مستند علمی‌ انفجار هستی - دوبله فارسی

هر داستانی آغازی دارد، حتی داستان کائنات. در حدود ۱۳.۷ میلیارد سال قبل یک رویداد اسرارآمیز این جهان را به حرکت واداشت، در یک انفجار بزرگ. آفرینش نهایی همه اتم ها، همه ستاره ها و همه کهکشان ها. اما این داستان ماست. اینکه چگونه ما در طول هزاران سال، با تلفیق شواهد گوناگون نگرشی از جهان را ایجاد کرده ایم، از طریق دانش آن را درک کرده ایم و جایگاه خود را در درون آن یافته ایم. این داستان ماست از همه چیز، از جادوگران تا دانشمندان. فراسوی انفجار بزرگ.

در طول هزاران سال، ما مشاهدات خود را از آسمانها در کتابهایی جمع آوری کرده ایم که تعداد آنها بسیار بیش از گنجایش یک کتابخانه است. ما پیکره وسیعی از دانش را در رابطه با جهان خود ایجاد کردیم. جهان چگونه به وجود آمد، چگونه پایان خواهد یافت. این کاریست که همچنان در حال انجام است، سناریو آن هنوز در حال نوشته شدن است، جوهر آن هنوز بر روی کاغذ مرطوب است. از کجا شروع می کنیم؟ اجازه دهید از ابتدا شروع کنیم، اجازه دهید با یک انفجار بزرگ شروع کنیم.



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




+128
رأی دهید
-27

a.ahooraei - کلن - آلمان
سال نو میلادی همه خجسته باد و پر از موفقیت و بامید روزهایی درخشان برای ایران و ایرانی.
دوشنبه 11 دي 1391 - 20:11
man-malaysia - كوالالامپور - مالزي
پاک ومنزه ای ای پروردگاره! عقل ما از درک قدرتت عاجز است اما کوردلان نمی فهمند وخود را به خواب زده اند
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 02:46
potatis - مالمو - سوئد
iranianuk بابت گذاشتن این ویدئو ی بسیار زیبا از شما سپاسگزارم، دین من علم و حقیقت و پیامبران من کوپرنیک، کپلر ،گالیله ،نیوتن ،انیشتین ،لمیتر ،هابل ،گاوس و .. هستند به قول استاد بهرام مشیری "پیامبران عصر روشنگری"
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 07:52
potatis - مالمو - سوئد
نمیدونم چرا هرگز چیزی در مورد نیروی گریز از مرکز که سبب حفظ فاصله سیارات از خورشید (منظومه ی شمسی )میشه نگفت !
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 07:54
سيروس كمال - دبى - امارات
حقیقت تلخ است آقاى "مالزى" .
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 08:31
potatis - مالمو - سوئد
man-malaysia - کوالالامپور - مالزی.ای لعنت به کپلر و کوپرنیک کوردل ،که نمی فهمند عقل ما از درک قدرت پروردگار خارج است، زارت میان درک میکنند جهان هستی رو!!
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 08:40
kambizian - تهران - ایران
man-malaysia - کوالالامپور - مالزی. اتفاقا زمانی دلت روشن میشه که این خزعبلات و خرافات را رو بزاری کنار.
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 09:49
odin - انتورپن - بلژيك
man-malaysia_ اقای عزیز شما مذهبیها نمیتونین بدون فحش دادن به دگراندیشان حرف خودتون رو بزنین!!!؟ اخه کوردل یعنی چی؟ یعنی ما کسانیکه الله برده فروش مدینه رو یک بازیچه قدرت سیاسی میدونیم (از همون 1400 سال پیش تا الان) و بجای «چشم دل» که اینقد شما روش پافشاری میکنین، چشم عقل و منتق رو باز کردیم همه کور و کچل و بی دلیم! در عوض شما که فکر میکنین دنیا در شش روز درست شده و بابای سیاه پوستها و زردها و بلوندها و .. ادم و حوا بودن در عوض سرچشمه دانش و معرفت شما و دینتون هستین که دایناسورها و عمر 13.7 میلیارد سال جهان رو انکار میکنین!!! بجای این تبارک الله و احسن الخالقین شما یه کم ادب و همزیستی با دگراندیش رو یاد بگیر علم و دانش و معرفت پیشکش شما و رهبران دینیتون.
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 08:26
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
man-malaysia - کوالالامپور - مالزی-کدام خدا؟ همان که که در کتابهایش(تورات-انجیل-قرآن)میگوید که عمر هستی 7هزار سال هست؟ بین خِرَد انسان تا کتابهائی که خدا را یه شما معرفی کرده 13000000000 سال فاصله است.حالا قسم حضرت عباس یا دم خروس را؟
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 11:50
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
با تشکر فراوان از مسئولین سایت ایرانیان یو.کی. که چنین فیلم علمی-آموزشی را در اختیار ما گذاشتند تا خصوصاً یکسری خداپرستان چشم بسته و هنوز ناآگاه و خرافه پرست مذهبی کمی از جرعه علم و دانش بنوشند و شاید کمی آگاه شوند. بدون شک هدیه خوبی در آغاز سال 2013 برای همه بود! من و دیگر دوستان علمگرا و عقلگرا و دنیا باور چند وقت پیش با یکسری خداپرستان بیسواد در همین سایت تحت عنوان مقاله های دیگر درگیری عقیدتی شدید داشتیم بر سر وجود یا عدم وجود خدا که برخی را حتی با آدرس لینک اینترنتی دادن برای دیدن چنین فیلمهای مستند علمی و آشنائی با فاکتهای علمی توصیه کردیم تا شاید خداپرستی خود را زیر سوال ببرند و قانع شوند که مدارک علمی دال بر عدم وجود خدا قویتر و قانع کننده تر است ولی طبق معمول شعارهای خداپرستی شکمی خودشان را دادند و مرگ برما هم گفتند و دیگر ناسزاها! حالا خوشبختانه یکهو این فیلم به کمک ما خدانپرستها آمد برای اثبات برخی ادعای ما ( بسیار ممنون از سردبیر این سایت و سلامت و زنده باشی! ). ادامه در 2
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 23:35
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) البته فیلمهای علمی دیگری هم در این زمینه و موضوع هست که قبلاً آدرس لینک دیدنش را دادم ولی گفتار روی فیلم آلمانی است اما تولید اصلیش بزبان انگلیسی است و میشود نسخه انگلیسی زبانش را هم پیدا کرد. خواستم با حمایت دوستان دیگر از مسئولین این سایت خواهش کنم که از این سری فیلمهای علمی بیشتر بگذارند تا به آگاهی یکسری خداپرستها و مذهبیهای خصوصاً مسلمان کمک شود و کمی دانا و عقلگرا و علمگرا شوند. بهترین راه مبارزه با خرافات دینی و خداپرستی سلاح علم و دانش است که انسان با آگاهی و عقل آموزش تحصیلی داده شده از خداپرستی و گرایشات دینی فاصله بگیرد و مغز و عقل خود را در خدمت دانش و شکوفائی علم بگذارد بجای خرافه پرستی و اعتقادات واهی خداپرستی!
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 23:40
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
این هم سندش که امامان و سران اسلامی با علم و دانش مخالف بودند و هنوز هم هستند چونکه میدانستند که تنها مردم زمانی به پذیرش خرافات دینی تن میدهند که ناآگاه و بیسواد بمانند و باشند و برای همین خوب هم دریافته بودند که چه علمی مثل نجوم ( ستاره شناسی ) برایشان بیش از همه خطرناکتر است مثل امام علی که ببینید چه گفته و خودتان قضاوت کنید. " اى مردم از علم نجوم بپرهیزید ، مگر بدان مقدار که شما را در خشکى و دریا راه بنماید ، که این علم به کهانت منجر شود و منجم کاهن است و کاهن همانند جادوگر است و جادوگر کافر است و کافر در آتش جهنم . به نام خداى تعالى به راه افتید .امام علی خطبه ۷۹ نهج البلاغه!- ولی امام علی عرب بیچاره نمیدانست که انسانها هزاران سال بعد تلسکوپ و سفینه میسازد و به قلب کهکشانها پرواز میکند و تصاویر زیبا را هم روی صفحه تلویزیونش در اتاق نشیمنش میآورد تا مردم توانائی علم و دانش بشری را بشناسند و قبول کنند. ولی حیف که هنوز کوردلان مذهبی هستند که چشم و گوش خود را میبندند و در جهالت دینی خود میخواهند باقی بمانند. ولی برای یادگیری هیچوقت دیر نیست که آدم اشتباه فکری خود را اصلاح کند.
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 13:38
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
هیچ لزومی نداره که معتقدین به خدا خود را در نبرد با آتئیست‌ها ببینند. همچنین آتئیست‌ها هم دلیلی‌ ندارد که پرخاش کنند یا مسخره کنند خدا پرستان را. این را دیر یا زود باید یاد گرفت.--- سالها پیش تو آنتورپ (دهه هشتاد میلادی) معلم زبان بلژیکی ما گفت تو اروپا دو تا سوال را نباید پرسید. یکی‌ اینکه حقوقت چقدره؟ و دیگری اینکه مذهبت چیه ؟ متأسفانه ایرانی‌‌ها هر دو سوال را همچنان می‌‌پرسند.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 02:13
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
حالا قران رو باز کنید ببینید راجع به کائنات چیه‌ میگه، از خنده میمیرید. میگن کوه چیه‌؟ میگه میخ رو زمین. می‌پرسی‌ ما از کجا اومدیم؟ میگه خدا خاک و آب رو قاطی‌ کرد، با آتیش پخت!(مثل کوزه)! می‌پرسی‌ در آسمون‌ها چیه‌؟ میگه ۷ طبقه هست، هرچی‌ بیشتر نماز بخونی‌، به طبقهٔ بالاتر میری! می‌پرسی‌ ستاره‌ها چه هستند؟ میگه اینها فقط دارند میدرخشند که ما بدونیم کی‌ نماز بخونیم و به حج بریم!می‌پرسی‌ این دنیا چجوری به وجود اومده؟ میگه خدا ۶ روز اینها رو هم چیده!می‌پرسی‌ اصلا چرا اینجا هستیم؟ میگه چون یک مار زن حضرت آدم رو گول زد و انجیل خورد، الان ما اومدیم جواب پس بدیم!! واقعا سطح شعور و فهم قران از این کائنات خنده دار هست!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 02:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.