درگیری لفظی بین کارشناس ایرانی و سوری پیرامون نام خلیج فارس در الجزیره

تابناک : امیر موسوی، کار‌شناس ایرانی در برنامه «الاتجاه المعاکس» (به معنای «رویکرد متناقض») الجزیره ـ که برنامه‌ای پربیننده است ـ در برابر خالد مصطفی، از مخالفان سرسخت نظام سوریه و جبهه مقاومت، علاوه بر دفاع از مواضع  ایران در حمایت از سوریه، قاطعانه از ایرانی بودن «خلیج فارس» از تریبون شبکه الجزیره دفاع کرد.


امیر موسوی در بخشی از برنامه و در تحلیل مواضع کشورهای عربیِ حوزه خلیج فارس در قبال سوریه، نام «خلیج فارس» را بر زبان آورد، ولی مخالف سوری‌ با اهانت به ایران و تاریخ ایرانیان، واژه مجعول [خلیج ع ر ب ی] را به کار برد. به دنبال این رویداد، موسوی از فرصت تریبون الجزیره استفاده و بار‌ها «خلیج فارس» را تکرار کرد و افزود: «جمال عبدالناصر» نیز از این واژه درباره خلیج فارس استفاده می‌کرد.

گفتنی است، به علت خاص بودن موضوع و رویکرد کار‌شناسان این برنامه، الجزیره دوباره آن را پخش کرد. با این حال، شدت اهانت‌ها و دور از نزاکت بودن سخنان مخالف سوریه به اندازه‌ای بود که این شبکه نیز در بازپخش آن، توهین‌ها و فحاشی‌های مخالف سوریه را حذف کرد و به جای آن، صدای بوق گذاشت!





+300
رأی دهید
-13

klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
اون به جای اینکه برای اسم خلیج فارس حرص بخوره به فکر سوریه باشه که با این وضع اسم اون هم چند وقت دیگه عوض میشه اگه ازش چیزی بمونه
شنبه 29 تير 1392 - 01:17
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
وقتی مملکت صاحب نداشته همه بی سروپائی جرئت میکند واسه ایرانیها نعره بکشه , آخوندا دارند از داخل کشور را مثل جذام میخورند , ساندیس خورها هم مثل کفتار پس مانده آخوندا ها را میخورند , خوب معلومه این وسط خارجیها هم میخواهند یه سهمی داشته باشند , آهای خالد مصطفی تنها خلیج عربی متعلق به تو درکاسه توالت خانه ات است میتوانی بری توش شنا کنی/
شنبه 29 تير 1392 - 01:18
Dara va sara - پرت - استرالیا
ایرانیها جماعت خیلی عجیبی هستند....اسم بچهاشونو عربی میزارن. همدیگر رو با القابی چون سید و شیخ و غیره صدا میزنن. دارایهاشونو برای تزئین مقبرهای عربی به کشورهای عربی میفرستند. ایام عربی رو گرامی میدارند. بزرگان و دانشمندان ایرانی را به اعراب ربط میدهند. پولهاشونو برای عبادت به جیب شیوخ عرب میریزند. به زبان عربی دعا میکنند. عاشق رفتن به کشورهای عربی هستند. از کشورهای عربی تعریف و تمجید میکنند. سنت عرب را به سنت ایرانی ارج میدهند...خلاصه بصورت یک عربی نامرئی زندگی میکنند............ولی همینکه به کلمه خلیج ع ر ب ی..برخورد میکنند. تعصب نشون میدن.......من که گل کیجه گرفتم....
شنبه 29 تير 1392 - 02:10
irani iran - آمریکا - آمریکا
چه انتظاری دارید؟؟؟!!! وقتی‌ ما ملت خودمون به خودمون رحم نمی‌کنیم!!!!! وقتی‌ انقدر اختلاف بینمون هست و عده‌ای کل ملّتو گوسفند خطاب می‌کنیم فکر می‌کنید عرب جماعت برامون تره خرد میکنه؟!!!!! دلیل شکست ما در برابر اعراب از ابتدا هم همین اختلاف و عدم هم بستگیمون با هم بوده امروز هم این داستان ادامه داره و یه عدّه که ادعاشون هم آسمونو پاره میکنه به راحتی‌ دیگرانو گاو گوسفند می‌بینند و فکر می‌کنن که همین آخوندا هم از سرشون زیادی هستن اول باید خودمون به خودمون احترام بذاریم تا بعد دیگران بهمون احترام بذارند!!!!!!
شنبه 29 تير 1392 - 01:52
TONDAR - شفیلد - انگلستان
برو عرب عزک خخخخخخخ
شنبه 29 تير 1392 - 02:02
sepherdad - سیدنی - استرالیا
جالبه اون افراد!! نیستن ببین که چطور عربا به ایرانی‌‌ها فحش میدن, این تازه یک نمونش هست.
شنبه 29 تير 1392 - 02:33
Irani2500 - لندن - انگلیس
Dara va sara - پرت - استرالیا / آفرین کاملا درسته. 100% موافقم.
شنبه 29 تير 1392 - 03:17
shahab_shiraz - دبی - امارات عربی متحده
خلیج ع ر ب ی هم مگه داریم.اصلا چه جی هست؟ خوردنیه پوشیدنیه؟ چیه؟ ما خلیج فارس رو شنیده بودیم ولی ع ر ب ی رو نه
شنبه 29 تير 1392 - 03:45
parvaz 1 - پلیموس - انگلیس
با عرض پوزش از هموطنان عرب زبان عزیزم بایستی جواب این یابو که داد میزنه میگه الخلیج العربیه گفت ## ز شیر شتر خوردن و سوسمار،عرب را به جایی‌ رسانید کار ~ که تخت کیانی کند آرزو،تفو بر تو ای‌ چرخ گردان تفو
شنبه 29 تير 1392 - 03:58
msforugh - تهران - ايران
Dara va sara - پرت - استرالیا حرفت کاملا درسته دوست عزیز
شنبه 29 تير 1392 - 04:17
بلاى جون - کاردیف - انکلستان
زنده و پا یدار باشد ایران وخلیج فارس مان .آخه این ملخ خور چقدر پرّو هستش .دنیا واقعاً چقدر خراب شده !تو برو دنباله شتر سواریت . اونم توو صحراى حجاز فقط .چیکار دارى به این کارا که به تو ربط نداره.بعدشم تاریخ میگه و به دنیاهم ثابت هست که خلیج همیشه فارس بوده وفارس هم میمونه
شنبه 29 تير 1392 - 05:06
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
Dara va sara - پرت - استرالیا / آقا یا خانم نسبتا محترم این شما هستید که آدم عجیبی هستید نه مردم ایران! چون موضوعات را با هم قاطی می کیند ! مسائل مذهبی و اعتقادات دینی که مرز و بوم نمی شناسد و بعلاوه دین و مذهب که ملی نیست و محصور در مرزها نیست!! این موضوع چه ربطی به نام خلیج فارس دارد که نامی تاریخی و بین المللی است. این مثل این است که کشور پاکستان یا چین که با هند اختلاف دارند ، بگویند ما نام اقیانوس هند را قبول ندارم و باید نام این اقیانوس بشود مثلا اقیانوس آسیا یا آفریقا و یا اقیانوس آمریکا و .. !! بنظر شما این ادعا چقدر مضحک خواهد بود؟! به همان اندازه حرفهای این مخالف سوری و اظهار نظر شما مضحک است!! بعلاوه اظهار نظر شما بوی نژاد پرستی هم می دهد و گویا مخالف آزادی عقیده و آزادی مذهبی هستید! اینها از اصول اولیه حقوق بشر است. شاید از اینکه در جای پرتی زندگی می کنید به این مسائل تا کنون برخورد نکرده اید و بی اطلاع هستید! لطفا سنجیده صحبت کنید.
شنبه 29 تير 1392 - 05:15
amirgabar - استانبول - ترکیه
Dara va sara - پرت - استرالیا- خوب گفتی.....خیلی تفصیر جالب و کلی بود....مرسی و یا درود بر شما :-)
شنبه 29 تير 1392 - 05:40
paksan - آمریکا - آمریکا
آخه خیلی زور داره که یکی با زبون خودشون حرف بزنه و حرف درست رو بزنه . برتری ما نسبت به عربها اینه که ما کاملاً به زبان آنها آشنا هستیم و حتی زبان عربی رو ایرانی ها به صورت نحو صرف درآوردن و این تسلت ما بر این زبان باعث شده ایرانی ها در منطقه جلو تر از آنها باشند البته با اکثر کشورهای اطراف ما این حسن رو داریم ما به آذری هم احاطه داریم زبان ما به دری و اردو هم محیط هستش .ایران کشوری با زیرساختهای محکم هستش الان در آمریکا به این نتیجه رسیدن برای فهمیدن کشورها و فرهنگهای دیگه باید زبانشون رو دونست و آمورش زبان کشورهای دیگه در آمریکا یک بحث داغ هستش که هزینه زیادی براش می دن و تلاش می کنند جوانان آمریکایی حداقل دو یا سه زبان به دلخواه خودشون یاد بگیرن و از این افراد از هر صد نفر یکی هم دنبال یک زبان رو بگیره و تحقیق و کار کنه خودش یه پیشرفت اجتماعی است نمونه اش وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی فارسی زبان اونهاست
شنبه 29 تير 1392 - 06:33
God666 - تهران - ایران
عربها همیشه از ایرانیان بخاطر داشتن تمدن وًتاریخ متنفر بودن جون همیشه دو برابر ایرانیان کوجکتر هستن وًخودشون هم اینو خوب میدونن بخاطر همین هم بود که إعراب وحشى بأدیه مشین سوسمار خوار به تاج و تخت و ابادى و ثروت و تاریخ ایران حمله کردن و شروع به غارت و تجاوز ایران کردن و با زور شمشیر ایرانیان رو مجبور کردن که مسلمان باشن بدون اینکه خودشون بویی از فرهنک و آداب اجتماعی برده باشن زمانیکه محمد تو مکه براى کشنه هاى امثال خودش اسلام أورد ایرانیان قرنها قبلش یکتا برست بودن وًخدا رو میشناختن و از نظر زندکى اجتماعی خیلى بیشرفته وًقانون مند بودن بعد از کذشته قرنها و هنوزم تو این قرن باز هم یه عرب همون مثل اجدادش وحشى و بربر باقى مونده
شنبه 29 تير 1392 - 05:58
مهرتابان - تهران - ایران
باید هرچی ازین عربها به ما رسیده دور بریزیم اول از همه دینشونه دوم فرهنگ متحجرانشونه و سوم خرافاتیه که به واسطه اون از ساده دلی مردم سوء استفاده میشه،چهارم خواهش میکنم عاجزانه برای تفریح یا زیارت به کشورهای اینها نرید،ولی دو چیز رو باید ازشون یاد بگیریم،اتحاد و طلبکاریشون .(حالم از عربده هاش بهم خورد)
شنبه 29 تير 1392 - 07:29
راهجو - فریدونکنار - ایران
باز دمش گرم یه نموره دفاعی تو یه شبکه ای از خلیج فارس شد.
شنبه 29 تير 1392 - 07:35
piki82 - تورین - ایتالیا
Dara va sara - پرت - استرالیا. دقیقا درست میگید ! کلا موجودات عجیب و ناشناخته ای هستیم !
شنبه 29 تير 1392 - 08:39
greentree - تهران - ایران
ایران با اقتصاد پیشرفته و کشاورزی قوی می‌تونه احترام به دست بیاره ،این دولت که تمام ایران رو برای عرب‌ها حراج کرده دیگه فقط روی اسم حساسیت نشون بدیم !!!. هر وقت ایران پیشرفته شد عرب‌ها هم احترام میذارند به ایران و کشور‌های دیگه هم همینطور ،اگه وضع همین طوری باشه که هیچ احترامی ما نداریم پس بهتره ساکت باشیم .
شنبه 29 تير 1392 - 08:43
greentree - تهران - ایران
همین بیت رهبری به اسم جنگ با آمریکا تمامی‌ منابع ایران (آب ،خاک،معدن،پول نفت ،جنگل‌های شمال ) را غارت کرده و فرستاده برای کشور‌های عربی‌ ،حالا ما بیاییم از یک اسم دفاع کنیم!!!....عرب‌ها بردند در این ۳۰ سال و پیشرفت کردند و ما باختیم و خیلی‌ فرصت‌ها را از دست دادیم پس بهتر ساکت باشیم
شنبه 29 تير 1392 - 08:50
khonindel - نا کجا آباد - ابران
بازم پول و سلاح بدین جلاد اسد
شنبه 29 تير 1392 - 08:58
louis - خرونینگن - هلند
وقتی مملکت صاحب نداشته هر بی سروپائی جرئت میکند واسه ایرانیها نعره بکشه ... زنده باد همیشه خلیج فارس .. کورش بیدار شو ببین چی به سر مملکت امده است ..
شنبه 29 تير 1392 - 09:38
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
دوست عزیز،،میدونی به خاطر همین توهین کردن به ملت عزیز ایران با یه سری از این کاربران چقدر یکی‌ به دو داشتم!!!؟؟،، بار‌ها تأکید کردم که من ترکم و از اون تک صندلی و تعصب الاغی دارم نسبت به هموطنانم هر جا باشند، نه تنها در ایران هر جای دنیا باشند، ولی‌ نمی‌دونم چرا بعضیها به همین راحتی‌ به خودشون اجازه میدن به ملت ایران توهین کنند،، گوسفند خطاب شون کنند،، ولی‌ اینو میدونم که هر کسی‌ دیگران رو احمق به حساب بیاره خودش بد تر از اونیه که دیگران رو خطاب میکنه. به امید روزی که ایران از هر لحاظ آزاد بشه. یاشاسین منیم ایرانیم.
شنبه 29 تير 1392 - 08:53
irani iran - آمریکا - آمریکا
رویان،،،،، واسه اولین بر از حرفت خوشم اومد. شما که انقدر وطن دوستی‌ چرا به هموطنای خودت توهین میکنی‌؟؟؟؟؟؟ ما همه یک ملت هستیم ولی‌ متأسّفانه به دلیل اونچه که در تاریخ بر ما گذشته تشتت آرا در ما خیلی‌ شدید هست دلیلش هم هیچی‌ نبود جز ظلمی که به ملت شده و خیلی‌ها به خصوص در مناطق محروم مملکت فقیر و عقب مونده نگاه داشته شدند اما این شرط انصاف نیست که ما همه ملت را به یک چوب برانیم!!!! در ضمن اون مردم بد بخت که در عقب ماندگی فرهنگی‌ هم به سر میبرند گناهی ندارند چون بهتر از این را نمی‌شناسند ولی‌ میبینی‌ که من دشمنی شخصی‌ با شما ندارم فقط توهینی که به هموطنانم میکنی‌ مرا آزار میده و نمیتونم در برابرش سکوت کنم. باور کن داشتم به این نتیجه می‌رسیدم که ایرانی‌ نیستی‌ ولی‌ با این کامنتت نظرم عوض شد امیدوارم که شما هم رعایت کنید!!
شنبه 29 تير 1392 - 09:45
naghavi13 - سیدنی - استرالیا
Dara va sara - پرت - استرالیا - راست میگی ولی میدونی علتش چیه؟ چون ما ملت ایران تو کارهامون هیچ نوع تفکر نیست. ما میتونیم نسبت به یک موضوع در یک زمان خاص مخالف و در یک زمان خاص موافق باشیم چون لحظه ای و نسبت به شرایط فکر میکنیم و لحظه ای تصمیم میگیریم و کلا لحظه ای زندگی میکنیم واسه همین زیاد انتظار رفتار معقولانه نداشته باش
شنبه 29 تير 1392 - 09:53
venus100 - تهران - ایران
دارا و سارا -دوست عزیز حین حقیقتو گفتی‌ ، بات موافقم ،حالا اگه میتونستند کلا زبان فارسی رو حذف میکردند ،عربیش جاش میذاشتند ،ولی‌ در تلاشند که کم کم ریشه فارسی رو از ته‌ بزنند .
شنبه 29 تير 1392 - 10:21
dara20 - تهران - ايران
یک مشت حیوان بیانان نشین ملخ خور که از انسانیت بوئی نبرده اند ادای آدم‌ها را در آورده و زیاده گوئی میکنند. تو ۱۰۰ من شکر خوردی که نام پروازه و تاریخی و همیشگی خلیج فارس را انکار می‌کنی. به گمانم اینها تحریکات آمریکا و انگلیس جهت درگیر کردن کشورهای خاورمیانه برای آغاز یک جنگ است تا حیوانات سود جوی غربی به سود و ثروت حاصل از فروش اسلحه و بازسازی پس از جنگ برسند.
شنبه 29 تير 1392 - 10:04
be_pa.khaste - هارلم - هلند
دارا و سارا استرالیا . حرفت حق و جواب هم نداره
شنبه 29 تير 1392 - 10:24
Behdin - آمستردام - هلند
حرف ریشه‌ای و حساب را Dara va sara - استرالیا در چند کامنت بالاتر نوشته. من فقط اضافه کنم که آدم در خانه ش افعی و عقرب نگاه داره اما عرب تازی را از شعاع یک کیلومتری نگذاره نزدیک تر بیایند.
شنبه 29 تير 1392 - 10:32
khosrow60 - سوئد - سوئد
همه زیر سر کفتار پیر انگلیسه ،سادگی‌ وبیسوادی و بی‌ سیاستی و پول زیاد ملت این منطقه بیچاره‌شان کرده و شانس زندگی‌ در آزادی را از دست دادن،
شنبه 29 تير 1392 - 10:32
xavii - لندن - بریتانیا
سواد نداره ، بیسواد هنوز نمى دونه خلیج فارس،،،،، بدبختها ،،وقتی با عربها صحبت می کنی می فهمی جقدر عقب مونده فکری هستن،،،، برأی اطلاعاتتون میانکین درصد سواد تو کل کشورهای عربى %52 فکر کنید ،،،از این وحشی ها انتظاری بیش نیست
شنبه 29 تير 1392 - 10:41
arash8214 - کی‌یف - اوکراین
عجب ملت جالبی‌ هستیم ما بخدا ما کلی‌ از سال برایه عرب‌ها عزاداری می‌کنیم بخاطر حسینو حسنو دیگران که همه عرب بودن تو سرمون می‌زنیم بخاطر اسلامِ دینه عرب‌ها انقلاب می‌کنیم!!!!!!!ولی‌ از عرب‌ها متنفریم :)))))))))
شنبه 29 تير 1392 - 10:43
mark2000 - تهران - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا دوست گرامی حرف دل ما رو زدی اسم ما دین ما خدای ما اسطوره های ما عرب هستن محرم و صفر ملت تو سر خودش میزنه خودشو گلی میکنه با قمه خون از سرشون جاری میکنن در هر دهات و کوره دهات امامزاده های عربی دارن که نذر و دخیل میبندن هنگام تولد تو گوششون اذان میخونن موقع مرگشون هم باز با مراسم عربی دفن میشن و توی گوششون میخونن که امامان عرب پیشوا یشان است حتی بعد از مردن باید برن بهشت و جهنم عربی پس این دعوا سر اسم یه خلیج احمقانه میاد اینم بزارین عربی باشه وقتی همه چیزمون عربیه
شنبه 29 تير 1392 - 11:05
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون چقد به جا گفتن ،‌ای آنکه دیده دوخته‌یی‌ بر خلیج فارس ، این لقمه با شکمبهٔ تو سازگار نیست . زیرا در آب پاک و زلالش بدون شک ، ماهیست پابرهنه عرب سوسمار نیست . خلیج همیشه فارس بوده و همیشه فارس خواهد بود . اگه این ملخ خورها ادعایی نسبت به خلیج فارس دارن باید پاش خون بدن . عرب جماعت تخم این کار‌ها رو نداره . آره آقا جون برید داییتونو دیوونه کنید .
شنبه 29 تير 1392 - 11:38
Saaami - استکهلم - سوئد
عرب ملخ خور و چه به این شکر خوردنا؟؟؟؟
شنبه 29 تير 1392 - 11:49
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
نکته یی که برای من تعجب آور است اینکه تعدادی اسلامی عقب افتاده!! این برایشان مهم نیست که ده‌ها هزار امامزاده کور و کچل‌های عرب تسخیر کننده ی ایران در ایران جا خوش کرده---در تعدادی از ضریح امامان و امامزاده‌ها آنقدر پول ریخته میشود!!!! که چند روز طول می‌کشد آن را شمارش کنند!!! آنوقت میخواهید احترامی در کشورهای عربی‌ داشته باشیم؟؟؟همین‌جا یا علی‌ مدد!!! یا قاتل ایرانیان مدد!!!!
شنبه 29 تير 1392 - 11:58
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
Dara va sara - پرت - استرالیا. گل‌ گفتی‌
شنبه 29 تير 1392 - 13:00
بلوچ اسلو - اسلو - نروژ
دوست خوب دارا و سارا پرت- باید یادآوری کنم مثل اینکه شما مسائل فرهنگی‌ و تاریخی‌ را با موضوعات مذهبی‌ اشتباه گرفته اید.به قول معروف.گودرز چه ربطی‌ به شقایق دارد.همین حالا خیلی‌ از کشورها به خصوص با انگلستان بر سر اسم و نامگذاری اختلاف دارند ولی‌ بیشترین امورات خود را با آنها می‌گذرانند،مگر در زمان شاه مردم به غیر از عربی‌ به زبان دیگری راز و نیاز میکردند،چه را همچنین مسائلی‌ نبود؟کج فهمی‌‌های دینی و مشکلات دین را باید از مسائل تاریخی‌ جدا کرد.
شنبه 29 تير 1392 - 13:27
Behdin - آمستردام - هلند
یا علی مدد - منچستر - انگلستان شما موضوع را از این نکته نگاه کن که دین اسلام، یک دین عرب محور است. ماه روز داریش بر اساس ماه عربی‌ است. نماز، عبادت خدا، به زبان عربی‌ است. ( گویا خدا زبان دیگری نمی‌داند تا بنده‌هایش با او درد دل‌ و راز و نیاز کنند). اگر چه وقتی‌ خانه این خدا در عربستان است، انتظار دیگری هم نمی‌شه داشت. این شمایید که افکارتان در نتیجه زندگی‌ در کشور پرّ و بال دهنده عربها (شیخ سید لورنس ! ) باید مورد تصحیح قرار گیرد.
شنبه 29 تير 1392 - 14:18
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
بدون هیج تردیدی و سوای همه اختلافاتم با بعضی از دوستان در این کروه من حتی وازه خ ل ی ج رو هم به کار نمیبرم بلکه این دریای نیلکون بارس همیشه بارس خواهد موند دریای بارس دریای بارس
شنبه 29 تير 1392 - 15:38
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
این مردک عرب سوسمارخور برای همین چند تا فحشی که داد کلی پیش عربها عزیز میشه و از شیوخ عرب کلی پول میگیره. برای همین هم چندبار توی دوربین رو نگاه کرد. تا زمانیکه احمد جنتی و سد علی گدا بر ایران حاکم هستند همین آش و همین کاسه است.
شنبه 29 تير 1392 - 15:42
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
دوستانی که به اعراب فحاشی میکنند به خاطر تصرف ایران و اسلام اوردن ایرانیان باید بکم اسلام جیزی فراتر از جنک عرب و فارس هست هیج عربی وقتی عرب باشه نمیتونه زره ای از خاک ایران رو تصرف کنه اون های که ایران رو تصرف کردن مسلمان بودند نه عرب و اسلام دیدی جهانی داره و اصلا نمیشه اسلام رو به عرب بیود زد بلکه اسلام متعلق به اندیشمندان و متفکرانه و در قران به صراحت بیان شده بهترین شما نزد خداوند با تقوا ترین(خدمت کزار ترین به مردم صالح ترین درست کار ترین عاقل ترین مودب ترین و.......)شماست و اصلا نفرموده عرب بودن یا فارس بودن نشان برتریست عاقل همیشه از هر عرب و فارس بی مغز برتره
شنبه 29 تير 1392 - 15:43
dianat - شیراز - ایران
یا علی مدد منچستر انگلستان >>>>>>> کاملا با شما موافقم ممنون ازفکر بازتون امیدوارم بقیه دوستان توجه داشته باشند و چیزیکه بهم ربط نداره کنار هم قرار ندهند ممنون
شنبه 29 تير 1392 - 16:32
princesse - تهران - پرژن
Dara va sara - پرت - استرالیا. -حرف شما متین دوست عزیز ولی‌ همه این چنین نیستن .
شنبه 29 تير 1392 - 16:56
Shahin.Orel - تهران - ایران
این عکس العمل ها رو که آدم میبینه نمیدونه چی بگه ! از اون طرف سهم ما از دریای خزر از ٥٠% میشه ١٣% ، به کسی بر نمیخوره چون اسمشو عوض نکردن !! از این طرف هموطنانی میبینی که غیر از زبانی که حرف میزنن، همه باور و ساختار فکریشون ، هماهنگ با اعراب بیابان گرده ! ولی با تغیر اسم خلیج فارس خیلی بهشون بر میخوره ! مهم تر از اسم خلیج فارس ، ساختار فکری شماست ، که قرن هاست به عربی دعا و عبادت میکنه ، با باورهای اعراب زندگی میکنه ، و حتی با معیار و دشداشه سفید اعراب دفن میشه !! اگر فردوسی نبود ، همین زبانتون هم عربی بود ، اون وقت با وقاحت اسم یک استان رو به جای خراسان فردوسی میزارن خراسان ر ض و ی !! اونجا به کسی بر نخورد ؟ اسم خراسان ر ض و ی رگ غیرت کسی رو تحریک نکرد ؟
شنبه 29 تير 1392 - 17:01
Esfahan Nesfe Jahan - کالیفرنیا - آمریکا
خانمی تعریف میکرد : زمان جنگ عراق و ایران در ماهشهر پرستار بوده یک سرباز عراقی که اسیر و زخمی بوده و خونریزی زیادی داشته باید به اون خون تزریق میکردیم سرباز عراقیه با داد و بیداد زمین و زمونو تو حلقش میکرد که من نمیخوام خون ایرانی تو رگهام باشه مجبور شدیم بیهوشش کنیم و خون تزریق کنیم حالا ما ایرانیها تاسوعا و عاشورا زنجیرهای خاردار به سر و سینه میزنیم خودمونو خونین و مالین می کنیم برای یک عرب به اسم حسین بن علی!!!!!!!!!!
شنبه 29 تير 1392 - 18:58
Dara va sara - پرت - استرالیا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان...مشکلی که شما دارین.معنی و مفهوم سنت و فرهنگ را نمیفهمی.و عمق اثر این سنت و فرهنگ را بر رفتارها و تفکرات یک ملت و جامعه بین اللمل را نمیدانی. از انجایکه استورهای ایرانی چون رستم و سهراب. جای خود را به ابوالفضل و حسین داده اند. از انجایکه کوکب خانم یک زن ایرانی جای خود را به فاطمه زهرا داده. از انجایکه نام شهرهای و محله های ایرانی جای خود را به القاب عربی داده...تفکرات و باورهای همان ملت نیز به همان شکل تعغیر کرده. چرا که کسی به کتاب فردوسی و حافظ تعصب نشان نداده.ولی با شنیدن کتاب نهج البلاغه و قران انچنان اشکی در چشمان انها جاری میشود.که تو گویی او ناشر کتاب است..کسی به ویرانی خرمشهر توجه ای ندارد و لی جان خود را فدای چادر کعبه کرده که مبادا لکه دار شود..همین موضوع نیز بر تعقیر نام خلیج فارس نیز صادق است و فقط کمی بیشتر زمان و پایه ریزی برای قبول این نام در افکار عمومی احتیاج است.که افرادی کوته فکر ی چون شما و خائنینی چون حکومت خلیفه ای ولایت در تلاش برای تعقیر هستند...(من معنی نسبتا محترم هم نفهمیدم؟شاید مثل حرام و حلال و مکروح باشد.یه چیز بلا مانع)
شنبه 29 تير 1392 - 19:08
Dara va sara - پرت - استرالیا
بلوچ اسلو - اسلو - نروژ...دوست عزیز ..اگر به سکه های اواخر سلطنت زمان شاه نگاه کنی..خواهی دید که این سکه ها تاریخ شمسی و قمری ندارند(هردو تاریخ متعلق به اعراب هستند) و تاریخ سکه ها بر مبنای پادشاهی ایران میباشد.که این خود اولین قدم مبارزه ایشان با اعراب بود. دوم. ایام مذهبی انچنان پرشور ادامه نمیشد و تلویزیون شروع به اجراع ترانه در ماهای اعزاداری میکرد. سوم جشنهای چون مهرگان و نوروز بیش از حد مورد توجه قرار میگرفت....همه وهمه پایه ریزی شده بود که افکار و فرهنگ عربی را به ارامی از ایران جدا کند..ولی افسوس که گول خوردیم...خواهش میکنم به کامنت من به علی مدد را هم بخوانید..
شنبه 29 تير 1392 - 19:27
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
کاری به اسم جعلی خلیج عربی ندارم. ولی تا کنون فکر کردین که دریای خزر را به تاراج بردن و هیچ کس حتى یادی از ان نمیکند. تا کنون فکر نکردین که ملکیت دریا از نام ان مهمتر است؟؟. در ضمن اگر منصف باشیم نام اروند رود هم باید شط العب باشد
شنبه 29 تير 1392 - 19:49
sepherdad - سیدنی - استرالیا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. Dara va sara - آدم بی‌ سوادی هست، بنا به نظر ایشون: چون امریکای جنوبی مردمانشون کاتولیک هستن تموم دریأهاشون رو بذارن به اسم ایتالیا!! من کامنتهای ایشون و این خانوم بی‌ ادب رو اصلا نمیخونم شما هم نخونین.
شنبه 29 تير 1392 - 20:03
Ahmad reza_58 - منچستر - انگلستان
. Dara va sara - پرت - استرالیا ،،،، کاملا با شما موافق هستم ،،،
شنبه 29 تير 1392 - 21:33
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
در همین ایامی که ما مشغول نوشتن این کامنت هستیم و یا تلویزیون الجزیره این برنامه خاص و پربیننده را پخش میکند.مسئولان کشور مان تیم ورزشی سوریه و اردن را که قرار بود در سوریه برگزار شود و بدلیل نا امن بودن سوریه فیفا و همچنین دولت ایران موافقت کردند که این بازی در ایران انجام شود و ضمنا ایران موافقت نموده کلیه هزینه های تیم سوری اعم از رزرو هتل.تهیه کلیه امکانات جهت اردو زدن و هر گونه هزینه ای که تیم کشور سوری نیاز دارد پرداخت نماید.خب شما خیال میکنید تلویزیون الجزیره که سیاست دنیا را بچالش میکشد و از نظر تبلیغات بین المللی حرف اول را در سطح جهانی میزند این برنامه را خود سرانه انتخاب و پخش میکند.ایا شما خیال میکنید افراد شرکت کننده در برنامه مذکور بصورت ساده و معمولی برای ضبط برنامه انتخاب شده اند. اگر چنین تصوری دارید باید بگویم بسیار خیال باطلی است
شنبه 29 تير 1392 - 23:06
princesse - تهران - پرژن
sepherdad - سیدنی - شما با سواد تر از ایشونی ؟؟؟ Dara va sara همیشه حقیقت رو گفته و لابد حقیقت براتون تلخ بوده که چنین دلخورید .!
یکشنبه 30 تير 1392 - 02:02
Dara va sara - پرت - استرالیا
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا...نمی دانم کی جناب عالی به خرمشهر رفته ای. یا نه..ولی برایتان بگویم که. حدود 30 سال از جنگ گدشته.ولی اگر انجا رفته باشی ،یک قطره اب خوردن سالم پیدا نخواهی کرد. هنوز دیوارهای ویران شده از جنگ را خواهی دید. نصف شهر در فاضلاب غوطه ور میباشد. خلاصه نه خبر از بهداشت هست و نه کاری برای جوانان.هنوز یک بیمارستان درست و حسابی پیدا نمیکنی.ویرانه ای هست که یک روز هم انجا نمیمانی...همین یک سال پیش همین مردم ، حدود 1800 کیلو طلا را روانه همین عراق کرده اند.همین عراق که تمام کشور را به خاک سیاه کشانده است...بله.مردم این طلا را از جیبشان داده اند تا مرقد فلان امام را طلا کنند...اگر شما جای من بودین. چه لقبی برای این مردم پیدا میکردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گفتن وافعیت توهین نیست.بلکه آگاهی هست که باید قبول کرد.
یکشنبه 30 تير 1392 - 02:22
amirgabar - استانبول - ترکیه
Dara va sara - پرت - استرالیا-100% با کامنت های شما موافق هستم...متاسفانه خیلی ها هنوز واقعیت ها را نمی بینند...
یکشنبه 30 تير 1392 - 04:42
AMIRGABAR - استانبول - ترکیه
Dara va sara - پرت - استرالیا-100% با کامنت های شما موافق هستم...متاسفانه خیلی ها هنوز واقعیت ها را نمی بینند...
یکشنبه 30 تير 1392 - 04:42
راهجو - فریدونکنار - ایران
سعد حلی - سیدنی - استرالیا. منم میگم بخاطره سابقه هزار ساله(اشکانی و ساسانی و هخامنشی) بهتره اسم عراقم بشه ایرانک!!!نظرت چیه آقای منصف(
یکشنبه 30 تير 1392 - 07:42
sia-2012 - تهران - ایران
الموت الع.ر.ب
یکشنبه 30 تير 1392 - 08:20
martya - سیدنی - استرالیا
استدلال بعضی از هموطنان ایرانی آدم رو به خنده وا میداره. می گن چون اسلام به زبان عربی اومده پس ما نباید اون رو بپذیریم! سوال من از شما اینه که اگه اسلام به زبان انگلیسی یا اسپانیایی بود اون موقع قبول می کردین؟ دینی که قراره مال همه مردم جهان باشه و قراره همه رو با هم متحد کنه باید فقط یک زبان داشته باشه. خداوند بخاطر حکمت خودش زبان عربی رو برای این دین برگذیده و همه بشر اگه می خواند به سعادت برسند باید تا حدودی با عربی آشنا باشند چون قرآن ما که معجزه خداونده به زبان عربی اومده. و این دلیل نمیشه که از فرهنگ ایرانی خودمون چشم پوشی کنیم. خدا چیزهایی می دونه که عقل ناقص بشر از درکش عاجزه.
یکشنبه 30 تير 1392 - 07:55
عقل وهوش - اصفهان - ایران
dara va saraعزیزم توکه غیر مسلمان هستی هر گز نمیفهمی که شیعیان ایرانی تنها پیامبر واهل بیت او را که بهترین خلق خدا هستنداز میان اعراب پذیرفتن وهرگز برای بقیئه اعراب پر کاهی ارزش قائل نیستند وتمامی دشمنی اعراب هم به خاطر شیعه بودن ما هست
یکشنبه 30 تير 1392 - 10:37
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
Dara va sara. پرت . حرف دل. مىزنى. مرسى. دوست عزىز. آگهی مخارج جشن مزخرف 3 خرداد را خرج خود خرمشهر مىشد الان قابل رقابت با بهترىن شهرهاى دنىا مىشد
یکشنبه 30 تير 1392 - 10:59
farahnoush - ساری - ایران
آنهایی که به اعراب توهین میکنند .. برایشان متاسف هستم !!! . آقای امیر موسوی عرب ایرانی هستند !!! . ببینید یک عرب از نام خلیج فارس دفاع میکند .. شاید حتی در دل اعتقادی به آن نداشته باشد اما یک فارس مثل خلعتبری در لیگ امارات زیر نام خلیج ع/ر/ب/ی بخاطر پول بازی میکند !!! بخاطر یک عده روئسای عرب کشورهای همسایه به یک نژاد توهین نکنید !!! . چون در ایران نزدیک دو میلیون عرب یا به قول یک عده عرب زبان زندگی میکنند !!! .
یکشنبه 30 تير 1392 - 12:01
irani iran - آمریکا - آمریکا
فرحنوش،،،،،عزیزم وقتی‌ اینها حتی به هموطنان خودشون بی‌ احترامی میکنند و دائم لقب گاو گوسفند به آنها میدهند انتظار داری برای دیگران احترامی قائل بشن؟ البته بعضیا بد جوری خودشونو واسه انگیلیسیها و امریکاییها جر میدن ولی‌ به هموطن خودشون بی‌ احترامی می‌کنن!! اینم به دلیل عقده حقارت هستش که افسوس داره
یکشنبه 30 تير 1392 - 14:52
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
راهجو. فریدون کنار. بهتر هست کمی تاریخ قبل از ٢٦٠٠ سال پیش را هم مطالعه کنید
یکشنبه 30 تير 1392 - 15:05
عقل وهوش - اصفهان - ایران
farahnoush-جان من شما نگرفتی چی گفتم هر قومی خوب وبد دارد ولی خدائی اکثر اعراب همسایه ما چجورن حتی بسیاری ا ز همین هائیکه تو کشور ما هستن صدام را بیشتر از ما قبول داشتن فقط بخاطر عرب بودنشان وخواهان استقلال از مملکت ما بوده وهستند من خودم میانشان بودم واز نزدیک دیدمشان
یکشنبه 30 تير 1392 - 15:47
iirani - تهران - ایران
جالبه هنوز خیلیا فکر میکنن دین از طرف خدا اومده!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 30 تير 1392 - 18:27
Dara va sara - پرت - استرالیا
عقل وهوش - اصفهان - ایران.......نماز رکن اصلی دین میباشد و اگر شما در بیان و کلمات ان اشتباه کنی در واقع بی احترامی و رد اصول دین میکنی ؟؟حضرت محمد 23 سال پیامبری کرده و هر روز 5 بار نماز اقامه کرده. و در هر بار جماعتی پشت سر ایشان حضور داشتند....تو بعنوان یک مسلمان و پیرو محمد. هنوز نمیدانی که محمد در هنگام اقامه نماز دستهای خود را به هم میگرفه یا آزادانه در کنار بدنش قرار میداده.؟.تو هنوز نمیدانی که کلمه علی ولی الله را تکرار میکرده یا نه.انوقت از جانب خدا صحبت میکنی و از طرف او حکم صادر میکنی؟ منطق شما هم مثل نماز خوندن و دینتان هست..ابکی و ماست و خیاری
یکشنبه 30 تير 1392 - 18:41
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
farahnoush - ساری - ایران افرین بر شما افرین
یکشنبه 30 تير 1392 - 22:37
عقل وهوش - اصفهان - ایران
dara va sara عزیزم اینها را که گفتی کدام اعمال صحیح دین ماست خود ما مثل اب خوردن بلدیم تو نمیخوادبه مادرس اسلام شناسی بدی من خودم همه را بلدم تازه هر روز 40 تا یهودی را مثل تومیتونم آموزش بدم ضمنا از تورات وزبورت هم اگر اشکال داشتی ازمن بپرس یادت بدم
دوشنبه 31 تير 1392 - 08:51
martya - سیدنی - استرالیا
iirani - تهران - ایران چند درصد مطمینی که دین از طرف خدا نیومده؟ اگه ۹۹.۹۹٪ مطمینی که دین ساخته دست بشره پس هنوز ۱۰۰٪ مطمین نیستی. بهت توصیه میکنم یک ماه وقت بزار تحقیق کن. اگه انگلیسی یا عربی بلدی تو اینترنت سرچ کن ببین معجزات قرآن که با کامپیوتر کشف شده چیه. اگه وجدانت بیدار باشه و دنبال حقیقت باشی نظرت راجع به دین عوض میشه. اگه می خوای سر خودت کلاه بزاری قضیه فرق می کنه.
دوشنبه 31 تير 1392 - 10:58
Shahin.Orel - تهران - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا من یک سوال واسم پیش اومد ، غیر از شما و آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا ، تعداد زیادی ایرانی در سیدنی استرالیا وجود دارن که توی این سایت نظر میدن ، و سطح باور مدنی شون ، به قدری کوچک ، و به دور از همه باورهای انسانی هست ، که من نه تنها تعجب بلکه وحشت کردم . اولا برایتون آرزوی صبر در جمع این مروجین توحش میکنم ، و میپرسم ، چطور شد که تعداد این افراد اینچنین اونجا زیاده ؟
دوشنبه 31 تير 1392 - 18:40
mark2000 - تهران - ایران
عقل وهوش - اصفهان - ایران...اگه شما از خانواده یهودی زاده شده بودی مسلما امروز یک یهودی متعصب تشنه به خون مسلمانها بودی مذهب و دین شما وراثتی است و این از نوشته و ادعاهایت پیداست روزی 40 یهودی آموزش میدی!!!!
دوشنبه 31 تير 1392 - 20:05
کبالت3 - کرج - ایران
این از بیعرضگی حکومته اون عرب از زیر و رو و هوای خلیج فارس استفاده کامل میبره و پول پارو میکنه ما هم دست به فلان نشستیم به تماشا مشتری هم مغازه رو به اسم مغازه دار میشناسه نه صاحب ملک مغازه حالا هی ما سند رو کنیم خود این حکومت چندان پی این قضیه نیست حتی قبلا هم پیشنهاد خلیج اسلامی رو داده بود به هر حال اینا ریشه تو یه گنداب دارن و بعید نیست فردا عربا ادعای جاجرود رو هم بکنن چون شتر فلان عرب نورانی ازش آب خورده .کبلائی
دوشنبه 31 تير 1392 - 21:01
Dara va sara - پرت - استرالیا
Shahin.Orel - تهران - ایران...درود بر شما..دوست عزیز ..چون انها ایمان دارند و برایشان فرق نمیکند کجا زندگی میکنند و همیشه خود را فرد آگاهی میدانند..ایمان چیزی نیست بجز اجازه ای که افراد مذهبی به خود میدهند تا وقتی منطق و علم دقیقا خلاف تفکرشان را نشان میدهد , اعتقادات خود را همچنان حفظ کنند.؛ اسم این اصرار احمقانه ایمان است..از شما خواهش میکنم در مورد هیچ اعتقادی و ایدولوژی ایمان نداشته باش. درود بر شما
‌سه شنبه 1 مرداد 1392 - 02:49
توپوزی - لینز - اتریش
Dara va sara - پرت - استرالیا/ انچه خجالت اور از کامنتهای تو است این ادمهای نااگاهی که برای تو هورا میکشند.چون کلام تو و روش و طرز نگارشت صد در صد اخوندی و اسلامی است فکر کنم دست پرورده شیخ کافی باشی انجا که میگفت یا علی من سگ تو ام !! واق واق و جماعت حاضر (جماعت حاضر و نه 30 میلیون مردم ان زمان ایران) میگفتند واق واق.همه کامنتهای تو رنگ وبوی اخوندی دارد این فرهنگ اخوندی و حزب اللهی گری است که برای انتقاد خود را با جماعت خراب جمع میزنند تا مورد هجوم مستقیم قزار نگیرند.برادر یا خواهر حرب اللهی دست از سر مردم ایران بردار این چیزها که تو مینویسی بچه دو ساله هم میداند بجز چهار تا ساندیسی مثل خودت و خامنه ای و احمدی نژاد مردم اگاهند ولی راه بجایی ندارند.
‌چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:22
توپوزی - لینز - اتریش
Dara va sara - پرت - استرالیا/تو میخواهی خوب بنویسی ولی سوادت کم است چرت مینویسی .بچه جان این مطالب که نوشتی و بخیالت افشاگرانه است مال دوره قاجار است.همه جای دنیا ادمهای مذهبی و نااگاه فراوان هستند ولی ادمهای اگاه ایرانی میلونها نفرند.اخه مگه تو توی یک خانواده بزرگ نشدی که یک ملت 70 میلیونی را نفهم میخوانی.در خبر سن روسپیگری در هلند نوشتی(در حالی که میدانیم زنانمان کرور کرور به کشورهای عربی برای خود فروشی سفر میکنند) حاج اقا.....تو یا معنی کرور را نمیدانی یا کافر همه را به کیش خویش پندارد.همه ما که جفنگیات تو را میخوانیم به کنار.انکه در ایرانیان یوکی اشغالهای تو را میخواند هم خواهر و مادر دارد خجالت بکش.
‌سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:57
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
Dara va sara - پرت - استرالیا,, دوست عزیز من همین هفتهٔ پیش بود بابت یه تیتر خبری تنفرم رو نسبت به همین عربهای حاشیه فارس گلف بیان کردم، و ارادتم رو نسبت به هموطنان جنوبیم ذکر کردم، و قید کردم که عرب زبان هستند ولی‌ عرب نیستند، و تأکید کردم که در جنگ چیزی کم نگذاشتند ولی‌ حیف که این نظام قدردانشان نیستند،، من چند سال پیش یه عکس تو همین سایت از خرمشهر دیدم که خانه‌ها هنوز آثار گلولها و ترکش رو ساختمانها بود،، اشک مجال نمی‌داد عکس‌ها رو خوب ببینم،،،،منم همهٔ اینا حالیمه، احتیاجی نیست که برم، از همین جا هم میشه دید. ولی‌ به ملت توهین نشه،، من خیلی‌‌ها رو می‌شناسم که هیچ اعتقادی ندارند ولی‌ شما دارین به اونا توهین می‌کنین،،به کسانی‌ توهین کنین که طلا فرستادن یا شکم عرب پر می‌کنن،،پس تو تایپ کردن خیلی‌ باید مراقب باشیم،، موفق باشین.
‌چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 08:56
LALULA - آمستردام - هلند
جالبه یک ایرانی‌ عرب زبان یا بهتر بگم یک عرب ایرانی‌ داره با تمام وجود از نام خلیج فارس دفاع می‌کنه آنوقت بعضی‌‌ها دارند به عربها توهین میکنند بعد از این اشخاص بپرسی، میگن منظورمون آن عربها بود نه این عربها! خواهر من برادر من همه جای دنیا خوب و بد داره و نباید بخاطر اشتباه شخصی‌ یا اشخاصی‌ به یک قوم ملت یا کشوری توهین کرد. کی‌ می‌خوایم این چیز‌ها رو یاد بگیریم. خانم آقایی‌ که نشستی خارج کشور جای نرم و گرم اگر عرضه داری کاری واسه این ملت انجام بدی هم بکش برو پیش هموطنانت کاری بکن و اینقدر از خارج واسه مردم نسخه نپیچ اگر هم که عرضه کاری نداری پس ببند و اینقدر ادای ایرانی‌ وطن دوست و دلسوز رو از راه دور در نیار لطفا! کامنت بعضی‌ از این هموطنان (اسم نمیا‌‌رم) واقعا شرم آوره!!
‌پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 05:41
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
آره همه جا خوب و بد داره ، ولی‌ این عربا خوباشون گرون خرید داشتند گذاشتن به فصلش بفروشند( حجت‌الاسلام والمسلمین حاج رضا مارمولک)، بعضی‌‌ها از کجاشون در میارند این همه آی‌کیو رو ،و از کجا میدونند اونایی که خارج نشینند هیچ کاری برای هموطنانشون در ایران انجام نمیدن، حتما مگه باید جار زد که من به اینو اون کمک کردم،، مگه حتما باید پا شد رفت ایران تا برای هموطن کاری مثبت انجام داد،، چیز نمی‌دونین ببندین گاله رو بابا،،،بازم میگم هرکی‌ به هموطنش توهین بکنه خودش بد تر از اونیه که به ایرانی‌ها نسبت میده،،واقعا شرم آوره که بیرون از ایران باشی‌ و فقط فکر کنی‌ برای کمک کردن و یا کاری مثبت انجام دادن حتما باید ایران باشی‌،،من دلسوزیمو به ایرانی‌ با عملم دارم ثابت می‌کنم و وجدانم هم راضی، ادا در نمیارم، کاشکی‌ بعضی‌ها هم میتونستن حداقل ادا در بیارند،،کاری از دستتون بر نمیاد ببندین و بشینی‌ سر جاتون این همه چرت و پرت هم نبافین لطفا.
جمعه 4 مرداد 1392 - 05:16
LALULA - آمستردام - هلند
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا از ادبیاتت معلومه که خیلی آدم فداکاری هستی و شب و روز داری به مردم ایران کمک میکنی(ببندین گاله رو بابا،،)آی کیو نمیخواد پسر فداکار! توئی که شب و روز اینجا کارت کامنت گذاشتن است کی وقت میکنی دیگه به کاری برسی گاله(ادبیات خودت)حالا مثلاً تو خیر سرت تو خارج نشستی چه غلطی واسه مردم ایران میکنی پر مدعا؟حتماً با این مزخرفاتی که اینجا مینویسی داری به ملت خدمت میکنی؟یک سر به ایران بزن تا بفهمی مشکل مردم از حرف زدن و منم منم کردن آدمهای پرمدعا مثل تو گذشته و 70 80 درصد مردم حتی دسترسی به اینترنت هم ندارند و 90 درصد کاربران همین سایت از خارج کشور به اسم ایران هستند. ما اگه کاری از دستمون برنمیاد دیگه انقدر هم نق سر مردم نمیزنیم و واسه مردمی که در تحریم و هزار بدبختی هستند از راه دور نسخه نمیپیچیم...
جمعه 4 مرداد 1392 - 17:57
LALULA - آمستردام - هلند
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا...انقدر شعار های پوچ و تو خالی ندید چون ما خارج نشینها از لحاظ زندگی(جز عاطفی)هیچ وجه مشترکی با مردم داخل کشور نداریم پس بشین سر جات و اینقدر جفنگ نگو ما هم خارج کشور هستیم ولی در بدبختی مردم(جز عاطفی)شریک نیستیم! اگه همین رو تونستی بفهمی کلی چیز فهمیدی! منتظر لیست کمکهای انساندوستانه ات به مردم ایران هستم! نترس ریا نمیشه!بگو آبمنگولی! تو که با اسم مستعار داری کامنت میدی پس کسی نمیشناستت! بگو شاید ما هم از تو یاد گرفتیم چه جوری از خارج کشور از جای گرم و نرم و بیخطر میشه به مردم کمک کرد بگو که شاید تو کلا قرمزی از کانادا شدی ناجی مردم ایران! بگو ولی لطفاً توهم نزن گاله!
جمعه 4 مرداد 1392 - 18:01
LALULA - آمستردام - هلند
واقعاً که بعضی از این ایرانیها آبروی هر چی ایرانی رو میبرند! راسیست تر و فاشیست تر از بعضی از این ایرانیها وجود نداره! از اقغانی و پاکستانی و هندی و چینی گرفته تا عرب و ترک و روس و آفریفائی! همه اه! همه بد، بی فرهنگ جز خودش! از بسکه بعضیها خودخواه و خودپسند تشریف دارند! بابا قرن 21 بیدار شید دنیا داره تبدیل میشه به دهکده کوچکی اونوقت بعضیها چسبیدن به این مزخرفات و مقولات تفرقه انداز عرب و عجم، کرد و فارس و ترک! خسته نباشید واقعاً که!
جمعه 4 مرداد 1392 - 18:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.