محمود عباس: جهان به کشور فلسطین آری گفت

میترا فرهمند ( اسرائیل )

محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی ظهر یکشنبه دوازدهم آذر، در پی کسب موفقیت سیاسی بزرگ برای فلسطینی ها و ارتقای جایگاه آنان به «دولت ناظر غیرعضو» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بازگشت پیروزمندانه به کرانه باختری، به مستقبلین شادمان خود گفت :«جهان به کشور فلسطین، آری گفت».
 
آقای عباس در سخنرانی در برابر ساختمان «المقاطعه» مقر سیاسی تشکیلات خودگردانی در حالی که پرچم های متعدد فلسطین در اهتزاز و نوای موسیقی، شهر را دربرگرفته بود، به فلسطینی ها گفت «دنیا به ندای ما پاسخ مثبت داد و به اشغالگری و آبادی سازی های اسرائیل دست رد زد».
 
آقای عباس این را نیز گفت که «فلسطین از این پس، کشور زیر اشغال به حساب می آید و حق آن بر مرزهای سال ۱۹۶۷ ثابت گردید و دیگر کسی نمی تواند طبق میل خود، در زمین های ما ساخت و ساز کند».
 
رهبر فلسطینی ها گفت «ما در دنیا تنها نیستیم؛ آینده از آن ماست...معادلات جهان تغییر کرده است؛ ما را بالا برد و دشمنان ما را تحقیر کرد؛ ما از تهدیدها نهراسیدیم و به خواسته خود دست یافتیم».
 
محمود عباس گفت که دستآورد بزرگ سیاسی در سازمان ملل را به «اسیران، زندانیان امنیتی و شهیدان فلسطین» تقدیم می کند اما ابراز تاسف کرد که هنوز فلسطینی ها به اتحاد نرسیده اند و اختلاف ها و جدایی کرانه باختری از غزه ادامه دارد.
 
حماس با تغییر رویه خود در روزهای گذشته، به حمایت از اقدام سیاسی آقای عباس پرداخت. اما فلسطینی ها هنوز دو دولت جداگانه دارند.
 
مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه نهم آذر، بیست و نهم نوامبر، جایگاه فلسطینی ها را با رای موافق ۱۳۸ کشور، به «دولت ناظر غیر عضو» ارتقا داد؛ تنها ۹ کشور با این خواسته مخالف بودند و ۴۱ کشور از جمله ۱۵ عضو اتحادیه اروپا رای ممتنع دادند؛ مخالفین از جمله اسرائیل و ممتنعین نیز می گویند که با حق اصولی فلسطینی ها موافق هستند اما راهکار مراجعه یکجانبه به سازمان ملل را قبول نداشتند.
 
روز یکشنبه، همزمان با بازگشت آقای عباس به رام الله، دولت اسرائیل در نشست هفتگی خود قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را در شناسایی جایگاه جدید فلسطینی ها، رد کرد.
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل همچنین در این روز گفت «خانه سازی های ما در همه جا ادامه خواهد یافت؛ در هرجای نقشه که منافع ما ایجاب کند، ساخت و سازها را ادامه می دهیم».
 
دولت اسرائیل با اعلام تصمیم روز جمعه گذشته در مورد ساخت و سازهای جدید در شرق بیت المقدس و کرانه باختری، به باور خود، به «تنبیه» دولت فلسطینی اقدام کرده است.
 
وزیر دارایی اسرائیل همچنین یکشنبه مقرر کرد که پول مالیات ماه نوامبر فلسطینی ها که معادول حدود ۱۰۰ میلیون دلار است بخاطر بدهی ۲۰۰ میلیون دلاری فلسطینی ها به شرکت برق اسرائیل، به عنوان یک گام «تنبیهی» دیگر ضبط شود.
 
ضبط این پولها، دولت فلسطینی را در پرداخت حقوق کارمندان و معلمان فلسطینی در تنگنای شدید می گذارد.
 
گامهای «تنبیهی» دولت نتانیاهو علیه فلسطینی ها درحالی است که اهود اولمرت نخست وزیر پیشین و شمار زیادی از سیاستمداران احزاب میانه و چپ اسرائیل قویاً از نتانیاهو خواسته بودند از این شیوه ها که تنها به انزوای بیشتر اسرائیل در جهان می انجامد، خودداری کند.
 
جامعه جهانی، از جمله دولت های آمریکا و بریتانیا، و نیز اتحادیه اروپا قویا ساخت وسازهای اسرائیلی تازه اعلام شده در اراضی اشغالی را محکوم کردند؛ دبیر کل سازمان ملل نیز یکشنبه به جمع سرزنش کنندگان از اسرائیل پیوست.
 
بان گی مون دبیرکل سازمان ملل گفت «ساخت ۳ هزار خانه در یک منطقه مهم فلسطینی، ضربه ای مانند ضربه مرگ بر بخت صلح بین اسرائیل و فلسطینی هاست».
 
از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان فلسطینی یکشنبه اعلام کرد که نام خود را در اسناد رسمی و نیز در وبسایت های رسمی این تشکیلات به «فلسطین» تغییر می دهد.
 
وزارت ارتباطات حکومت خودگردانی یکشنبه اعلام کرد که همین روزها به اتحادیه بین المللی ارتباطات و اتحادیه جهانی پست و نیز شمار دیگری از نهادهای بین المللی که کشورها عضو آن هستند، مراجعه می کند و درخواست عضویت خود را رسمیت خواهد بخشید و در خواست رسمی کد و پیش شماره و امواج خواهد کرد.
 
همزمان، کشورهایی در جهان اعلام کردند که جایگاه هیات دیپلماتیک فلسطینی ها را به سطح سفارت ارتقاء می دهند؛ بلژیک یکشنبه تایید کرد که دفتر نمایندگی فلسطینی ها در بروکسل را از این پس «سفارتخانه» و خانم لیلا شهید، نماینده تشکیلات فلسطینی را «سفیر» می نامد.
 
همزمان، محمود عباس در مصاحبه ای که یکشنبه در روزنامه فلسطینی «الایام» انتشار یافت، گفت فعلاً قصدی برای مراجعه به دیوان بین المللی لاهه جهت درخواست عضویت فلسطین ندارد.
 
دولتمردان اسرائیل از عضویت فلسطین در دیوان لاهه بشدت نگران هستند؛ سیلوان شالوم معاون نخست وزیر اسرائیل هفته گذشته به رادیوی کشورش گفت این عضویت می تواند مانع از تردد آزادانه بسیاری از سیاستمداران و نظامیان کنونی و پیشین اسرائیل در جهان شود زیرا فلسطینی ها می توانند کیفرخواست هایی علیه این مقامات و نظامیان به دیوان لاهه یا دادگاههای جهانی ارائه کنند.

+60
رأی دهید
-32

مسیح پسر مریم - تهران - ایران
به غرب زده های سایت از جمله zebelkhan عرض میکنم که، حالا کی منزویه!! تو اون 9 نفری که رای منفی دادند. فقط آمریکا . اینگلیس و کانادا شناخته شده بود اون 4-5 تا کشور دیگرو هم اسمشون رو تو عمرت نشنیدی بدبخت. حالا هی برا آمریکای کپک زدت سینه چاک کن.
دوشنبه 13 آذر 1391 - 11:14
romano - تهران - ایران
مسیح پسر مریم - تهران - ایران من زیاد تو زندگیم عادت به فحاشی ندارم ولی بهت می‌گم .. شو راست می‌گی برو اون زنها و دخترهایی رو که تو خیابونهای تهران دارن فاحشگی می‌کنند از تنهایی دربیار تنهایی فلسطین پیشکشت که آمار فحشا حکومت نایب بر حق امام زمانت سن آمار فحشاش از 11 سال بیاد بالاتر که حضرت ولی عصر از عملکرد معظم‌اله خوشش بیاد. هرچند از zebelkhan دل خوشی ندارم ولی سگ اینها به شما شرف داره از خودتون غرب زده تر اجنبی تر و نا... وجود نداره برای یک عمل باد فتقتون تو بیمارستانهای انگلیس جا رزرو می‌کنید. اگر بخدایی که من بهش ایمان دارم و امثال شما نونش رو می‌خورید این انقلاب خون مغز جوانان این مملکتو طی این 34 سال خورده باشه نسل بسیجیان شما بیشک مگس خورنده استفراغ این غذای مهوع زحاک زمانه هستند(نوشتان باد ما مرد بودیم نان بازوی خود خوردیم) و وای بشما که نه دو روز مثل انسان زندگی کردید و نه مثل انسان می‌میرید.
دوشنبه 13 آذر 1391 - 12:59
Zedezolm - برن - سویس
مسیح پسر مریم وامثال تو احساساتى و بى فکر ، اگر کمى مطالعه در تاریخ داشتى میدانستى که تا چه حد عربها از ایران و ایرانى نفرت دارند ، و ایرانیها را مجوس میخوانند و این دشمنى در خونشان است و هزاران سال بوده و خواهد بود ، و اگر میتوانستند و یا بتوانند، ایران و ایرانى رانابود میکردند و خواهند کرد، پس اول مطالعه و یا برو به یک کشور عرب زبان تا متوجه شوى .
دوشنبه 13 آذر 1391 - 13:47
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
مسیح پسر..... آخه فلسطینی که تو سینه چاک میکنی‌ براش، بدون حمایت مالی همون اسراییل و آمریکا و اتحادیه اروپا که اصلا یک روز هم نمی‌تونه رو پای خودش باشه. از شماها که حمایت موشکی و شرارت اونم برای غزه میاد. از کشور‌های مطرح دنیا در عوض کمک‌های مالی‌ و انسانی‌ میاد.
دوشنبه 13 آذر 1391 - 16:38
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
romano - تهران - ایران فکر نمی کنی زیادی به خودت مطمئنی! هر کسی که حرف و اندیشه خودش رو گفت باید مزدور بخونی! این با ایمان به خدا منافات نداره؟
دوشنبه 13 آذر 1391 - 17:49
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
Zedezolm - برن - سویس ما نه با عرب کار داریم نه با پرشین و آنگلوساکسون. میزان برتری آدمها به هم تقوی هست. تازه امامان ما همواره از مردمان پارس با احترام یاد میکردند و ما ایرانیها امام حسین(ع) را داماد خود میدانیم.
دوشنبه 13 آذر 1391 - 22:23
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
Zedezolm - برن - راستی کم میاری بحث و عوض نکن عمو. شما که عشقتون آمریکاست ببین به چه ذلت و حقارتی افتادن
دوشنبه 13 آذر 1391 - 22:43
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران. لطفا خودت رو ایرانی منظور نکن که بخوای مایه بذاری!!. أمام حسین داماد شماست؟!! میشه بگی با کدوم خواهرت وصلت کردن!؟؟؟؟!!
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 00:45
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
ما امام حسین رو داماد خود می‌دونیم؟ برو بابا خدا یه عقلی به تو بده و صلح و آسایش به دنیا. چون با بودن آدم‌های بی‌ عقلی مثل تو، صلح و آسایش از ملت‌ها گرفته شده.. تو هم برو پیش کله بریده امام حسینت و بقیه امام پمام هات. واقعا عدم کامنت‌های اینجور آدام‌ها رو می‌خونه دلش میخواد مخشونو ولو کنه.
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 05:11
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
اسلامیون حیله گر عربستان برای زور چپان کردن دینشان پس از کشتن بسیاری از ایرانیان و اسارت زنان و دخترشان در بازارهای برده فروشی عربستان!! برای کم‌رنگ کردن جنایاتشان با رذالت!! به فکر افتادند تا این متجاوزان را ایرانی‌ قلمداد کنند از یک سؤ امام رضا که برایش مادر ایرانی‌ تراشیدند!! از سوی دیگر در حالیکه یزدگرد ۳ اصلا دختری نداشت!!! بی‌بی شهربانو!!! دخترش را همسر حسین کردند و این احمقها به این فکر نکردند!! کدام دختر پستی میتواند با قاتل پدرش ازدواج کند!!!!!! افسانه سازی ادامه دارد برای بی‌ رگها و تخم و ترکه ی همان قاتلان!!
‌سه شنبه 14 آذر 1391 - 08:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.