قدیانی: مفاسد بازجویان سپاه و اطلاعات روی ساواک را سفید کرده است

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در نامه ای به رییس قوه قضاییه ایران گفته که «مفاسد بازجویان شما روی شکنجه گران ساواک را سفید کرده است» و خبر داده که بازجوی علیرضا رجایی، روزنامه نگار و فعال سیاسی، از همسر وی خواسته تا از شوهرش طلاق بگیرد.
 
آقای قدیانی که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد در نامه خود که سایت «کلمه» آن را منتشر کرده است، با اشاره به آنچه که «شکنجه» در رژیم محمدرضا پهلوی خوانده، گفته است که «در آن رژیم علی رغم همه مفاسد و ظلم هایش حرمت خانواده های زندانیان رعایت می شد و هیچ مشکلی برای همسر و فرزندان زندانیان سیاسی ایجاد نمی شد.»
 
وی افزوده است: «بارها و بارها برخوردهای کثیف برخی از بازجویان فاسد الاخلاق سپاه و وزارت اطلاعات که متاسفانه امروز حاکم بر قضات بی اراده دادگاه های سیاسی نیز هستند با خانواده های مظلوم زندانیان سیاسی بیان شده و حتما شما هم شنیده و مطلع شده اید ولی هیچ ترتیب اثری به آنها نداده اید.»
 
آقای قدیانی در نامه خود به «آخرین مورد از این اقدامات» توسط یکی از به گفته وی، «بازجویان فاسد اطلاعات سپاه با نام مستعار "اوسط"» اشاره کرده و گفته است: «نام واقعی این بازجو، "علی انواری" است که با نام های مستعار "علی اوسط" و "علی انوری زاده" در اطلاعات سپاه فعالیت می کند.»
 
این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، بازجوی یاد شده را متهم کرده که «از ابتدای بازداشت غیرقانونی علیرضا رجایی- روزنامه نگار زندانی- بارها و بارها به طرق مختلف مزاحم خانواده ایشان بوده و آنها را تحت انواع فشارهای روحی و روانی قرار داده و بدترین شرایط را برای خانواده محترم و مطلوم وی بوجود آورده است.»
 
علیرضا رجایی روز چهارم اردیبهشت ۹۰ به اتهام «ارتکاب جرایم امنیتی» از سوی ماموران قضایی بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می برد.
 

علیرضا رجایی، روزنامه نگار و فعال سیاسی

 

 


 ​​آقای رجایی که دارای دکترای علوم سیاسی است و مدیریت سرویس سیاسی روزنامه‌های اصلاح‌طلبی نظیر جامعه، توس، خرداد، نشاط و عصر آزادگان را در کارنامه خود دارد، در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده بود.
 
ابوالفضل قدیانی در ادامه نامه خود تصریح کرده که بازجوی علیرضا رجایی، «اخیرا وقاحت و خباثت را به جایی رسانده که به همسر وی گفته است که من ایشان را به زندان برازجان یا رجایی شهر تبعید می کنم و وقیحانه از وی خواسته تا از شوهرش طلاق بگیرد.»
 
وی به شدت از صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، انتقاد کرده و گفته که «اگر شما و سایر مسوولین ارشد نظام کمترین غیرتی داشتید این بازجویان کثیف با اقداماتی بسیار کمتر از این آنچنان مجازات و رسوا می شدند که دیگر از این بی دینی ها و اقدامات ضد اخلاقی امکان بروز پیدا نمی کرد و نوامیس افراد به بازی گرفته نمی شد.»
 
این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزوده است: «من به عنوان یک زندانی سیاسی در رژیم گذشته اعلام می کنم که این برخوردهای مورد حمایت شما، روی ساواک شاه مخلوع را با تمام مفاسد و شکنجه گری هایش سفید کرده است...متاسفانه این ننگ ابدی برای این نظام استبداد دینی است که برای رسیدن به اهداف خود استفاده از هر وسیله غیر انسانی را مجاز می شمارد و هر آزار و اذیت و فشاری را بر خانواده های زندانیان سیاسی مجاز می شمارد که اوج سقوط اخلاقی و انسانی صاحبان قدرت را نشان می دهد.»
 
ابوالفضل قدیانی در دی ماه سال ۸۸ به اتهام توهین به محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، به یک سال حبس محکوم شد.
 
در آبان ماه سال ۱۳۹۰ پرونده دیگری برای وی به جریان افتاد و او در نهایت به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی به پنج سال دیگر زندان محکوم شد.
 
این زندانی سیاسی بیمار است و تاکنون سه بار قلب وی مورد عمل جراحی قرار گرفته ولی هربار پس از عمل جراحی به جای استراحت و طی کردن کامل دوران نقاهت به زندان بازگردانده شده است.

+175
رأی دهید
-8

داماهی - بندرعباس - ایران
کثیف ترین لجن ترین بی ناموس ترین بی وجدان ترین آشغال ترین موجودات که اصلا نمی توان نام انسان را به این بی شرفها گذاشت بازجوهای اطلاعات وسپاه هستند.
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 11:25
wpcdez - تهران - ایران
زنده باد آزادی زنده با مردانگی یاحسین اینها شعار نیست فلسفه انقلاب بود هرکسی طعم زندان های قبل از انقلاب را چشیده می داند که آدم کم وبی سواد وارد زندان می شد عالم وبا سواد بیرون می آمد زندان به خیلی ها شخصیت داد حرمت انسان حفظ می شد ولی حالا چی؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 11:32
faghat zartosht - شیراز - ایران
یه روزی هم میرسه که ناموس نداشته خودشون بازیچه انتقام گیرندگان بشه!!! اونروز دیر نیست.
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 13:23
Azadikhah - تكسل - هلند
بازجوهای مسلط بر اوین و دستگاه قضایی، هر روز سندی دیگر از فساد در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، رو می کنند. کمتر روزی است که خبر تلخی از برخوردهای غیرانسانی و غیراخلاقی بازجوها منتشر نشود. حالا در جدیدترین نمونه و شاهد، ابوالفضل قدیانی، زندانی دو رژیم شاهنشاهی و ولایت فقیهی، در نامه ای از درون بند 350 اوین اعلام کرده: «یکی از بازجویان فاسد اطلاعات سپاه با نام مستعار "اوسط" اخیرا وقاحت و خباثت را بجایی رسانده که به همسر آقای دکتر رجایی گفته من ایشان را به زندان برازجان یا رجایی شهر تبعید می‌کنم و وقیحانه از وی خواسته از شوهرش طلاق بگیرد.»
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 14:26
Azadikhah - تكسل - هلند
دکتر علیرضا رجایی، فعال ملی و مذهبی، از روزنامه نگاران پرسابقه و فرهیخته ی کشور و عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران است. او از اردیبهشت ماه 1390 و در پی حمایت های فکری اش از جنبش سبز، بازداشت شد و پس از چند هفته حبس در سلول های انفرادی، برای تحمل حکم زندان سه ساله روانه ی بند 350 اوین شد. او با فشار بازجوهای مسلط بر اوین، و بخاطر عدم همکاری با نهادهای امنیتی، و امضای بیانیه های انتقادی از درون اوین، حکم محکومیت دیگری نیز دریافت کرد و این چنین باید 6 سال در زندان باشد.
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 14:27
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
یکی از شکنجه های زمان شاه در زندان این بود که مسیحیان مرغ غذا را با دست خرد میکردنند روی غذای مسلمان میگذاشتند, اینو یکی از همین پوفیوزها بعنوان شکنجه روحی مطرح کرده بود اسمش یادم نمی یاد ولی فکر کنم تو همین سایت مطلب را خواندم.
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 18:01
roham7 - تهران - ایران
من دولت تعیین می کنم .
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 19:18
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
متاسفانه این نوع سوء استفاده ها از زندانیان سیاسی و خانواده آنها مطلب جدیدی نیست و در دوران خمینی جلاد و شیاد هم بود. بعد از ان قلاب 57 و به قدرت رسیدن این جنایتکارها (که بعضی از آنها نقاب اصلاح طلبی هم زده اند) اول از همه با خانواده وابسته های نظام شاهنشاهی این کار را کردند و بعد از آن هم از سال 60 با خانواده زندانیان سیاسی مجاهد و چپ ها. اینها آنقدر پست و کثیف هستند که به دخترهای باکره قبل از اعدام هم تجاوز میکردند. نابود باد حکومت جهل و جنایت ولی وقیح. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 19:47
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
ساواک اگر بد بود، شکنجه میکرد که دیگه شماها اشغالگران حکومت اعدام و وحشت فاسد اسلامی دیگه وجود نداشتید که کشور و ملتی را به فلاکت بکشانید. این داستان‌های تخیلی‌ ساخت حزب خائن توده‌ و اسلامیون و کمونیست ها(ارتجاع سرخ و سیاه همانطور که شاهنشاه آریامهر فقید) را برای عمه‌هاتون تعریف کنید مردم چهره سیاه و نکبت بار شما تازی تباران را سال‌ها است شناخته. ننگ و نفرت ابدی بر شما پیامبران جهل و جنایت و اشغال.امین.
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 16:56
Iran e azad - هورتن - نروژ
انسانیت معنی خود را در جمهوری اسلامی واسه همیشه از دست داده ! حالا چگونه می‌توان انتظار حقوق بشر را از این حیوان‌ها داشت!
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 22:14
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تنها نقطه ضعفی که به حکومت شاه می‌گیرید و آن را پیراهن عثمان کرده‌اید همین ساواک است/ آنهم در زمانی‌ که شکنجه مانند اکنون منسوخ نبود و امریکا یا امپریالیزم بزرگ که از سویی مدعی دموکراسی خود اید طولانی‌ در این مورد داشت/ عروس خاندان سلطنتی بریتانیا به وضوح کشته میشود و آب از آب تکان نمیخرد/ عجیب تر جنایات سی‌ و اندی ساله این رژیم سفاک که هر روز به روز میشود در حافظه و وجدان ملت جایی‌ ندارد و در سکوت و گذشت ماجرا به فراموشی سپرده میشود اما همچنان ماجرای ساواک نقل مجلس است/ سبزها و دیگر اقشار مبارز تا به اشتباه خود برای سپردن سرنوشت میهن و مردم به دست آخوند از خدا بی‌خبر بیسواد و ندید بدید مفلوک اعتراف نکنید و در صددِ رفع این اشتباه بر نیاید همین خبر است / سفاهت و جهالت تا کجا / آخوند و حکومت شیطانی ش خدایی نیست/ یک بچه کودن هم این را متوجه میشود خود فریبی تا کی‌ و تا کجا/ دیگر چه تاوانی باید پرداخته شود و مسئول پرداخت آن کیست؟
‌چهارشنبه 22 آذر 1391 - 22:22
naderan - یوتوبوری - سوید
من نمیدانم اینها خودشان زن و بچه ندارن اگر بچه خودتان کس دیگری شکنجه بکنه.چه حالی پیدا میکنن.شما به اون نفر شکنجه میکنید.فکر میکنید اینها هم پدر و مادر دارن.مکر خودتان نمی دانید بزرگترین خیانت را به ملت ایران رهبر چلقوز عوضی کرد.جاسوس روسیه هست برید قراداد ایشان را در روسیه مطاله کنید.بخدا خودتان راست میگویم.
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 04:44
exam292 - تهران - ایران
"IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان" تو و امثال تو، به خواب هم برگشت شاهنشاهی رو به ایران نخواهید دید!!!
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 09:26
Kamran631 - لیون - فرانسه
exam292 - تهران - ایران- ممکنه که نظام پادشاهی بر نگرده ولی‌ این نظام آخوندی هم پا بر جا خواهد ماند !!
‌پنجشنبه 23 آذر 1391 - 16:17
exam292 - تهران - ایران
Kamran631 - لیون - فرانسه: انقلاب اسلامی در ایران، به این علت بود که مردم ایران به این شعور سیاسی رسیده بودند که حکومت پادشاهی و دیکتاتوری باطله.. و باید زمینه ساز حکومت الهی و برپایه عدالت به رهبری امام زمان باشند(این حرف به ذائقه ی وطن فروشان خائن خوشایند نیست) این شعور در دل انسانهای آزاده ی سراسر دنیا در حال شکوفاییه...
جمعه 24 آذر 1391 - 08:12
Kamran631 - لیون - فرانسه
exam292 - تهران - ایران - پس تکلیف اون کشور هایی که بدون ظهور امام زمان به عدالت و دمکراسی رسیدن چی‌ میشه ( سوئد، فرانسه انگلیس، آلمان، ژاپن، ...)؟ بهشون بگیم نه این درست نیست باید از اول شروع کنید !؟ نه برادر من, عقل و شعور سیاسی ربطی‌ به دین و مذهب نداره. اتفاقا این کشور‌ها وقتی‌ پیشرفت کردند که پای مذهب رو از حکومت بریدند. ما حتّی نمی‌تونیم از نمونه موفق و ثابت شده اونها کپی برداری کنیم...
جمعه 24 آذر 1391 - 13:09
Azadikhah - تكسل - هلند
exam292 - تهران - ایران:میبینیم با این انقلاب چه گندی به مملکت کشیده شد! زرشک به این دلم خنگ بعضی‌ از انسانها!
جمعه 24 آذر 1391 - 14:00
exam292 - تهران - ایران
"Kamran631 - لیون - فرانسه" و "Azadikhah - تکسل - هلند" : توی همین کشورهایی که گفتی اقتصادشون به بن بست رسیده(فرانسه که مثلا مهد آزادی هستش!!! شاهد سرکوب مردم به خاطر ابراز عقیده شون هستیم)
شنبه 25 آذر 1391 - 14:41
Azadikhah - تكسل - هلند
سرکوبی که در ایران و ترکیه هست هیچ جا نیست.مقام اول و دوم زندان خبرنگاران رو همین ۲ تا کشور بخودشون اختصاص دادند.البته خبرنگاران یک موردش هست در زندان‌های ایران وکیل،وبلاگ نویس،رزمنده و بسیجی‌ زمان جنگ که به جبهه رفته،اصلاح طلب،بازیگر سینما،... همه در زندان هستند.حرف ابراز عقیده در فرانسه خیلی‌ حرف خنده داری هست در حالی‌ که در کشور خودمون اینقدر اختناق و سرکوب هست!
یکشنبه 26 آذر 1391 - 13:11
Kamran631 - لیون - فرانسه
exam292 - تهران - ایران - همانطور که دوست خوب ما آزادیخواه از هلند نوشتند، حرف سرکوبی در فرانسه به خاطره ابراز عقیده خیلی‌ خنده دار هست !! من سالهاست که در این مملکت زندگی‌ می‌کنم ( و صد البته ایران خودمان - بدون نظام آخوندی را را ترجیح می‌دهم !) - هیچ سرکوبی به خاطر ابراز عقیده ندیدم !! شما یا شیشه زیاد مصرف میکنی‌، و اسیر توهم شده‌ای، و یا از ساندیس خور‌ها و عوامل وابسته به این نظام منفور و ضّد بشری هستی‌ !!
دوشنبه 27 آذر 1391 - 11:04
exam292 - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند: اول منظورت رو خوب بنویس!!!.. تحلیل مباحث پیشکش!!! تو میتونی خارج از کشور موضوع هولوکاست رو ببری زیر سوال؟!!!...(امتحان کن تا قدرت تحلیلت افزایش پیدا کنه)
دوشنبه 27 آذر 1391 - 12:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.