ساندویچ شش تاهوک لبنانی

 

منبع : وبلاگ آتشی که نمیرد

امروز می‌خوام یک ساندویچ مرغ لبنانی رو بهتون معرفی‌ کنم که مخصوص مونتریاله. یعنی‌ فقط رستورانهای لبنانی که در مونترال هستند این نوع خاص مرغ رو درست میکنند که بهش میگن شیش تاهوک. جالبه، حتا ویکیپدیا هم یک ورودی برای این غذا زیر دسته‌بندی مونترال داره. این غذا هم بصورت ساندویچ در نان پیتا ارائه میشه هم توی بشقاب کنار برنج یا سیب‌زمینی. حالا امروز من ساندویچ شیش تاهوک رو اون مدلی‌ که در خونه درست می‌کنم و بنظر خودم و دوستانم خیلی‌ شبیه ساندویچ‌های رستورانی هست معرفی‌ می‌کنم. در پرانتز، شاید براتون جالب باشه بدونید که در مونترال، بعد از زبان‌های انگلیسی و فرانسه، رایج‌ترین زبان، عربی‌ ‌ست. یعنی‌ می‌شه سومین زبان مادری اهالی مونترال. و در بین افرادی که از کشورهای عرب زبان به مونترال کوچ کرده اند، لبنانیها بزرگترین جمعیت رو تشکیل میدن.
 
و اما چیزهایی‌ که برای ساندویچ شیش تاهوک لازم دارید
 
مواد لازم (برای ۲ نفر)
 
نان پیتا یا لواش گرد کوچک برای هر نفر ۲-۳ عدد
 
یک سینه مرغ، که بصورت کبابی یا تنوری پخته و بشکل ریشه‌های درشت در آمده باشه
 
برای سس:

چهار قاشق غذا خوری ماست چکیده، (که میتونه ۱ قاشق اون سٔس مایونز باشه)

دو پر سیر رنده شده،

یک چهارم پیاز کوچک رنده شده،

نمک و فلفل سیاه.

بجای این سٔس سفید میتونید از هوموس که از نخود درست میشه استفاده کنید.


 
برای مواد داخل ساندویچ:

لبو  که به روش خیار شور درست شده و قرمز رنگه،

فلفل سبز تند به روش خیار شور درست شده

–  من هر دو رو از فروشگاههای مواد غذائی خاور میانه ای میخرم. نمیدونم جائی که شما هستید گیر میاد یا نه. کاهو خورد شده و البته هر چیز دیگری که دوست دارید، مثل گوجه فرنگی‌ یا خیار شور هم میتونید اضافه کنید. چرا که نه


 
 طرز تهیه:

اول سیر و پیاز رنده شده رو خوب بچلونید که آب اصافه اش خوب گرفته بشه و با نمک وفلفل به ماست  اضافه کنید و هم بزنید. این میشه سستون. وقتی‌ همه مواد اولیه تون آماده بود، سس رو به نان میمالید و اجزا رو در اون می‌پیچید. میبینید که طرز تهیه چندان پیچیده ای نداره . مهم اینه که “ترکیب” این مواد با یکدیگر خیلی‌ خوشمزست. اگه ساندویچ میکر دم دست دارید، بعد از اینکه ساندویچ رو پیچیدید، یکی‌ دو دقیقه در ماشین بگذارید که حالت تنوری و گرم پیدا کنه. نوش جان!
 

+80
رأی دهید
-168

Azadikhah - تكسل - هلند
زیاد از این نوع ساندویچ درست کردم.دوستان همه مهمون من پاشید بیاین!
شنبه 11 آذر 1391 - 15:06
shirzan - برلین - آلمان
این هم شد یه غذای جدید ؟ خوب بگو سینه مرغ رو بپیچ تو نونت بزن تو ماست بخور!
شنبه 11 آذر 1391 - 15:20
سیف الله پیتزایی - بیرمنگام - انگلستان
یکی از این مزخرفترین غذا ها این غذا های عربی است همه چیزو با هم قاطی پاطی میکنند یه چیز مزخرف درست میکنند به خاطر اینکه تو امریکا و کانادا کسی وقت غذا درست کردن نداره یا حوصله درست کردن نداره این مزخرفات عربی رو میخورند.
شنبه 11 آذر 1391 - 15:40
nader46 - لندن - انگلیس
<3 آخ که من عاشق گوشت تازه لبنانی هستم،مخصوصا ماهیچه‌ای و ترو تازه و بدون چربی :)
شنبه 11 آذر 1391 - 16:15
kuhestan - میلان - ایتالیا
شش تاهوک دیگه چیه؟شیش تاوک است به‌‌‌ معنی‌ مرغ سیخ شده به‌‌‌ زبان ترکی
شنبه 11 آذر 1391 - 18:38
feminism - لندن - انگلستان
nader46 / نادر جان سفارش میدیم از Edgware road برات " تر و تازه اش " رو بسازن ، یا حبیبی :-) چه عجب که پیدات شد ، ستاره سهیل !!!!
شنبه 11 آذر 1391 - 19:57
pariha - كويت - كويت
این عکس اصلا ربطی به شش طاووق نداره بیشتر به کباب ترکی یا همون شاورما یا دونر میخوره - شش طاووق یک نوع از انواع کبابهای مرغ هست فقط موادی که به مرغ میزنند با موادی که ما ایرانیها به مرغ میزنیم کمی تفاوت داره در ضمن یک سس مخصوص داره که باید درست کرد نه ماست یا حمص یا لبو هچکدوم رو لای ساندویش نمی گذارن فقط خیار شور اگه همیشه اصل غذاهای کشورهای مختلف رو با اون چیزی که هست سایت زحمت بکشه بزاره ممنون میشیم این غذا بازم از خود دراوری شده مخصوصا با اون لبو
یکشنبه 12 آذر 1391 - 08:02
Freedomforiran - لندن - انگلستان
feminism - لندن - انگلستان. عزىزم حالا که سفارش میدى براى منم سفارش بده دست درد نکنه. .
یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:07
nader46 - لندن - انگلیس
feminism /دستت درد نکنه مژگان جون،،حالاکه لطف می‌کنی‌ و مثل همیشه مهربونیت را ثابت می‌کنی‌ ،،فقط عزیزم بدون چربی هاش را سفارش بده،،اونم فقط از Edgware road ،یا صدیقی:-) نکنه از آکسفورد استریت سفارش بدی که پر از چربی‌های اضافه هستن;)),راستی‌ اینجا بخش آشپزی هست و حرف از شهر و محل و هوا رعدو برق و احوالپرسی قدغن هست ..!!!,,این حرفها به مذاق کلانتر کابوی سایت خوش نمیاد و Sheriff,بازیش گٔل میکنه :))).
یکشنبه 12 آذر 1391 - 18:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.