وزیر آموزش و پرورش: بابت آتش‌سوزی دبستان پیرانشهر عذرخواهی می‌کنم

برخی نمایندگان خواهان استعفای حاجی‌بابایی هستند

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش ایران، با حضور در مجلس از وقوع آتش‌سوزی در دبستان روستای شین‌آباد پیرانشهر عذرخواهی کرد.

چهارشنبه هفته گذشته کلاس چهارم دبستان دخترانه‌ای در روستای شین‌آباد دچار آتش‌سوزی شد که در پی آن ۳۲ دانش آموز به دلیل سوختگی زیاد در بیمارستان بستری هستند.

آقای حاجی‌بابایی امروز، یکشنبه ١٩ آذر(٩ دسامبر) در مجلس گفت: "از الان تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهی می‌کنم."

او اظهارنظری را که در این باره از قول او و در طعنه به خبرنگاران نقل شده بود تکذیب کرد.

پیشتر خبرگزاری مهر از قول آقای حاجی بابایی نوشته بود که او در پاسخ به سوالی درباره احتمال برکناریش گفته است: "خبرنگاران چی؟ خبرنگاران را برکنار کنیم یا نه؟ اگر به موقع خبر می دادید مواظب مدرسه شین آباد پیرانشهر باشید این اتفاق روی نمی داد."

استفاده از بخاری نفتی به جای گاز و همچنین تراکم بالای کلاس حادثه‌دیده از مسائلی است که موجب انتقاد از وزارت آموزش و پرورش ایران شده است.

'تکرار فجایع'

علاوه بر این واکنش وزیر آموزش و پرورش به حادثه آتش‌سوزی و همچنین کشته شدن ٢٦ دانش‌آموز در اردوی بازدید از مناطق جنگی ایران، که در مهر ماه اتفاق افتاد، انتقادهای بسیاری را برانگیخته است.

برخی از نمایندگان مجلس خواهان استیضاح یا استعفای وزیر آموزش و پرورش شده‌اند.

محمد دامادی، نماینده مجلس ایران، با انتشار نامه‌ای ضمن انتقاد از مقامات دولتی نوشته است: "جای تعجب اما اینجاست که به رغم فاجعه رخ داده، وزیر مربوطه از یک عذر خواهی ساده دریغ کرده است."

آقای دامادی افزوده: "ظاهرا تکرار فجایع نیز سبب شرمندگی مسئولان نیست."

آقای حاجی‌بابایی در جلسه امروز مجلس شرحی از آتش‌سوزی هفته گذشته ارائه داده و تعهد داده که امکانات لازم برای درمان دانش‌آموزانی که دچار سوختگی شده‌اند فراهم شود.

او نسبت به بهبود این دانش‌آموزان اظهار امیدواری کرده و گفته مداوای دانش‌آموزان به ترتیبی بوده که به هنگام دیدار با او: "حتی تعدادی از آن‌ها بلند شدند و سرود خواندند."

ایسنا دیروز از قول رییس اورژانس آذربایجان غربی گزارش داده بود که حال ۱۰ نفر از این دانش‌آموزان به دلیل سوختگی‌بالای ۵۰ درصد، وخیم است.

پس از سخنان آقای حاجی‌بابایی علی لاریجانی، رییس مجلس، گفت باید با کسانی که در این حادثه مقصر بوده و سهل‌انگاری کرده‌اند برخورد شود.

آتش‌سوزی در مدارس ایران در سال‌های گذشته نیز رخ داده و از جمله سال گذشته دو دانش‌آموز در آتش‌سوزی خوابگاه دبیرستانی پسرانه جان خود را از دست دادند.

+17
رأی دهید
-37

بت شکن - مونترال - کانادا
شکسته نفسی‌ میفرمایید حاجی!! بابت دانش آموزان کشته شده راهیان نور چکار میکنی‌ حاجی؟ بابت مسمومیت دانش آموزان در استخر تبریز چکار میکنی‌ حاجی؟ یه وقت عذاب وجدان نگیری بابت یک فقره عذر خواهی‌ حاجی؟؟!!
یکشنبه 19 آذر 1391 - 10:43
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
عذرخواهی؟؟؟ در برابر ناقص شدن این‌همه کودک بیگناه؟؟؟ مردک بی‌شرف کثیف!!
یکشنبه 19 آذر 1391 - 11:12
tabarzinn - یوله - سوئد
البته از الله عذرخواهی کن...یادت نره دعا کنی‌ که مجروحین بعد از ۱۲۰ سال راهی‌ بهشت بشن...
یکشنبه 19 آذر 1391 - 11:20
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. این رئیس جمهور بی‌ سواد و داد قال کن با تیم و کابینه ش که کشور را فلج و نه راه جلو و نه عقب و الان معلوم نیست کجا هستش چرا دیگه واسعش سفرها ی از قبل آماده نمی‌گذارند که بره دوباره وق وق و تکرا مزخرفات قبلی‌. شما‌ها وجدان ندارید که با جان مال ناموس ابرو حیثیت زن مرد جوان نوجوان بچه این کشور بازی می‌کنید قبول مسولیت آمادگی ذهنی‌ فکری می‌خواهد و نه مثل شما‌ها که معلم نشد از کجا این احمقی نژادی‌های دره عصر حجر آمدن و کشور بیمار ولی‌ هنوز زنده را سرطانزا و نابود کردند به امید نابودی یکا یک شما مخصوصا آن احمقی نژاد اقدی و بیمار زمان که هنوز که هنوز است از رو نمی‌ره و قبول نمیکنه که کشور در حال انفجار است.
یکشنبه 19 آذر 1391 - 11:21
monjiiran - وین - اتریش
چه غضنفر‌هایی‌ مسئولین این کشور هستند از این طرف میکشند از اون طرف میخوا هند جمعیت زیاد کنند ،شما که نمی‌تونید امنیت جون بچه‌ها رو تامین کند چه‌طور می‌خواهید جمعیت ۱۰۰ میلیونی درست کنید
یکشنبه 19 آذر 1391 - 12:48
fekreazad - گتنبرگ - سوئد
آخه بی شرف تو اگه شرف داشتی باید هاریگیری می کردی!
یکشنبه 19 آذر 1391 - 20:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.