آمیخته ای لازم برای پایان اسد و جمهوری اسلامی

  
ایده کمک به مخالفان، مسلح کردن آنها و عدم نظارت بر عملکردشان از سوی غرب و برخی کشورهای عربی باعث شده است که خشونت در سوریه دو طرفه و نهادینه شود. آنچه می تواند به این خشونت ها پایان دهد، سپردن جنگ به ارتش هاست نه مردمی که تا دیروز رنگ اسلحه را هم ندیده بودند و بخشی تحت تاثیر گروه های سلفی و القاعده کودکان را هم به این عرصه وارد کرده اند و در آن میانه احساسات جای منطق را گرفته است و آزادیخواهی قربانی این بازی تلخ خواهد بود

                                                                               دکتر بهروز بهبودی
جنگ و درگیری در سوریه به مراحل خطرناکی رسیده است و خشونت ها از سوی دو طرف درگیر روز به روز بیشتر می شود و در آن میان سهم طرفداران حکومت اسد از اِعمال خشونت، بیشتر از دیگران است. آنان هستند که باعث دامن زدن به این اختلاف ها شده و کار را به جایی کشانده اند که تا به امروز بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر رسیده است . بشار اسد اگر طمع قدرت ندارد به چه دلیل راضی به نابودی کشورش و آوارگی مردم گردیده است؟ اسد چگونه می تواند دائم دیگران را متهم به دخالت در امور سوریه کند در حالیکه  نسبت به جان، مال و سرنوشت مردم بی تفاوت است و پای حکومت های ناقض حقوق بشر را به جنگ های داخلی باز کرده است؟ آیا کمک های مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی، چین و روسیه به سوریه برای سرکوب اعتراض ها در حکم دخالت یک کشور بیگانه در امور داخلی سوریه نیست؟
اسد پیش از آنکه یک سیاستمدار باشد یک پزشک است و برای آغاز آن کار سوگند یاد کرده، سوگندی که حکایت از آن می کند که جان انسان ها و انسانیت آنها برای پزشک، بسیار ارزشمند و او به آرمان های آن حرفه پایبند است. بشار به سوگند پزشکی خود وفادار نمانده چگونه می تواند به سوگندش در برابرمردم سوریه وفادار باشد؟ بشار اسد می کشد زیرا جان انسان ها برای او ارزشی ندارد و از این منظر میان او و یک سلاخ هیچ تفاوتی نیست؛ هر دو می درند!
در نظر من علاوه بر اسد که باید به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه های بین المللی محاکمه شود، دولت هایی چون دولت ایران، روسیه و چین نیز در این جنایات سهیم هستند، آنها که با سکوت و حمایت های مادی و معنوی خود، راه کشتار را در سوریه بازتر کردند و بر گستاخی اسد افزوند، کشورهایی که تنها به دنبال منافع خود بوده و هستند؛ ایران به دنبال حفظ یک پایگاه در برابر اسرائیل، روسیه به دنبال فروش اسلحه و حفظ موقعیت خود در دریای مدیترانه و چین نیزچون روسیه در پی رقابت با آمریکا و قدرتمند نگاه داشتن ایران، متحد و شریک تجاری خود است در این میان برای این کشورها جنایتی که علیه بشریت در سویه اتفاق می افتد اهمیتی ندارد. این کشورها هم باید مورد مواخذه بین المللی قرار بگیرند.
افزون بر این کشورهای غربی نیز در برابر اسد قاطعانه عمل نکرده اند و در اتفاقات پیش آمده مقصر هستند. کارهای صورت گرفته از سوی غرب و کشورهای منطقه تا به امروز ناکافی و حتی گاه ناکارآمد بوده است. جنایتکاری چون اسد هراسی از این ندارد که در میان کشورهای عربی و دنیا دچار انزوا شده وبسیاری از آنها با او قطع رابطه کرده اند. برای اسد اهمیتی ندارد که از اتحادیه عرب بیرون رانده و جایگاهش به مخالفان رژیم بعث داده شده، زیرا بشار سال هاست که به سبب دیکتاتوری، با دست خود، خویش را دچار انزوا کرده است، درست مانند همه دیکتاتورهای عالم، مثل همین رژیم جمهوری اسلامی که اهمیتی به انزوای بین المللی اش نمی دهد زیرا اساسا سرنوشت مردم برایش اهمیتی ندارد.
ایده کمک به مخالفان، مسلح کردن آنها و عدم نظارت بر عملکردشان از سوی غرب و برخی کشورهای عربی باعث شده است که خشونت در سوریه دو طرفه و نهادینه شود. آنچه می تواند به این خشونت ها پایان دهد، سپردن جنگ به ارتش هاست نه مردمی که تا دیروز رنگ اسلحه را هم ندیده بودند و امروز تحت تاثیر گروه های سلفی و القاعده کودکان خردسال را هم به این عرصه وارد کرده اند و در آن میانه احساسات جای منطق را گرفته است و آزادیخواهی قربانی این بازی تلخ خواهد بود.
 امروز تنها اسد نیست که ماشین کشت و کشتار را در سوریه به حرکت درآورده، بلکه اسلام گراهای افراطی رخنه کرده در میان مخالفان نیز به همان راه اسد می روند. کشت و کشتار سوریه متاسفانه به کام القاعده و اسلام گراهای افراطی شده است که آنها هم به دنبال منافع کوتاه و بلند مدت خود در سوریه و منطقه هستند و به یقین حضورشان باعث ادامه یافتن کشت و کشتارها حتی پس از اسد خواهد شد چنانکه در کشورهایی که بهار عربی در آنها روی داد همین حضور باعث عدم رسیدن به اهداف دموکراسی خواهانه شده است.
رشد گروه های افراطی نه تنها برای غرب بلکه برای کشورهای منطقه نیز خطرناک است. منطقه خاورمیانه نیاز به آرامش دارد و این آرامش با حضور افراطیونی نظیر القاعده و سلفی ها به وجود نمی آید.  برای رسیدن منطقه به آرامش هم غرب و هم کشورهای عربی منطقه باید در سیاست های خود تجدیدنظر کنند و نسبت به فاجعه انسانی ای که در سوریه اتفاق می افتد موضع گیری جدی داشته باشند. اتحادیه عرب باید با اتحاد وارد عمل شود و کار را یکسره کند.
سوریه سال هاست که زیر یوغ حزب بعث دست و پا می زند. بشار اسد نشان داده است چون پدر خود با دموکراسی میانه ای ندارد و وعده هایش نیز پوچ و میان تهی بوده اند. اسد اگر می خواست دست به اصلاحاتی بزند باید از قدرت کناره گیری می کرد.  او اگر تعلق خاطری به سوریه و مردمش داشت، بنا به حکم انسانیت از همان روز اول باید از این همه کشتار جلوگیری می کرد. او نیز چون متحدانش بخصوص جمهوری اسلامی می کوشد تا با چنگ و دندان نشان دادن به مردم، پایه های لرزان حکومتش را استحکام ببخشد و این خصلت همه حکومت های دیکتاتوری است، حکومت هایی که جایگاهی در میان مردم ندارند و از اینرو زور و فشار را با تعامل و شنیدن صدای مردم عوض می کنند.
امروز نیاز همراهی و همکاری کشورهای منطقه و غرب و نیز نشان دادن قاطعیت در برابر حکومت بعثی سوریه هرچه بیشتر احساس می گردد.اتحاد و قاطعیت اعراب و غرب چند فایده عمده دارد. اول آنکه دست منفعت طلبانی چون جمهوری اسلامی، روسیه و چین را از سر سوریه و مردمش کوتاه می کند. دوم آنکه میدان را از نیروهای نفوذ کرده افراطی در میان مخالفان سوریه می گیرد و از رشد سریع آنها در آن خاک جلوگیری می کند و مهم تر از همه با پایان دادن به عمر حکومت اسد و سپردن او به دادگاه های صالح به کشت و کشتارها هم پایان داده می شود و البته در این میان رژیم هایی چون رژیم ایران نیز با از دست دادن متحد خود آسیب پذیرتر می گردند، باشد که بدین وسیله زمینه آرامش در خاورمیانه و از بین رفتن دیکتاتوری و استقرار دموکراسی در ایران هم فراهم شود.
بهروز بهبودی
ونکوور – ۱۶  فروردین  ۱۳۹۲   
05- April- 2013
 

+509
رأی دهید
-63

tabarzinn - یوله - سوئد
اقای بهبودی آیا تاکنون فکر کرده‌اید که اگر همین فردا جمهوری اسلامی سرنگون شود چه جای آن را خواهد گرفت. اپوزیسیونِ چه در خارج و چه در داخل فقط یک چیز را ثابت کرده و این که بدبختانه جامعه ایرانی‌ نمیتواند حزبی بشود و متشکل در ظاهر دشمنانِ ایران و تجزیه طلبان سازمان‌هایِ کارامد تری از ایران دوستان دارند.
شنبه 17 فروردين 1392 - 23:59
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
ای که میگویی مسلمان باش و ومی خواری نکن، هرچه میخواهی‌ بگو یا هرچه میخواهی‌ بکن، اما ریکاری مکن! می بخور منبر بسوزان، مردم آزاری مکن!
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 01:02
dkdk - اسلیس - دانمارک
بابا این‌قدر خودت را فهیم و سیاستمدار ندون.ما ملّت فهیمی داریم که نوجوانانش هم به این مسائل واقفند.پس دیگه سخنرانی نکن سر پوزی نخورده.ضمنا از صحبتهات هم معلومه بدجوری غربیها و آمریکا را ناجی انسانها میدانی‌.خیر سرت مثلاً دکتر هستی‌ برو کمی تاریخ بخوان تا از جنایات آمریکا از حمله اتمی به ژاپن تا حمله به ویتنام و به آتش کشیدن هواپیمای مسافربری ایران با تمامی مسافران بیگناهش مطلع شوی خود فروخته..جنایات آنها کم‌تر از این نامردهای نظام ایران نبوده.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 01:14
Nerse - اهواز - ایران
جنایت جنایته چه از جانب اسد چه از جانب مخالفانش. هرکدوم از این دو طرف دارن خیانت می کنن. یکی برای بقا در قدرت و یکی برای رسیدن به قدرت. اسد با صلح به قدرت رسید و تهش این شد وای به روزی که مخالفانش به قدرت برسن. به هر حال این دو طرف آبی رو برای ایران گرم نمی کنن. ما هم بی خودی داریم وقتمون رو برای این مسائل طرف می کنیم. ایران کم مصیبت و مشکل نداره کاش یکی دلش برای ایران و ایرانی می سوخت
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 01:18
sharafYabi - بیمبه - انگولا
- dkdk- جناب، همتراز با جنایتهای آمریکا لطفا از خوبیهایش هم بگو! مثال: همین اینترنت که بدون آن منزوی شوی، جی‌ پی‌ اس‌ که گم نشوی، هواپیما که برسی‌، تلفن که بشنوی، تکنولوژی‌های فط و فراوان، برق که روشن شوی، دارو که مداوا شوی، آینده که امیدوار شوی، و و و . . ضمناً اگر بمب اتم نبود شاید قوانین هیتلری مرسوم بود. ویتنام هم نبود؛ اگر شوروی دخالت نمیکرد. این دنیای پر آشوب به وسیله کی‌ می‌خواست بهتر اداره بشه؟ حتما مدیریت جهانی‌ ایرانیان، روس ها، اعراب، چین و ما چین و یا همکاری و همدلی تمامی‌ عقب افتادگان دنیوی و اخروی؟ اگر تاریخ دنیا را خوانده باشیم، می‌فهمیم که بشر دورانی به طلایی این صد سال گذشته نداشته است و از خودمان سوال کنیم چه ملت‌هایی‌ این را رهبری کردند؟ خطا در این بل بشو جایز است، اما خوبی‌ها را هم بشماریم.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 02:54
sharafYabi - بیمبه - انگولا
دوستان ما خواهی‌ نخواهی درگیر یک جنگ منطقه‌ای هستیم و پیروزی دیگران آینده ما را به خطر خواهد انداخت. بعد از زدودن ظلم فاجعه آور کودتا چیان ایران و دزدان امام زمان، آن آینده و حال را به دست خودمان باید بسازیم. اتحاد دلسوزان ایران در ضمن احترام و قبول کردن حقیقت وجود دید گاه های، حتی کاملا متفاوت، یک شرط بنیادی و اساسی‌ در این پیروزی میباشد. کشور ما ثروتی بزرگ و ملت ما ملتی‌ توانا و متخصص اما از هم بریده، بیایید این شکاف را از بین ببریم و فهیم و متحد شویم.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 03:34
داد بیداد - قم - ایران
آقای بهبودی همانهایی که ۵۰۰ سال پیش صفویها را برای مقابله با نفوذ و قدرت عثمانیها به وجود آوردند امروز این رژیم را در منطقه مستّقر کردند تا ملتهای منطقه با جنگ و مسایل دیگر به خود مشغول باشند تا کسی‌ مثل شاه پیدا نشود که بگوید تا ۲ ساله دیگر ما به دروازهٔ تجارت جهانی‌ میرسیم
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 05:49
afshin7725 - تهران - تهران
آقای بهبودی پس نقش ترکیه و عربستان.قطر.آمریکا وانگلیس در کشتار مردم سوریه کجاست.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 10:08
perser68 - فلوریدا - امریکا
_dkdkاسلیس_دانمارک. دیدی یه رژیمی‌ بیشتر نیستی‌!؟یه بالا ممبر برو از طایفه آخوند متحجر!؟جنایت‌های جمهوری اسلامی قرن۲۱ رو با ۵۰سال پیش امریکا مقایسه می‌کنید!!!معلوم نیست شغلت چیه،جاسوسی کی‌ رو تو دانمارک میکنی‌،هر جنایتی که آمریکا میکنه و کرد اصلا قابل مقایسه با رژیم فاشیستی اسلامی نیست و شما‌ها فورا برای ردگم کردن آدرس عوضی‌ میدید!!!و چهره مظلومانه به خودتون می‌گیرید!جنایت‌ها و آدم کشی‌های رژیمی‌ که برای نابودی ایران و ایرانی‌ آمده با هیچ داستانی فراموش نمیشه!
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 10:20
alkap0n1990 - کرج - ایران
میفرمایید اگر اسد طمع قدرت ندارد به چه سبب راضی به نابودی کشورش شده؟بنظر من که نابودی سوریه بارفتن اسد صورت میگیره.کاملا درسته که درابتدای تظاهرات ها در سوریه،رژیم اسد با مردم بد تا کرد وجای کوش کردن به خواسته هاشون اونارو سرکوب کرد ولی قبول کنید این افراد جزو مردم سوریه نیستن.فریاد آزاد خواهی با موشک زمین به هوا؟!؟مگه میشه؟تازه سوری هم نباشی. میفرمایید که اسد به سرنوشت مردم بی توجهه ودیگران را متهم به دخالت در امور سوریه میکند. کاملا درسته.مگر بریتانیا اسلحه وخودروی ذرهی نمیفرسته به شورشیا؟لابد برای حمایت مردمه؟اگر آلمان در اتحادیه اروپا نبود خدا میدونه تاالآن این حامیان حقوق بشر چه آشی برای سوریه پخته بودن.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 12:10
alkap0n1990 - کرج - ایران
ودرمورد کمکهای ایران،چین و روسیه،3 تا از منفورترین کشورها در زمینه حقوق بشر.قبول دارم که این کشورها ناقضان آشکار حقوق بشر هستن ولی در طول حیات 34 ساله جمهوری اسلامی اگر حاکمانش 1 کار صحیح انجام داده باشن همین کمک به سوریه است.در ضمن حقوق بشر غربی رو هم در یوگوسلاوی،سومالی،گرجستان،لیبی،فلسطین،ویتنام،لائوس،لبنان،عراق،افغانستان،تانزانیاو.. وحتی پس از جنگ دوم در مورد آلمانیها دیدیم. بارفتن اسد،یک مشت مسلمان بدوی اسلحه بدست میخوان چه صلحی رو به ارمغان بیارن؟
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 12:10
جنگنده - تهران - ایران
sharafYabi - بیمبه - انگولا بشر دورانی به نکبتیه این صد سال را به خود ندیده و این صد سال خونین ترین سالهای زندگی بشر بر روی زمین بوده و در هیچ قرنی اینهمه جنگ و خونریزی وجود نداشته و انقدر بیماری و مرض عجیب و وحشتناک مانند ایدز و سرطان وجود نداشته است و از آنطرف هم مرگ و میرهای ناشی از تکنولوژیهای ساخت بشر مانند خودرو و هواپیما و آنطرف نابودی جنگلها و مهمتر از همه سوراخ شدن اوزون که تهدیدی جدی برای حیات بر روی زمین است پس انقدر از این تکنولوژی بیهوده سخن نکنید که مایه نابودی بشر میشود
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 09:02
houman - بیرمنگهام - انگلستان
آنچه می تواند به این خشونت ها پایان دهد، سپردن جنگ به ارتش هاست نه مردمی که تا دیروز رنگ اسلحه را هم ندیده بودند
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 15:55
exam292 - تهران - ایران
sharafYabi - بیمبه - انگولا/اینکه از نظر امثال شماها آمریکا منجی جهانه! چیز عجیبی نیست!!! شوروی به بن بست رسید!! آمریکا هم داره به بن بست میرسه، به زودی خواهیم دید(جنبش وال استریت)
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 15:10
shima-irani - گلاسکو - اسکاتلند
با پایان دادن به عمر حکومت اسد و سپردن او به دادگاه های صالح به کشت و کشتارها هم پایان داده می شود و البته در این میان رژیم هایی چون رژیم ایران نیز با از دست دادن متحد خود آسیب پذیرتر می گردند، باشد که بدین وسیله زمینه آرامش در خاورمیانه و از بین رفتن دیکتاتوری و استقرار دموکراسی در ایران هم فراهم شود.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 16:44
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
نوشته ای خیلی ضعیف و پر از مطالب تکراری...وقت مردم ارزش دارد آقا...
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 05:12
rana-azad - برایتون - انگلستان
دیکتاتور جز ویرانی چیزی بر جای نمی گذارد اما بعد از دیکتاتوری ، جامعه ای بدون خرد با فرهنگ ویران شده چه چیزی را می تواند ترمیم کند
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 17:36
kobalt - کرج - ایران
از امارات تا سوریه واردن ومصر هیچ کشور عرب زبان و اسلامی شرایط استقرار دموکراسی رو نداره سرنوشت اکثر اینا سقوط حکومت های سکولار و دیکتاتور و حاکمیت گروههای اسلامی میانه تا تندروست با حاکمیت اسلامی ها بزرگترین مانع رسیدن به دموکراسی و مدرنیته مشخص و روز انتخاب نهایی پیش روی مردمه البته برای عرب جماعت سالهای سال وقت میبره برای من یکی فعلا سقوط اسد وتعطیلی این گدا خونه آویزون به مملکت ما مهمه سرنوشت سوریه نابودی یا تجزیه یا هرچی دیگه به مردم سوریه مربوطه.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 19:35
masoud-karaj - کرج - ایران
عجب پشتکاری داری دکتر هنوز داری تلاش می کنی مردم اگر مشکل داشته باشن اینقدر میدونن که برای خودشون یه فکری بکنن نیازی به کمک خارجه ندارن پدر جان
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 20:54
sharafYabi - بیمبه - انگولا
شما آنقدر زبل تشریف دارید و تنها کسی‌ در این سایت هستی‌ که من به خاطر دارم به زبان خودش گفته به دستور دیگران اینجا حال گیری میکنه. !sting68 - گنبد - ایران. exam292..............اینکه میگن طرف نخود هر آشی هست/ پس راسته !!!......................تو برو پیک نوروزیت رو حل کن. شنبه 10 فروردین 1392 - 13:29 . exam292 - تهران - ایران. sting68 - گنبد - ایران/نشون میده خیلی پرتی!!! امسال پیک نوروزی ندادن!!! . -گفتن برید توی اینترنت حال امثال شما رو بگیریم!!!-. یکشنبه 11 فروردین 1392 - 06:44
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 19:45
rana-azad - برایتون - انگلستان
ممنون و بسیار باعث خوشحالی است که مردم داخل ایران هم با این همه مشکلات دسترسی به اینترنت باز به این مطالب دسترسی دارند . من این اواخر سفری به ایران داشتم و در کمال تعجب دیدم که در ایران خیلی ها مصرانه اینگونه فعالیتها را تعقیب می کنند که واقعا باعث خوشحالیه .. خسته نباشید
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 20:50
بابک خرم دین - تهران - ایران
dkdkاسلیس_دانمارک مزدور رژیم آخوندی
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 22:49
sharafYabi - بیمبه - انگولا
Jangandeh- tehran شما اگر تشریف بیاورید و در جوامع غربی زندگی‌ کنید در آن موقع میتوانید که قضاوت عادل بنمائید. یک طرفه به قاضی رفتن خیلی‌ کودکانه می‌باشد. ضمناً در کتاب آسمانی آمده است که اگر جان انسانی‌ را نجات دهی‌ انگار جان تمام انسانیت را نجات دادی. در ۱۹۱۲ ۱.۶ میلیارد جمعیت، در ۲۰۱۲، ۷ میلیارد جمعیت. آیا اکتشافات مسلمانها باعث این افزایش شد یا اکتشافات غربی‌ها. من بعضی‌ مواقع به این فکر می‌کنم که اگر پروردگار زلزله را برای مردم سیه رو و گناهکار نزول می‌کند، چرا بیشترین زلزله در کشورهای شرقی و به اصطلاح مسلمان اتفاق می‌افتد و نه در کشورهای پیشرفته؟ ضمناً این همه بیماری که من و شما آگاه هستیم به علت این است که درمانی برای آنها به وسیله همین غربی‌ها کشف شده. و گر نه در سنّ ۴۰ سالگی میمردیم بدون آنکه بفهمیم از چیست. آن را هم مدیون اینها هستیم.
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 22:47
فريادزيره آب - اهواز - ایران
اگزام 292_جنبش سبز رو یادت رفت بگی
یکشنبه 18 فروردين 1392 - 23:58
exam292 - تهران - ایران
فریادزیره آب - اهواز - ایران/آخه این سبزی ها! فکر میکنن جمعیتشون 99 درصده!!!!
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 16:40
kobalt - کرج - ایران
اگزام-این دوتا کوچه بن بست بود کوچه شما تهش دره است از بن بست میشه برگشت از دره نه...این یکی رو من زودتر بگم یه سبقتی ازت گرفته باشم سرکار
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 17:53
exam292 - تهران - ایران
sharafYabi - بیمبه - انگولا/تو سر تا پا مدیون غرب هستی!!! خدای تو شده، فرهنگ غرب!!! شماها به هیچ چیز اعتقاد ندارید! اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیستید!! تفکر التقاطی دارید و نان به نرخ روز خورید! همه چیز براتون علی‌السویه است. فقط میخواهید خرتون از پل بگذره!! دیگر بود و نبود پل هیچ است.
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 16:52
dkdk - اسلیس - دانمارک
پرسر۶۸ - فلوریدا - امریکا تو که میدونم از کجا میسوزی.آخه آدم جاهل اگر کمی‌ تنها کمی‌ فهم و درک داشتی هرگز شرف و انسانیت را با وطن فروشی عوض نمیکردی.بیچاره من بدلیل همین نظام نامرد و زورگوی ایران ۱۴ سال نتوانستم به وطنم بروم چرا که سهم خودم را با ضربه زدن به ۲ نامرد پاسدار ادا کردم.اما تو که خیلی‌ خودت را مخالف میدانی‌ به اندازه موریانه هم نتوانستی برای کشور و مردم کاری کنی‌.امثال تو که فقط ادعا میکنند اما همیشه موش صفت بودند زیاده. که تنها حرف میزنند.یادت نره تهی مغز همه میتوانند فک بزنند.برو مرد و وطن پرست باش نه‌ نوکر حقیری برای بیگانگان.
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 02:37
dkdk - اسلیس - دانمارک
بابک خرم دین - تهران - ایران‌ای وای بر من که تو هم که سنبل وقاحت هستی‌ و کاربران وطن پرست و فهیم بخوبی تو را میشناسند به من زخم خورده از نظام وقیح ایران تهمت میزنی. شما ۲ -۳ نفر این‌قدر بی‌سواد و کم فهمید که هنوز فرق آخوند پرستی و وطن پرستی را نمیدونید.افرادی مثل تو و پرسر۶۸ - فلوریدا - امریکا این‌قدر درمانده و فلج مغزی هستید که حیف انسان است که با شما خود فروختگان و بی‌ هویتان صحبت کند.آدمهایی که وطن که مادر دوم هر ایرانی با شرافت است را براحتی به بیگانگانی که اصلا شماها را داخل آدم حساب نمیکنند میفروشید این‌قدر بدبخت و درمانده هستید که حاضر هستید همه چیز را در اختیار بیگانگان قرار دهید.پس ننگ و شرم به شما باد که ابروی ایرانیان را برده اید.(هر چند شماها حقیرتر و ناچیزتر از آنید که بتوانید ابروی ملیونها ایرانی با شرافت را ببرید.)
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 03:04
جنگنده - تهران - ایران
sharafYabi - بیمبه - بیماریهای که گفتی اکثرش ساخته لابراتوارهای پزشکی و نظامی همان کشورهای غربیه که برای آزمایش رو مردم جهان سوم آزمایش میکنند و تاریخ نشان داده که بیشتر جنگها و تجاوزات و خونریزیها در همان غربی که داعیه اش را داری اتفاق افتاده و شرقیها همیشه مردمی صلح طلب و آرام بوده اند و تا کسی به کارشان کار نداشته باشد آنها هم به او کاری ندارند برعکس تاریخ غرب مانند روم و یونانیان خونخوار و در دوران معاصر هم ماجرای آلمان نازی که فقط در فکر تجاوز به کشورهای دیگر بودند یخورده فکر ببین زمانی که افرادی مانند کلمب و ماژلان و امثالشان آمریکای جنوبی و شمالی را کشف کردند چقدر از آن مردم بومی را زنده زنده کباب کردند حالا تو اومدی از غربی که تمام علمش را از شرق گرفته و بعد از ساده بودن شرقیها اصتفاده کرده و آنها را به جان هم انداحته دفاع میکنی. زمانی که فرانسویها و انگلیسیها با شپش سرشون بازی میکردن مردم ایران حمام و دلاک داشتند آقا مثلا روشنفکر که از روشنفکری فقط نامش را یدک میکشی
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 10:54
sharafYabi - بیمبه - انگولا
exam این وقاحت تو منو کشته! این را بدان که یک روزی که از قرون وسطی بیرون بیای (اگر این معجزه اتفاق بیفته!!) آن روز ممکن است متوجه شوی که خدای من کسی‌ نیست که بهترینهایی ما را از مملکت فراری داده و احمقترین را به آن جایگزین کرده و فاجعه أای به بار آورده که همه می‌بینند الا شما !!. و ما نان را به نرخ مغز خود میخورییم نه با دزدی، خود گمراهی, نتیجتاً خود فروشی و آدم فروشی. ما اگر خود فروش بودیم ایران میموندیم و جاسوسی در و همسایه میکردیم و دم تکون داده و پول میساختیم. اما آزاده بودیم و شجاع، از دشت و کویر خودمان را به دانشگاهی رساندیم و آینده مان را، خود ساختیم. / به دست آهن تفته کردن خمیر// به از دست بر سینه پیش امیر
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 13:56
sharafYabi - بیمبه - انگولا
دوست عزیز جنگنده،-- من خود را نه روشنفکر دانسته و نه به ظاهر روشن فکر و یا چیز دیگر. من هم یک انسانی‌ هستم، ایرانی‌ مثل شما. منتها من ۲۷ سال تحصیل و کارهای متفاوت کرده و می‌کنم، در این سالها دنیا را گشته‌ام و در کشورهای متفاوتی زندگی‌ کرده‌ام و همیشه قلبم برای ایران می‌تپد. بسیار چیزها دیده‌ا‌م. انسان امروزی بسیار متمدنتر از انسان پنجاه یا ۳۰۰ سال پیش است. امروز انسانیت واقعاً مترقی است و در راه مرز (رسد آدمی‌ به جایی‌ که به جز خدا نبیند) جواب مطلب شما احتیاج به یک مقاله دارد که امکانش نیست. ضمناً رومیها به مسلمانان اسلحه فروختند تا ایران تسخیر شود! کلمب و ماژلان هم خدمت بزرگی‌ به شناخت کره زمین انجام دادند. و انگلیس‌ها به خاطر قحطی مجبور به ترک به آمریکا. البته هیچ کس نمی‌تونه کشتار سرخ پوستها را تایید کنه. اما در حال حاضر و صد سال گذشته خد
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 14:20
sharafYabi - بیمبه - انگولا
اما در حال حاضر و صد سال گذشته خدمات آنها را نمشود انکار کرد. و این ویروس‌ها همیشه بوده و هم خودشون را تغییر میدهند به فرمی دیگر. منتها ابزار، علم و فهم لازم از شناسایی آن را قدیمها نداشتیم. بله ما در تاریخ افتخاراتی داریم اما شما نمیتوانید منکر این بشوید که تلاشی که غرب از پانصد سال پیش برای راحتی‌، تکثیر و طول عمر انسانیت انجام داده درست نیست. من و شما محصول این تلاش نیستیم؟ حالا چون ما نیروی هسته‌ای را از غرب تقلید کردیم بد است؟ ضمناً شما خود اذعان کردید که انگلیس و غرب بسیار پیشرفت کرده اند و در حال حاضر داروی شپش را از آنها می‌خریم! اشتباه نکن من و ما هم به اندازه شما ایران را دوست داریم.
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 14:36
perser68 - فلوریدا - امریکا
_dkdkاسلیس_دانمارک. پس آدم کشی هم بلدی!مثل جماعت آخوند دروغ هم خوراکته!تو باید خجالت بکشی که بجای پذیرفتن واقعیت‌ها دیگران رو به وطن فروشی متهم میکنی‌،آخوند جماعت مثل تو اینجا تکلیفشون مشخصه و نیاز به ننه من غریبم بازی و ماست مالی کردن نیست!!!وطن فروش، جماعت آخوند مثل تو که داره دو دستی‌ ایران رو تحویل روسیه و چین میده!همین آمریکا اگه نبود مملکت رو عرب‌ها و روسیه و چین تا حالا درستی قورت داده بودن!چطور میشه به آدم مثل تو اینو نشون داد!تو همون بدرد بالای ممبر رفتن می‌خوری و بس!
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 12:31
dkdk - اسلیس - دانمارک
پرسر۶۸ - فلوریدا - امریکا کاربران فهیم این وطن فروش داره میگه آمریکا ناجی ایران بوده!!!و اگر آمریکا نبود دیگر کشورها ایران را قورت میدادند.همین حرفت کافی‌ است که همه به ابلهی و تهی مغزی تو پی‌ ببرند.(البته به وطن فروشی و نوکر آمریکا بودنت قبلا پی‌ بردند.)واقعا تو این‌قدر نادانی‌ که فکر میکنی‌ آمریکا دلسوز و ناجی ایرانیهاست!!؟بیچاره اگر همین آمریکای کثافت کمی‌ از شاه در ۵۷ دفاع می‌کرد هرگز انقلابی پیش نمی آمد.وقتی‌ میگم بیسوادی ناراحت میشوی.آمریکا حتی نمیخواست شاه را بپذیرد و تنها بدلیل بیماری سرطان آن درمانده را پذیرفت.خیانت و جنایتی که آمریکا به کشور و ملّت ایران کرد هیچ کس نکرد.اما ۴ تا بی‌سواد مثل تو نوکری آمریکا را میکنند.لااقل برو کمی مطالعه کن که این‌قدر سوتی ندهی و ابروی نداشته خود را بیشتر از این نبر.حال خود دانی‌.
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 19:38
exam292 - تهران - ایران
sharafYabi - بیمبه - انگولا/این حرفها نشون میده که کمی وجدان درد گرفتی!!. -kobalt - کرج - ایران/ ما از راهی که انتخاب کردیم، برنمی گردیم! تو که با ما همراه نبودی!! از کجا میدونی انتهای راه ما دره است؟!!! اگه کمی صبر کنی! واقعیت رو خواهی دید!!!
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 20:08
mehrdad58 - لندن - انگلیس
من اصلا دیگه تحصیل کرده‌های ایران رو هم قبول ندارم ! امروز داشتم یه نگاه به واحدهای دانشگاهیشون می‌کردم ! دیدم ۶۰ در صد کتاباشون شدن دینی ! احکام اسلامی ! انقلاب اسلامی و .... واقعا از کسایی‌ که این اراجیف رو از بچگی‌ تا دانشگاه به خوردشون دادن و این اراجیف براشون شده یه باور ! دیگه چه انتظاری می‌شه داشت ! تازه اینا قشر تحصیل کردهٔ اونجا هستن ! چه برسه به بقیه !
‌سه شنبه 20 فروردين 1392 - 22:45
kobalt - کرج - ایران
اگزام -برادر یعنی شما هم با شوروی و هم با آمریکا بودی و تا ته کوچه بن بست با هاشون رفتی یا داری میری این خوب نیست پس لا شرقیه ولا غربیه چی میشه البته اگه بگی بهت وحی شده یا علم غیب داری من باور میکنم.
‌چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 02:01
sharafYabi - بیمبه - انگولا
ایرانیهای وطن پرست ۳۴ سال است که درد وجدان گرفته‌اند. امثال شما هستند که نخودی از آن را ما بین گوشتان، موجود ندارید.
‌چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 01:45
perser68 - فلوریدا - امریکا
-dkdkاسلیس_دانمارک. یه ضرب المثل ایرانی‌ میگه،جواب ابلهی مثل تو خاموشیه!!!ننگ به جماعت متحجر آخوند!!!
‌چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 15:55
exam292 - تهران - ایران
mehrdad58 - لندن - انگلیس/علمی که توی اون تعهد و ایمان به خدا وجود نداشته باشه!!! نتیجه ی اون چیزی مثل بمب اتم میشه!!! ارزونی خودتون!!!
‌چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 22:49
exam292 - تهران - ایران
kobalt - کرج - ایران/sharafYabi - بیمبه - انگولا/perser68 - فلوریدا - امریکا/انصافا شماها چه کار مهمی برای ایران کردید که قابل گفتن باشه؟!!! حداقلش اینه که دارید آب در آسیاب دشمن میریزید!!!
‌چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 22:54
sharafYabi - بیمبه - انگولا
exam292 خدا وکیلی و انصافا ما مهمترین کاری که کردیم این بود که چون توی ۳۴ سال گذشته سرمون خیلی‌ شلوغ بود و کشورهای مترقی شدیدا احتیاج به مغزهایی مثل ما داشتن و شما‌ها مغزان کل نداشتین, کشور گل و بلبلمان را سپردیم دست شما . حالا موقع تحویل شما هی‌ میگین اینجاش کمه اونجاش خمه.!! حداقل ما کاری هم نکرده باشیم دست کم به ایران استفراغ نکردیم. افتخار آن گلاب فقط و فقط در دست با بصیرت و کفایت سرکار میباشد. دم خروس!
‌پنجشنبه 22 فروردين 1392 - 03:22
perser68 - فلوریدا - امریکا
-exam292تهران ایران. تو چه کار مهمی‌ کردی که ۲۴ساعت دشمن دشمن میکنی‌ مثل رهبر فرزانت!؟بقول دوستمون بیمبه -انگولا ما خیک رو رها کردیم ،حالا خیک دست از سر ما بر نمیداره!نمردیم و ۳۴سال تعهد و ایمان رو در بین یاران جان برکفت هم دیدیم!پاشو یه آب به چشمات بزن تا از خواب الودگی در آیی‌ که وقت تنگه!
‌پنجشنبه 22 فروردين 1392 - 21:58
exam292 - تهران - ایران
sharafYabi - بیمبه - انگولا/perser68 - فلوریدا - امریکا/شماها مصداق این ضرب المثلید:“خوشا باغی که شغالش کند قهر”!!!
جمعه 23 فروردين 1392 - 04:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.