مقام سوری: حمله به سوریه حمله به ایران است

هیات ایرانی امروز با بشار اسد دیدار کرده



فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفته است: "حمله به سوریه به منزله حمله به ایران نیز خواهد بود."

آقای مقداد گفت که اقدام اخیر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در ارجاع تصمیم‌گیری درباره حمله به سوریه به کنگره، به این معنی است که او پیش از این همه جوانب حمله به سوریه را نسنجیده بوده است.
آقای مقداد در حالی این موضع را گرفته است که یک هیات ایرانی برای ملاقات با مقام‌های سوری در دمشق به سر می‌برد. این هیات پارلمانی، که علاالدین بروجردی، رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در راس آن است، امروز با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، دیدار کرده است.

بشار اسد در این دیدار گفته است که سوریه آماده مقابله با هر گونه تهدید خارجی است و حمله آمریکا حکومت سوریه را از مقابله با آنچه او "تروریسم" توصیف کرده منصرف نخواهد کرد.

روز گذشته باراک اوباما اعلام کرد که در صورت موافقت کنگره آمریکا دستور حمله به سوریه را صادر خواهد کرد.



سخنگوی وزارت خارجه ایران 'ماجراجویی' در خاورمیانه را محکوم کرده



علاالدین بروجردی، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در دیدار با بشار اسد بر حمایت ایران از سوریه تاکید کرده است.

امروز همچنین مرضیه افخم، سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران در حاشیه مراسم معارفه خود گفت که ایران خواهان یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه است و گفته که ایران با "ماجراجویی در منطقه" مخالف است.

در اظهارنظری متفاوت، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از احتمال حمله خارجی به سوریه ابراز نگرانی کرده و گفته در سوریه "تعدادی در زندان‌ها به سر می‌برند و از ورزشگاه‌ها برای زندان استفاده می‌شود."

ایران تاکنون در برابر تحرکات نظامی که در منطقه انجام گرفته عکس‌العملی نشان نداده و نگفته در صورت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه به چه اقدام مشخصی دست خواهد زد. فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران امروز گفته ایران حضوری در سواحل اطراف سوریه ندارد.

+42
رأی دهید
-93

vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
از نظر ما مردم ایران اصلا چنین معنی‌ نمیدهد!!! حیف که سردمداران ما وطنپرست نیستند و آرزو میکنند ایرانی‌ را به تیغ کشتن و مرگ بدهند.. اگر هم نشد با چوبه‌ های دار که در وسط هر میدان بر پاست خودشان جان مردم را میگیرند!
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 21:25
dark night - تهران - ایران
ارواح ننت،حمل به ایران تو جنگ ایران و عراق یادت رفته،کثافت‌های مفلوک.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 21:58
samira joon - مشهد - ایران
من موافق حمله ی آمریکا به سوریه نیستم ولی بشار اسد دو سال قبل باید یک انتخابات دموکراتیک برگزار میکرد واگر خیلی طالب مقام بود خودش هم تبدیل به یک مقام تشریفاتی میشد و نمیذاشت کشورش اینقدر درگیر ترور و جنگ بشه،جمهوری اسلامی هم به اندازه ی کافی بهش کمک کرده و خودش رو درگیر جنگ داخلی سوریه کرده توقع بیشتر ازین باعث ضربه خوردن مردم ایران میشه.پس شرمنده تون هستیم داداش با اینکه دلم میخواد اونجا صلح باشه ولی صلح رو برای ایران و مردمش بیشتر میخوام
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 22:13
princesse - تهران - پرژن
این یارو سکینه شله پز با اون لچکش رو باش باعث خجالت و آبرو ریزی ..خاک بر سرتون آخه یدونه از این ریشو شیپیشو‌ها رو میذاشتید. الان این عجوزه در دنیا نماد زن ایرانیست؟؟؟
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 22:23
samuk66 - لندن - انگلستان
اگر رامنی بود دولت ایران به هیچ وجه جرات نمیکرد حرف بزنه! و حقّ این سوریه را خوب بهش میداد! لعنت بر اوباما
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 23:05
سردار سپهبد - آمستردام - هلند
این یارو گفته حمله به سوریه حمله به ایران است!!! این بدبخت نمیدونه که آخوندهای ایران برای موندن در قدرت حتی بچه خودشون رو هم اعدام میکنند حالا این فکر کرده اگه آخوندها حتی سنبه رو هم پرزور ببینند از اینها طرفداری میکنند خبر نداره در حال فروختنشون هستند.
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 00:17
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
تصحیح میکنم:حمله به سوریه حمله به جمهوری اسلامی است نه ایران!ایران و جمهوری اسلامی دو هویت کاملا جداگانه دارند!. خیلی وقته میخواستم از سایت ایرانیان انگلستان و بچه هاش تشکر کنم بخاطر اینکه فرصت این رو به مردم ایران میدن که نظر واقعی شون رو ابراز کنن و مجبور نیستن حرفشون رو تو گلوشون خفه کنند!پیشنهاد می کنم یه پیجی به مناسبت سالگرد راه اندازی این سایت بگذارید تا بقیه هم نظرشون رو بذارن!به نوبه خودم از شما تشکر می کنم و انتظار دارم که در زمینه خبرهای سیاسی و بخصوص تاریخی و اجتماعی و فرهنگی بیشتر فعال باشید. با آرزوی موفقیت
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 00:29
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
قابل توجه ساندیس خورها و بسیجی و فدوی های بیت رهبری بهترین امکان و موقعیت برای شهید شدن و دستیابی به بهشت موعود برید سوریه بر علیه دشمن اسلام آمریکا بجنگید شاید انشالله به امید خدا به شرف شهادت نائل شدید ملت یه نفس از دست شما ها بکشند.
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 04:18
sandalikhali110 - تهران - ایران
خفه مرتیکه جنایتکار ملعون خودتو به ایران نچسبون آشغال آدم کش فقط بمیر
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 06:10
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
سربازان راستین اسلام و رهبری آماده و بگوش باشید و برای جنگ با آمریکا اعزام بشوید به سوریه . باشد که دعا‌های ملت ایران بدرقه راهتان باشد و به نوشیدن شربت شهادت نائل بشوید . حوریان در آن دنیا منتظر ورودتان هستند .
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 07:21
Nimi1354 - تربت جام - ایران
خدایا برسرایران چه شده که قاتلان خود رابه کشورمان مرتبط میکنن.هیچ دولتمردی پیدانمیشه این لکه ننگ را از بدنه هویت وتاریخ مان دور کنه .دنیا درمورد ماچه قضاوت خواهد کرد.بازخدا پدر رفسنجانی رابیامرزه.سلطنت طلب دوست عزیز نیستی?کجایی
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 13:50
sia-2012 - تهران - ایران
حمله به سوریه ! فقط . فقط . فقط .فقط . فقط حمله به سردمداران ایران است!!
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 13:31
sahar135 - شیراز - ایران
این اوباما بخدا یه جورایی گماشته ایران بحساب میاد چون همیشه به نفع ایران کار کرده از پایان حضور نظامی در عراق و افغانستان بگیر تا کنار اومدن با تمام گردنکشی های ایران در دنیا ...... تا نوچه ایران نباشه این کارارو نمیکنه...........
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 11:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.