سیب زمینی پلو با شوید

مواد اولیه:
برنج یک کیلوگرم
شوید 350 گرم
سیب‌زمینی متوسط چهار عدد
پیاز داغ دو قاشق سوپخوری
دارچین یک قاشق چایخوری
کره آب کرده به میزان لازم
مرغ پخته شده پنج تکه
نمک و روغن به میزان لازم


طرز تهیه:
سیب‌زمینی‌های پوست گرفته را به صورت حبه‌ای خرد کرده، درون آب نمک می‌گذاریم تا نشاسته آنها برود. برنج را داخل آب جوش ریخته و نزدیک به پخت آن که شد، سیب‌زمینی‌ها را به آن اضافه کرده و پس از این‌که یک جوش زد، آنها را آبکش می‌کنیم. درون قابلمه کمی روغن ریخته، بعد از آن کمی برنج روی آن می‌ریزیم، روی برنج نیز شوید خرد شده و کمی دارچین اضافه می‌کنیم، این کار را به صورت لایه‌لایه تا انتها تکرار کرده و در لایه رویی پس از این‌که شوید و دارچین ریختیم، پیاز داغ را نیز اضافه کرده، دم‌کش قابلمه را گذاشته و به مدت 45-40 دقیقه می‌گذاریم تا پلو دم بکشد. پس از دم کشیدن پلو نیز کره را روی آن ریخته و همراه مرغ سرو می کنیم.


نکته:
می‌‌توانید این پلو را همراه گوشت یا مرغ میل کنید.
اگر خواستید در این غذا از شوید خشک استفاده کنید، آن را در آب زده و در بیاورید.
این پلو را به صورت کته هم می‌توانید درست کنید.

+62
رأی دهید
-15

feminism - لندن - انگلستان
دوستان رون مرغ را دیدم یک مطلبی یادم اومد : زن مُـلّا مشغول پَر کندنِ چند مرغ بود که گربه ای آمد و یکی از مرغ ها را قاپید و فرار کرد. زن فریاد زد: مُـلّا، گربه مرغ را برد. مُـلّا از توی یکی از اتاق ها با صدای بلند گفت: قرآن را بیاور! گربه تا این را شنید مرغ را انداخت و فرار کرد ، گربه های دیگر دورش جمع شدند و با افسوس پرسیدند: تو که این همه راه مرغ را آوردی چرا آنرا انداختی !!؟ گربه گفت: مگر نشنیدید گفت قرآن را بیاور ؟! گربه ها گفتند قرآن کتاب آسمانی آنهاست به ما گربه ها چه ربطی دارد ؟؟ گربه گفت اشتباه شما همین جاست مُـلّا می خواست آیه ای پیدا کند و بگوید از این به بعد گوشت گربه حلال است و نسل مان را از روی زمین بردارد !!! . راستی یه زمانی شیوای عاشقی در آشپزخونه بود که عاشقانه های قشنگی رو میگفت. شاید که وصل یار رسید. این غذا من را به یاد چه چیزهایی که نیاورد. مرسی سایت گرامی.
‌چهارشنبه 15 آذر 1391 - 21:10
Ghooloo - آبادان - ایران
feminism - درود به مژگان عزیز، داستان جالب و با معنی بود ممنون. الحقّ که آخوندها همین جور مشغولند واسه همه چی‌ یه آیه قرآنی میدند بیرون که کارشون راه بیفته! آخوند یعنی‌ زالو، یعنی‌ خون آشام جامعه مدنی، یعنی‌ مفت خور‌های کار نکن استفاده کننده از اجتماع! بازم واسه ما از این داستانهای قشنگ بذار عزیز! در مورد این اشخاص فکر کنم واسه بچه‌های سایت دیگه مشخص شده، که کی‌ چه کاره است! شاد و سلامت باشی‌ دوست گرامی‌
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 00:23
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
پلو شوید سیب زمینی فقط با نیمرو و ترشی.
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 06:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.