اوباما خواهان موافقت کنگره امریکا برای اقدام نظامی در سوریه شد

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا  روز شنبه ۳۱ اوت گفته است که تصمیم گرفته است تا آمریکا علیه حکومت سوریه دست به اقدام نظامی بزند، اما خواهان موافقت کنگره آمریکا با چنین اقدامی است.

باراک اوباما که در کاخ سفید صحبت می کرد، گفت که آماده است که دستور حمله  به سوریه را صادر کند ، اما چنین  دستوری  را با موافقت کنگره  آمریکا صادر خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد که خواهان شنیدن دیدگاه های مخالف در این زمینه است.

باراک اوباما تصریح کرد در این زمینه با رهبران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گفت وگو کرده است.

 رییس جمهوری آمریکا تهمچنین باردیگر تاکید کرد که اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه به لحاظ زمانی محدود، ولی چنان قدرتمند خواهد بود که مانع استفاده مجدد از سلاح شیمیایی شود.

آقای اوباما همچنین گفت که رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا به او اطلاع داده است که آماده اقدام نظامی هستند. وی اضافه کرد  که این حملات، به اهداف مشخصی انجام خواهد شد اما زمان آن می تواند، فردا، یک هفته دیگر یا یک ماه دیگر باشد.

گزارش ها حاکی است که کنگره آمریکا در روز دوشنبه ۹ سپتامبر پس از تعطیلات کار خود را از سر خواهد گرفت.
 
روز جمعه کاخ سفید ارزیابی اطلاعاتی در خصوص استفاده حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی را منتشر کرد که بر اساس آن ۱۴۲۹ نفر در حمله شیمیایی به حومه دمشق در روز چهارشنبه ۲۱ اوت کشته شدند که دست کم ۴۲۶ نفر از آنها کودک بودند.

باراک اوباما  روز جمعه گفته بود که هنوز تضمیم نهایی درمورد اقدام نظامی علیه حکومت سوریه را اتخاذ نکرده است، ولی اقدام نظامی «محدود» در این زمینه را  بررسی می‌کند.

وی  تصریح کرده بود که احتمال  اقدام نظامی محدود  را بررسی می کند و چنین اقدامی کمک خواهد کرد تا نه تنها حکومت سوریه و بلکه دیگر کشور های بدانند که جامعه بین المللی به موضوع هنجار و ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی توجه دارد.

+53
رأی دهید
-40

arirang - سئول - کره جنوبی
من نه موافق حکومت اسد هستم و نه مخالف ولی‌ از اینکه یه عده کودک بی‌ سر پناه و یتیم رو آوارهٔ مرزهای کشورهای دیگه کردن بدون آب و غذا حالا بیان از سلاح شیمیایی هم استفاده کنن این دیگه نهایت ظلم هستش . آخه موندن در قدرت به چه قیمت ، وقتی‌ همه مردن واسه کی‌ میخواین حکومت و عرض اندام کنید . به نظر من حمله به این کشور شاید از جهتی‌ به نفع اون بیچارهای بی‌ خانمان باشه . به هر حال منتقدان بهتر میدونن شاید من اشتباه می‌کنم
شنبه 9 شهريور 1392 - 21:27
تف به این زندگی - شیراز - ایران
دمت گرم باراک. بای بای بشار
شنبه 9 شهريور 1392 - 22:10
آزاد10 - آلمان - المان
کشور های بدانند که جامعه بین المللی به موضوع هنجار و ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی توجه دارد. کجا بودی وقتی ایران با سلاحهای شیمیایی بمباران میشد. توی حلبچه که پنج برابر این کشته شدن
شنبه 9 شهريور 1392 - 22:44
dkdk - اسلیس - دانمارک
این دو گانگی و تفاوت گذاشتن بی‌ شرمانه آمریکا یعنی چی‌؟؟اوباما امروز گفت که بدترین و بزرگترین حمله شیمیایی‌ را سوریه انجام داد با ۱۳۰۰ کشته.آی‌ تًف بشرف نداشته شما..آخه آدم پست و فرومایه بقول صدای آمریکا بدترین حمله شیمیایی‌ حمله به حلبچه توسط صدام بود که همان طوری که خود بیشرفتان افشا کردید از حمله شیمیایی‌ صدام خبر داشتید و کوچکترین مخالفتی نکردید.چرا اینقدر پست و کثیف هستید!!!از شما بدتر ایرانیانی هستند که با وطن فروشی.یا نادانی‌ و یا جیره خواری طرفداری آمریکا را میکنند.البته اینان همانا از بیشرفانند.
شنبه 9 شهريور 1392 - 23:30
amirbenz - لس آنجلس - آمریکا
واقعا از حرفهای احمقانه و مضحک این آقا مرغ پخته به خنده در میاد!!! اقدام نظامی قدرتمند ولی محدووود؟!!! میشه یکیشو ابشون مثال بزنه حداقل تو 20 سال گذشته؟؟ . آخه مردیکه نفهم لاابالی خودتو خر کردی یا مردم دنیارو؟! بعد من نمیفهمم این آغا چرا هر غلطی میخواد بکنه به اسم جامعه بین المللی تموم میکنه؟ خوب شد فهمیدیم جامعه بین المللی یعنی چی (یعنی امریکا). همه دنیا دارن میگن ابعاد فاجعه بار این اقدام چی خواهد بود و این سیاه گوش دراز کله شق نمیخواد عبرت بگیره یا شاید هم صرف نداره براش. ظاهراً انبار مهماتشون دوباره لبریز شده کمپانی های اسلحه سازی هم که دارن اساسی فشار میارن بهش. چون کشورهای خلیج فارس هم که تا خرخره پر از سلاحن دیگه جا ندارن بیشتر از امریکا بخرن. آهان!!! پس تازه فهمبدم موضوع چیه باز!! بزودی منتظر سر بریده شدن سربازای آمریکایی در سوریه هستیم انشالله.
شنبه 9 شهريور 1392 - 21:25
samira joon - مشهد - ایران
اولش که میگفتین بدترین حادثه ی قرن بعد که گندش در اومد خودتون از حملات شیمیایی عراق به ایران و حلبچه خبر داشتین و حتی خودتون به عراق آمار ایرانی ها رو میدادین حالا شده دردناک ترین حادثه ی قرن بیست و یک. بدتر و پرروتر از این آمریکایی ها من ندیدم اصلا تا حالا که صد هزار تا انسان گناهکار بی گناه اونته شدن کجا بودین؟حالا یدفه حس انسان دوستی اوباما گل کرد و تازه بدون اجازه ی کنگره هم نمیخواد حمله کنه میخواد اونا رو هم شریک کنه تا اگه مثل عراق و افغانستان دوباره توی گ.. افتادن مثل بوش سرزنش نشه ی جوری گفت جنگ در عراق تمام شده انگار القاعده ی عراق رو نابود کردن و اونور گل و بلبل شده و به همین زودیها هم قراره جنگ در افغانستان تموم شه و اونجا هم مثل عراق تبدیل به یک کشور متمدن و پیشرفته بشه
شنبه 9 شهريور 1392 - 22:59
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
شیطان شکل و شمایلش و اسمش همیشه یکی‌ نیست. یه وقت سفیده یه وقت سیاه، یه روز اسمش جورج بوش، یه روز ریگان و یه روز هم اوباما. ای بچه‌های ۴ - ۵ ساله که صدای انفجار بمب و نارنجک خواب سفید چشم‌های معصوم شما را آشفته کرده، مادرها‌ای که هر شب توی بستر آتش واهمه و اضطراب از دست دادن آن بچه‌ها شب تا صبح بیدار هستید، پدرهایی که می‌خواهید بمیرید تا نباشید که مرگ بچه‌هایتان را به چشم ببینید .... شیطان پشت در خانه‌ی شماست و میگوید سه روز دیگر، چهار روز دیگر حمله خواهد کرد. فردا که ما بیدار می‌شویم چندتا از اون چشمهای بیگناه خاموش و بسته است؟
شنبه 9 شهريور 1392 - 23:01
eki bod eki nabod - لندن - انگليس
به‌‌‌ به‌‌‌ آقای اوباما دریافت کننده جأیزه صلح نوبل .. باریکلا چشم موسسه صلح نوبل روشن. خجالت بکش اوباما ، آمریکا ، غرب و اسرائیل که همگی‌ اشغال هستید . بمبهای شیمیایی جنگ ایران و عراق هم ساخت شما، آلمان و فرانسه و غرب بود، نبود اوباما جان؟ چطور به صدام اون زمان گیر ندادی اوباما جان ؟ آهان صدام آنزمان آقای به‌‌‌ به‌‌‌ بود عزیزم؟. خجالت بکشید که ننگ بشریت هستید ...
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 03:04
remember me - تهران - ایران
امسال خارج از ایران هستم. در چند روز اخیر از طریق اینترنت و سایر وسایل ارتباطی‌ اخبار دنیا و مشخصا بحران سوریه را دنبال می‌کنم، چیزی که برایم مهم است نحوهٔ انعکاس اخبار در اروپا است و با مقایسه آن‌ ب ایران میتوانم به ضرس قاطع بگویم که چیزی به نام گردش آزاده اطلاعات در ایران وجود ندارد. این راا از قبل می‌دانستم امّا امسال عملا به من ثابت شد.بحران سوریه مایهٔ شرمساری ایران است خصوصاً که امروز نمایندگان مججلس ایران با حضور در دمشق باز هم حمایت ایران راا از بشر اسد الام کردند. آمریکا اگر الان از تصمیم حمله منصرف شود در حقیقت در مقابل ایران و روسیه شکست راا پذیرفته است.
شنبه 9 شهريور 1392 - 22:22
کبالت3 - کرج - ایران
مار سمی رو نباید زخمی کرد باید با بیل بزنی کله اش رو له کنی بعد با همون بیل سه چهار قسمتش کنی یعنی تجزیه اش کنی بلد نیستی از جورج بپرس به هر حال این گدا هم از سر ما باز شه دعات میکنم بقیه اش برا من مهم نیست کبلائی.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 04:20
paksan - آمریکا - آمریکا
samira joon - مشهد - ایران ...حرفهای شما درسته ولی قبول کن دخالت در سوریه وقتی روسیه ناوهاش رو در سواحل سوریه بسیج کرده کار آسونی نیست و امروز کار به جایی رسیده که روسیه هم توان دفاع از بشار اسد رو نداره و قبول کنید اگر آمریکا و غربی وجود نداشت شک نکنید که تمام این حکومتها از لیبی گرفته تو همین ایران هر مخالفت مردمی رو به بدترین شکل سرکوب می کردند و من شخصاً خیلی خوشحالم که یه جای امید برای مردم هست آمریکا با همه تبلیغات منفی که میشه درباره اش نهایت امید مردم بی دفاع هستش.درسته افغانستان و عراق خیلی کشته داشت ولی قبول کن اگر صدام و طالبان هنوز وجود داشتند شک نکن قطعاً چندین جنگ دیگه اتفاق افتاده بود و بیشتر از جنگ فعلی کشته ببار می آورد.درهر صورت انتظار مردم دنیا اینه که آمریکا هرجا ظلمی میشه سریع حضور پیدا کنه ولی این ممکن نیست و قبول کنید که فریادرس دیگه ای تو این دنیا نیست من از بشار اسد و حکومت لائیکش بدم نمیاد ولی ظلمهایی که بخاطر موندنش تو قدرت داره انجام میده فاجعه اس.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 05:53
paksan - آمریکا - آمریکا
eki bod eki nabod - لندن - انگلیس:چه خوبه آدم قبل از حرف زدن یکم فکر کنه و اگر در آن زمان نبوده یکم تحقیق کنه.درایران انقلاب میشه و آمریکا در پیروز شدن انقلاب نقش زیادی داشته و مدارک بسیاری هست که دوست داشتند شاه کنار بره چون شاه نقش محوری در گران شدن نفت و اینکه ایران رشد سریع اقتصادی رو داشت که غرب دلش نمی خواست ایران مستقل باشه ولی شاه به سرعت داشت غرب رو کنار می گذاشت در تصمیماتش.نکته بعدی داستان گروگان گیری دیپلماتهای آمریکایی به بهانه جاسوسی بود که با این تعریف همه دیپلماتها جاسوس هستند من مدارک ادعایی جاسوسی رو در نمایشگاههای ایران دیدم ولی خنده دار بود یکی از وطایف همه سفارت خانه ها رصد و اطلاع رسانی مسئولینشون از وضعیف کشور مقابل هستش برای کارهای سیاسی و اقتصادی و خود ایران هم این کارها رو می کنه و بخشهای مختلفی هستند که با توجه به نیازهای دستگاه دیپلماسی کشور اطلاعات روزنامه ها و اخبار دیدارها و اتفاقات رو آرشیو می کنند و این مدارک شده بود مبنای ادعای جاسوسی و نشون میداد که انقلابیون حاکم کمترین اطلاعاتی از حکومت داری و سیاست نداشتند.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 06:02
paksan - آمریکا - آمریکا
وووو حالا شما انتظار دارید با این همه مشکلاتی که انقلابیون برای آمریکا ایجاد کردند از حمله به سفارتشون در لبنان یا گروگانگیری دیپلماتهادر لبنان و غیره بازم آمریکا در جنگ به ایران کمک کنه و تازه در موضوع خسارت جنگ هم طرف ایران رو بگیره؟چرا؟این چه انتظاریه؟آیا روسیه که مثلاً دوست شفیق ما بود بهتر از آمریکا عمل کرد؟کل سیستم پدافند هوایی بغداد و موشکهایی که تهران و سایر شهرهای ایران رومیزد کجایی بود تمام هواپیماها و سیستم جنگی صدام روسی بود و در تمام سالهای جنگ به بهترین صورت توسط شوروی پشتیبانی میشدحالا جالبه که بمبهای شیمیایی اش غربی بوده؟؟شرکتهای زیادی در غرب کار میکنند و کارخانجات تسلیحات سازی مثل ایران دولتی نیستند و مستقل و خصوصی هستند ولی دولت نظارت داره و همونطور که خیلی از آنها به ایران سلاح فروختند و بعد گندش درآمد عراق هم با پول توانسته بود موادی رو که کاربرد دوگانه داشت از غرب قاچاقی بخره حالا جالبه که این اطلاعات شما رو خود غربی ها تحقیق کردند و درآورن و خود دولتها پیگیری کردند که چطور عراق توانسته این مواد رو تهیه کنه و متوجه شدند
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 06:11
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفته است: هر چتربازی، که قرار است از هواپیما هلی برن شود، هر تفنگداری، که قرار است از ناوها پیاده شود، هر کماندویی، که قرار است با نفربر وارد شود، یادش باشد که، قبلا تابوتش را سفارش داده باشد… شامات، خط قرمز انقلاب اسلامی است. همان جایی که می تواند، معراج ما و گورستان شما باشد.
یکشنبه 10 شهريور 1392 - 11:06
مالك استر - ایران - تهران
ببین از ترس جه ولوله اى توى دل مزدوراى جمهورى اسلامى افتاده ،کامنتها رو ببین ،،،از ترس به خودشون ر،،، به امید خدا که هرجه زودتر امریکا حمله میکنه و اول اون اسد خونخوار رو به سزاى اعمالش برسونه و بعدشم انشالله. میاد سراغ ادم خوارهاى جمهورى نا اسلامى و مزدورهاى جنایتکار نون به نرخ روز خورشون ... .تمام این ساندیس خورها که به دروغ از لس انجلس و لندن و ،،، کامنت اب دوغ خیارى میدن اینقدر شعور ندارند که بابا اکه هم که میخواین کامنتى بدین حداقل یه جورى بنویسید که اصل ونسب و ریشه تون لو نره ،،،، بوى کند و بخار بسیجى و مزدور بودنتون توى کلمه کلمه کامنتهاتون موج میزنه ،،، از روى نوشته هاتون حتى سر و وضع ظاهرى و یقه جرکتون رو و اینکه جقدر ضد ایران و بشریت هستید رو هم میشه تشخیص داد .....برید دنبال. نون حلال. و خجالت بکشىد ساندیسخورهاى
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 21:10
Nimi1354 - تربت جام - ایران
دفاع از اسد یعنی راضی وخوشحال بودن ازکشتارمردم سوریه.یعنی خوشحال شدن از زجه وگریه کردن پدربرجسد دوکودک که دربغل فشارمیداد.زجه کودک برجسد آغشته برخون خاک مادروپدر یعنی خوشحال بودن ازسردرگمی مادری درکوچه ها که کودکش دربغلش مانندماهی گرفته ازآب .بخاطرمسمومیت ناشی ازگازسارین جان میداد ولی ازدست مادرکاری ساخته نبود.خدایا من راضی به ریختن خون دماغ کسی نیستم.ولی قسمت میدم به حرمت خون کودکان سوریه.کسانی راکه ازبشارملعون دفاع میکنند .خدایا آنان راازحال مردم سوریه باخبرکن خدایا همانطورکه ازکشتارمردم سوریه مسرورمیشوند.ظالمی رابرآنها بفرست مانندبشارملعون .
‌سه شنبه 12 شهريور 1392 - 10:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.