تأسیس مسجدی برای همجنسگرایان در فرانسه

 

لودوویچ محمد زاهد: این مسجد مکانی امن برای همگان است و مقدم هرکس از مسلمانان و دیگر افراد در اینجا مبارک است 

رادیو فردا : یکی از مدافعان حقوق همجنسگرایان در فرانسه از تأسیس مسجدی «مستقل» برای «تمامی مسلمانان فارغ از گرایش جنسیشان» خبر داده است. تأسیس مسجد یاد شده از بدو امر، با مخالفت شدید برخی رهبران مسلمان مواجه شده است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، لودوویچ محمد زاهد، کنشگری که مسجد پذیرای همجنسگرایان را تأسیس کرده، مسلمانی فرانسوی-الجزایری تبار است و مسجد خود را به کمک دیگر کنشگران حقوق همجنسگرایان به همراه فدریکو جوکو پروکوپیو، یک راهب بودایی بنیان گذاشته است.

مسجد فوق، نخستین مسجد پذیرای همجنسگرایان در اروپا به شما می رود و تا به امروز، تنها با استفاده از فضای اتاقی نسبتاً کوچک مسلمانانی را با گرایش های متفاوت جنسی اعم از دگرباشان همجنسگرا، دوجنسگرا و دگرجنسگونه برای اقامه نماز جمعه «فوق-پیشرو» در این مکان جذب کرده است.
 
لودوویچ محمد زاهد می گوید: «این مسجد مکانی امن برای همگان است و مقدم هرکس از مسلمانان و دیگر افراد در اینجا مبارک است. هر کسی که می خواهد لحظه ای از معنویت اصیل را تجربه کند به اینجا می آید و در کنار آن هم اندیشه های عمیق خود را درباره مسائل روزمره و زندگی مسلمانان در فرانسه با دیگران مطرح می کند. در دیگر مساجد چنین چیزی نبوده و همیشه امکان راحت صحبت کردن وجود ندارد.»
 
پیشتر، لودوویچ محمد زاهد، به مسجد جامع پاریس رفت و آمد داشت. جایی که هزاران نفر از مسلمانان دیگر برای اقامه نماز مراجعه می کردند. اما او امروز می گوید که مسجد بدیل کوچکی که خود او مؤسس آن بوده فضایی امن تر برای آن دسته از مسلمانانی فراهم آورده که احساس می کنند در این جامعه به حاشیه رانده شده اند.
 
زاهد می گوید تا به این لحظه تهدیداتی دریافت کرده و به همین دلیل از اعلام عمومی مکان مسجد معذور است.
 
در مقابل، دلیل بوبکر، امام مسجد پاریس اعلام کرده که «این اقدام، خارج از چارچوب جامعه مسلمانان صورت گرفته، و بدان معناست که [زاهد] عضوی از این جامعه محسوب نخواهد شد. مسجد او مورد مراجعه دیگران و محل اقامه نماز نخواهد بود، زیرا بر اساسی بنیان نهاده شده که در دین ما محکوم است.»
 
با این همه لودوویچ محمد زاهد می گوید مسلمانان دگرباش فرانسه به تدریج به مسجد او جذب می شوند و اعضای مسجد از «شش نفر در آغاز کار به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.»

 

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




 

+542
رأی دهید
-532

ehsanusa - تهران - ایران
این که چیزی نیست که!!! تو ایران تو قم مدرسه فیضیه هم دارن. میتونن برن وجا درس آخوندی بخونن تا مسچدشون بی عالم!!!!!!! نمونه!!!
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 00:51
parviz1 - کترینگ - انگلستان
آقا جون اون دیگه مسجد نیست با این مشخصات بلکه فیزیه یا همونجا که ملا‌ها دروس خارج و ... میخوانند می‌باشد. همش ورود و خروج اونم چه دروسی !!!!!!! بقول یک ملایی که بالای منبر با پررویی تمام نطق میکرد که آقا داد می‌زنه خانومممم بیاااا ولی‌ خانم داره میگه همین یک ظرف را بشورم و خلاصه اینم شده آخر و عاقبت دین اسلام!!!!!!!!
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 01:35
dbsh3000 - يوتبوري - سوئد
بیشتر به یهودیها شبیهه تا مسلمونا البته فکر کنم پیش مقام عظما دوره دیده باشه
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 03:18
hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
همچین ابتکار جدیدی نیست! همه مسجدا مال همین کاره خوب، مدرسه حقانی و فیضیه هم که معدنشه!!!. فیلم اون آخوندارو مگه ندیدین که عمامش رو گذشت زیر زانوش مشغول عمل خیر با بسیجیه شد که دستمال فلسطینی هم رو گردنش بود؟ تو مسجد اتفاق افتاد دیگه!. بقول اون جوکه آخوند به بسیجی‌ میگه پسرم بیا این جا مشغول بشیم، بسیجی‌ میگه حاج آقا خودت گفتی‌ وقتی‌ دو نفر اینکارو می‌کنن عرش الهی به لرزه میافته!!! آخوند میگه بردار بسیجی‌!! اونها وارد نیستن.، من یکاری می‌کنم آب هم از آب تکون نخوره!!!
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 04:10
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا
این دیگه مضحکه والله!! باباتوکه ازخدانمیترسی واین گناه زشت همجنس بازی رامرتکب میشی مسجدرامیخوای چکار؟؟ مسجدجای عابدین است کسیکه ازخدابترسدوغیرت داشته باشد نه جای مثل تو ....!!ازریش و سبیلت ازقیافه واندام بظاهرمردانه ات نمیشرمی؟وای خدای من وقاهت دیدم نه به این اندازه!!
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 04:35
tiz bin 4 - پاریس - فرانسه
برن ق م اونجا جا واسه هماشون است تو ایران الان چند سالیه کا این جور جاها وجود داره مدرسه فیضیه ق م
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 12:01
shahab46 - هانوفر - المان
hamid411 - لس آنجلس - آمریکا -قسمت اول کامنتت زدی به هدف. ولی‌ خواهشاً مسٔله را زیاد باز و سکسی نکن. همه این کثافتها را می‌شناسند
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 11:42
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
تمام حوزه هاى علمیه و فیضیه قم، نجف، مشهد و غیره محل هاى خوبى هستند براى عبادت همجنسگرایان مسلمان و یا آن دسته از همجنسگرایانى که خیال مسلمان شدن دارند. البته این براى بیشتر کلیسا هاى کاتولیک هم صدق میکند و فقط در دین بشردوست اسلام خلاصه نمى شود.
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 13:51
amir-amir - تورنتو - كانادا
نمونه اش مصباح یزدى آن موقع که جوانتر بود کمى هم بزک مى کرد که خریدار هایش بیشتر باشد
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 15:20
hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
shahab46 - هانوفر - المان. آخه به یه آخوند گفتن یا شیخ!! این ایدز که میگن چیه؟! آخونده جواب میده: هیچی‌ نیست این توطئه استکبار جهانیه!! میخوان فیضیه رو ببندن! شاد باشید!!
‌چهارشنبه 15 آذر 1391 - 04:32
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
اسلام میگه همجنس باز محکوم به مرگ است. این دیوانه میخواد مسجد باز کنه.
‌چهارشنبه 15 آذر 1391 - 17:27
ukguy4u - لندن - بریتانیا
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان. ...! همجنسگرایی با انسان متولد میشه و ارادی نیست . من خیلی دوستان همجنسگرا دارم که مذهبی هستند و نماز و روزه شون ترک نمیشه. البته درکش برای شعور تو غیر ممکنه. تو محکوم به مرگی با این عقاید قرون وسطاییت!
‌چهارشنبه 15 آذر 1391 - 20:37
mahdi 313 - تهران - ایران
کسایی که رفیقای همجنسگرا دارن مراقب باشن باهاشون نرن فرانسه برای عبادت کردن
‌چهارشنبه 15 آذر 1391 - 23:38
Islam zoda - تورنتو - کانادا
در حوزه‌های علمیه آخوندان مسلم پژوه مدارج لواط رو از سنین پائین کسب کرده‌اند و به این قرتی بازی‌ها نیازی ندارند.. ا
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 02:52
perser68 - فلوریدا - امریکا
GHaribeh_Ashenahهانوفر_آلمان. شما چی‌ میگی‌؟شما چه فرقی‌ با اسلامت داری!؟شما اومدی تو غربت و شدی غربتی!!!مطئمن باش آخرش غربتی از این دنیا میری و خیلی‌‌ها مثل تو!!!تو همون آلمانی‌ که تو توش زندگی میکنی‌،شهرداره پایتختش همجنسه!!!وزیر خارجش همجنسه!!!اینا رو مردم انتخاب کردن و تو به همین مردم ،موقعی که اسلام تو رو قربتیت کرد محتاج بودی!!!حالا شاید از ظرف شستن به جای بالاتری رسیدی و همه چیز رو فراموش کردی!!!
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 04:33
ukguy4u - لندن - بریتانیا
perser68 - فلوریدا - امریکا. دوست عزیز فکر نکن این یارو آلمان زندگی میکنه حالا خیلی با کلاسه! از این جواتی هان از مرز ترکیه قاچاقی میان پناهنده میشن!
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 15:58
zire-tigh - اصفهان - ایران
اگه از من می خواست امام جماعت مسجدشون بشم حتما قبول میکردم.
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 19:47
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
perser68 - فلوریدا - امریکا و ukguy4u - لندن - بریتانیا . شما چطور به این نتیجه رسیده اید که من از اسلام دفاع میکنم ؟ من مخالف دین کلا هستم . من به این شخص اعتراض دارم که به دینی که این شخص را نفی میکند چسبیده. کمی تامل کنید و سریع ناسزا ندهید. مشکل ما همین دین است. وقتی اسلام شما را قبول ندارد شما چرا به اون چسبیده اید ؟ اگر این دین را ول کردید قدم بزرگی برداشته اید. ازاده و شاد باشید.
‌پنجشنبه 16 آذر 1391 - 22:16
perser68 - فلوریدا - امریکا
Ashena_Gharibeh_ انوفر آلمان. اینجور که شما نوشتی‌ همجنس باز، نشون میده شما هم مثل خیلی‌‌های دیگه از گفته اسلام بدتون نیومده،همجنس گرا!!! ۲ تا آدم که با هم زندگی می‌کنن باز نیستن،اون خروس باز،کفتر باز!!!اگه نه اشتباه از من بود و در ضمن سر سوزنی به دین و مذهب معتقد نیستم!!!
جمعه 17 آذر 1391 - 02:58
perser68 - فلوریدا - امریکا
_ukguy4uلندن _بریتانیا. دوست گرامی‌،بستگی داره آدم چقدر به حقوق دیگران احترام بگذاره و یا حد اقل بی‌ احترامی نکنه!!!درود بر تو
جمعه 17 آذر 1391 - 03:05
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
perser68 - فلوریدا - امریکا و ukguy4u - لندن - بریتانیا . دوستان نه به کسی توهین شده و نه بی احترامی . همجنسگرا یا همجنسباز هرکی یا هر چیزی که هستند خوش باشند زندگی خویشان است و به کسی ربط ندارد. مطلب چیز دیگری است // دین اسلام مخالف همجنسگرا یی است و بنا بر قوانین این دین ضد انسانی همجنسگرا محکوم به مرگ است. چطور یک همجنسگرا سنگ اسلام را به سینه میزند ؟ و مسجد میسازد ؟
جمعه 17 آذر 1391 - 15:39
perser68 - فلوریدا - امریکا
GHaribeh__Ashenaهانوفر_آلمان. اتفاقاً یه همجنس گرای مذهبی‌ کمترین بهونه رو هم از یه دگر جنس گرای مذهبی‌ و غیره مذهبی‌ میگیره ولی‌ انگار اسلام همجنس از یه جنس دیگه‌ای با اسلام دگر جنس توی یه جوب نمیره!!!به این مدل میگن دموکراسی.فقط و فقط و فقط آزادی برای همه،به امید اون روز
جمعه 17 آذر 1391 - 22:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.