تیراندازی مرگبار دو آتش‌نشان آمریکایی را کشت

تیراندازی مردی مسلح به مرگ دو آتش‌نشان داوطلب در شهر وبستر ایالت نیویورک آمریکا انجامید که مشغول مهار یک آتش‌سوزی بودند. علاوه بر این دو نفر، دو آتش‌نشان دیگر هم در این تیراندازی زخمی شده‌اند.

تیراندازی مرگبار دو آتش‌نشان آمریکایی را کشت

بنا به گزارش‌ها این تیراندازی ساعت‌ها خاموش کردن آتش را به تعویق انداخته است.

پلیس محلی گفته که جنازه یک مرد مسلح هم در محل تیراندازی پیدا شده است. سخنگوی پلیس گفته که از نظر آنان هیچ تیرانداز دیگری در این حادثه مداخله نداشته است.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، این تیراندازی را "خشونتی احمقانه" خوانده و با خانواده و دوستان قربانیان ابراز هم‌دردی کرده است.

این حادثه تیراندازی در حالی رخ می‌دهد که در پی کشتار مدرسه ساندی هوک شهر نیوتاون ایالت کانتیکت بحث‌ها درباره کنترل سلاح در آمریکا بالا گرفته است.

خرید و حمل سلاح مطابق قانون اساسی آمریکا برای شهروندان آزاد است و لابی های صنعت تسلیحات هم به رغم وقوع تیراندازی‌های مرگبار خواهان تداوم آزادی خرید، فروش و حمل سلاح هستند.

با این حال منتقدان خواستار وضع محدودیت‌هایی بر در اختیار داشتن سلاح شده‌اند.

کمتر از دو هفته پیش جوان بیست ساله‌ای با حمله به مدرسه‌ای در ایالت کانتیکت ٢٦ نفر، از جمله ٢٠ کودک خردسال را کشت.

تابستان امسال هم یک دانشجوی جوان در شهر آئورا با شلیک به تماشاگران فیلم بتمن ۱۲ نفر را کشت و چند هفته پس از آن تیرانداز دیگری در ایالت ویسکانسن با شلیک به زائران معبد سیک ها،کشتار دیگری را به راه انداخت.

+64
رأی دهید
-28

zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
این اتفاقات در همه جای دنیا میافتد اما فقط آمریکاست که اخبار آن در همه جای دنیا زوم میشود. علیرغم تمام این اتفاقات اخیر و علیرغم اوضاع بد اقتصادی جهان و آمریکا در 3 سال گذشته طبق آمارهای FBI و سایر موسسات مستقل, آمار جرم و جنایت در آمریکا طی 5 سال اخیر و بطور متوالی کاهش داشته و این نشان میدهد که حوادثی از این دست نه تنها بر خلاف کشورهای دنیا جزو جرایم سازمان یافته نیستند بلکه قتلهای تصادفی یا با انگیزه های شخصی و روانی است. همین امروز در خبرهای ایران آمده بود که {{ ابوالفضل ابوترابی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران اعلام کرد: "سالانه ۱۱۰۰ فقره قتل فقط با سلاح سرد در کشور رخ می دهد که ۹۰ درصد آنها در نزاع های خیابانی بین جوانان اتفاق می‌افتد". }} اما هیچکس در مورد اینها مطلبی نمینویسد! این تنها آمار سلاح سرد است و چیزی در مورد قتل با سلاح گرم نمی نویسند و این در حالیست که در ایران سلاح گرم ممنوع است!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 00:26
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
در حالیکه طی پنج سال متوالی آمار جنایت در آمریکا کاهش یافته, آمار جنایت در ایران 16 درصد افزایش یافته. اینهم متن خبر در مورد قتل با اسلحه گرم در ایران:. {{ خشونت شهروندان ایرانی، سال گذشته بیش از یک میلیون و 300هزار نفر را به دادگاه کشاند! برخوردهای خشونت آمیز ایرانیها، فقط در حد یقه گیری و ضرب و شتم، باعث ثبت 650 هزار پرونده در پزشکی قانونی شده! افزون بر این، خشونت هایی که در جاده ها وجود دارد و منجر به تصادفات سنگین و کشته شدن شهروندان می شود، آمار قتلها و سرقتهای مسلحانه را که به این میزان اضافه کنیم، به سادگی در می یابیم مردم ایران، چندان از اعمال راه حلهای خشونت بار برای مشکلات خود بدشان نمی آید. گزارش سالانه پلیس نیز نشان می دهد قتل با سلاح گرم در ایران، در سال 89، نسبت به سال 88 افزایش چشمگیری داشته است. آمار پلیس می گوید در سال 88، شلیک های منجر به مرگ در کشور، تنها 517 مورد بوده است، ولی در سال 89، این میزان به 603 قتل با سلاح گرم رسیده است!!! گزارش سالانه پلیس درباره قتلها نشان می دهد سهم قتل با سلام گرم در سال 89، نسبت به کلیه قتلهای کشور، بیش از 26 درصد بوده است.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 00:39
akbarboy - تبریز - ایران
دوستانی که تو امریکا زندگی میکنن تورو خدا مواظب خودتون باشید اگه میشه بچه هاتونم تو خونه از اینترنت امورات درسیشونرو پی بگیرن یا حداقل جلیقه ضد گلوله بپوشن برن مدرسه چه اوضاعی این کشور
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 07:40
porharfi - آرنم - هلند
دنیای متمدن آمریکایی ! بالاخره باید یه فرقی با ما عقب افتاده ها !! داشته باشه دیگه !!// مگه نــــه!؟
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 09:45
morid - بوشهر - ایران
اصلا اشکالی نداره،در کشوری متمدن مثل امریکا هفته ای سی،چهل کشته چیزی نیست.بیشتر افراد روانی اند!!! که دست به کشتار روانی های دیگه میزنند!! تو امریکا باید زرنگ بود و قدرت بدنی داشت تا بتوانی تو زباله دانیهای لوس آنجلس دنبال غذا بگردی!! ویا تو نیو تون برای تفریح 30 دانش آموز+معلم+مامان+پاپا=بفرستی اون دنیا.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 11:24
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
کریستمس مبارک ! عجب وحشی خانه ایست این آمریکا. یک عده جانی .
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 11:24
morid - بوشهر - ایران
بابا یکی اینو از برق بکشه!!! نگاه کن!!چه زوری میزنه که بگه آسوده بخوابید همه جا امن و امانه!! بابا ایالات متفرقه داره زرتش درمیاد. کریستمس مبارک.happy new year .ترانه قشنگیه همه با هم بخونیم: happy new year
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 12:47
بت شکن - مونترال - کانادا
در ایران اکثر رانندگان و حتی موتور سواران زیر زین و یا صندلی، قمه، چاقو و یا چماق حمل میکنند. وقتی‌ یک قاضی مثلا مورد اعتماد که مجوز حمل سلاح را دارد (شریک جرم مرتضوی) توی پمپ بنزین اسلحه میکشه حساب کنید اگر در ایران خرید و حمل سلاح برای همگان آزاد شود چه شود!!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 13:55
دستان - تهران - ایران
مونترال- کانادا. توی مملکتی که زندگی میکنی اقلیت های بومی در بدترین شرائط زندگی میکنند ومیدانید لب باز نمیکنید و از نبود دموکراسی و استعمار حرفی نمی زنید چون مشتی بزدل و ترسو هستید فقط بلدید هر صدای مخالفی از اطراف ایران شنیده شود واق واق کنید.دروغ گفتن برای شما مانند نفس کشیدن عادی شده حیف از اکسیژن پاک وارزشمند که چگونه بیخودی برای دروغ هایتان در هر مورد از جمله دروغی که در باره رانندگان ایرانی گفتید هدر میرود .از خود بیخبرها.
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 17:24
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
morid - بوشهر - ایران - jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان - akbarboy - تبریز - ایران. اینکه مشتی روانی اسلامی با شنیدن هر خبری در مورد آمریکا شروع به اراجیف گویی و بیرون ریختن عقد های درونی خودشان میکنند تا وطیفه نوکری خود را به جا آورده باشند مایه خنده از یک طرف و آبرویزی برای شما عرب زادگان بی وطن است. نظیر این اتفاقات در انگلستان, آلمان, فرانسه, چین و ایران فلاکت زده و تقریبا تمامی کشورهای دنیا رخ میدهد و صدایش را در نمیاورند و جالب تر اینکه در ممالک طاعون زده اسلامی دهها برابر این جرم و جنایت رخ میدهد که لاپوشانی میشود که مبادا چهره اسلام ناز نازی خدشه دار شود. کسانیکه در آمریکا زندگی میکنند نه جلیقه ضد گلوله میپوشند و نه از چیزی وحشت دارند. آمریکای شمالی قاره ای عظیم و بسیار امن متشکل از 52 کشور است و از قطب شما و آلاسکا شروع و به پورتوریکو در مدار استوا ختم میشود و ابلهانی که فکر میکنند وسعت اینجا به اندازه مغز کوچکشان است و لابد ما هر روز اینجا شاهد اتفاقی هستیم باید به حال خود گریه کنند! قابل درک است که آمریکا چه پدری از شما مخبطان اسلامی در آورده که اینطور آتش گرفته اید!!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 22:13
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
morid - بوشهر - ایران. مرید نوکر علی گدا! مایه مباهات است که شما مخبطان اسلامی و بسیجیان نوکر رژیم و عرب زادگان بی وطن با شنیدن هر خبری از آمریکا فوری شمشیر بدست آماده سر بریدن و هلهله عربی هستید و نشان میدهد که چگونه کشوری با کمتر از 400 سال سابقه به ابر قدرت جهان تبدیل شده اما مسلمانان با یک میلیارد جمعیت و سابقه 1400 ساله جزو گدا ترین و بدبخت ترین مردمان عالم هستند! خوب همین تفکرات بی مایه روانی در نزد امثال توست که نشان میدهد این جماعت مسلمان چگونه موجوداتی هستند! وقتی یک نفر فیلمی در آمریکا میسازد و 60 نفر در پاکستان خودشان را میکشند لابد یک جای کار شما ایراد دارد! در ایران رانندگان در زیر پای خود چوب و زنجیر و میله آهنی و قمه و چاقو حمل میکنند. بنده در این 20 سال که در امریکا بوده ام غیر از ماشین آتش نشانی و آمبولانس در تصادفات چیز دیگری ندیدم و در 10 ایالت آمریکا زندگی و کار داشته ام! بنشین پای صحبتهای سردار احمدی مقدم تا ببینی در ایران آخوند زده جنایت چه بیدادی میکند! فعلا که دق آورده اید چون ایالات متحده آمریکا خاری است در چشم شما سایبریها مزدور!
‌سه شنبه 5 دي 1391 - 22:31
morid - بوشهر - ایران
zepertkhan-امریکا- میاوو!!!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 08:31
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
morid - بوشهر - ایران. آهان متوجه شدم! منظورت عر عر محترمانه بود که به شکل میاوو در آمد!
‌چهارشنبه 6 دي 1391 - 19:00
akbarboy - تبریز - ایران
میگن اگه کله بچه فقیر بیریختو بزرگ باشه میگن کلرو عینهو کله الاغه ولی اگه کله بچه پولدار بزرگ باشه میگن ماشاالله به این هیبت الان قضیه امریکا وباقی کشورها لااقل ازدید بعضی از دوستان این سایت هم همینه هر اتفاقی تو امریکا بیفته نشانگر تمدنه حتی کشته شدن ادمها
‌پنجشنبه 7 دي 1391 - 08:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.