مرخصی ۱۵ دقیقه‌ای زهرا رهنورد به خاطر درگذشت پدرش

در پی درگذشت صادق کاظمی، پدر زهرا رهنورد، ماموران امنیتی به مدت ۱۵ دقیقه به وی اجازه دادند که با حضور در بیمارستان در کنار پیکر پدرش حاضر شود.

مرخصی ۱۵ دقیقه‌ای زهرا رهنورد به خاطر درگذشت پدرش

به گزارش تارنمای کلمه، ماموران امنیتی در این مرخصی چند دقیقه‌ای همراه زهرا رهنورد بودند و شخص دیگری از نزدیکان رهنورد او را همراهی نمی‌کرد.

صادق کاظمی به هنگام مرگ ۹۳ سال سن داشت٬ روز شنبه٬ نهم دی ماه به دلیل "عفونت ریه و عوارض ناشی از کهولت سن" درگذشت.

فروردین سال گذشته نیز میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی درگذشت اما به وی اجازه داده نشد تا در مراسم تدفین شرکت کند.

میراسماعیل موسوی، پسرعمه جواد خامنه‌ای، از مجتهدان مشهد و پدر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بود و در دوران انقلاب ایران، آیت‌الله خامنه‌ای مدتی در خانه وی پناه داشته و در همین خانه که پدر میرحسین موسوی جان سپرد، زندگی می‌کرد.

تشییع جنازه پیکر میراسماعیل موسوی که ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ برگزار شد، با دخالت و حضور پرشمار نیروهای امنیتی نیمه‌تمام ماند. دست‌کم هفت نفر در این مراسم بازداشت شدند.

بر پایه این گزارش "خانواده و نزدیکان میرحسین نگران‌اند که همان برخوردها این بار هم تکرار شود و مراسم‌های آیینی تشییع و تدفین و ختم صادق کاظمی هم با رفتارهای مشابهی از سوی حاکمیت همراه شود."

تارنمای کلمه که نزدیک به میرحسین موسوی است، نوشته است: "باید دید سران حاکمیت آیا این بار رفتاری عقلانی و انسانی در پیش خواهند گرفت و اجازه خواهند داد این مراسم‌ها در آرامش و امنیت برگزار شود و میرحسین و رهنورد نیز در آن حضور یابند یا آنکه رفتاری تراز حکومت‌های سرکوب‌گر که به هیچ قاعده انسانی و ایمانی پایبند نیستند، در پیش خواهند گرفت." 

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ به‌طور کامل در حصر خانگی قرار گرفته‌اند. این حصر خانگی در پی تظاهرات مخالفان حکومت ایران در روز ۲۵ بهمن صورت گرفت که طی آن دو جوان به‌نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته، ده‌ها نفر زخمی و نزدیک به هزار نفر بازداشت شدند.

این تظاهرات به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و به پشتیبانی از مردم مصر و تونس برگزار شد اما به دلیل یورش مأموران امنیتی به تظاهرات ضددولتی تبدیل گشت.مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی نیز هم‌زمان با موسوی و رهنورد در حصر خانگی قرار گرفتند اما فاطمه کروبی مدتی قبل از حصر خانگی آزاد شد

+77
رأی دهید
-30

moody - لستر - انگلستان
مرگ بر هر چی آخوند و ولایت فقیه.
شنبه 9 دي 1391 - 22:20
nmayandeh khoda - هایدلبرگ - آلمان
اسلام سراسر وجودش دروغ و ظلم و ضرب و شتم و زندانی کردن و شکنجه و تجاوز و اعدام است !، از این دین ظالم تر و فاسد تر و جانی تر هرگز در روی کره زمین نخواهید دید !
شنبه 9 دي 1391 - 23:59
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
nmayandeh khoda - هایدلبرگ - آلمان/ باید خدا را سپاسگذار باشیم که ذات ....اسلام آشکار شد.
یکشنبه 10 دي 1391 - 01:13
romano - تهران - ایران
nmayandeh khoda - هایدلبرگ - آلمان دوست عزیز هموطن عزیز حداقل صدها بار در این سایت گفته‌ام این روش تکراری اسلام این است اسلام آن است تنها به جدایی خودکار بخش منتقد دین از جامعه منجر خواهد شد چیزی که در ایران آینده نیاز به آن خواهیم داشت. افرادی با این روش تکراری تنها گروه دیگری را برای جامعه مانند سلطنت طلبها، کمونیستها و .. بوجود خواهند آورد که خودکار افراد جامعه گوش خود را به آنها خواهند بست و همیشه در اقلیت فکری خواهد بود. این دین در ایران ما قدمت 1400 ساله دارد و تاکنون در تاریخ بشری ثبت نشده که قومی دینش را به یک شبه بخاطر یک نفر در هایدلبرگ آلمان بکنار بگذارد! حتی تعداد این افراد زیاد نشده. خواهشمندم کمی مسئولانه تر فکر کنید حداقل اگر موضوعی برای نوشتار ندارید می‌توانید جمله خود را به این گونه بنویسید لعنت به افراد دین فروش لعنت به روحانیون مبلغ دین که با آن مردم بیگناه را بخاطر باورهایشان سیاست می‌کنند و .. بیشک اینها نظر شخصی است ولی من نتایج آنرا دارم می‌بینم بدی یک قشر را نمی‌توان به پای عقاید یک جامعه گذاشت حتی اگر آن عقیده صد درصد درست نباشد.
یکشنبه 10 دي 1391 - 01:46
parsaus - امریکا - امریکا
هرکه با خواهر خود زنا کند با دگران چه‌ها کند .اینها با هم فامیل هستند دارند همدیگر رو جر میدن .باز هم بگین اسلام بد ه
یکشنبه 10 دي 1391 - 02:47
بابک - سبزوار - ایران
خدای را سپاسگذارم که ماهیت حکومت فرعون را برایمان اشکار ساخت
یکشنبه 10 دي 1391 - 04:28
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
۱۵ دقیقه؟ واقعا که نابود باد اخوندیسم مرتجع و مزدورانش.
یکشنبه 10 دي 1391 - 03:14
hashamdar - تهران - ایران
چطوری اسم این خانم زهرا رهنورد هستش بعد پدرش صادق کاظمی????? از بس که کثیف و اشغال هستند این عوامل حکومتی در صد نقش در میاند با صد تا فامیل...
یکشنبه 10 دي 1391 - 05:24
massoudoslo - اسلو - نروژ
romano-تهران .ایران . هموطن گل خودم که شخصا به خاندن کامنت های شما علاقه دارم و دوست دارم نظر من هموطن خودت را در مورد شخصیت(در حد کامنت گذاشتن ) نگارنده کامنتهای رومانو .تهران .ایران بدانید. این شخصیت گاها آنقدر دقیق و فرهیخته هست و مینویسد که خاننده حیفش میاید کامنت را ۲ بار نخاند تا خوب حق کلمات به دل بنشینند و گاهی هم به یکباره مثلا خود من از تعجب دهانم را نمیتوانم ببندم که بر سر این محق چه میاید که حرف هایش که به دل نمینشید هیچ تازه از حساب و اندازه هم خالی میشود!! عزیز جان حق را نمیتوان متری و دقیقه ای و مکانی و مدرکی کرد! مرد بزرگ چگونه است که این قسمت از کامنت شما که از اسلام دفاع میکنید به دل نمینشیند ؟ بکند احتمال این باشد که کامنت شما(برای من ) از حق و درستی خالی میشود ؟
یکشنبه 10 دي 1391 - 03:47
massoudoslo - اسلو - نروژ
۲ .رومانو .تهران .ایران /این دین (همینی است که مردم حس میکنند )تا امروز زندگی کرده و فقط چندین سال است که اسلامی ستیزی به شکل امروزش که میبینی و می خانی شروع شده و خوب میدانید که چه بر سرش به زودی خاهد آمد :) پیر شده یه نگاهی به تعداد اسلام گریزان و ستیزان تو همین سایت بنداز و تا آخر کیل و اندازه ات را داشته باش(اسلام شما شاید سیاسی نباشد اما اسلامی که من مخالف آنم سیاسیست ،تازه الان هم که دیگه فرقی برا مردم نمیکنه). که به شما گفته که دینی که ۱۴۰۰ سال عمر کرده نخاهد مرد!!؟ چطور میتواند بکشد ولی نمیتواند بمیرد؟بگذارید هر ۲ طرز فکر مثل من و شما امیدوار باشند یکی به زنده ماندن این دین اجق وجقی و ان یکی به مردن ان! ولی باید اعتراف کنم که این قسمت از پند شما درست است که میگوید اسلام(اسلامی غیر سیاسی ) نمیمیرد. درسته نمیمیره ولی میشه اون(اسلامی سیاسی ) رو کشت !! رومانوی عزیز متاسفم هموطن ولی این اسلام امروز هم خاهد مرد بسکه ظلم و تباهی و تاریکی برای انسان آورده .
یکشنبه 10 دي 1391 - 03:51
Henna - ونکوور - کانادا
namayandeh khoda- هیدلبرگ -آلمان - با شما موافقم ،،،
یکشنبه 10 دي 1391 - 06:30
doctorparsa - تهران - ایران
اعمال ورفتار انسانهای کوته فکروکینه جو چه ارتباطی با اذیان الهی دارد.اگر بعضی از افراد که تنها مدعی مسلمانی هستند از قدرت سوء استفاده می کنند این به دین اسلام ربطی ندارد. شک نداشته باشید عامرین وعاملین اینگونه رفتارهای غیرانسانی وغیرشرعی بزودی نتیجه اعمال خود را خواهند دید ، هرچند هم اکنون نیز دیگر هیچ آبرو وحیثیتی در هیچ کجای دنیا ندارند حتی درمیان دوستانشان
یکشنبه 10 دي 1391 - 08:34
ghafas - مشهد - ایران
ننگ بر حکومت ضد بشری ایران
یکشنبه 10 دي 1391 - 08:49
doctorparsa - تهران - ایران
اعمال ورفتار انسانهای کوته فکروکینه جو چه ارتباطی با اذیان الهی دارد.اگر بعضی از افراد که تنها مدعی مسلمانی هستند از قدرت سوء استفاده می کنند این به دین اسلام ربطی ندارد. شک نداشته باشید عامرین وعاملین اینگونه رفتارهای غیرانسانی وغیرشرعی بزودی نتیجه اعمال خود را خواهند دید ، هرچند هم اکنون نیز دیگر هیچ آبرو وحیثیتی در هیچ کجای دنیا ندارند حتی درمیان دوستانشان
یکشنبه 10 دي 1391 - 08:53
Iran e azad - هورتن - نروژ
هر چی‌ که عوض داره گله نداره!. . حجت الاسلام کروبی (به گواهی پدر بزرگم که خانواده کروبی را از نزدیک میشناخت) در زمان شاه توسط ساواک بازداشت میشود. حاج آقا بعد از چند روز از زندان آزاد میشود که این موضوع مصادف با دستگیری عده زیادی از فعالانی میشود که توسط حاج آقا لو داده شده بودند! پدر آقای کروبی که یک ملای پیر روضه حان بوده،از این دسته گل پسرش با خبر میشود.ملای پیر درگاراژ لوان تور منتظر مهدی میشود،زمانیکه او از اتو بوس پیاده میشود،پیرمرد ظرف Mast را از دست یک دست فروش می‌گیرد و بر سر مهدی خالی‌ می‌کند. کروبی میان مردم آفتابی نمی‌شود. کروبی با کلک زدن و سؤ استفاده از فضای آن روز ایران ،رقیب انتخاباتیش( دکتر حشمت جوادی) را به عنوان کمونیست معرفی‌ می‌کند و برنده انتخابات سوری میشود.کروبی بعد از قدرت ،پدرش را در خانه خود محبوس می‌کند و به مردم می‌گوید که ملای پیر دیوانه شده است. هیچ چیزی در دنیا و طبیعت بی‌ علت نیست!
یکشنبه 10 دي 1391 - 04:59
طالب حق - تهران - ایران
نفرین به این لامذهب های خدانشناس که به خانم رهنورد حتی اجازه ندادن درست و حسابی با پدرش خداحافظی کنه . از خدا میخوام با بدترین مرگ ها از رو زمین برشون داره . طوری که حتی کرکس ها هم به نعش کثیفشون نزدیک نشن . خدایا ، اینطوری نگام نکن ، در مقابل این بندگان ...چه کاری میتونم بکنم غیر از نفرین کردن ؟
یکشنبه 10 دي 1391 - 06:41
massoudoslo - اسلو - نروژ
من نمیدانستم میرحسین موسوی و کل علی خامنه ای اقوام همدیگر میشوند !! موجوداتی غریب و بی رحمی هستند این بزرگ شدگان تاریکی غار حرا چنانکه به اقوام و خانواده خود هم رحم و شفقتی ندارند ! کل علی بی پدریست منحصر به فرد ! خو مردک با خود میرحسین دعوا و شر داری دست کم خانومش را به حال خودش رها کن ! ولی خوب از خانومش هم میترسد . میبینید دقیقا مثل صدر اسلام که اقوام و افراد یک قوم به جان یکدیگر میافتادند تا ته گلوی برادر و هم خون خود را مدریدند . سرزمین ایران تشنه قانون مدنی جدید و قانون مداریست که بدست ایرانیان روشن و مدرن هم ساخته خاهد شد .
یکشنبه 10 دي 1391 - 08:24
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
باز ماله کشی‌ شروع شد!!! اولا گور بابای کمونیسم!! که جز جنایت اختناق نتیجه نداد!!! چین کامبوج روسیه کوبا آلبانی ونزوئلا و-و-و----دوره ی سلطنت هم گذشت!!! حکومت مردمی به دور از هر دخالتی از سوی مذهب!!! اگر حتّی یک دقیقه تبلیغ اسلام در رسانه یی باشد به همان میزان تبلیغ ضدّ اسلامی مسیحیت بهائیت یهودیت سنیگری و و و!!! پس بهتر است بساط هر مذهبی‌ جمع!! حتّی زردشتیگری!!! ادای فرائض دینی در خانه!! اسلامیون میتوانند قمه هم بزنند با تیر آهن سینه زنی‌ و روزی ۱۰۰ رکعت نماز اشکالی نیست ولی‌ اگر تبلیغ بچه بازی و تعدد زوجات و کشتن کافر بود یک راست به دیوانه خانه!! همین و بس!!!!
یکشنبه 10 دي 1391 - 10:56
مهر آسا - تهران - ایران
قوه محترم قضاییه چه زمانی خیانت رهنورد و شوهرش به مردم را بررسی می کنند همه کسانی که با انجام خیانت های اقتصادی از قبیل اختلاس و هر چیزی که نظم اقتصادی کشور را بر هم می زند در واقع آب به آسیاب تفکر پوسیده رهنوردها ریخته اند آیندگان موسوی و امالشان را با صدام برابر میدانند
یکشنبه 10 دي 1391 - 10:58
shahramareia - تهران - ایران
nmayandeh khoda - هایدلبرگ - آلمان. اسلام این نیست که اینان می گویند الان قرون وسطی اسلامی است تاریخ به ما یاد داده اما برخی یاد نمیگیرند همان بلایی که مسیحیت ابزاری بر سر اروپا اورد اسلام ابزاری سر ایران در عصر اتم میاورد
یکشنبه 10 دي 1391 - 12:17
shahramareia - تهران - ایران
Iran e azad - هورتن - نروژ. اقای ماست بدست این موضوع چه ربطی به کروبی داره هرکسی نتیجه اعمالش را خواهد دید برخی بر این دنیا و وای برانها که نتیجه گناهانشان در اخرت باشد
یکشنبه 10 دي 1391 - 14:33
romano - تهران - ایران
massoudoslo - اسلو - نروژ دوست گرامی و بزرگوار امیدوارم این نوشته را بخوانی من با هر نوع حکومت مذهبی و با هر نوع ملا و آخوند و خاخام و کشیش مخالفم و باور دارم همه اینها آفریننده قدرت پادشاهان و مشروع کننده هزاران تزویر و دروغ در تاریخ بشر بوده‌اند. بشر برای دین و ایمانش نیاز به هیچ لیدر مذهبی ندارد. دین تنها برای خود شناسی و تصحیح رفتار است همچنین شخص باید در آن آیین عشق ورزی را تمرین کند و هرکس که بگوید دین بعد اجتماعی دارد بعد از مرحله شخصی دارد دروغ گفته. کلا بخاطر داشته باش که پول قدرت و سکس هم برای با ایمان و هم برای بی ایمان بنوعی هدف است و هر دو دسته سعی می‌کنند اینرا به نوعی به روش خود بیشتر اکتساب و مشروع کنند. در پایان اعتقاد دارم آنقدر که مذاهب ادیان فساد کرده بی دینی فساد نکرده. از لطف شما هم متشکرم شما خود بزرگوارید مارا مورد عنایت قرار می‌دهید.
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 05:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.