رویانیان: بنزین ۵ هزار تومانی صحت ندارد

بامدادخبر – محمد رویانیان، رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ایران با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفته است که افزایش قیمت بنزین به لیتری ۵ هزار تومان اصلا صحت ندارد.

رویانیان: بنزین ۵ هزار تومانی صحت ندارد

این سخنان رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در واکنش به سخنان احمد توکلی، نمانده اصولگرای مجلس گفته شده است.

توکلی که از منتقدان اصلی دولت به شمار می‌رود، روز گذشته (۲۴ دسامبر، ۴ دی) در انتقاد به سخنان محمود احمدی‌نژاد گفته بود که اگر دولت بخواهد سخنان رئیس جمهوری را عملی کند، قیمت «بنزین معمولی ۵ هزار تومان، بنزین سوپر ۵۵۰۰ تومان، گازوئیل ۱۷۵۰ تومان، نفت کوره ۱۰۰۰ تومان، نفت سفید ۵۰۰ تومان و گاز طبیعی ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رویانیان در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۳۹۲ گفت: سناریوهای مختلفی در دست بررسی است، هنوز به جمع بندی نهایی برای افزایش یا تثبیت قیمت بنزین دست نیافته‌ایم. «

این در حالی است که رستم قاسمی، وزیر نفت ایران روز شنبه سوم دی ماه در جمع خبرنگاران درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۲ گفته بود:» هم اکنون طرح پیشنهادی افزایش اصلاح قیمت بنزین در قالب بودجه سال ۹۲ مراحل بررسی خود را در هیات دولت پشت سر می‌گذارد «.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ایران همچنین گفت که پیش از اصلاح قیمت بنزین و گازوئیل باید مسئله مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت در دستور کار قرار بگیرد.

قاچاق سوخت از ایران به کشورهای همسایه به دلیل تفاوت بهای این اقلام در دو سوی مرز سابقه‌ای طولانی دارد و یکی از دلایلی بوده که مقامات دولتی در دفاع از لغو یارانه سوخت مطرح می‌کردند.

در ماه‌های بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش بهای مواد سوختی در داخل ایران، منابع رسمی گفتند که قاچاق مرزی این اقلام کاهش یافته است.

اما ظاهرا کاهش شدید ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی در ماههای اخیر، قیمت بنزین بدون یارانه ایران برحسب ارز خارجی را به حدی کاهش داده که مصرف کنندگان خارجی دوباره مایل به خرید آن شده‌اند.

+26
رأی دهید
-23

Jiddu_Krishnamurti - هامبورگ - آلمان
خوب شما همیشه به مرگ می گیرید که طرف به تب راضی بشود .قیمت مرغ هم شد کیلویی 7 هزار تومان بعد شد 4900 تومان همه گفتند مرغ ارزان شد. حالا بنزین هم از 5000 تومان شروع می کنید که مثلا 3000 هزار تومان شد همه بگویند خوب بنزین ارزان شد.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 15:32
بت شکن - مونترال - کانادا
سفر‌های خارج را که حق مردم هست از قشر متوسط گرفتند حالا نوبت به سفر‌های داخلی‌ است!!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 18:27
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
فردا میگویند بنزین 4750 تومان اول فکر مردم را آماده میکنند به بدترین شکل ممکن بعد یه کم تخفیف میدهند , اینها روحیه مردم ایران را مثل کف دستشون میشناسند در واقع این ملت را خودشان تربیت کردنند.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 18:36
kobalt - کرج - ایران
بعله سردار همانطور که در گذشته هم زمانی بنزین 100تومنی و400تومنی و700تومنی شایعه بود امان از دشمن شایعه ساز.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 20:51
zedehal2020 - مانهایم - آلمان
این رویانیان مدیر عامل کار بلد باشگاه پرسپولیس نیست ؟ چند تا سمت دارند ایشان ؟ رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ایران هم هستند ؟ یا نکنه جریان همون لاریجانی ها ست ؟ اگر اینجوری هست دیگه لازم به توضیح نیست ، خودم تا تهشو خوندم .
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 04:48
حسام_وطن پرست - کرج - ایران
لعنت خدابر تمام شایعه سازان!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 06:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.