل مرزهای این کشور آواره شده‌اند و دو میلیون نفر دیگر نیز به کشورهای همسایه گریخته‌اند . این مقام سازمان ملل اضافه کرده است که کمک های بین المللی برای آوارگان کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس آماری که سازمان ملل متحد ارائه کرده است تقریبا یک سوم مردم سوریه آواره شده اند

طارق کردی، نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در سوریه به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفته است: کمک هایی که توسط جامعه بین المللی ارسال می شود بسیار کمتر از نیازهای آوارگان سوری است.

گزارش ها حاکی است که از زمان آغاز بحران در سوریه در دو سال و نیم پیش تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در نا آرامی ها در این کشور جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که طی روز های اخیر مساله استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق بحران در سوریه را وارد مرحله تازه ای کرده است.

مقام های کشورهای غربی می گویند شواهد و اسنادی در اختیار دارند که نشان می دهد  نیروهای دولتی از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

گزارش اطلاعاتی دولت فرانسه حاکی است که نیروهای طرفدار بشار اسد ، رییس جمهوری سوریه، در عملیاتی «گسترده و هماهنگ» در ۲۱ اوت در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

یک منبع دولت فرانسه درباره این گزارش به خبرگزاری رویترز گفته است که براساس برآوردهای سازمان های اطلاعاتی  و ارتش فرانسه نیروهای دولتی سوریه در این حمله شیمیایی نقش داشته اند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه ، خواستار اقدام نظامی علیه حکومت بشار اسد شده است.

در همین زمینه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه اول سپتامبر گفته بود که ایالات متحده اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد از گاز «سارین» در سوریه استفاده شده است. این اسناد و مدارک بر اساس نمونه‌های خون و موی قربانیان حمله شیمیایی در سوریه است که توسط نخستین گروه های امدادی در این منطقه جمع‌آوری شده است.

همچنین براساس ارزیابی اطلاعاتی که کاخ سفید روز جمعه در خصوص استفاده حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی منتشر کرد،‌  ۱۴۲۹ نفر در حمله شیمیایی به حومه دمشق کشته شدند که دست کم ۴۲۶ نفر از آنها کودک بودند.

این در حالی است که باراک اوباما  رییس جمهوری آمریکا  گفته است که کشورش به استفاده از سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه واکنش نشان خواهد داد.

آقای اوباما روز شنبه تاکید کرد که تصمیم گرفته است تا آمریکا علیه حکومت سوریه دست به اقدام نظامی بزند، اما خواهان موافقت کنگره آمریکا با چنین اقدامی است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین باردیگر تاکید کرده بود که اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه به لحاظ زمانی محدود، ولی چنان قدرتمند خواهد بود که مانع استفاده مجدد از سلاح شیمیایی شود.

+4
رأی دهید
-7

azgil - تهران - ایران
اخه این چه جور خبرگزاریه که شما دارید اینقدر هم اشتباه میشه . تو اخبار ها من شنیدم 2 میلیون نفر اواره نه دیگه 7میلیون نفر!!!!!!!!!. لطفا بیشتر دقت کنید. مخصوصا در متن خبرها تون بغضی وقت ها از کلمه های پشتون یا دری استفاده می کنید یا اینکه غلط املائی دارید. با تشکر
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 12:20
iranibahoosh - تهران - ایران
چشم و دل سازمان ملل و آمریکا و....روشن دستشون درد نکنه که به مخالفان و تکفیری های سوریه سلاح دادن!!!....عجب رویی دارن بخدا
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 13:59
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
از ۱۸ میلیون جمیعت..۷ میلیون آواره.واقعا شرم آواره برای سازمان ملل..این اسد جنایتکار بخاطر قدرت و جاه طلبی خود حاضر هست ۱۸ میلیون رو هم به کشتن بده.لعنت بر دیکتا تورهای زمان..لعنت بر جمهوری زوری اسلامی که حامی این جنایتکار هست.
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 12:55
آرمان شهر من - استهبان - ایران
متاسفانه سوریه دست خوش توطئه های کشورهای غربی و عربی و همچنین جهالت اسلامگرایان تندرو و گروههای سلفی و القاعده شدن و هر روز بر تعداد مردمانی که جان خودشون رو از دست می دن و یا آواره شهرها و کشورهای دیگه شدن افزوده می شه. دوستانی که فکر می کنن با حمله امریکا و یا پیروزی مخالفان حکومت سوریه دردی از دردهای این مردم دوا میشه هیچ وقت به این مسئله فکر کردن که در سوریه بعد از اسد در خوشبینانه ترین حالتها هم دیگه جای برای شعیان علویان مسیحیان و حتی کردها در این کشور نیست.
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 16:34
dark night - تهران - ایران
قابل توجه دوستان جنگ طلب، و موافق حملهٔ آمریکا و اسرائیل به ایران مخصوصا زپرت خان لس‌آنجلس . فایت تجسّم کنید این روزا برای ملت ایران، تا از خودتون شرمتون بگیره.
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 19:58
Azadikhah - تكسل - هلند
با بمب هیچ جایی آزادی نمیاد و نخواهد آمد بی‌چاره این ملت سوریه که گرفتار جنایت اسد شده و ارتش آزاد هم که چنگی به دل‌ نمیزنه.آرمان شهر من - استهبان - ایران::یادت رفت بگی‌ توطئه گران جمهوری اسلامی و روسیه هم هستند.
‌چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 14:26
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
Azadikhah - تکسل - هلند:خیلی اشتباه گفتی ها...اسد با تروریست های سوریه می جنگند نه با مردم سوریه...این امریکا بود جنگ علیه سوریه آغاز کرد و کلی تروریست از کشورهای جهان به سوریه سراریز کرد و ایران و روسیه و حزب الله نیز از اسد حمایت کند تا بتواند در جنگ پیروز شود...مرگ بر آمریکا و اروپا و اسرائیل
جمعه 15 شهريور 1392 - 09:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.