آب سیب؛ پایین آورنده کلسترول بد خون

یک متخصص تغذیه در مورد خواص آب میوه‌های طبیعی اظهار داشت: در فصل سرما به دلیل سردی هوا افراد چندان احساس تشنگی نمی‌کنند ولی نباید فراموش کرد که آب بدن همواره باید تامین شود.


شیوا فرجی با اشاره به اینکه آب میوه می‌تواند منبع خوبی برای تامین آب بدن به همراه ویتامین باشد گفت: همواره استفاده از آب میوه طبیعی را به جای آب میوه‌های صنعتی توصیه می‌کنیم چرا که آب میوه‌های صنعتی حاوی مقادیر زیادی شکر و نگهدارنده هستند که هر یک عوارض خاص خود را دارد.
 
این متخصص تغذیه تاکید کرد: در فصل سرما هویج، سیب و پرتقال بهترین منبع برای تهیه آب میوه طبیعی هستند چرا که هم در بازار موجودند و هم حاوی ویتامین‌های گروه A, B و C هستند که از بروز سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند.
 
فرجی گفت: سیب حاوی پکتین است که این ماده در روده‌ها ژلی درست می‌کند که سموم را دفع و فعالیت دستگاه گوارشی را فعال و همچنین میزان کلسترول خون را تنظیم می‌کند.
 
به گفته عضو انجمن تغذیه ایران مطالعه‌های بسیاری درباره مصرف سیب و آب آن انجام شده که نشان می‌دهد وجود آنتی‌اکسیدانی به نام «کوئرستین» در سیب میزان کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته نیز به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کم می‌شود.
 
فرجی خاطرنشان کرد: همچنین پرتقال بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم‌های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم خونی بسیار توصیه می‌شود.
 
این متخصص تغذیه تاکید کرد: همچنین افراد سالمند که معمولا با بیماری آرتروز دست به گریبانند می‌توانند با مصرف روزانه یک لیوان آب پرتقال تا حد زیادی از گسترش آن جلوگیری کنند.

+31
رأی دهید
-2

paksan - آمریکا - آمریکا
شک نکنید که این خانوم مسئول آزمایشگاه یک شرکت که با این گرونی ها و عدم وجود دولت احمدی نژاد در خرید و پخش ساندیس آب سیب مجانی داره برشکست میشه . آخه اگر این تحقیقات شده پس چرا هیچ شرکت معروفی همچین چیزی رو تبلیغ نمی کنه ؟ یعنی هر تولیدی تو دنیا دنبال همچین چیزهایی است که بشه باهاش ملت رو مجبور به خرید کرد ولی تو دنیا اگر تبلیغی دروغ باشه و تحقیقات ساختگی باشند ملت می تونند سو کنند و دادگاه هم همچین جریمه می کنه که طرف تا عمر داره یادش بره از این تحقیقات آبکی بزاره تو تبلیغاتش . خوردن یک سیب در روز برای سلامت سیستم گوارشی و دندانها خوبه ولی آب سیب چکار می کنه خدا می دونه .آب پرتقال هم از زمان نوح همه می دونستند خاصیتش چیه ولی توجه داشته باشید خوردن ویتامین سی کافی نیست باید بدون شما جذبش کنه و راه جذب ویتامین سی خوردن ویتامین دی هستش و ایندو باهم مکمل خوبی هستند و بیشتر کسانی که ویتامین سی می خورن بازم سرما می خورن و جذب بدنشون نمی شه بخاطر کمبود ویتامین دی در بدن آنهاست و بیشتر زنان و دختران ایرانی که زیر چادر و مانتو هستند و نور آفتاب نمی بینند بیشتر مشکل دارند
جمعه 10 آبان 1392 - 04:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.